Új hozzászólás Aktív témák
-
Kínában nem tavar senkit, ha egy önvezető jármű ámokfutást rendez, ha a kkp jóváhagyta
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Fritz Teufel
addikt
Ez nyilván így van, nem is lehet másképpen. Sőt, ott nem is emberek laknak, hanem orkok.
Egyébként meg megette a fene a dolgot: sokkal olcsóbban jutnak energiához és nyersanyagokhoz valamint az akkumulátor technológiában is már egy orrhossznyi előnyben vannak. És a munkaerő is lehet még itt-ott olcsóbb. Eléggé komoly hátrányban van az autógyártásunk velük szemben, nem véletlen az autógyára sírás-rívása. Beszállító a világ ezen felén is szükséges lesz, beszántani azért nem kell majd a gyárakat
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
doooo
veterán
válasz Fritz Teufel #2 üzenetére
Na mesélj, milyen különleges akkumulátor-technológiájuk van, ami saját fejlesztés és másnak sehol sincs?
Milyen technológiai hátrányban van egyébként is az autógyártásunk?
Ideje valamivel alátámasztani az ilyen kijelentéseket, mert nagyon unalmasak, és egyébként semmi nem igaz belőlük (de ne szaladjunk előre, te csak nyugodtan listázd a bizonyítékokat, legalább egyet-egyet). -
OkosTibi
csendes tag
Hát az előnyük nekik most helyben van a nyersanyag nem adja el világpiacra (kb ilyen rémlik 95% át Kínában bányásnak a ritkaföldfémeknek).
Az hogy van olyan aksi technológia amihez kell ritka nyersanyag nem 1 van, ha csak másolják is, olcsóbban van nekik mint a világ ezen felén.
[ Szerkesztve ]
-
-
Foglalt név
addikt
A legnagyobb bajuk a mentalitás, mint Indiának.
Ami távolról úgy néz ki, mint amit gondoltak az náluk kész van.
Aki épített már házat, az tudja, ha falak állnak és van rajta tető, az jó ha 50%.
Összehánynak valamit, ami papíron teljesíti amire szerződtek és ott engedték el a dolgot.
Rengeteg használhatatlanul igénytelen innovációjuk van, ami másnál nem is létezik.
Európai terméktámogatással és minőségellenőrzéssel, kerül is hirtelen 10x annyiba minden, mint Aliexpress-ről, teljesen megalapozottan, mert elég komoly a selejtarányuk.
Ezeket a termékeket az útra engedni azért elég bevállalós.
A minap volt szerencsém egy ilyen friss autóhoz, 20 évvel később nem lehet odarakni egy korabeli Audi mellé, mert kiforratlannak tűnik. -
dangerzone
addikt
EU nyomatta ezerrel hogy a belsőégés rossz, csúnya, legyen minden elektromos. Csak éppen azzal nem kalkulált, hogy az új trend meglovaholásához eu elektromos autóipar is kellene. Na meg energia...
Egyébként a magát prémiumnak beállító kínai gyártók (pl byd) tényleg jó cuccokat gyártanak. Ha ez így folytatódik, lehúzhatja magát az európai autóipar a wc-n. De meg is érdemlik...
-
kilua
senior tag
Ha jól értem Amerika szerint lemaradtak az itcafe szerint dehogy mert a "kínai az csak kínai mert csak"
értem 🙃
(egyébként ha usa lemaradt akkor európai autóipar mit mondjon? )
[ Szerkesztve ]
-
Fritz Teufel
addikt
válasz dangerzone #8 üzenetére
Még ha "EU elektromos autóipar" lehetne is. Természetesen nem lehet(ne), mert Európában nincs hozzá konkrétan a két kezünkön kívül semmi. Se (olcsó) energia (éppen emiatt a VW is filózik, hogy lelép Usánkába) se alapanyag. Mondjuk az konkrétan semmi nincs, drágán sem. Viszont vannak jó emlékeink a nagyságunkról meg jó adag kivagyiságunk, hogy lenézhessük mindenki mást. Csak abból nem lehet megélni...
[ Szerkesztve ]
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
ddekany
veterán
Nehéz is ám elfogadtatni az önvezetést, amikor még nincs, ezért nem is tudod, hogy milyen lesz. (Az, hogy Kína jobb benne, az adott ITCafe-n, szóval ezen most ne akadjunk fel.)
-
-Skylake-
addikt
szegeny eu autoipar rektes nemet gyartok fel millioert raknak ventillator egy ulesbe, szoval tolem aztan foldbe is allhatnak a picsaba ahogy vannak.
en komolyan nem ertem mi van a fejekbe, egy golf pl akkor lenne ELEG draga, ha pont fele annyiba kerulne mint amennyibe kerul. akkor azt mondanam, hogy oke, draga de ranezesre legalabb nagyjabol ugy nez ki, mint amit olyan emberek terveztek meg akiknek van ehez valami kozuk."Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
nubreed
veterán
válasz -Skylake- #13 üzenetére
Most nem azért, de mindenhol ez megy, minden iparágban? A túlárazás? OK, hogy volt egy globálisnak mondható inflációs környezet, ami MO-t különösen rosszul és hátrányosan érintette (persze ez jó részt a teljese agyatlan hazai gazdasági vezetésnek köszönhető és nem a nemzetközi trendeknek), de az áremelés mértéke nagyon sok termék kategóriában bőven túlhaladta a legdurvább inflációs adatokat is. Miért lenne az autóipar kivétel? Ezzel nem védem őket, épp ellenkezőleg...
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
somogyib
őstag
Nem értem miért kell az ITcafe-t vagy Mancsy-t Kina-propagandával vádolni.
A cikkben két Reuters cikket boncolgat::Fear of cheap Chinese EVs spurs automaker dash for affordable cars
US self-driving industry seeks federal support, cites China riskDe még az is lehet, hogy a Reuters is Kína-propagandista...
[ Szerkesztve ]
-
doooo
veterán
Egyik cím sem sugall pont ilyen gondolatokat, mint ez.
Nincsenek a "nagyon lemaradhatnak" típusú kifejezések sem bennük."The department’s support for AV development is crucial to maintain our nation's competitive edge," the letter said, "with countries like China aggressively investing and advancing the technology."
Az itt bátran és szabadon fordított/interpretált verziónál másabb már nem is lehetne az eredeti levél megfogalmazása.
Az itteni verzió azt sugallja, hogy már most fej-fej mellett haladnak és hajszálak választják el a kínaiakat az előnytől, méghozzá a nagyon nagy előnytől (mintha varázscsettintésre már nagy is lehetne az az előny), az eredeti meg a valóságot mutatja, hogy most még le vannak maradva a kínaiak, és ezt, a most is érvényes előnyt kell megőrizniük az amerikaiaknak.
Az árcsökkentés döntő oka is a vásárlók csábítása az EV-k felé, amire a kínai konkurencia nélkül is nagy szükségük van a gyártóknak, lévén Amerikában már érvényesek a védővámok (azaz a kínaiak nem áraszthatják el a piacot mesterségesen alacsonyan tartott árú autókkal), és ott is ugyanerre az árcsökkentésre készülnek. A chipgyártók, az akkugyártók mind ezt teszik, ismételten, a kínai konkurencia tényező nélkül is.[ Szerkesztve ]
-
Darmol
senior tag
Bezony. Köztudomású a kínaiak kicsik és sárgák, és nem értenek semmihez. Aki mást állít az a CCP láncos kutyája.
A nyafogás egyébként eléggé fals. A kínaiak nem állnak úgy, hogy pont automotiv-ban sikeresek legyenek. Persze a nyugati cégek sem. Kezd bedögleni a lelkesedés, most mindenki az AI fejlesztésektől várja (hiába) a nagy csodát.[ Szerkesztve ]
Aki azt mondja "nem tudom elhinni az igazságot" az naiv. Aki azt mondja "nem akarom tudni az igazságot" az ostoba. Aki azt mondja "az igazság tilos" az gonosz. Aki azt mondja "én határozom meg az igazságot" az beteg.
-
dabadab
titán
válasz dangerzone #8 üzenetére
EU nyomatta ezerrel hogy a belsőégés rossz, csúnya
Ezzel szemben a valóság az, hogy a tüdőrák csodálatos dolog.
Vagy ha mégsem az, akkor pár európai autógyártó profitja sokkal fontosabb, mint egy csomó ember egészsége.DRM is theft
-
nubreed
veterán
Az európai autógyártókon kívül, a kormányok és az EU töketlenkedése legalább ennyire benne van abban, hogy nem tudnak ésszerű dolgokat kidolgozni, tehát nekik legalább annyira jár a virgács mint az autógyártóknak.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
dangerzone
addikt
Nem jött át a lényeg... Viszont a tüdőrák fő kiváltó oka nem a kipufogógáz...(nyilván ettől még káros) Az EV gyártók is nyilván csak a földet akarják megmenteni... A profitot meg majd a szegényeknek adják egyből... Na meg egy akkugyár mellett élni biztos fasza...Ez ilyen álszent dolog, nem?!
-
dabadab
titán
válasz dangerzone #27 üzenetére
Viszont a tüdőrák fő kiváltó oka nem a kipufogógáz
Elég nagy mértékben hozzájárul. Nyilván nem lep meg senkit sem az, hogy ha a legzsúfoltabb nagyvárosokban, ahol a népesség nagy része él, egy csomó olajat elégetünk és annak a füstjét szívja mindenki, az mindenféle betegségeket fog okozni.
Az EV gyártók is nyilván csak a földet akarják megmenteni
A kibocsátás szempontjából teljesen irreleváns, hogy mit akarnak.
Na meg egy akkugyár mellett élni biztos fasza
Akkurgyár mellett élni egyrészt még mindig jobb, mint kipufogófüstben, másrészt azokat ki lehet rakni a csudában, harmadrészt meg elég jól lehet szabályozni őket - az, hogy a mi kormányunk számára a magyar emberek élete és egészsége nem képvisel értéket, az azért nem általános dolog.
DRM is theft
-
btprg
senior tag
válasz Fritz Teufel #10 üzenetére
De vannak kiváló politikusaink, akiket az autógyártók rábeszélhetnek arra, hogy fogadjanak el új szabványokat amik alapján gyártani kell az autókat Persze olyan szabványok kellenek, amiknek a megértéséhez is külön mérnökhadsereg kell, nem hogy a megfeleléshez. Mint az Euro 6 és társai, értelme nincs sok, de legalább olyan agyonbonyolított elektronika meg mindenféle szar kell hozzá, hogy csak az tudja gyártani aki kitalálta.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
hunluki
senior tag
Sajnos ez Harangi úr munkássága. A legtöbb cikkje tele van ferdítéssel, félreértelmezéssel, igazából amióta jelen van azóta töredékére esett vissza az itcafé olvasgatása nálam, leginkább instant kattintok a fórumra átugorva a cikket.
Nem támadásképp, ha Harangi úr olvassa ezt a kommentet akkor ezúton szeretném megkérni hogy jobban törekedjen a pontosságra. Köszönöm!
-
ddekany
veterán
Valószínűleg annyi történik, hogy megnézik a kattintás számot, és persze az irritáló/megosztó címekre messze többen kattintanak, tehát igyekszik olyan írni őket. Mint a Facebook-os társadalmi viszályt generáló algoritmusok, csak manuálisabb. De azért érdekes jelenség, ahogy a fórumon a bokorból előbújnak a mindenféle diktatórikus rendszerek fanjai.
És persze, mint mondod, mindenki a fórum miatt jön már csak ide, hátha valaki elhint egy érdekes információ morzsát/gondolatot, vagy hogy mintavételezze a közhangulatot, vagy hogy ideöntse ami zavarja. A Google translate-s vagy ChatGPT-szerűséggel generált cikk csak a témát adja.
[ Szerkesztve ]
-
Tasunkó
senior tag
A kínai termékek úgy kerülnek piacra, hogy egy fikázás előzi meg, majd a többség nagy megelégedéssel használja. Ez már szinte a marketingjük, hogy más cégek marketinghazugságának farvizén beeveznek a kikötőbe, és terítik az árut, így érthető hogy van egy kíváncsiság hogy az autókkal most hogy lesz, mert lényegében az újdonság az lenne, ha nem sikerülne nekik.
Kérek egy számot a jútútú
-
ddekany
veterán
Kína és eredményeinek felmagasztalása a (szociál-) médiában állami szinten nyomott propaganda, rakás megfizetett influencerrel. Főleg úgy, hogy a "nyugattal" kontrasztba állítva legyen ez. Ők ezt most úgy tűnik nagyon fontosnak tarják. Nem sok köze van a nyugati cégektől megszokott reklámhoz.
[ Szerkesztve ]