Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ρσгτσ

    őstag

    válasz PociAti #18144 üzenetére

    Tehát 30 év után még mindig ott tartunk, hogy egy rossz törvényt nem módosítunk, hanem eltöröljük. Mert egyébként onnantól kezdve, hogy nincs szabályozva vagy minősítve egy normális mininum, sokkal veszélyesebb is lehet a védőfelszerelés használata, mint annak hiánya.

    Mert ezt többször is említi a fenti cikk.

    Ez olyan, mintha úgy tették volna kötelezővé a biztonsági övet, hogy közben nem szabályozzák milyen feltételeknek kell megfelelnie. Aztán egy tollvonással eltörölnék, és nem gondolkoznak el azon, hogyan is lehetne biztonságosabbá tenni.

    Pont ezért írtam feljebb berakott nyári fullface sisakhoz, hogy hasonló! lenne jó. Mert amúgy Wish -ről rendelhető, és nem vagyok biztos abban, hogy biztonságos. Lehet sisak nélkül megúsznám egy enyhe zúzódással...de lehet az a sisak úgy törik, mint a ropi. Így van rá esély, hogy beleáll az állkapcsomba vagy a nyakamba. Vagy éppen kemény, repedezve törik a belseje.

    Mellesleg a fenti cikk azt is említi, hogy akkoriban kezdett elterjedni egy olcsó és könnyű, a fejed tetejére helyezhető sisak. Ami biztonsági szempontból nem említhető egy lapon egy normális minőségű fullaface -szel.

    Tehát azon természetes folyamaton kívül, hogy kevesebben ülnek bringára a szabályozás miatt, minden más orvosolható lenne.

    Csak ugye ez baromi nagy munka, ami kismillió sisak átvizsgálását jelentené, és valószínű ellenszenv is lenne az emberekben. Így ezt nem igazán vállalják be. Ahogy azt sem sokan határozzák meg, hogy milyen elektromos rollereket lehet forgalomban használni.

    Pedig bőven lehetne ezt a káoszt is rendezni, csak megint nagyon nehezen kivitelezhető és ellenőrizhető. Mert például vannak olyan típusok, amik a kialakítás miatt hajlamosak a kormányrúd törésre. Vagyis magában hordozza a balesetveszélyt.

    Persze egy bringa és egy elektromos rollert továbbra sem említhető egy kategóriában, mert a kialakítása, sajátossági miatt teljesen más veszélyességi faktorok vannak. Például a kerék mérete is, aminek egy rosszabb úton is lehet jelentősége.

    Egyébként szó sem volt arról, hogy most aztán mindenkinek sisakot kell húznia. Mert valószínű a módosítás nem fogja megkövetelni a kisebb teljesítményű rollereken. Viszont elég durva pont egy elektromos rolleres topikban az ellen küzdeni, hogy valaki sisakot vegyen. Főleg úgy, hogy általánosságban és egy kalap alá vesszük az összes típust.

    Bár továbbra sem értem, hogy miért jó ennyire ellenállni a sisaknak. Mert amúgy fáj? Vagy ettől valaki hülyén érzi magát? Felénk például olcsóbb a fodrász, mint a fogorvos.

    Hamis biztonságérzetet meg amúgy elég sokszor említik, és való igaz, hogy ennek is szerepe van. Ennek ellenére szerencsére például az autóiparban is van egy csomó olyan vezetést- és biztonságot segítő rendszer, aminek nagy hasznát veheti az ember.

    A légzsák, biztonsági öv, a jó hangszigetelés, a jó minőségű úttartás mind olyan tényező, ami hamis biztonságérzetet nyújthat....és itt még nem beszéltem a modernebb rendszerekről, mint például a holttérfigyelő (IS!).

    Csak szerencsére azért vannak olyan területek, amiben fejlődünk, és ha nem is tökéletes minden, legalább van lehetőség a biztonságos közlekedésre. Azzal együtt, hogy a szakemberek folyamatosan új lehetőségek, anyagösszetételek után kutatnak.

    Amúgy azt aláírom én is, hogy valószínű itt sem lesz átgondolt a szabályozás. Tehát majd nem határozzák meg azt, hogy milyen elvárásoknak kell megfelelni sisaknál a nagyobb gépeken. Az ellenőrzés pedig megint másik probléma. Így nagyjából pont úgy adunk a sz@rnak egy pofont, ahogy ez 30 éve is történt a bringákkal Ausztráliában.

    Én is amúgy tudatlanul vásároltam sisakot, mert nem voltam képben, és nem is néztem utána, hogy mennyit ér a Ninebot logós bili. Viszont annak köszönhetően, hogy itt rendszeresen téma, és nekem is sokat segítenek mások, így tudok ezen változtatni.

    [ Szerkesztve ]

    ZX Spectrum - Commodore 64

  • pescara

    aktív tag

    válasz PociAti #18144 üzenetére

    ,, X. kerület Maglódi utat, aminek simán van olyan forgalma, mint egy vidéki nagyváros főbb útvonala." Arra lakom, amikor otthon vagyok, Maglodi az felejtos, de parhuzamos pl. a Harmat, vegig kerekpar ut, 2 savos, Koki tol indul es tokeletes.

Új hozzászólás Aktív témák