Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Tsebacsi #18286 üzenetére
Az üzletben azt mondták, hogy nem probléma, igazából ők is beletettek volna SSD-t csak én jobbat akartam és tettem rá hűtőbordát is. Az persze evidens, hogy ha barbár módjára szedem szét akkor a szerviz elutasíthatja a garanciát mondván, hogy szakszerűtlenül szedték szét. Szerintem fura lenne ha 3 évig egy SSD vagy RAM csere/bővítés miatt is szervízbe kellene küldeni.
Thanos was right.
-
nagyúr
válasz Tsebacsi #18290 üzenetére
Notebook.hu helyi üzletében mondták de végül a radium-nál vettem.
Amúgy most néztem, hogy már csak 25 hónap van hátra a garanciából mikor 3 éves garanciával hirdették... úgyhogy regisztráltam a gépet, megadtam nekik a számlát és amit még kértek, hogy állítsák át... Amúgy elolvasom, de azért volt már pár laptopom, Asus, Acer, HP és sehol se volt probléma, hogy én SSD-t tettem bele otthon. Ha ezt így leírják, hogy probléma akkor én az életben többet nem veszek Lenovo terméket...
Thanos was right.
-
nagyúr
válasz Tsebacsi #18295 üzenetére
Én elhiszem neked. Ha baj lesz a laptoppal úgyis be fogom küldeni, aztán lesz ami lesz, lenovo-t meg nem veszek többet.
Az teljeséggel nonszensz, hogy be kellett volna küldenem a vatta új laptopot a szervízbe a vadi új SSD-vel, hogy tegyék már bele, gondolom jó kis szervizdíjjal megfejelve, hogy tizenegynéhány csavart kicsavarozzanak és lepattintsák az alsó burkolatot. Mivel az SSD Samsung akkor ott meg a Samsung is problémázhatna, hogy nekik kellene beszerelni különben ohne gari.
Ez olyan szinten abszurd, hogy nincs az a sztori vagy link amivel elfogadhatóvá tudod tenni. Azt simán elhiszem neked, hogy ez le van írva a lenovonál.
Tanácsolom a lenovonak hogy árulják nagyobb SSD-vel a laptopjaikat és/vagy szervíznyílással. Az egyetlen dolog amin csodálkozom, hogy hogy nem perelték még ki sz.rt is a lenovoból az ilyen és az ehhez hasonló húzásukért? Szégyen és gyalázat, hogy ha nem forrasztják az alaplapra az összes alkatrészt akkor csak hivatalos szakszervízben lehet bővíteni. Az évszázad vicce.
Thanos was right.
-
nagyúr
válasz Tsebacsi #18295 üzenetére
Kikerestem neked most, mert zavart a dolog:
[link] Ez a Lenovo felhasználói kézikönyv, sajnos valamiért a garanciapapíron illetve leírásban nem szerepel pontosan a kérdéses pont.
A 37. (31) oldalon olvasható a CRU (ügyfél által cserélhető alkatrészek listája) és az igencsak rövid:
Alkatrész Saját beszerelésű CRU
Tápkábel
AC hálózati adapterMegjegyzések:
• A CRU egységek cseréjére vonatkozó utasítások az alábbi kiadványokban vagy azok egyikében
találhatók, és kérésre bármikor elérhetők a Lenovo vállalattól.
a termék Felhasználói kézikönyv
a termékhez mellékelt nyomtatott kiadványok
• A fent fel nem sorolt alkatrészek cseréjét, beleértve a beépített újratölthető akkumulátort is, a
Lenovo által jóváhagyott szerviznek vagy szakembernek kell végeznie. További információkért a
https://support.lenovo.com/partnerlocation című webhelyre.Azaz a Radium által elvégzett bővítés valamint az ügyfél által elvégzett bővítés mind garanciavesztéssel jár(hat) ha szigorúan vesszük.
Továbbviszem:
SSD-t cserélsz, elromlik az alaplap (nem az SSD miatt), bejön a gép a szervizbe, megállapítják, hogy nem gyári SSD van benne, simán ráfoghatják, hogy akkor nincs gari a gépre. Nincs az a bíróság, ami neked ad igazat, mivel le van írva a Lenovo által hivatalosan kiadott és a készülékhez mellékelt kézikönyvben, hogy Te, mint ügyfél nem cserélhetsz benne semmit.
Ennyi.
Ez amúgy a garanciatípus miatt van így szerintem (szervizgarancia). A Dell és a Think lenovo-k esetében tudtommal nincs ilyen megkötés, sőt. Dell gépeknél pár alkatrész van még mindig, ami ügyfél által cserélhetőnek számít (SSD, Akku). Ott nem is biztosítanak technikust csak kiküldik neked az alkatrészt.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
válasz Tsebacsi #18297 üzenetére
A notebook.hu -nál is kicserélték volna zokszó nélkül, de itt a fórumon a Milyen gaming notebookot vegyek? topikban se tudnak róla mert ott is azt írták, hogy nyugodtan cseréljem csak.
Remélem egyszer az EU vagy a GVH ezért a nyakukra lép. Az EU már tavaly próbálkozott valamit tenni de ez nem teljesen ezzel kapcsolatos viszont az irány jó: [link]
Két m.2 slot van benne, én a gyárihoz hozzá se nyúltam, csak beraktam az üres slotba az általam vásárolt SSD-t.
[ Szerkesztve ]
Thanos was right.
-
#57171968
törölt tag
-
nagyúr
válasz Tsebacsi #18300 üzenetére
Ebből rengeteg ilyen ügy lesz, ezt senki nem fogja lenyelni. Én értem, hogy a lenovonak ez pénzügyileg előnyösebb eljárás, aztán lehet mutogatni a szervizgaranciára, hogy megvetted há nem tudtad??? Jobb helyeken ezt tisztességtelen gyakorlatnak nevezik.
[ Szerkesztve ]
Thanos was right.
-
#57171968
törölt tag
válasz Tsebacsi #18304 üzenetére
Magamtól én se találtam volna meg.
Talán 2hete vettem új gépet és a dobozban semmi infó, semmi papír, de küldtek köszönő mailt, és linket, hogy innen tölthetem le a jótállási feltételeket. Na meg hogy töltsem ki a szokásos elégedettségi kérdőívet, amit egyébként minden szervizszolgáltatás után is szokásuk küldeni. -
nagyúr
válasz Tsebacsi #18304 üzenetére
Ahhoz nem kell kérnetek semmit, hogy nekem plusz költség legyen hiszen a budapesti szervizbe el kell juttatnom a laptopot az alkatrésszel együtt amit bele szeretnék tenni vidéki ként ami nyilván nem érdekel senkit de attól még ez az igazság.
Nagy piros betűkkel tessék feltüntetni a lenovo oldalán a megfelelő modelleknél, hogy csak szakszervizben bővíthető mert én többször megnéztem a támogatási oldalát, pl. a specifikációk, driverek miatt mielőtt megvettem de eszembe nem jutott a Lenovo személyi számítógépes eszközökre vonatkozó szolgáltatási megállapodás elolvasása mivel a gyakorlat más gyártóknál eddig legalábbis nem ez volt. Elismerem, hibáztam.
Hová tart ez a világ? Te atyaúristen...
Thanos was right.
-
Juhaszatti
addikt
válasz Tsebacsi #18297 üzenetére
"SSD-t cserélsz, elromlik az alaplap (nem az SSD miatt), bejön a gép a szervizbe, megállapítják, hogy nem gyári SSD van benne, simán ráfoghatják, hogy akkor nincs gari a gépre."
A gyakorlatban ez úgy működik, hogy csak akkor foglalkoznak azzal hogy nem a gyári SSD van benne, ha konkrétan az a hibás alkatrész. Ha attól független alaplapi probléma van, akkor szó nélkül javítanak.
Ha az utólag beépített SSD-vel van probléma, akkor visszaadják a gépet, és elküldenek a bővítést végző kereskedőhöz.
Azt meg pontosan látják, hogy te magad bővítetted-e utólag a gépet, vagy eleve bővítve vetted egy kereskedőtől, mert az ott kapott számla kell a garancia érvényesítéséhez.
Elég sok esettel találkoztam már, legutóbb pár hete futottam ilyenbe.[ Szerkesztve ]
-
-
Juhaszatti
addikt
-
nagyúr
válasz Tsebacsi #18313 üzenetére
Én is csak a miheztartás végett írom, hogy senki nem téged vagy a hazai céget hibáztatja ha ez gyártói szabály. Szóval nyilván minden kimondott vagy kimondatlan anyázás a lenovonak megy. Ezt csak úgy leírtam bár persze ti vagytok az ütközőpont mert ti közlitek az ügyféllel.
Thanos was right.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Villanyszerelés
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Hálózati / IP kamera
- Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
- Barimel károsultjai
- Formula-1
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen