Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
-
csiga8
senior tag
válasz PALEDOG #2050 üzenetére
Üdv fórumlakók!
Mannol olaj… (is)
A Mannol márkanév a Hamburgi székhelyű SCT Germany tulajdona.
2004-ben megvették a litván Pemco Kuras olajcéget, így már valós finomítójuk is van Klaipédiában.
Az SCT Germany másik márkeneve a Fanfaro, de ugyanazt kapod Pemco néven is.
Megítélésem szerint az alsó kategória felső széle és/vagy középkategória alja minőséget képviseli.
Példaként említve az általam vásárolt előre bekevert fagyállójukat hoznám fel, amit a mélyhűtőbe tettem éjszakára és reggelre 4 db féltéglát vettem ki. Szó nélkül visszafizették, de akkor is…
Olcsósága a kevesebb reklámban és a nem csúcsminőségben rejlik. Környékünkön a Kauffer, ZS+U bődületesen sokat ad el belőlük, ( 4T olaj) a magyar piac ugye erősen ár érzékeny.
A kisgépeknél használt 2T olajak egyik nagyon fontos jellemzője a hőtűrő képessége, főleg, hogy most már katalizátorosak a kipufogók. Az fém szita kb 500 C-ra felhevül működés közben, ami mint egy kályha, sugározza a hőt minden irányba, így a dugó felé is. Így egy katis gép hőterhe nagyobb, mint régebben volt nélküle.A 2T olajok minőségét (is) alapvetően határozza meg az alapolaj minősége. Az alapolaj minél jobb, annál jobb lesz a végeredmény adalékolva.
A 2T és 4T motor hőleadása a környezet felé egészen más. A 4T motoroknál a hengert kb 100 C fokos víz veszi körül, amit hűtőben hűtünk. A henger kb 30%-át veszi a hőtehernek, a hengerfej kb 70%-át.
A 2T motornál nagyjából fordítva van. A hengerfej kb 30% hőterhet kap és a henger 70%-ot ss a hengert nem veszi körbe 100C fokos víz sem.
Így már érthetőbb, miért kell inkább jobb, hőtűrőbb olaj a 2T motorba. ( Na meg mostanában ugye a kati…)
A 4T motornál szinte mindegy hol ( külső környezet) üzemel, mert mindig kb ugyanolyan hőmérsékletű víz veszi körül.
A kisgépeknél a léghűtés/kényszerléghűtésnél pedig ha tél van hidegebb, ha forró nyár van, melegebb levegő hűti. ( bordatőnél simán 200C fok körüli is lehet a hőmérséklet nyáron)
Itt szokott lenni az első bibi. Hűvös ősszel-tavasszal és hideg télen nincs baj, de nyáron előkerül az a csíkos probléma…Egy minőségibb gépnél a tartósság jegyében a hengeren a hőleadó felület ( bordák száma és mérete) egy olcsóbb kategóriához képest jóval nagyobb.
Érdekességképp egy Solo 662 és egy Fuxtec 6150 hengere van egymás mellett, amik közel hasonló űrméretűek.Solo662 és Fuxtec 6150 henger
A Solo hengerhez tartozó többi rész itt még asztalon
Nagyon gyakori, egy ősszel-tavasszal előveszem felhasználónál, hogy benne hagyja a (normál) benzint a gépbe, esetleg valami olcsóbb 2T olajjal, amik szépen el kezdik eltömíteni az üza. szűrőt, eldugítják ( lerakódások a járatokban) a karbit. Észre sem veszi, hogy hangosabban bőg a motor, csak ha megáll…Egy leragadt szuszogó nagyon hasonlóan szegényíti a keveréket, szerencsétlen user nem érti mi a baj, ha kicsavarja a tanksapkát, akkor megint megy a gép egy darabig, és csak nyüstöli a gépet.
Aztán az egyszerű, de lelkes, olcsóbb gépet vásárló és használó talál a neten jobb/rosszabb videót a karbi beállításáról, amivel azért oda tud tenni rendeset a gépnek, ha nagyon szegényít.
Ha egy éppen még jó, vagy megfelelő olajat veszünk, ezek a felmerülő „hibák” kb a gép végét ( megragadás) jelentik(hetik).
Érdekességképp pár kép, egy általam saját részre vásárolt Husi 343R dugójáról. Egy hentestől ( ez volt a szakmája) vettem, aki gondos gazdaként piros Stihl olajjal használta a gépet saját hétvégi telkén, ami tán 1000-1500 négyzetméter üres, gazos terület volt. Szerintem túl dúsra is keverte az olajat, de ez az eredménye:
A JASO FD és a szinte ugyanaz ISO-L-EGD pont ennek elkerülése végett lett bevezetve.
Ezt a teljesítmény szintet el lehet érni némileg rosszabb olajjal agyon adalékolva és jobb olajjal kevésbé adalékolva.Ugye nem kérdés, hogy összességében melyik lesz a jobb.
Olyanba már ne is menjünk, hogy a doboz oldalán azt látod, ( mondjuk ez inkább 4T-re jellemző) hogy Approval ( elfogadással rendelkezik), vagy Meets requirement ( csak teljesíti a szintet a gyártó bevallása szerint), vagy a motorolaj gyártója ajánlja (recommendations), követelményszintet teljesíti (following quality level).
Egy valódi PAO ( GroupIV), vagy észter ( GroupV) full szintetikus olaj a legjobb alapot adja az olajnak hőtűrőképesség szempontjából. (is)
Van némi csavar a dologban. A HC-szintetikus (hidrokrakkolt) olaj egy olyan szintetikus olaj, amely ásványi olajból készül. Elég jó minőségű olajat lehet előállítani így, de a kiindulási alap akkor is ásványi eredetű. Volt ebből per is Németországban, ott meg kell ezt különböztetni, HC-Synthese szerepel a dobozon.[link]
Máshol más ítélet született: [link]Az SHC a Synthetic HydroCarbon, azaz a szintetikus szénhidrogén rövidítése, tehát ez teljesen szintetikus olajat jelent. Ők eleve szintetikus alapolajokból készülnek, amiket szintézissel állítanak elő. A szintetikus olajok teljesítenek a legjobban, kenés, hőstabilitás, motortisztaság szempontjából. (is, de gyakorlatilag mindenben)
Az elmúlt években sokat fejlődtek, javultak a HC olajok, ezért már majdnem olyan jók mint a szintetikusok, DE jóval olcsóbbak. A valódi full szintetikus olaj ára azért húzósabb.
A HC szintetikus minősége a full szintetikushoz képest a 100-as skálán kb 85-95 a minőségtől függően.
Tehát egy „jobb” HC szintetikus, amit nálunk full szintetikusként vásárolsz, kb 90%-ban hozza a full teljesítményét. Jóval olcsóbban!!
Ennyit az elméletről, jöjjön a gyakorlat.Egy magyarországi Simson verseny szakosztály ( ugye árérzékeny réteg, de a „kigyúrt” gépekhez azért minőségi olaj kell) kompletten egy fajta 2T olajat használ megelégedéssel. Motoros fórumokon is meg lehet fordulni, érdeklődni. Hasonló jókat mondtak ugyanarra az olajra.
Amatőr krosszosok is használják ugyanezt az olajat probléma mentesen. Nosza menjünk krosszosok közé személyesen ( közeli „krosszdombok”) és érdeklődjünk. Meglepő, de ők is ismerik, használják, ajánlják. Van több más is, ami jó, de ez is szerepel.
Mit tehet a magamfajta egyszeri ember, kipróbálja. Előszőr kínai gépeken nyüstöltem, szándékosan szegényített keverékkel, nyáron, melegben, vastag tölgy fában. Úgy kb egy-két tank után SEM volt semmilyen nyom a hengeren, dugón.
Onnantól tettem ezt az olajat a komolyabb gépeimbe is. ( Addig Castrol Power1 Racinget használtam megelégedéssel) Abban az időben még néha javítottam gépeket, és egy helyi ( kezdő) vállalkozó ( 1,1 millió! négyzetméter/ évente 3 alkalom kaszálás, igaz nagy része nem kézi kaszával) kaszáit néha orvosolgattam. Probléma volt a megragadás is, ezért ajánlottam ezt az olajat, ( 1:40) meg hogy ő keverje be és úgy adja az agysebészeknek a keverékes benzint.
A fűkasza üzemmód szerintem itt sem ismeretlen. Nyél gáz 40 percen keresztül a tűző napon is. Egy év múlva sem volt egyetlen megragadás sem ezzel az olajjal. Ez azért nem rossz eredmény…
Nem sokkal később egy új, feltörekvő „márka” került látótérbe egy másik fűrészes fórumba. A márka képviselője és eladója khmm…., hát mondjuk úgy, hogy a lópokróc árusból faragtunk több-kevesebb sikerrel kínai gép eladót. Szóval a rezes főtengely és a fogaskerekes kuplung szintről indultunk…
Kínai gépek eladójának (is) sok gondja volt a garanciális, vagy garanciába visszavitt gépekkel.
Egyről dobok képet, néhány üzemóra van a fűrészben, ( 6150) de azért látszik, hogy nem a legjobb olajjal volt használva…
Szóval sok-sok évvel ezelőtt telefonos megkeresésre, hogy mit csináljon ( mármint az "eladó") – az előzmények tudatában- ajánlottam, hogy ne sajnálja azt a kb ( akkor még) 2.000 Ft-ot, adja ajándékba a gépei mellé ezt a már kipróbált olajat, és jó vastagon írja rá a dobozra, hogy 1:40.Telt, múlt az idő….Nyár volt, locsoltam. Csörgött a telefonom, az „eladó” hívott. ( akkor még beszélő viszonyban voltunk) Így kezdte : B+ csiga! Két hét alatt a szezonban eladtam 80+ fűkaszát, eltelt egy hónap, egyet se hoztak vissza, és nincs alkatrészem!
Kettő dolgot kell megérteni ebből. Az egyik, hogy az egységsugarú felhasználó se tudta tönkre tenni a kínai gépet a kapott olajjal, másrészt az „eladónak” nincs külön alkatrésze, garanciába visszavett gépeket bontja(otta)…
Azóta sok év telt. Ugyanezt az olajat használom, - bár most már sokkal kevesebbet - tőlem is viszik motorba, kisgépbe, ezért általában 7-8 literrel rendelek, itt van a polcon, árrés nélkül adom ismerősöknek.Ugyanezt az olajat tesztelték Balázsék és árulják RS olajként.
Tehát kipróbált, „tesztelt” olajról van szó.
Nézzük az árát. Jelenleg 2.500 Ft körüli áron már kapható [link]
Egy átlagos, kerti gépekbe szánt olajhoz képest jóval minőségibb, széles körben kipróbált, viszonylag nagy tartalékokkal rendelkezik pár száz forinttal drágábban….Az általam próbált Repsol és Castrol olajhoz képest jóval erősebben színez, ami azért kisgépeknél nem hátrány.
A kipufogó füstjének illata egész kellemes, nem olyan szúrós szagú mint pl a piros Stihl, vagy a Castrol Power1 Racing, de ez már csak a hab a tortán…
Tehát a többi, márkásabb ( Repsol, Castrol, Motul, stb) „full szintetikus” olaj sem rosszabb valószínűleg, de pl. a szimpátia, a jó illat és a jó színezés miatt nálam az Elf lett a befutó.
Összegezve, az a szintetikus felirat nem ördögtől való, érdemes odafigyelni rá, adott esetben sokat „menthet”.Ha engem kérdeznek, akkor a fent leírtak miatt csak olyat fogok állítani, amivel az egységsugarú felhasználó ( vagy akár én is) nem tud olyan helyzetet teremteni, amivel kárt tenne e gépében. Ez a többlet néhány száz forint.
A kialakult tapasztalattal rendelkező meg nem kérdez…
Visszatérve Mannolra. ( Egyébként használok Mannol terméket, ha nem is sokat)
Hogy Mannol 2T-t használnék-e? Nem, főleg nem nyáron. Nem műszaki indokok miatt, / tényszerűen nem tudok (rá)cáfolni minőségére/ hanem bizalmi miatt. Nem tudom, hogy jó-e, de van(nak) olyan(ok), amikről tudom, (próbáltam) hogy több, mint jó.Nem vitaindítónak írtam, érdemes a leírtaknak utánanézni, elgondolkodni.
üdv
-
csiga8
senior tag
válasz PALEDOG #2138 üzenetére
Köszönöm elismerésed.
Visszajelzésed alapján vehetem úgy, hogy érthetően írtam le, mire gondolok.
Egy hibát korrigálnék, amit már későn vettem észre:
"Ha engem kérdeznek, akkor a fent leírtak miatt csak olyat fogok állítani"
Nem állítani, hanem ajánlani lett volna, de elírtam. Tehát a gondolatmenetet követve ez lett volna a vége, hogy ezért ajánlom.
A Mannolos kannában trutyi van mondatot már mástól ( autószerelő) is hallottam, így Te vagy a második.
Az olcsóság átka, a kevés önellenörzés, minőségellenőrzés, így nagyobb a minőségi szórás és több a "defektes" áru.Szóval ezt IS megfizeted az (el)ismertebb márkáknál.
Kaufferes eladóval beszélgettem, a havi bevételük webshoppal, midennel együtt tokától-bokáig havi átlag 110 millió Ft körül van. Hidd el, nagyon sok Mannol olaj van benne...Olcsó, veszik. Egy-kettő belefut valami legalja cuccba, az örökre meghátrál érthető okokból. De a "többiek" többen vannak....
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Stihl024 #2307 üzenetére
Üdv!
Jó az újévi videód!A Villager mellett a tulajnak ha nincs másik gépe és nem tudja elhasználni a lapot , akkor ehhez a géphez érdemes lenne picit megfúrnia ( tágítani) az olajzó furatot. Pl lakkfilccel bekeni a géptestet, ráteszi a lapot, és látszani fog melyik irányba kell(ene) tágítani a furatot.
Az Oregon lap könnyebben fúrható, mint a Stihl. Papírforma szerint az Oregon 55, a Stihl 57 HRC, ( emlékeim szerint) gyakorlatban azért jóval nehezebben fúrható a Stihl lap. Hasonló esetben tán 1mm-el tágítottam átmérőbe, vagy 1,5mm nem emlékszem.
Érdekességképp.Az Oleo410-re egy Oregon lapot próbáltam régebben átalakítani. Működik. ( Több ilyen laphoz jutottam akkor nagyon olcsón hozzá + rávaló 64 szemes lánchoz, ezért próbáltam ráfaragni)
Az Oleo 410 gépteste ilyen
Ezt a lapot bántottam:
Egymás felett a kettő a lap. A felső az Oregon, alatta a gyári. A feszítő furatát kellett kifelé-lefelé reszelni, és a gyári olajzó furat fölé kb 45 fokban egy mási furat, hogy abból menjen az olaj a gyáriba.Az olajzás tökéletesen működött, viszont kb a felétől indult a feszítés.
Más fórumon már megkaptam, hogy csúnya, miért nem Dremellel csináltam, stb… Mert egy hirtelen ötletből eredő teszt, próba volt. Egyébként működik, nem kell semmit kidobnom.
-
csiga8
senior tag
válasz PALEDOG #2323 üzenetére
A legutolsó képed nézzed.
Az alsó vezető a gyári. Az alsó furaton állítod a láncfeszességet, a felsőn olajoz.
Az Oregon 2 db nagyobb furatát kellett hátra-lefelé tágítani-reszelni, hogy lehessen feszíteni.
A gyári olajzó furat és a feszítő furat közé lett fúrva egy harmadik, ami a gép olajzó járatával van egy magasságban. Ott a harmadik, utólgos furaton bemegy az olaj, a résen ( szarul látszik, ott nincs a kettő közt semmi, szabad átjárás van) ami a két furat között van majd a gyári olajzón keresztül jut a lapba.
A nem használt feszítőbe a gumi egy vastagabb gumi, ami egy régebbi kútfúrás projekt után maradt.
Amikor fúrtam itthon a saját kutamat, a kapott iszapoló gumiját ki kellett cserélni, abból maradt meg, abból vágtam. Picit nagyobbra van vágva lukasztóval és jól befeszül. Amikor forgatod a lapot, a gumit át kell rakni.A lényege, hogy nem tud arra folyni az olaj, mert le van dugózva.
-
csiga8
senior tag
Egész jól elmondja: [link]
Nekem az old 135 van. Ennek még egy csavaros a láncfeszítője. Motorikusan szinte ugyanaz, mint az egykori 440, egy gyújtás modult kell cserélni és "440" lesz. ( Próbáltam, igaz, 1.000 fordulattal tovább engedi, picit erősebb lesz)
Nem igazán használtam, mert amikor ágfázni jártam a kati mentesített Oleo410 jobban bejött.
Később el akarta adni, mert nem használom. Visszakaptam, mert nem "jó".És valóban. Álló helyében bekeményedett a karbi membránja. Beindult, szép alapjárata volt, gázra reagált, de bemelegedve már fulladt. Tán hasonló problémáról olvastam pár hsz. visszább.
Membráncsere után ment vissza a polcra. Tapasztalat sok nincs vele.
A 130-as ehhez képest visszalépés. Hogy a 130 MarkII milyen, nem tudom.
-
csiga8
senior tag
Picit hasonló volt a gondom, nekem a karbi membrán keményedett be.
Szépen indult, volt alapjárat, gázra reagált, de bemelegedve fulladt.
Akkor ( néhány éve) még nem találtam ebayen hozzá membránt, Husi boltban vettem, nem volt olcsó, tán vagy 4.500 Ft volt. ( Magamnak cseréltem)
-
csiga8
senior tag
A kis Oleo410-et nagyon szeretem. Használt, de szép állapotban vettem.
Eredeti katalizátoros motorkarakterisztikája nem jött be, inkább csak "felül" volt használható.
( gallyazásra használtam)Kati ( katalizátor) nélkül a félkéses lánccal a fára tettem, saját súlyával a félkéses lánccal gázra el kezdte tekerni a láncot. Katival nem csinált ilyet.
És innentől a kis 135-ös a polcon maradt....
-
csiga8
senior tag
Gyérítés utáni ágfák gallyazásához kellett. A kis Oleo könnyebb, és nem annyira "hirtelen".
Minden máshoz van nagyobb gépem. Többnyire Husik vannak. 550XP, 357 XP, 560XP- most ez a "sláger" nálam, 365 X-torq, ( 372-re átalakítva) és 272XP. A 272 XP volt az első ( komolyabb) gépem, tán 60.000 Ft-ért vettem. Nagyon megtetszett, azóta inkább a Husikkal veszem magam körbe, bár az egyik 560-as azért viccelt már meg.
-
csiga8
senior tag
Nem tudom jobban elmondani.
Odaadom a kezedbe mindkettőt és érezni fogod. Ott a földön a vastag ág, próbálod gallyazni. Amikor húzod a lapot az ágon és meghúzod a gázkart, a gép nem ugrik olyan gyorsan max fordulatra. Az én tempómhoz a kis Oleo volt jobb.
Kuglizás, meg tekézés felejtős, azokra nem ez való.
Ha csak beindítod, fogod a kezedbe, akkor a Husi hangja, pörgőssége jobbnak tűnik. Ha
sétálsz az ágak között és gallyazol, nekem az Oleo volt a jobb, DE! csak a kati herélése után. -
csiga8
senior tag
válasz kemenylegeny #2404 üzenetére
Sokkal inkább Hecht, ha már választanom kéne.
Vagy egy Oleo GSH 560 [link] . Még olcsóbb is....
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
-
csiga8
senior tag
válasz Stihl024 #2423 üzenetére
Mostanában USA videókat néztem párat a Farmerteces MS660 és 372XP gépekről. Persze, vannak nyűgjei, de számomra meglepő módon egész tűrhetőek, vagy csak annak mondják.
Nem tudom, hogy oda jobbakat küldenek-e, nem tartom kizártnak, az ott nagyobb piac.
Van egy kék MS660 Farmertecem ( "brahi" gép, semmi több) nekem is, a hengerétől nem voltam elájulva!
A kidolgozási ( megmunkálási) minősége ( trehánysága?) azért Khmmm...
Egy picit meg akartam piszkálni, de elment a kedvem tőle, mert a "hengerfejhez "képest a hengerfurat nem merőleges. Tehát összerakott állapotban a dugó feletti tér nem párhuzamos. Forrasztó ónnal "vizsgálva" 3 irányban 0,7 mm, egy irányban ( kipu felé) 0,3 mm.
A gyári 0,5 mm-es talptömítés helyett a 0.3 mm-est már nem bírta el, belevert a dugó a hengerbe.
Így hagytam az egészet a fenébe.
Ami viszont érdekelni fog, ha Farmertec, ha nem , az új 372XP-jük. [link]
Eredetibe szépet, jót, már úgy sem kapni. Ennek még csinálok helyet a polcon.
-
csiga8
senior tag
válasz Pillerb #2428 üzenetére
Bocs, ha mondtad, lehet elkerülte a figyelmem.
Azért lett volna érdemes tudni milyen henger, honnan van, hogy mi (se) ne fussunk bele ilyen sz.rba.
Ez még a "javítható" gép. Az 560XP-be 19.000 Ft múlt évben volt a két csapágy.
Se metrikus, se coll, se semmilyen szabványban nincs az a méret, kénytelen vagy gyárit venni.
Imádom az 560XP-t. De csak addig jó, míg nem kell hozzá venni valamit, mert az zsebbe nyúlós.Az egyik kivett csapágyon látszik, milyen szépen összeszaladtak a golyók:
-
csiga8
senior tag
válasz kemenylegeny #2481 üzenetére
Ez így korrekt ár, nem úgy mint a fuszekli.
-
csiga8
senior tag
válasz isti732712 #2518 üzenetére
Ezzel nem járnál rosszul pl: Hecht 2026 kompresszor akciós [link]
-
csiga8
senior tag
válasz Tanaka 4501 #2614 üzenetére
Nem akartam hozzászólni, de mégis...
Röviden arról van szó, hogy a láncfűrész kipuban lévő utólagos kati fojtásként és hősugárzóként működik. Mindegyikben.
A 2T motor kipufogó gázlengéseit rezonátorral segítik, ez elég hatékony, ha jól van méretezve.
( kipufogó gázokat a táguló rész szinte húzza ki a hengerből, amik a kipufogás végénél a friss töltetből is hoznának magukkal, de a visszalengés ( szűkülő részről visszaverődő gázok miatt ezeket "visszatömi". Nagyon pongylán fogalmazva)Bizonyos fordulatszám tartományra ( viszonylag szűk) vannak hangolva a Simsonnál is a rezonátorok. A gyári kipu meg sehogy...
A hengerfuraton lévő kipuréstől a leömlőnek ( a leömlő még a henger része) már ( ideális esetben) tágulónak kéne lennie, majd a csonktól már diffúzornak kéne lennie. A végét a szűkülő konfúzor zárja a kettő között a hengeres rész hossza határozza meg, hogy milyen fordulatra hangolod. Értelemszerűen minél rövidebb, annál magasabb fordulatra.
Az átmérők, táguló és szűkülú kúpok a motor lökettérfotaától is függ, számított értékek.
Szóval egy láncfűrész kipujában ezekből mit találsz meg?
Na ez az...
A láncfűrészeknél elé erős fojtás van abban a dobozban, amit kipunak hívnak.
Ha láncfűrésznél "tuningolni" akarsz, akkor a gázok útjából elveszed ami ott van, és a kipudobon kb akkorára nyitod a kipurést, ami 70%-a a hengeren lévő kipurésnek. Majd utána állítassz.Bármit teszel elé ebbe a "dobozba" fojtod a motort.
Az utólagos katalizátorral ellátott láncfűrésznél, ha eltávolítod a katit ( úgy, ahogy Árpád a videójában) és utánahangolásnál rosszabb lesz a géped, mint előtte volt, ( bármelyik típus, vagy márka) fizetem az új kipufogódat.
-
csiga8
senior tag
válasz Tanaka 4501 #2619 üzenetére
Azon nem tudok segíteni.
-
csiga8
senior tag
válasz Stihl024 #2636 üzenetére
Az a 272-es volt az első Husim. Használtan vettem ( ahogy az öszes többit is) 65.000 Ft-ért több mint 10 éve.
Az 272XP alapozta meg, hogy továbbra is Husikkal vegyem magam körbe.
Szeretem azt a pattog, ugrik, harap stílusát. A 365 X-torq át van alakítva 372-re.
Nagy kedvenc a 365(372) a 357 és az 560XP-k. Az 560XP-k nagy élményt nyújtanak, de sajnos kényesek is.
Oleóból továbbra is a ( herélt katis) 410 a nyerő, ha gallyazni kell.
Van Professional EREDETI kínaim! , az első gépeim közt volt. Jelenleg ő a kölcsönadós.
Van még régi 6150 fuszeklim ( Fucxtec) az is herélt katis, robogó légszűrősre átalakítva.
/ Nem lenne az rossz, a berántója katasztrófa, cserélni kellett/A Shindaiwa és a Solo651 már régen eladva. A Solo gariba henger-dugó cserés volt, utána adtam el.
A kék farmertec MS660 klón jelenleg farigcsáláson, a hengerét piszkálnám, de egyszerűen kevés hozzá a szerszámom ( Dremel 3000 + néhány 38mm hosszú 6-os fej). A szívótorkot "sikeresen" picit megtágítottam vertikálisan 1-1 mm-el, pedig nem akartam, csak az egyenetlenségeket kisimítani. Figyelmetlen és óvatlan voltam.
Nem leszek rá büszke, ha elszabom, de hát ez van....
Jövő héten megyek esztergályoshoz a dugó tetejéből leszedünk 3-4 tizeddel 10 mm-es szélesen ( pop up dugó), a hengertalpat sík felületen már majd 3 tizeddel lecsiszoltam. ( lejjebb kerüljön)
Az átömlő rést bővítgetem, de kicsi réshez sehogy sem férek hozzá.
Egyébként itt van még egyben a klón 660-as, ha már láncfűrészes fórum:
-
csiga8
senior tag
A Spuri jó cucc, jól takarít, én is használom.
Viszont a kaszát, fűrészt mindig üres tankkal, majd kijáratva teszem el. ( Ez az ajánlott)
A Spuri összetételét egy vegyészmérnök visszafejtette a biztonsági adatlapból. ( Abban kénytelen megjelölni mi van benne) Nekünk nem sokat mondanak az összetevők, (számok) ő értette.
Kb negyed áron csinálja meg magának. Kimentettem magamnak az „összetételt”, tán 4 féle cuccból lehet negyedáron „legyártani”, ettől függetlenül én is inkább megveszem.
A karburátoros és az alacsony nyomású – főleg kopottabb – dízeleknél észrevehető a menet közbeni hatása. ( valamivel) könnyebben indulnak a gépek, mert a másik hatása, hogy kémiailag apróbb cseppekre bontja az üzemanyagot porlasztáskor. A modern magasnyomású ( PDTD, CRTD, stb) ezt nem veszed észre, csak a háttérben „takarít”
Az 1986-os II Golf 1.6 TD-be a Spuri első alkalommal úgy összeszedte a dzsuvát, hogy teljesen eltömte az üza. szűrőt, pedig azt is rendszeresen cserélem. -
-
csiga8
senior tag
Részemről kipróbált és bevált az OMV 100 premium, abban nincs etanol, hanem ETBE: [link]
A benzint pincében ( hűvös helyen) tárolom. Ha netalán közelít a 3-4 hónaposhoz, beleöntöm a kis Suszkába, ( Suzuki 1.0), nyáron meg elpöfögöm a ( 4T) fűnyíróba.A 600-as Fazerem téli álmát telitankolva alussza OMV premiummal. Eddig ez az egyetlen benzin, ami kibírt benne több hónapot úgy, hogy utána nem prüszkölt tőle a motor.
Gajdán Miklós videóiban egész jól elmondja a miértéket, érdemes megnézni2017-es videó, a „kezdetektől ” Mire jó a premium üzemanyag:
1. rész [link]
2. rész [link]
2020-as videó, E10-Ha ezt tudod a benzinről : [link]
-
csiga8
senior tag
Szoktam ajánlani, hogy lehetőleg nagy forgalmú kúton érdemes tankolni, ott mindig friss a benzin. A közelemben MOL, Shell, Envi, Plus, OMV, maszek is van. Egyedül az OMV az, ahol állandóan sor áll.... Én is oda járok, pedig majdnem a legmesszebb van.
10+ éve ugyanazok az alkalmazottak. Meg vannak becsülve ( fizetve), nem mókolnak. Sosem volt semmilyen problémánk, nem is hallottunk róla. ( arról a kútról)
Emiatt is nagyobb a bizallom.. ( szerintem) -
csiga8
senior tag
válasz Stihl024 #2921 üzenetére
Mi kis falunkban volt egy Al-ko szervíz, ami barkács bolt volt egyébként.
Amikor végképp eldőlt, hogy megszünik mindkettő, a szervízesük keresett és nagyon hamar talált magának új helyet, így a bolt szerelő nélkül maradt.
A szerződés kötötte a boltost, így lettem beugrós "szervízes" ( meló mellett csináltam másodállásba) 1 évig. ( bő tizen évvel ezelőtt)
Javarészt elektromos eszközök jöttek, amihez a fönök1 értett, ( ampervadász volt a szakmája) sokat segített. Benzines ( nem csak AL-ko) kevesebb volt, de azokkal nagyobb sz.pás is volt nekem akkor. ( nem értett hozzá sem fönök1, sem főnök2, hogy típushibát, bármit elmondjanak, segítsenek)
Amiért érdemes kipróbálni a szervízes életet, hogy megtapasztald az emberi hülyeséget - ami határtalan - kik és milyen gondokkal jönnek a szervízbe.
Egy hibafeltárás is időbe kerül. Mindig tisztítással kelllett kezdeni, mert okádék gépeket hoztak be. Amit elmondtak a hbajelenségről, szó-szó, valamennyire fedte a valóságot. sokszor "füllentettek". ( főleg az olajhiányos gépeknél)
Amikor kiderült a valós ok, és megtudta mibe kerülne a javítás, nem kérte, de fel volt háborodva, hogy a hibafeltárásért is pénzt kért a főnök, meg mi az hogy nem szerelem össze, nem így hozta ide.
Így van. Nem így hozta ide. De nem is fizeti ki azt az időt, amit foglalkoznom kellene majd az összeszereléssel vele...
Kedvencem a WV szervízes szerelő volt.
Patika állapotú, egyszer használt AL-ko fűkasza nem indult neki tavasszal, amit ősszel vett, és egy alkalommal használt.
Miután megkerült a hiba, k.rva anyázásig ment, fenyegetőzött, hogy ez nem az ő gépe, ne verjük át, 30+ évig autókat szerelt, ha ő nem jött rá mi a hiba, akkor mi se, úgyhogy kéri vissza a pénzt, mert ez a gép nem az övé...
A hiba egy eldugult kipufogó vég volt. Engem is sz.patott egy ideig.
Szóval emberünk ősszel, eső után kaszál, majd motorral lefelé leteszi a gépet valaminek nekitámasztva. A kipu csöve belenyomódott a vizes agyagba, az agyag belement jó vastagon a kipufogó csövébe és télen beleszáradt. Nem is látszott egyébként.
Mesélhetnék még, de szerintem szervízesünk több sztorit tudna.
A legrosszabb az egészben, hogy javarészt nem én beszéltem a gép tulajokkal. Behozta a gépet, főnök2 ( aki nem értett a gépekhez) ráírt egy nevet, meg hogy nem jó. Amikor kézbe vettem, ment a fejvakargatás...
Főnök1 ( a villanyász) azért egész jól kikérdezte a gép tulaját, és azt rá is írta a gépre. Ez azért nagy segítség volt.
Tavasszal kisárgállott az udvar, tele volt szivattyúval. Na azok 99%-nak ugyanaz volt a baja.
( Nekem is volt Al-ko benzines fűrészem, használtan vettem szép állapozban, amit még ideje korán eladtam, látván mi is van benne)
Hidd el, ( higgyétek el) barkács-hobbi szinten a gépek hibájának ( garanciálisban is) kb majd a fele user error miatt van. ( volt)
Lehet rám köpködni most, de az akkor is így van.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Nem jótékonysági egyletek.
A villanyt, fűtést, bérleti díjat, bért fizetni kell, ahhoz viszont "termelni" kell.
Ha mindenki csak bedobja a gépét, hogy légyszi nézd már meg - ingyen - mi a baja, akkor az egy pillanat alatt anyagi csőd lesz.
De egyébként is. Miért kéne ingyen dolgoznia? Ki dolgozik ma ingyen?
-
csiga8
senior tag
válasz Tanaka 4501 #2967 üzenetére
Azok, akik ide, vagy hasonló fórumokra járnak, azok vagy szeretik a motoros gépeket, vagy érdeklődő, "tanuló". Ezekkel nincs gond, az egyik már tudja mit csinál, a másik meg meg akarja tanulni.
Van egy harmadik, akikkel találkozhatsz a szervízben. Megveszem a gépet, és hozzáértés nélkül használom. Ha beszarik a gép, a gép a hibás. Nagyon kevés emberrel találkozol az életben egyébként is, akik beismerik, hogy balfékek voltak.
Voltak akik azért hozták gariba a gépet vissza, ( több eset!) mert a láncfék beugrott, fogott, és nem tudta, hogy azt vissza kéne húzni.
Sokan tiszta benzinnel használták, majd amikor megállt, akkor érdeklődtek, hogy mi lehet a baj. Jött a trükközés, a gyertyanyíláson öntenek bele tömény olajat. Szétszedésnél gyönyörűen látszik, hol folyt le az olaj, mellette meg porszáraz. ( Részemről a hajtórúd csapszeg tűgörgőjét szoktam nézni. Ha az száraz, tiszta benzines volt a történet)
Láncot nem igazán tudnak élezni, sőt, sokszor nem is akarnak. Jó az még...
Emiatt vannak a bakok szakadása ( nyomja mint a barom), a kuplung oldali szimering megég, durvább esetben a csapágyház kiszopósodik.Nem egy user volt, aki úgy akart láncot feszíteni, hogy nem lazította meg a dekni csavarokat, és C betűt csinált az állító csavarból.
Nem hiszitek el, de sok esetben gondot jelent az 1:40 bekeverése, nem tudnak számolni!
A légszűrőt azt kevesen takarítják..., ahogy a gépet is.
A berántókat szokták szétrángatni.
A láncolajat hírből ismerik, de sokan nem használják.
Benne hagyják akár 1-2 évig is a benzint, nem tudják, hogy megromlik.
Hirtelen ennyi jut eszembe.
Azt azért tudni kell, hogy minél olcsóbb egy gép, annál kevésbé hülyeálló.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Stihl024 #3018 üzenetére
Kicsit off, de mégsem.
Az üzemanyagok kénmentesítése miatt azok kenőképessége is jelentősen romlott.
Különféle adalékkal igyekeztek ezt a problémát megoldani.Dízeleknél a magasnyomású rendszerek érzékenyebbek, a Delphi rendszer meg kifejezetten kényes ( 1.5 dci)
A 2T olaj gázolajba való öntése nem ismeretlen ( régi dízelesek körében pláne), de ott sem mindegy mit öntessz bele és mennyit. Kifejezetten a full szintetkus olajat ajánlják és kb 1:200 esetleg 1:300 arányban.Nem kell megijedni, mai napig használom az 1.6 TD Golfba, 2.0 CRTD Passatba kb 10.000 km-ig tesztelve ( aztán lusta lettem figyelgetni, de a munkásautó Golfba maradt)
Az ódzkodók a gázolajban való 2T olaj kiválását és a szulfáthamu tartalom miatti kipufogógáz utókezelő eltömődését hozzák ellenvetéséként.
(Az eltömődés mértékének figyeléséhez egy olcsó ebayes ELM327-et és egy telefonos VAG DPF alkalmazás hívtam segítségül, azokkal figyeltem a „rendszert”, de semmilyen változás nem volt észlelhető, mérhető. Az alkalmazás viszont jó, lehet látni előre mikor lesz regenerálás)
Szóval akkoriban kamionosoktól tudtam olcsóbban gázolajat venni, ők meg az Eurowagnál tankoltak.
A tesztben tehát - emlékeim szerint 0,5 liter – Eorowag gázolaj van 0,75L befőttes üvegben.
A gázolajhoz 5ml Elf moto 2 tech lett téve, majd a pincébe ( ez fontos, mert a melegben, napon az üzemanyag sokkal gyorsabban romlik) polcra tettem. Egy hónap után sem volt leülepedés. ( 1:100)Néhány hónapig semmilyen észrevehető változás nem volt, kb 6 hónap után mintha látszana változás, de betudtam a fényviszonyoknak. Kb egy év múlva már látványosan, nagyon zavaros lett, de a 2T olaj akkor sem ült ki az aljára.
Képekben:keverés előtt: ( 2017.05.11)
1 hónap után (2017.06.24)
Megromlott:
2T olajnál (láncfűrész tartósabb használata, - sok tanknyi - után) a kiput szoktam leszezdni, és a dugó túzgát peremétől lefelé a gyűrűkön át a kb a dugó közepéig nézem, ami érdekes.
( a tetejét nem annyira látni) Minél inkább színezet ( barnás-feketés lerakódás) mentes, fémtiszta, csak átlátszó olajfilm van, annál jobb.Ezekről is van pár képem, ha nem is sok.
-
csiga8
senior tag
válasz Fonti86 #3027 üzenetére
Legalább látszik, nem fotelszerelő vagy.
Google drive? Regisztrálsz, kapsz ingyen ( valamennyi) tárhelyet, oda feltöltöd, és azt tudod linkelni. A linken keresztül addig tudjuk nézni, amíg le nem szeded onnan.
Nálam pl proci hűtők talpának a csiszolása van képekben, kattints az ikonokra [link]
-
csiga8
senior tag
válasz Pillerb #3025 üzenetére
Az öreg II GOLF 1.6TD érzi meg igazán, mit raksz bele.
A téli OMV premium gázolajjal hallhatóan-érezhetően könnyebben indul.
Így még az is a premiumot kapja.
A mostani hatósági árazás miatt a kis Suszka a 95-ös maxmotiont kapja, de aztán abba is megint a 100-as megy.
A kannába ( pincébe) tárolt OMV 100-as benzin 6 hónap után még problémamentes, bár inkább nem várom meg.
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Sorozatok
- Kupon kunyeráló
- Ukrajnai háború
- HYTE THICC Q60: a legvaskosabb vízhűtés
- További aktív témák...
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen