-
Fototrend
A topik témája a közös keresztünk, a Lego iránti rajongás, illetve annak végtelen gyűjtögetése
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
hulp01
senior tag
válasz CabalX #27816 üzenetére
Első blikkre írni is akartam, hogy ennek ugyanaz a hibája, mint az elődnek, hogy a rugózatlan részen van a meghajtás a motorokkal együtt, aztán kicsit jobban szemügyre vettem a képeket, és az alapján jobb a helyzet. Ennek teljesen más felfüggesztése van, csak kevés alkatrész van a rugózáson kívül. Kíváncsi vagyok, hogy vajon a csavarodás is csillapított-e. Mindenesetre nagyon állatul néz ki, és nagyon drága. Pedig itt már a távirányítót is megspórolhatták.
-
hulp01
senior tag
Részletek és egy csomó fotó a 4x4-es terepjáróról és a Liebherről.
-
hulp01
senior tag
válasz Throme #27907 üzenetére
Nekem annyi bajom van ezzel a control+-szal, hogy még okostelefonom sincs, mert eddig semmi szükségem nem volt rá. Pedig a Liebherr nagyon kell. A terepjáró sem rossz, és sokkal jobb a mozgása, mint az elődjének. Ahhoz viszont tényleg semmi értelme ennek az új irányítási módnak. Egy régebbi távirányítóval is simán mehetne. Viszont ismét meg kell jegyeznem, hogy baromira túlárazottak a készletek.
-
hulp01
senior tag
válasz Dare2Live #27939 üzenetére
Egy lottóötössel.
Ha jól emlékszem nekem az első Technic készletem ez volt. Gyerekként nagyon nagy hatással volt rám. Nagyon tetszett az egész, de leginkább a felfüggesztések és a sebváltó. Az utána következő fekete Technic autóra és a farakodó kamionra nagyon vágytam, de sajna azt már nem kaptam meg.
Az újrakezdés meg ezzel kezdődött és tart ma is. Sajnos.5-6 eves gyereknek szerintem ne vegyél még PF motoros cuccokat. Ők még jobban szeretik maguk mozgatni mondjuk a daru gémjét.
-
hulp01
senior tag
További részletek az új Technic készletekhez. Az autószállító kamion egész jó áron van és a B modellje is nagyon jó, nem csak valami alibi, mint mostanában sok készletnél előfordul. A terepjáró viszont indulhatna 200 EUR alattról is. Főleg, hogy már távirányítót se kapunk hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
hulp01
senior tag
válasz Peathee #28163 üzenetére
Az már tavalyelőtt volt. Arra jött a bugyikék Ural. A tavalyi flagship a terepdaru volt, ami azért lényegesen jobb volt szerintem. Meg asszem a Mac is tavalyi első féléves készlet, és az is nagyon jóra sikeredett. Nekem az erdei munkagép is tetszett, mert jól néz ki bár az építése a mérete miatt annyira azért nem volt jó. Meg tavalyi a Chiron is.
De az tény, hogy az idei Technic vonalra szerintem nem lehet panaszunk. Csak azt nem tudom hogy fogjuk ezt pénzzel bírni.Ez a lombház (?) nagyon jól néz ki. Megy fel ez is a listára. Hát a 200 EUR viszont elég húzos, szóval lehet, hogy marad is a listán.
A Creator motor is bejövős, bár nekem az eleje túl bumfordinak tűnik. Az nem annyira tetszik, viszont ami mögötte van, az nagyon szép lett.
[ Szerkesztve ]
-
hulp01
senior tag
válasz Janaboy #28316 üzenetére
Láttam már hasonló videót (lehet, hogy pont ugyanezt). Nagyon komoly. Meg van olyan is, amiben azt tesztelik, hogy a Technic beam-eknek mekkora a teherbírása. Ez a régi studos verzió sokkal többet bír, mint az újfajta. Nem véletlenül tért vissza a Lego is ezekhez a daruk gémjénél.
-
hulp01
senior tag
-
hulp01
senior tag
válasz r.levente75 #28321 üzenetére
Már van, le tudod tölteni. 6.0-s Android kell hozzá. Számítógépről a Lego honlapján én nem találtam meg, sőt a 4x4-es terepjáró fenn sincs a magyar oldalon (a termékek között, nem a shopban). De ha google-be beírod, ott már lesz találat, és le is lehet tölteni.
Viszont szerintem az elég gáz, hogy a Lego honlapján nincs semmi. Bár igaz, hogy csak augusztus 1-től lehet megvásárolni, de a shopban már listázva van a terepjáró.[ Szerkesztve ]
-
hulp01
senior tag
Na pont ezekkel az alkatrészekkel voltak komoly gondjaim a Párizsi étterem építése vagyis inkább szétszedése közben. Nem tudom, hogy azok is már ebből az új alapanyagból voltak, de sajnos nagyon könnyen elhajlottak, és úgy is maradtak. Úgy kellett visszahajtogatni őket, hogy egyenesek legyenek. A többi lego alkatrész ha hajlik is, automatikusan visszaáll az eredeti állapotába, úgy rugalmas, mint egy rugó. Szóval ha ez az ára ennek a fenntarthatósági dolognak (meg persze, hogy sokkal drágább lesz megint), akkor én inkább köszönöm, de nem kérném.
Amúgy az mennyire számít fenntartható alapanyagnak, ami miatt sok-sok km2-en irtják ki az esőerdőt (brazil cukornád). Akkor inkább maradjunk az olaj alapú Legonál, és a nagy kiterjedésű esőerdőnél. (Bár azt sejtem, hogy a cukornád hulladékából készül a Lego, de biztos azt is lehetne máshogy felhasználni és visszaforgatni a természetbe)
[ Szerkesztve ]
-
hulp01
senior tag
válasz r.levente75 #28347 üzenetére
Rosszul láttad. 4 kerék hajtású. Már a neve is 4x4. Amikor az oldalára van fordítva egyértelműen látszik, hogy az első és a hátsó kerék is forog.
[ Szerkesztve ]
-
hulp01
senior tag
válasz Peathee #28366 üzenetére
Ezzel nem értek egyet. Szerintem a Mustang fogja jobban tartani az árát. Pont azért mert vitrinmodell. Egyszer összerakod, és kész. Ennél megkíméltebb már csak a bontatlan készlet. A Technicet meg jó esetben többször is szétszeded, összerakod, játszol vele, mást építesz belőle. Ezalatt azért kopik a Lego is. A gyűjtői értéke is mindig magasabb lesz egy Ford Mustangnak, mint egy noname (annyira azért nem is szép) terepjárónak. Persze ez csak akkor szempont, ha majd számít, hogy x év múlva mennyiért tudod eladni.
Mondom ezt úgy, hogy eléggé Technic beállítottságú vagyok. Más kérdés, hogy itt most a Mustang kerül majd beszerzésre. Aztán meg eladom valamelyik szervemet, hogy meglegyen majd a nagy Technic markoló valamikor karácsony környékén, vagy jövőre.
[ Szerkesztve ]
-
hulp01
senior tag
válasz Throme #28421 üzenetére
Azért a Lego ott is drágának minősül szerintem. Ettől függetlenül biztos kisebb érvágást jelent, mint itthon. Az átlagos fizetéseket nézve vegyük mondjuk a harmadát. Mondjuk ha itthon 20k lenne, akkor azért itthon is sokkal több gyerek kaphatna ilyen készletet. Ekkora készlet ott is max. karácsony/szülinap szerintem, csak úgy, hogy kapjon valamit a gyerek, hogy befogja a száját aznapra, azért ott sem jellemző.
A vidámpark jól néz ki, bár nekem kicsit zsúfolt.
[ Szerkesztve ]
-
hulp01
senior tag
válasz #75376384 #28430 üzenetére
Ahogy nézem az utóbbi egy-két évben a Lego nagyon durván megemelte az árait. Az alapárra ráraktak 20-30%-ot és most akciózva kerül annyiba, mint régen akció nélkül. Mi meg örülünk, hogy akciósan milyen jó ára van. Ez semmiképpen nem ér 330 EUR-t. Ráadásul így első blikkre a mozdony az simán a karácsonyi vonat újrakiadása.
-
hulp01
senior tag
válasz [CsuCsu] #28439 üzenetére
Lehet, hogy neked van igazad, de ez a linkelt cikk 2017-es és egy 2013-as tanulmányra hivatkozik. A drágulás meg az elmúlt 2-3 évben lett igazán látványos. Abban igazad van, hogy az utóbbi időben sokkal több az igazán nagy készlet, aminek én örülök is, de azért mellette nekem az az érzésem, hogy az árazás is elszállt. Az egyik legjobb példa erre a 42070 vs Arocs. Bár lehet, hogy ez a 42070 csak valami kisiklás volt a Lego részéről, de valami brutálisan túlárazott. De mindjárt meg is cáfolom magamat, mert a tavalyi daru meg meglepően olcsó volt. Az új 4x4-es terepjárónak viszont valami elképesztő ára van. A 9398-as Crawler sem volt olcsó, de ehhez képest szinte ingyen volt. Az az app azért nem ér ennyit. Ráadásul telefon nélkül játszhatatlan.
-
hulp01
senior tag
válasz [CsuCsu] #28447 üzenetére
Nekem mondjuk nincs okostelefonom, mert az égvilágon semmi szükségem nincs rá. Fontosabb, hogy másfél-két hetente kell csak tölteni, víz/por/ütésálló, és nem került mondjuk 100k-ba. Tudom, egyéni szoc probléma, és eléggé kissebbségben vagyok vele. Majd most kell vennem egyet, sajnos, ha legozni akarok. De az, hogy egy 330 EUR-s készletbe ne férjen bele egy távirányító szerintem gáz.
-
hulp01
senior tag
válasz zbundy #28461 üzenetére
Anno volt erről vita itt a fórumon. Szerintem a Lego elrontotta az előrejelzést, mások szerint meg direkt fogta vissza a kínálatot, de a lényeg az, hogy túl keveset gyártottak. És mivel elérhetetlen volt az ára ellenére is ez még jobban hajtotta a hype-ot az egész körül.
Szerintem ezzel a fokú elérhetetlenséggel potenciális vásárlókat is vesztettek. Lehet, hogy van aki a hype alatt vett volna, de akkor nem volt elérhető, most meg higgadtan átgondolva belátja, hogy nem biztos, hogy kell neki 800 EUR-ért egy halom műanyag. Kicsit magamat is ide sorolom, mert bár eredeti áron semmiképpen nem vettem volna, de most már leárazva sem valószínű. De a megjelenés évében karácsony körül akcióban sanszosan vettem volna. Így a Lego spórolt nekem egy zsák pénzt, amit persze úgyis meg fognak kapni, csak más készletek után.[ Szerkesztve ]
-
hulp01
senior tag
Múltkor volt róla szó, hogy csak nekünk drága-e a Lego. Nos, a Zusammengebaut is megkérdezte az olvasóit erről. Persze nem reprezentatív, de átfutva a kommenteket általánosságban az jött le, hogy igen, a németeknek is drága a Lego és az áremelkedés is érzékelhető. Csak gondoltam érdekességképpen beteszem ide.
-
hulp01
senior tag
válasz [CsuCsu] #28478 üzenetére
Zömében egyetértek azzal, amit írsz, csak azért linkeltem ide be, hogy ezek az új nagy készletek azért nem csak nálunk számítanak drágának. Ez lassan már Németországban is prémium terméknek minősül. Kíváncsi lennék, hogy a Lego eladásaiban mekkora arányt képviselnek ezek a nagy készletek. Gondolom a bevételük zöme azért a kisebb készletekből jön, amiket elsősorban gyerekeknek vesznek a szülők játékra.
-
hulp01
senior tag
-
hulp01
senior tag
válasz Throme #28621 üzenetére
Nekem is ilyen Voltcraft töltőm van. Egyelőre nem volt vele gondom. Illetve olyan volt, hogy sokáig bennhagytam valamilyen Technic készletben Duracell aksikat és szépen lassan lemerültek. Nem volt beindítva meg semmi, csak valami szivárgó áram (nem tudom hogy mondják ezt villamosmérnökül). És amikor megpróbáltam feltölteni az aksikat, akkor az egyikre azt írta ki, hogy már döglött. Másik töltővel elkezdtem tölteni ezt az aksit, és utána már a Voltcraft is tudta tölteni.
-
hulp01
senior tag
válasz Freddy76 #28631 üzenetére
Akkor úgy az ötödik évad végéig tetszeni is fog. Utána már sokkal inkább párkapcsolati komédia, mint geek sitcom. Nem rossz utána se, de sokat veszít a kezdeti varázsából.
Én megvettem a TBBT szettet, és tetszik is. Viszont pont ezért nem fogom megvenni ezt a mostanit. Pedig nagyon szerettem a Jóbarátokat, az ismétléseket is bármikor képes voltam megnézni. De ez a készlet a legózás szempontjából nekem semmi újat nem nyújt a TBBT-hez képest.
-
hulp01
senior tag
Íme a részletek. A Falconban másfélszer annyi alkatrész van és "csak" 100 EUR-val drágább. Én azt hiszem elengedem a SW készleteket. Ekkora felárat nem vagyok hajlandó fizetni ezért.
[ Szerkesztve ]
-
hulp01
senior tag
Nálam tervben van. Csak ahogy itt már párszor kifejtettem nekem megduplázza az árát, hogy telefont is kéne vennem hozzá, mert nincs okostelefonom. Amúgy majd akkor szerzem be, amikor legalább 30%-os akcióban lesz. Kikiáltási áron biztos nem lesz meg, még akcióval is rohadt drága. Ráadásul miután az ország adósságát többé-kevésbé átrakták Forintba, semmi sem akadályozza a zsebnapóleont abban, hogy a béka segge alá gyengítse a nemzeti valutát. És én Ausztriából szoktam beszerezni a nagy Technic készleteket, mert ott olcsóbb volt, meg jobbak voltak az akciók. (Meg az ÁFA is lényegesen alacsonyabb.)
-
-
hulp01
senior tag
válasz [CsuCsu] #28751 üzenetére
Na, nekem pont ennek hiányában nem igazán van rá szükségem. Néha navira jó lenne, meg bicajozás közben rögzíthetné az adatokat, de oda meg jobb lenne egy célhardver. Otthon is leülök a gép elé, ha netezni akarok, és nem a (27-es monitorhoz képest) kicsi kijelzőt taperolom.
-
hulp01
senior tag
Na, most végeztem a 42082 (tavalyi nagy piros daru) B-modelljével. Az alváz ugyanaz, mint az A-modellnél, csak a felépítményben van változás. Úgy 11-12 óra legózást jelent, mert már ömlesztve volt minden, és a keresgélés azért időbe tellett, meg némi válogatás az elején, hogy kicsit könnyebb legyen. Amilyen csúnyácska a B-modell, annyira korrekt a működése. Ja, amúgy egy cölöpverő gép. Nem gondoltam volna, hogy egy ilyen speckó gépet sikerül a legónak működőre megcsinálni, de összejött. Tényleg beleveri a cölöpöket a megépített alaplapba. Nagyon kellemes csalódás volt. Szóval akinek megvan a készlet, de eddig ódzkodott a B-modelltől, annak mindenképpen ajánlom a megépítését. Ha nem akar annyit szöszölni vele, akkor elég csak a felépítményt szétszedni.
[ Szerkesztve ]
-
hulp01
senior tag
válasz Djuree #28964 üzenetére
Szerintem meg már az eredeti autó is csúnya, a Lego meg még rátesz egy lapáttal a szögletességével. Legenda ide vagy oda. Azért meglepődnék, ha ilyen Mustangot minden nap látnál Miskolcon. USA-ban lehet, hogy népautó a Mustang (az éppen aktuális), de itt Európában azért már jóval ritkább (persze nem ritkaság). A bogár is népautó, mégis milyen jól néz ki Legoból.
-
hulp01
senior tag
válasz Victoryus #29043 üzenetére
Nem nagyon értem a problémát. Hivatalos Lego készletet keresel, vagy MOC-ot akarsz építeni? Sajnos azért olyan kicsi a Lego készletek zöménél a kormányszög, mert rossz helyen van a forgáspont. Nagyjából a felni közepén kéne lennie, de a készletek nagy többségénél inkább a felnin kívül. Ennek egyik oka, hogy a felnit mindkét oldalról használni lehessen. Az a felfüggesztés, amin belül áttételezni is lehet, talán az egyik legrosszabb ilyen szempontból. Emiatt a kerék nem egyhelyben fordul el, hanem egy ív mentén. Így viszont baromi nagy hely kéne neki a karosszérián belül, ezért limitálják, hogy ne érjen bele a kerék. Az Unimognak szinte nem is lehet elfordítani a kormányát álló helyzetben. A legjobb ilyen szempontból a nagy Porsche (meg gondolom a Bugatti is, de azt nem vettem meg), mert azokon egyedi felni van, és ezért a forgáspont a felnin belülre kerül. Szóval MOC-nál olyan kormányszöget csinálsz magadnak, amilyet akarsz, csak hagyj elég helyet a keréknek, vagy használj Porsche/Bugatti felnit. Ha készletet keresel, akkor talán a Land Rover olyan lesz, ha jól veszem ki a képekről. Kamionban valóban az Arocsnál nem zavaró ez a negatívum, mert kicsik a kerekei, és a felfüggesztés miatt amúgy is elég sok a hely a karosszéria alatt. Az Unimog kifejezetten rossz ilyen szempontból.
-
hulp01
senior tag
válasz Throme #29048 üzenetére
Ok, akkor a Porsche-nál arra szavazott a tervező, hogy nem lett nagyobb a kormányszög, viszont kisebb hely kell neki a karosszériában. Valóban, most megnéztem a sajátomon, és rosszul emlékeztem. Ennek sem túl nagy a kormányszöge. A futóműgeometria viszont ennek ellenére sokkal jobb. Viszont láttam még egy korlátozó tényezőt is. Nem csak a karosszéria, hanem a kormányrúd miatt sem lehetne sokkal jobban elfordítani a kormányt, mert akkor meg az érne bele a felni belső peremébe. A 42009-es darunak emlékeim szerint nagyon frankó a fordulóköre. Csak ott ugye az öt tengelyből 4 kormányzott szóval ott sem a nagy kormányszög miatt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorolaj és szűrő topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- EAFC 24
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Mobilinternet
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen