Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • maj-viktor

    őstag

    válasz Turbobacsi #54954 üzenetére

    Félreérted... kártérítést automatikusan a feladót illeti (ha panaszkodik), mivel vele áll szerződésbe a posta, ha felad valamit...

    Amire te gondolsz / ajánlotta a posta az a "kerestetés" és ehhez az eredeti feladóvevény kell! (ragszámmal - feladási dátummal, stb.)
    Ez 2 külön dolog... panasszal élhetsz te mint címzett, de kártérítési igénnyel mindaddig a feladó rendelkezhet, míg nem mond le a címzett javára...

    Gondolom nem indítottál ilyet, mivel nincs ilyen a birtokodba... ezért is mondtam / írtam / írtuk / írták, hogy ezt csak a feladó tudja intézni... de ha "lemond róla", akkor a címzett is!

    Ismerős helyzet! (szoktam feladni, és van / előfordul, hogy párszáz feladásból 1-nek lábakél... ajánlott küldeményekről beszélek... szomorú, mert tegyük fel és ha valami pótolhatatlan dolgot küldtem... pl. család "ereklye", stb. aztán kiszúrják az ember szemét pár ezer forint kártérítéssel, szerencsére nem vagyok ilyen hülye, olyan dolgot inkább nem a postával küldök, hanem magam elviszem, stb. rendszerint anyagilag is pótolható dolgok tűnnek el)

    Nem konkrétan az elveszés szokott velem történni, hanem pl. rendelek külföldről valamit és nem annyi mennyiséget küldenek (2db helyett 1db-ot, stb.) / kimarad valami a csomagból, stb.
    (de ez nem a posta hibája, hanem a webshopé)

    És igen, ilyenkor jön az olyan nemű idegeskedés... hogy most megint újrarendelheted és megint várhatsz rá 1hónapot! (ezt a "várakozást" senki nem fogja neked megtéríteni... max a webshop "jobban kártérít" a plusz kellemetlenségért, vagy ha te intézted a posta dolgot, akkor magasabb kártérítési összeget megítélhet, mint amit valójában a csomag ért... külföldivel ilyennemű... feladási tapasztaltom nincs, de belföldi esetén az elmúlt ~bő 10év alatt sajnos van / volt pár)

    A te / ti esetetekben, egyértelműen a "helyi postán" kelt lába a csomagnak... különben hogy dobtak volna be értesítőt!? Azaz a posta reggel átvette / kivitte a helyi postás a címre (nem voltál otthon / nem működött a csengő, stb., értesítő bedobva.... postás meg visszabattyog a postára a megmaradt küldeményekkel, amiket tételes átad a "raktárba" és 5-10munkanapig őrzik, majd vissza a feladónak)

    Ilyen esetben kerestetés (a posta vezető megkérdezi személyesen a kézbesítőt, hogy emlékszik-e a csomagra / átvevőre... pl. ha rossz címzettnek adják át! Ha a tételes átadás megvan, akkor kell lennie az átvevőnek aláírásnak... ha tegyük fel a kézbesítő odahamisított valamit (mostmár szig szám is kell ugyebár), akkor ő hibázott - ráverehető a balhé! Ha viszont az aláírás rész üres, akkor a postán belül tűnt el, nem a kézbesítő hibája! Ezek "belső dolgok", te ebbe úgysem látsz bele... téged max. értesítenek, ha megvan a csomag, ha meg nincs 30nap múlva lezárják az ügyet és kártérítik az eladó / téged (attól függően ki intézte a kártérítést!)

    Belföldi ajánlott esetén tudom, hogy 15+1x-es a kártérítés (feladási díjé)... azaz 500Ft-ért feladott ajánlott levél/csomag esetén 500+15x500=7.500 + 500 Ft = 8.000 Ft
    Értékbiztosított esetén a ráírt érték...
    MPL futárcsomag esetén automatikusan 150E Ft-ig értékbiztosított! (persze ha nem nyilatkozol kisebb értékről akkor annyiért)

    Statisztikába mindenképpen bekerül, ha megvan a panasz!
    Illetve most írtátok többen, hogy a "nyugati postán" sok a gyanús NL-es csomag eltűnés... ott már érdemes lenne a rendőrséget is jobban bevonni (több ügy összevonás), ha a posta nem tesz semmit a belső "dézsmáló" ember ellen....

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

Új hozzászólás Aktív témák