Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomics
addikt
Sziasztok!
A közeljövőben tervezem lecserélni a 2014-es 200 ezret futott kis Swiftem, sajnos érződik a km már, kellene rá sokat költenem (csipegeti az olajat, komplett fék/gyertya csere), jobb lenne egy erősebb, halkabb (viszonylag sokat pályázok), jobban felszereltebb, modernebb autó és már és kezdem kinőni.
Ezért gondoltam az új Ceed-re, az új 160 T-Gdi, Gold+Ada (ha jól írom, a LED-es fényszórós felszereltség). Nem olcsó (6,9), de hosszabb távra (4-5év) tervezek az autóval, és egész jó lízingdíj jönne ki a Swift beszámításával és egy kis önerő belerakásával.
Első körben használt Vitarákat, Octaviacat néztem (3-4 éves kevesett futott példányok 5-6M körül), de nagyon elszálltak a használt árak is, így elvből az új autó vásárlása mellett döntöttem (a swift is újként került hozzám anno).
Van valakinek ezzel a motorral szerelt verziója? A GT line mennyire éri meg? A LED-es fényszórót többre értékelem, mint a 17-es felnit és a csipp csupp dolgokat belül. Vagy rosszul gondolom, miben más a Goldos GT line a Gold Ada verzióhoz képest?Van valami típushibája, dolga amire figyelni kell? Havi szinten kb. 1000 km menne bele, aminek a 80%-a 25 km/alkalom amiből 15km pályatempó. 7 literrel vajon ki lehet jönni így jönni?
A 160 lóerő gondolom bôven elég ehhez a kasztnihoz, mennyire dinamikus, mennyi élményfaktor lehet benne?Előre is köszi
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
válasz Dare2Live #3185 üzenetére
Reménykedjünk, hogy javitották ezt a problémát. Az enyém a 160T-GDI lesz (1.5T). De azért a 7 év gari megnyugtató…
Még szűk 2 hét elvileg és átvehetem a kék Gt-line szépséget
Mire kell figyelni bejáratásnál? Én arra gondoltam, hogy az első 1000km-en nem pörgetem 3000- felé é utána is csak fokozzosan (3500 majd 4000) emelem a fordulatot. Jó lehet ez így?
Illetve az első olajcsere 15000-nél esedékes? Van értelme előbb (kb 3000km) megtétele után lecseréltetni, a szervizek mennyire szeretik ezt, megcsinálják kérésre?
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Elolvastam, nagyjából egyet is értek, én egy Suzuki swiftből fogok átülni egy sima Ceed 160 T-GDI Gold GT-lineba. Nálam ugrás a minőségérzet, beltér, csomagtér (kb2x akkora/jobb, mint a swift). Én 6,8ért jutottam hozzá egy utolsó darabos kékhez, a GT line sokat dob a külsőn Ennyit nekem megér, amikor egy 3-4 éves 50 ezret futott 1.4 turbó Vitara/sport swift is 5,5 milla.
Ami durva, hogy az én 7,5 éves 200 ezret futott swiftem 1.8ért számolták be (piacon 2-2,5 egy 100 ezret futott), amit én anno 0 km-esenen 2,8ért hoztam ki
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Már én is agyalok a téli gumi, felni, tpms költségeken az érkező Ceed-re.
A gyári Kia TPMS mennyibe kerül? Ha jól értesültem 15k/db az utángyártott Ennyire dràga lenne a szenzor? (Nem volt még TPMS érzékelős autóm)
Kia felnik tényleg ennyire drágák, mint ami a ktalógusokban szerepel? (60-80k/db 16col).
Ha jól számolom, minőségi gumikkal (~100k/garnitúra), könnyűfém felnikkel (egy lemezfelni is már 20k/db minimum, akkor már nézzen is ki valahogy ami kb 40-50k/darab), szezorokkal olyan 350k-ba fog fájni. Jól kalkulálok? Esetleg egyéb költséghatékonyabb módszer? 😁 A gumikon nem akarok spórolni, abból mindig minőségit veszek.
Köszi
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
FB csoportban olvastam, hogy a Ceed-ben 2020-ig van TPMS, az idei gyártás már az ABS jeladóból olvassa ki a keréknyomást. Ez igaz lehet?
Örülnék, mert akkor nem kellene a téli szetthez TPMS. Akkor olyan 250k-ban megállna a téli szett +felni
Lehet, hogy már pénteken átvehetem a kékséget, de legkésőbb hétfő-kedd. Postára várunk, hogy bejöjjön minden papír a regisztráláshoz. Nehezen telik ez a pár nap 😀
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
válasz rbalint88 #3256 üzenetére
Köszi
Igen, a sima izzós, de amennyit szidták néhány tesztben a LED-hez képest, pozitívan csalódtam, meglepően szépen és távolra világít (Swift-hez volt viszonyítási alapom). Az automatikus távolságit már most imádom, lakott területre beérve, vagy szembejövőnél azonnal lekapcsol, majd vissza ha elhagytam.
Villanykuplung? Nem vettem észre mást, mire gondolsz? Kettesben araszolva hajlamosabb a dadogásra, alacsony fordulatot nem annyira tolerálja, mint a Swift. Az elindulást is szokni kell még, de 80km van benne, úgyhogy még ismerkedünk.
Első benyomás nagyon pozitív, szépen húz félgázon is, 3000 fölé egyelőre nem pörgetem. A GT line (főleg a felnik) sokat dob a megjelenésen, egyelőre nem tudok vele betelni
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Az indirektel mi a gond? Nekem előny, hogy nem kell megvenni, a szalonban azt mondták kb 100ezer a 4db gyári
FB csoportban azt írták, az indirekt sem jelez be falsot, ha jól emlékszem az egyik tag írta, hogy kb 10 ezer alatt 2x jelzett, de mint kiderült, valósan, lassú defektet
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Akit érdekel a fogyasztásom, minden egyéb extra költség ami az autót érinti, itt fogom vezetni, hàtha hasznos lesz később valakinek
Ceed 2021 1.5 T-GDI (160 T-GDI) 160LE/253Nm - Gold GT-line [link]
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Manuálisan. RRegisztrációnál beviszed az autó adatait, meg amit akarsz. Utána (van rá app), ha tankolsz akkor csak a km óra állást és a tankolt mennyiséget kell beírni, többit számolja. (Nyilván lehet több dolgot is, pl árat, kúthálózat, benzin fajtája, milyen úthasználat/körülmények, jegyzet, bc szerinti fogyasztási adat stb)., meg ugye felviheted a szerviz/egyéb költéseket)
[kép] [kép] [kép] [kép][ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Szép, bár jól elveszik a nagy dög alatt A 17 után nekem biztos furcsa lesz a kisebb. Én megpróbálom kihúzni a cserét november közepéig.
doc: na ez már más szint, nem biztos hogy lesz türelmem eddig vezetni, de mèg lelkes vagyok
Úgy látom fogyasztásban szinte zéró a különbség a kúthálózatok között.Nekem egyelőre shell 100-as megy bele, amíg be nem járatódik a motor, aztán majd csak néha, 2-3 havonta kap ilyet. Az E10 jobban aggaszt, mint a fapados kút 95öse, bár elvileg nem lehet gond Viszont azt sem szeretném, hogy visszafelé süljön el a 100-as, mert ugye nem kihegyezett motor, nem erre lett kalibrálva
Ki mit tankol?PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Állítólag jobban eszi az E10 a tömítéseket, gumicsöveket, de gondolom ez években mérhető. Mondjuk az is igaz, hogy a mai motorokat kb 200 ezer km-es élettartamra tervezik (asszem a ford egyik mérnöke nyilatkozta, hogy igen, sajnos az ezres turbós motoruk kb 120ezer km-re elég, ez van. Fogyasztói társadalom+magas környezetvédelmi előírások betartása, de versenyképes is legyen az ára…na mindegy ez már más téma), szóval valszeg nem emiatt fog tönkremenni a rendszer és ez csak az én túlaggódásom
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
válasz Gravity1234 #3323 üzenetére
Nálam a swift-nél volt hasonló jelenség, csak fordulaton (3-4 ezer körül) Egyszer csak minden vagy csak néhány jelzőfény kigyulladt, ha esett a fordulatszám helyrejött. Autóvillamosságis megnézte, generátornál fordulaton elment a töltés. Komplett generátor csere volt a megoldás.
De ez 200ezer km után, furcsállnám, ha 15 ezer után megadná magát a generátor. Esetleg ekszíj, elég feszes? De gondolom csúszna, ha gond lenne. Szóval egy tipp a generátorra (esetleg még az akksi haldoklik, sokat állt és lemerült, nem tölt vissza elég gyorsan a generátor?)
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
válasz Tyler Durden #3337 üzenetére
Próbálj készletről venni, körbetelefonálni minden kereskedést, HAHU-ra ránézni (új autók is fent vannak). Nekem szerencsém volt, szeptember közepén mentem be a kereskedésbe és volt 1db olyan ceed, abban a színben és felszereltségben, amit szerettem volna, mert aki előttem brfoglalta végül elállt a vásárlástól. Külföldi készleten, így 2 hét után át is vehettem. (JP auto) Hátha.
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
válasz Gravity1234 #3350 üzenetére
Én a helyedben elvinném egy hozzáértő autovillamosságishoz mondjuk 1 hét állás után, mérjen rá az akksi feszre, nyugalmi állapotban mennyit töltés megy el, illetve hogy fordulaton mennyit tölt a generátor, nézze át a kábelezést stb.
Ha normális, akkor helyben azonnal megvan pár ezer ft-ból, 5-10 perc alatt (nálam nem kért ezért semmit, de a generátor hiba feltárásra került azonnal így a swift-nél)[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Akkor én az előző 1.2 94 lovas szivo Suzukimmal mit szóljak amikor palyaztam? 😁 Mondjuk ő kívánta a fordulatot, tény hogy 140-150nél már 4000-4500 körül forgott, nem volt kényelmes, de bírta (200k km-t tettem bele, 0 olajfogyasztással, bar az is tény, hogy odafigyeltem a karbantartásra, legjobb, belevaló olajat kapta mindig) 😁. Én A 120GDI-t választanám.
Turbós és szívó teljesen más karakterisztikában, észrevehető. A turbós más alulról szépen húz, a szívót meg “pergetni” kell, hogy haladósabban menjen.
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
válasz kisza25 #3506 üzenetére
Igen, bár már kb fél misit dràgult, mióta kihoztam (október). Nagyon durva… De még így sem rossz vétel. Igaz ez már nem GT-line, az csak platinumtól van. Nagy szerencsèm volt, hogy volt készleten.
Tény, hogy a Gold megkapta a LED-es fényszórókat, viszont GT-line már csak platinum felszereltségről van.
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Reggel -7, napsütés didergős, szeles, itt az ideje ledobni a 16os téliket és feldobni a gyári, 2000 km-t sem futott 17-es nyárikat, én meg is tettem
Na jó, annyira azért nincs meleg, de úgy voltam vele, hogy miért ne. Ne essen 20 centi hó, éjjel/hajnalban nem megyek ha nem muszáj, nappal meg bőven plusz van már, ezt a néhány hetet legfeljebb odafigyelősebbre veszem
Egyébként már átléptem a 10 ezret km-be, imádom, harapós, kényelmes. Fogyasztása lehetne jobb, 7L vegyesben, odafigyelősen 6-6,5. De 160ló/250Nm(1.5 T-GDI), pörgetve van, hogy ne legyen ideje kokszolódni(nagyon).
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Sziasztok,
Van itt újabb 1.5 T-GDI ceed tulaj?
Tapasztalt rángatást? Nálam 40 ezer km után időnként alig érezhetően elő-előjön 100-110-es tempónál 2200-2500 fordulaton, de amíg nincs hibakód, addig a szerviz nem foglalkozik vele. Elvileg a gyújtótrafó típushiba.
Legtöbbször minőségi 100as benyát kap, szóval az üzemanyag minőség kizárva.latger: Nálam 6.5 vegyesben, csak város szerintem 7-8 liter.
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
válasz Peter668 #5991 üzenetére
Szerintem az normális, EURO6 szabvány átka. Hiába van meg a nyomaték 1800-tól, ez csak benzines, kell neki a fordulat. Szegényebb a keverék, hogy kevés legyen a károsanyag kibocsájtás…
2000 felett már nem kellene rángatni. Igen, idegesítő. Lehet, hogy megy a háztól, csak mit vegyen helyette az ember ami nem alsó kategória, napi használatra…a mai autók nem a megbízhatóságukról híresek. Az elektromos itthon meg gyerekcipőben.sorhat bmw szívem szerint 😁
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
Új hozzászólás Aktív témák
- Energiaital topic
- GTA V
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PlayStation 5
- Azonnali fotós kérdések órája
- Politika
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs