Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • XFishboneHUN

    senior tag

    Sziasztok!

    Most fedeztem fel csak ezt a topicot. Szeretném nektek bemutatni a kb. egy hónapos KIA XCEED autónkat. :)

    Az első dél-koreai masinánk, reméljük nem fogunk benne csalódni. :)

    Eddig nagyon szeretjük, nagyon kényelmes, jól megy ez a kis 1.4-es motor és a DSG is jól passzol hozzá. :)

    [ Szerkesztve ]

    Xbox GT: X FishboneHUN | PSN: XFishboneHUN

  • XFishboneHUN

    senior tag

    Itt van egy gyors személyes beszámoló tőlem az autóról, ha már kértétek. :)

    Előtörténet
    Az autóvásárlásnak az előtörténete röviden, hogy van egy H Astra 1.7 CDTI autónk, amit a rövidtáv kinyírt és jelenleg haldokló stádiumban van. Hiába ment rá kb 1 misi a javításra, annyira bekrepált, még a mai napig nem tudják, hogy mi a baja.

    Így meguntuk és egy 0 km-es vas melett döntöttünk. Bár ekkor még nem volt tervben az XCEED, mert az új K Astrat néztük ki, de amit bekalkuláltunk, már elérte a majdnem 10 misit, így hezitáltunk. Ár - érték arányban nem tartottuk jónak, aztán jött egy hirtelen sugallat és mivel sokat néztem az XCEED-et, miután megjelent, mondtam, hogy menjünk be egy szalonba és vessünk rá egy pillantást.

    Végül pár nap hazitálás után megrendeltük és megérkezett.

    KIA XCEED beszámoló

    Külsőségek
    Számomra még mindig nagyon bejön, szép a formája, megnézik, hogy mi ez, jól kilátni belőle előre. A LED-es lámpák nagyon jók, pont olyan mailyennek lennie kell. Az automatikus világítás kapcsolása nagyon jó, messziről észreveszi az autót és egyből lekapcsolja a refit, majd vissza. Tolatásnál a régimódi hátrafordulok és nézem hátsó ablakot az itt felejtős. Kizárólag kamerával és visszapillantóval lehet normálisan tolatni, mert olyan kicsi a látótér hátrafelé.

    Belsőségek
    Had kezdjem a zongoralakk fényezésekkel. Alapvetően nincs vele bajom, mert szép, de az autógyártók leszokhatnának már róla. Gyűjti a port, mint az állat, minden szar meglátszik rajta és extrém módon karcolódik. Szóval igen kényes, de ennyi. Az alap borítása beltérben nem annyira rideg műanyag, így az is kellemes hatású számomra és nem mondanám bazárinak.

    Az szövet-műbőr ülések szerintem kényelmesek, bár nekem sokszor fáj a hátam, így hosszabb utakon elkezd sajogni, szinte minden autóban. Az állítható deréktámasszal ez némileg korrigálható, így hosszabb utat is kibírok benne. Az ülésfűtés nagyon jól fűt. Az elsőket 3, míg a hátsókat 2 fokozatban, ebben szellőztetés nincs. Elől hátul pont elég a lábtér 4 felnőttnek. 5 emberre nem kifejezetten ajánlott, ez is tipikusan max 4 fős kategóriába tartozó autó.

    A kormány kellemes fogású, nem túl nagy és nem is túl kicsi, jól átérem. A kormányon lévő anyag tetszetős, kellemes borítású, szinte mindent lehet állítani, amit az autó és én megkívánok. A kormányfűtés nagyon jó. Erős, de nem kellemetlen, hideg időben tényleg áldás. 😊

    A műszerfal tökéletes, ennél jobbat nem is kívánhatnék. A digitális műszerfal kellően informatív, nagyon jó felbontású, a 10.25-ös középső kijelző is nagyon jó és mindent mutat, amit kell. Alatta a szellőztetés és hőfok szabályozása is tökéletes. Hál Istennek itt még nem menüből tapicskolva kell konfigurálni, mint egyes márkáknál. Mindenre van fizikai gomb.
    A csomagtartó kellően nagy, két szintben állítható, ahol lefelé még lehet nyerni kb 5 centit, az alsó állás miatt. Egy család simán elmegy vele nyaralni bőröndökkel, de azért nyilván vannak határai a 426 liternek. A hátsó ülések 40-20-40 arányban dönthetők nálam. A teljes kapacitás 1378 liter, ami olyan átlagosnak mondható.

    Motor és menettulajdonság
    Mi az 1.4 T-GDI-vel és a 7 sebességes DCT-vel rendeltük kényelmi szempontból, nem bántuk meg. A 140 lóerő általános utcai használatra elég, szépen megindul ha kell. Sport módban egy kicsit vadabb lesz és néha jól jöhet. Az automata szépen teszi a dolgát, nem tudok belekötni. A motor nagyon csendes normál használatnál, nagyobb fordulatál a motorhang nyilván hallható, de nem zavaró. Kis motor, hozzá kell szokni, ha pörgetve van, zaj is van. A fogyasztása hozza a gyári értéket. Mi jelenleg rövidebb távokon használjuk, így a fogyasztása 7.3-7.4L / 100 km. De ha messzebbre mentem vele pályán simán lement 6.2-re, ami a gyári érték minumum alatt van 3 tizeddel.

    Sok tesztben rárótták az autóra, hogy „nagyon” feszes a futóműve és zavaró ez a dinamikájában. Nem tudom engem annyira nem zavar, sőt még tetszik is, direktebb a visszajelzés. Szélzaj, még nagyobb sebességnél sem zavaró. Átalános 90-110-es tempónál szinte nem is hallható.

    Navi
    Kellően informatív, jól navigál és dolgozik a szoftver benne, de el fogom vinni egy frissítésre, mert idejét múlt. Mútkor mentem az M4-es szakaszon és nem volt alattam szilárd burkolatú talaj a GPS szerint. :D

    Felszereltség
    Platinummal vettük, ami a 2020-as évben a legnagyobb volt, csak a Luxus volt felette, amit mondanék inkább egy csomagnak, mint felszereltségnek. Meglepő, hogy mennyi mindent bepakoltak az autóba, ami egy hatalmas piros pont. Alapvetően egy hülyebiztos autó.

    Van minden, ami manapság kell(het):
    Adaptív tempomat, automata fényszóró szabályozás (ha jönnek szemből le és felkapcsol, ha kell) holttér figyelő, sávtartó, sávkövető, vészfék aszisztens, éberség figyelő, tábla felismerő, automatikus bekaparkolás segéd, keresztirányú forgalom figyelő, bár ez már az ADA csomag része volt.

    Zavaró dolgok és hiányosságok

    Nyilván egy autó sem tökéletes, így az XCEED sem az. Emiatt van pár észrevételem is nyilván az eltelt 2 hónap után.

    Tolatás
    Tolatásnál szinte alig lehet hátralátni. Kamera nélkül halál lenne. Éjszaka a tolatólámpa nagyon minimális fényt ad. Jobb lett volna valami nagyobbat, vagy esetleg mindkét oldalra,hogy jobban lehessen látni.
    A tolató kamera igazán bekerülhetett volna a KIA embléma alá. Mivel a rendszámtábla felett van, így viszonylag gyorsan koszolódik.

    Biztonsági öv végpont
    Na ez az, ami nagyon bazári lett ebben az autóban. Egy csavarral fel lett fúrva a tartókonzol a padlólemezen, nincs eltakarva. Fura megoldás, de ez van.

    USB végpont és QI töltés
    Kár, hogy nem raktak be két USB, vagy USB-C végpontot hátra, csak a két szellőzőt. Nem tudom az a max 50 dollár plusz, miért fájt a gyártónak. A QI töltés, csak a LUXUS csomagban érhető el, amit nem igazán értek. A Luxus a legnagyobb felszereltség (Platinum) felett lévő kiegésztő csomag. Nem tartom manapság ezt a töltőpad opciót luxusnak.

    Digitális műszerfal
    Nagyon jó, nagyon szeretm, de egy kihagyott ziccer ez a KIA-nak 100x több lehetőséget ki lehetett volna ebből a 13 inches kijelzőből hozni. Alapvetően kellően informatív, de pl. a Navit is ráfejleszthették volna, mert sok tulaj szívesen látná ott.
    A megtehető hatótávot a műszerfalon én csak tippelő mutatónak hívom, mert teli tankkal felugrik olyan 650 km-re, de nem értem miért, amikor az autónak a maximális megtehető távolsága a 490 km körül van 50 literrel és a 7.3-as átlagfogyasztással. Lehetne összhangban.

    Tömören ennyi az elmúlt 4000 km együtt az XCEED-el. Ha összegeznem kellene ár – érték arányban nagyon jó, megérte a pénzét, bár nem volt olcsó. Mondjuk manapság melyik új autó az.... Lassan már a fapados Suzuki Swift is 5 millió már... Nincsenek kifejezetten idegesítő dolgai, így azért több a pozitív élmény és tapasztalat, mint a negatív. A negatívot is csak a szőrszálhasogatás miatt írtam le. ;]

    Aki ezen az autón gondolkozik, annak ajánlom. Még ritkaság az utakon, nem tucat autó, ami jó dolog. :)

    Xbox GT: X FishboneHUN | PSN: XFishboneHUN

  • XFishboneHUN

    senior tag

    válasz vihartigris #2718 üzenetére

    Nem! :D XCEED-en nálam sem világít! Megspóroltak ezzel talán 2 dollárt. Tipik fillérbaszás kategória, mint a külön nem dedikált külső visszapillantó tükörfűtés gomb. :D

    [ Szerkesztve ]

    Xbox GT: X FishboneHUN | PSN: XFishboneHUN

  • XFishboneHUN

    senior tag

    válasz enddav #2766 üzenetére

    Szép árat kértek, meg kell hagyni. :D

    Pappasal van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata? Igaz, hogy még 8 ezer km van az első szervízig, ami elnézve a jelenlegi autó használatot még kb 5 hónap, de lélekben mire készüljek? :D

    Xbox GT: X FishboneHUN | PSN: XFishboneHUN

  • XFishboneHUN

    senior tag

    válasz V.T. #2804 üzenetére

    USA régióban elérhető: [link] EU régióban sajnos nem! :\

    Xbox GT: X FishboneHUN | PSN: XFishboneHUN

  • XFishboneHUN

    senior tag

    Nem tudom érdekel-e valakit, de kiadta április 12-én a KIA az új szoftver- és navi frissítést. :)

    Ezen a linken minden újdonság megtekinthető:
    Notice | Official Kia Navigation Update Website

    [ Szerkesztve ]

    Xbox GT: X FishboneHUN | PSN: XFishboneHUN

  • XFishboneHUN

    senior tag

    válasz gaborbol #2853 üzenetére

    Ez csak US régiós autókra való. EU-ban fizetős sajnos! Itt nem teszik közzé ingyenesen ezeket a szoftveres frissítéseket. :\ Nekem mivel garis az XCEED nem merem bekockáztati, hogy manuálisan frissítem a rendszert.

    Pusztán, csak a tájékoztatás miatt osztottam meg itt a linket, hogy mi az ami változott szeptemberi frissítés óta.

    [ Szerkesztve ]

    Xbox GT: X FishboneHUN | PSN: XFishboneHUN

Új hozzászólás Aktív témák