Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Akula

    őstag

    válasz Nerazim #380 üzenetére

    Tudtommal csak a dízelekben (pl. Sorrento 2.2).
    Benzinesben gondolkodj, mert láncos és megbízható. De ez csak az én véleményem, van aki esküszik a dízelre a nagy nyomaték és rugalmasság miatt, meg persze ha cégautóként azt kapja az ember, akkor úgy jöhet egy 1.7 CRDi simán :DD
    Azt tudom, hogy amikor tervezgettük a kocsi vásárlást, a 2.0-s benzines Sportage és Carens egyike sem ismerte még hírből sem a kettős tömegűt és mégis simán jártak azok a motorok. :C
    Amúgy a kettős tömegű az mumus, úgy ahogy írtad. De miért? Azt már kevesen vizsgálják. Ez ha jól tudom a LuK szabadalma és arra szolgál, hogy a nagy forgató nyomaték csúcsokat a motor és a váltó között egy rugalmas kapcsolattal lenyesse és simább, finomabb "kevésbé kopogós" legyen a nézése meg a járása. Ez pont, hogy jó a dízelekhez, mert ott óriási nyomaték ingadozások vannak. Én ismerek olyan mercist aki már közel egymillió km-nél jár mégsincs semmi baja a kettőstömegűvel és nem is tudta, hogy van a kocsijában. Ja, azt nem mondtam, hogy egy Besancon nevű francia városkában él és csak akkor ül kocsiba, ha tényleg hosszú útra kell menni, mondjuk átugrani olaszokhoz egy kávéra, vagy egy sörre meg kolbászra a bajorokhoz. Autópálya és állandó, megkímélt tempó. Ráadásul jó minőségű az üzemanyag.
    Itthon meg mi van? A levetett német roncsot visszapörgetett órával megveszi a szakértő, aki egy hónapja még biztonsági őr volt, tehát ért hozzá. Barátja, Tibike úgyis befoltozza a rozsdás lyukakat és lefesti szép citromsárgára. Másik havernál Lacikánál zsebbe 30k és át is ment a taxis műszaki vizsgán, utána meg beáll a nagykörútra a dugóba és 500-as alapjáraton ketyegteti a motort. Aztán zöld lámpánál annyi füsstel startol, mint egy MIG29-es, mert azér' van a nyomaték benne. :O Fél év múlva meg ír egy népítéletes cikket, hogy szar a kettőstömegű lendkerék és inkább ki kell cserélni egy simára. Aztán meg fél év múlva ír még egy kiegészítést, hogy a motortartó gumibakok is silányak, nameg persze a váltó is csak úgy magától széthullik, pedig automata.
    Remélem érzed, hogy mit akartam mondani. :)

    "Akula Sub, ready for the deep!"

  • bajnokpityu

    félisten

    válasz Nerazim #380 üzenetére

    nem attól szarabb a nissan mint egy toyota, mert franciáknál gyártják. hondát meg angolok (sztem még rosszabb nép), és jók.

    nagy mumus? egy kocsi átlag értékvesztése mellett elhanyagolható egy kéttömegű ára. ha meg éves bontásba rakod, akkor még az olajcsere is drágább. és eléggé blokkja és embere válogatja, mennyit bir egy kéttömegű. haveroméknak van 3 passatja, mind eldőlt 80e km körül, másik haveromnak meg francia eredetű blokkos smaxa és 500e km van a kéttömegűben.

    akula: erősebb benyásokban is gyakran van kéttömegű. pl 1.8 2.0 tsik. persze ez kb örökélet ezekben a blokkokban, annyira simán járnak, hogy nem használódik.

    [ Szerkesztve ]

    eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

Új hozzászólás Aktív témák