-
Fototrend
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata az ukrán vagy orosz postával? Alin egy kinézett termék van mindkét raktárban minimális felárral a kínaihoz képest, de ha számottevően nem jön meg hamarabb akkor maradok a kínai raktárnál.
-
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Banggood féle EU priority lineos csomagot hogy lehet nyomonkövetni? Vagy majd ha az EU-ba ér kap egy új ragszámot? Sose rendeltem még így.Másik kérdésem, hogy Fasttechről rendeltem Hungary Express ePacket-el de már 10 napja ez ismétlődik a trackinben folyamatosan, akár naponta többször is:
Szállítás Küldemény zsákba helyezése
2019.01.25. | 17:25CNBJSD
Szállítás Kimenő küldemény továbbküldése
2019.01.27. | 10:30CNBJSD
Szállítás Egységképző elküldése
2019.01.27. | 10:35International office of exchange -
flegga92
senior tag
válasz harrie #90179 üzenetére
Szia!
Nem valós tracking, max az országba beérkezésig követhető (de valószínűleg odáig se). Random generál valamit. Ettől függetlenül megjöhet majd egyszer.
Posta csak a 2 betű 9 szám 2 betű formátumot kezeli ajánlott levélként, ebből is az R illetve L betűkkel kezdődőeket. Szoktam kapni UNxxxxxxxxxCN leveleket, de ezt sem tudod a posta oldalán követni, külföldi oldalakon is csak az országba beérkezést látod, vagy hogy Kínából elküldték.
-
flegga92
senior tag
válasz harrie #90181 üzenetére
Igen, jól érted. Alin vezették be egy ideje, hogy nem lehet TN nélkül feladni, ez persze a pár dolláros cuccok árát megdobta volna rendesen. Az első ilyen talán a Yanwen volt, keress rá itt a topicban.
Topic összefoglalóban is van egy szösszenet ezekről:
Léteznek különféle nyomkövetésnek látszó pótlékok (nem valós követési történetet generálnak, így akarnak valósnak látszani), Magyar Posta nyomkövető nem ismeri és nem is regisztrált küldeményként kapunk, hiszen nem kell aláírni átvételkor. Ezek nem nemzetközi regisztrált küldemények, így valós követéssel nem rendelkeznek.
Ilyenek pl.: ETHMY, BLGMY, BLVS, SGKEN, PLM, SYLMY, SYBMY, SYLGZ, GAOMY, FTLMY, SYBPL stb.Megemlítendő még a Yanwen Post (YW,YN,YT) ami szintén teljesen kamu generált adatokkal dolgozik, ez sima CN postával TN nélküliként jön, aláírás nélküli kézbesítéssel.
-
flegga92
senior tag
válasz Pgeorge80 #90212 üzenetére
A holland posta azt jelenti, hogy Kínában a holland posta kirendeltségén keresztül megtömnek egy repülőt/hajót/konténert/akármit EU-ba jövő csomagokkal és az Hollandiában landol, ott kezdik el szortírozni országonként, majd küldik tovább a célországba. Főleg a holland postás csomagokon szokott lenni is egy utólag ráragasztott matrica, hogy ez a levél EU-n kívülről érkezett (vagy valami hasonló szöveggel).
Míg egy sima China postos ajánlott küldemény bárhol landolhat, ahogy a logisztika megkívánja. Lehet az Németországban, Franciába, de akár Ferihegyen is landolhat a gép.Más dolog az EU express, ott ugyan ilyen módon elviszik egy EU-n belüli országba ahol kevés az ÁFA, elintézik a papírmunkát (vagy nem, nem tudom mit okoskodnak), majd ott újra feladják.
Az EU warehouse meg olyan mintha a mondjuk egy német webshopból rendelnél, a termék fizikálisan valamelyik EU országban van már rendeléskor.[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz gabo91 #90352 üzenetére
Nyitottam dispute-ot a buyer protection lejárta előtt 2 nappal, eladó reagált, hogy várjak még úton van... Írtam hogy várok pár napot, de ez nem fog megjönni, ha mégis akkor utólag ki fogom fizetni. 11-én az ali az írta, várjak még 28-ig...
Pár órája szerencsére írt megint az Ali, hogy full refund, nem tudom mi lett velük, hogy idő előtt így döntöttek. -
flegga92
senior tag
Ma megjött egy belga postás csomagom aliról amit még 06.28-án rendeltem, így ott sem fizettem meg az ÁFÁ-t postás nem kért semmit, 07.16-án ért az NPKK-ba, csak ennyi látszik a posta nyomkövetőjében. Mondta, hogy ma több ilyen csomagot is vitt amiért nem kellett fizetni. Természetesen át volt ragasztva a címke Belga feladóval.
-
flegga92
senior tag
válasz jolti05 #99774 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de nekem rossz tapasztalatom van a visszaküldéssel. Igaz alin még sose kellett, mert mindig elég jól kompenzáltak.
eBayről és olyan oldalról rendelt cuccot küldtem vissza. Itt annyi a szerencse, hogy a PayPal fizeti a visszaposázás költségét bizonyos összegig (9300 Ft) évente 12 alkalom, amint feladtad a feldóvevénnyel és a blokkal par napon belül visszakapod paypal egyenlegre. Szerintem alin nincs ilyen opció, mert nekem bármikor kérték, hogy küldjem vissza, mindig megírtam, hogy több a pk mint a termék, fizessék azt is vissza és akkor inkább jött a full refound.
eBayes visszaküldésem Angliába egy pulóver volt mérethiba miatt. Írtam az eladónak, küldöm vissza. Elfogadta, jött a cím, elpostáztam, PayPaltól jött is vissza a pk. Ránéztem a nyomkövetésre, nem vette át (nem lakik ott címszóval). Szóltam neki, erre visszaírt, hogy bocsi rossz cím, majd ha visszajön küldjem újra másik címre Ő nem megy be arra a postára ahol tárolják. Én meg mondtam neki, hogy nem gondolja, hogy újra feladom, mert lassan ott tartunk hogy kifizettem a pulóver árát. Ekkor az ide postaköltéség nélkül visszaküldte az árát.
Másikat faterom rendelte, azt hitte, hogy valami USA beli shop western csizmákkal, képeken kurva jól nézett ki, olcsónak sem lehetett mondani. Természetesen megkérdezésem nélkül megrendelte (legalább PP-al fizetett), kapott egy gagyi műbőr vackot. Írtam nekik, hogy visszaküldeném, adott címet stb. (paypalon is jeleztem, hogy vacak küldöm vissza) feladtuk, kb 9000 Ft volt, PP azt vissza is adta, majd természetesen nem vette át. Többször írtam neki emailben, vissza is írt, hogy holnap megy érte, utána küldi a vissza a pénzt. Na annyi történt, hogy kb 2 hónap múlva visszahozák a csizmát, paypal nem térített vissza semmit. -
flegga92
senior tag
válasz jolti05 #99781 üzenetére
Pedig megválaszoltam a kérdéseid nagy részét. 4800 Ft körül vetted. Visszaposta 3900 Ft (elektronius vámadat kitöltéssel) Muszáj elsőbbségi ajánlottként küldeni, mert amúgy nem követhető a csomag. Mikor felajánlották a visszapostázását akkor kellett volna képernyőfotóval írni, hogy 12$ a visszaküldés, amit fizessen az eladó. Ilyenkor szoktak visszalépni és lehet felajánlott volna 10$ refoundot.
Ezt a 3900 Ft-ot senki nem fogja neked vissza fizetni. Kivéve ha Paypallal fizettél.
Paypal felületén kell igényelni a visszapostázási igényt. Nem csak eBayen vásárolt termékek esetén, ha hazai shopban fizetsz akkor is működik.Ha minden jól megy akkor vissza kapod a termék árát. Ha nem veszi át akkor az ali lehet olyan rendes, hogy visszaadja a termék árát.
Ha az eladó átveszi és szétveri akkor akkor te egy becsomagolós videóval bizonyítod, hogy egyben adtad fel. -
flegga92
senior tag
válasz jolti05 #99784 üzenetére
Ha szerencséd lesz, akkor nem ír be címet. Tudja Ő, hogy hamis cuccot árul. Így, ha az ali kötelezi az eladót a visszaposta megfizetésére, akkor Ő is jobban jár, ha hagyja veszni a 15$-t mint még ráfizetni 12$-t. Plusz lehet ebben az esetben az Ali sem fogja csesztetni, hogy hamis a cucc, csak az jelenik meg, hogy nem írt címet, így neki sem lesz semmi gondja.
-
flegga92
senior tag
válasz pinnacle #100326 üzenetére
www.mailboxde.com tökéletes megoldás a problémádra. Német shopból rendelj
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz GAbre #100438 üzenetére
Előző kérdésedből számomra nem derült ki, hogy mi a szituáció. Simán lehet, hogy csomagfelvételnél ütött el a futár valamit, amit korrigáltak a depo-ba, mert mondjuk nem tudták onnan útnak indítani, így a korábbi téves info teljesen irreleváns lett ezért törlődött a rendszerből.
-
flegga92
senior tag
válasz BlackJack21 #100814 üzenetére
Szerintem a szállítmányozó céggel kellene felvenni a kapcsolatot. QFL szállítja, itt tudsz kontaktba lépni velük. Szerintem itt nem sok tapasztalat van velük.
-
flegga92
senior tag
válasz Atomgeszi #101980 üzenetére
GLS szokott utána nézni a PDA-n, hogy engedélyezett e. Az összes "nagynál" megy, régebben kaptam csomagot amit a FÁMA hozott, ott nem lehetett . Egyszer jártam úgy, hogy MPL-el küldtek egy biciklit, de azt nem a szokásos futár hozta, hanem van egy dedikált nagyobb méretű autó ami ezeket kihozza, neki pl nem volt terminálja.
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz WhiteWalker #102548 üzenetére
Amint át akarják fordítani nyereségessé ki fog pukkanni a lufi. Most megy a reklám ezerrel, nézzük meg a Wish-t, évekkel ezelőtt szinte ugyan ez volt. Aztán szépen eltűnt a súlyesztőben.
Saját környezetemben azt látom, hogy aki eddig óckodott a külföldi rendeléstől most tonnaszám rendeli a cuccokat.
Főnököm is rákapott pedig Ő hazai webshopból is csak utánvéttel rendelt. Mondjuk Ő megvette a gagyi vackokat itthoni webshopból 5x áron 1500 Ft futárral is. -
flegga92
senior tag
válasz flegga92 #102564 üzenetére
Írtam nekik e-mail elég hamar kaptam semmit mondó választ.
Rendszeradataink alapján küldeményei már megérkezett a lakóhelye szerinti postahivatalba.
Az Ön csomagjához tartozó szállítási szolgáltatás úgynevezett semi-tracked szolgáltatás. Ebben az esetben a legutolsó nyomkövetési esemény az, hogy a küldemény beérkezett a célországba, ezért a csomagot a Címzett országában található helyi postahivatalban kell keresni. Tájékoztatjuk, hogy az Ön által megadott ECSCCA kezdetű azonosító küldeményekről nem készül vezetett nyilvántartás, a csomaghoz tartozó szállítási mód a nyomkövetést nem tartalmazza Magyarországon belül.
A Magyar Postához érkezést követően a küldeményen lévő címadatok alapján (nem könyvelt módon) levélszekrénybe kézbesítik azokat, vagy helyi postahelyen biztosítják az átvételt, ha a mérete nem teszi lehetővé a levélszekrénybe kézbesítést. A postán személyesen a letéti kezelésben tudja megkérdezni, hogy van-e a nevére és címére érkezett levél/csomag, az ECSCCA csomagazonosító alapján nem tudnak segíteni.
A küldemény státuszát - a fent említett szállítási szolgáltatáshoz igazítva - itt tudja követni:
nyomkövetési link: https://global.cainiao.com/newDetail.htm?mailNoList=ECSCCA0054027102%252CECSCCA0053591087&otherMailNoList=
Megértését köszönjük!
Üdvözlettel: ECSC Ügyfélszolgálat
A posta meg úgyse fog semmit mondani. -
flegga92
senior tag
válasz dzf007 #102653 üzenetére
Tegnap megjött a másik csomag is.
Inkább fizetek többet a Choice-os termékért, mert az tényleg hamar itt van. Regebben is fizettem inkább a szállításért pluszban, de mikor a Saver helyett Standarddal +2$-ért kéred és úgyanúgy ESCS trackingot kap leszoktam róla.
Ami bosszantó inkább, hogy nem refundol. Én is kértem visszatérítést az egyik 9$-os termékre, de elutasították, utána meg semmit nem tudsz csinálni.
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
- Vicces képek
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Kupon kunyeráló
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PlayStation 5
- További aktív témák...