Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz tonyrulez #98026 üzenetére

    nem logikáról szól az egész, hanem a profitról. Mert a posta, mint állami monopólium megkerülhetetlen, így a postai úton érkező küldemény esetén kéretlenül is az ügyfelük leszel.

    Ha végignézed az árazásokat, akkor minden esetben több pénzt kérnek ezért, ha nem velük akarod végeztetni a vámkezelést. Ha más ügynökkel intézteted, akkor 5000 forint közvetítődi díjat kér a posta. Ha eVám-mal kezelteted, akkor 800-at.

    Ha a posta elrontja az automatikus vámkezelést (ioss vagy sa módút), akkor mégcsak nem is a manuális vámkezelés 4000 forintját kéri, hanem reklamációkor már 6600 az, hogy befogadják a panaszoddal a manuális nyilatkozatot.

    Ha valami hiba miatt több adót szed be a posta, mint amit valójában kell, akkor náluk adóvisszatérítés ügyintézést indítani 5000 forint.

    Ha valóban adómentes, 45 euro értékű, magánszemélytől jövő küldeményed van, akkor most már nem ingyenes a kezelése, mint eddig. Hanem a manuális vámkezelés 4000 forintját számítják fel.

    Mindig az a lényeg, hogy ha a postát ki akarod hagyni, akkor fizess többet. Ha a posta hibázik és reklamálsz, akkor fizess többet, mintha nem hibázott volna. Remélem a jogászok szét fogják szedni ezt az ászf-et. Mert az egész arra játszik, hogy ne reklamálj, ne kavarj, a posta büntetőpénzt számít fel, ha kavarsz. Nyugati árak, keleti kényelem.

    A NAV nem szedhet díjat azért, hogy elvégzi a munkáját, a vámkezelést. Szóval a nav "ingyen" végzi azt (valójában persze adóforintokból). A posta pedig nem vámkezelési díjat szed a vámkezelés átengedéséért, hanem közreműködői díjat.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák