-
Fototrend
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsagabe
csendes tag
Sziasztok!
tanácsért és okulásként egy kis folyamatban lévő e-commerce nonsense:
Kínából rendeltem egy telefont június 27-én SG Post (registered airmal) szállítással. Még aznap kifizettem a telefon árát Paypal-on keresztül azonban 2 részletben utaltam a vételárat.
A telefont feladták és megkaptam a kísérőokirat-számot is, ami alapján lekövettem, hogy a csomag majd egy hónapos utazást követően (július 24-én) visszament a feladóhoz (már itt volt Mo-n, de visszaküldték).
Jeleztem a feladónak, hogy nem kaptam meg a csomagot és tekintve, hogy már nem akartam tőle vásárolni (mert amikor jeleztem neki, hogy nem jön a csomag, akkor részben rám akarta hárítani a csomag esetleges elvesztése miatti esetleges kárát, amit én visszautasítottam).
Amikor megkapta a csomagot, akkor megígérte, hogy visszautalja a pénzt, azonban nem történt semmi, hanem még további kérdéseket tett fel, hogy nem akarom-e inkább mégis a telefont… Egy kicsit már idegesítő volt, tekintve, hogy lassan egy hét telt el azóta, hogy az SG kísérőokirat-szám alapján a csomagot kikézbesítették és még nem kaptam meg a pénzemet. Így egy 24 órás határidőt állítottam neki, amit azonban ő zokon vett és visszaírt, hogy igaz, hogy ő megígérte, a teljes visszafizetést, de most hogy én barátságtalan lettem vele szemben, ezért inkább vigyem paypal dispute elé. Még azt is megírta, hogy legalább tapasztalata lesz a paypal ügyek rendezésében.
Tegnap elindítottam a dispute-t (a nagyobb vételárrész átutalását jelöltem meg).
Sajnos nem olvastam el a paypalos fizetési szabályokat előre (csak egyben lehet utalni a vételárat), ezért is fordultam hozzátok:
Mik az esélyeim, hogy visszakapjam a teljes összeget? Ti mit és hogyan csinálnátok? Bankkártya volt a paypal-hoz rendelve, így érdemes-e esetleg bankomnál is elindítani vmi pénzvisszaigénylési folyamatot?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért