-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
barnam_
nagyúr
válasz molnarpeter #170027 üzenetére
Nekem június 20-án járt volna le a műszaki, innen a 180 nap elég jó lett volna.
Nem tudtam előre hogy ez lesz a szabály, ezért még májusban kicseréltettem a szélvédőt + letudtam a műszakit. De ha ezt tudom hogy 180 nap, akkor elintézem Pesten, és talán egy picit minőségibb munkát kapok (meg számlát). -
barnam_
nagyúr
válasz Gombinyó #170053 üzenetére
Mivel a kipufogó (valószínűleg) nem rozsdamentes acél, és a hő miatt nehéz rozsdagátló bevonatot vinni rá (festék leég róla, bár elvileg galvanizálni lehet), szerintem külső felületi rozsda megjelenhet.
Tehát gyakorlatilag az új kipufogó amit megveszek, pár hónap után az is így néz ki. -
barnam_
nagyúr
válasz Magnum_ #170569 üzenetére
A Mercivel 73e km-t mentem eddig 4,5 év alatt, mindennel együtt (tényleg minden: olajcserék, kopó dolgok, műszaki, javítások, stb. stb.) 1634247 Ft-ot költöttem rá, ez havi 30 ezer. De ez hobbi is, nem csak napi közlekedőedény, cserébe nem kocsmázok/cigizek/kurvázok
Kívülről csúnya és rozsdás, de még mindig csendes és komfortos, a sor6 dízelben is jól szól.
Összehasonlításképp gázolajból eddig 1,8 MFt-nyi folyt beleEbben az évben amit javítani kellett:
- 1db izzítógyertya 3261 Ft
- bal első ablakemelő mechanika 13421 Ft
- berepedt a szélvédő, azt ki kellett cseréltetnem 35 e Ft (ezzel nem vagyok maradéktalanul megelégedve, rosszul rakták vissza a díszléceket, így -szerintem- nagyobb a szélzaj mint eddig) -
barnam_
nagyúr
Sajnos a frontális ütközés az mindig cumi, főleg ha nagy a sebesség. A w124 a maga idejében jónak számított törés szempontjából, van ütközéselnyelő zóna, csak ugye kérdés hogy 25+ év eltelte óta milyen állapotban van a vas...
Igyekszem mindig éberen vezetni, figyelem a barmokat -
barnam_
nagyúr
válasz pècsimunkás #170921 üzenetére
Nem, de nekem is van adatom 6,26l 884 km-re vetítve, ennek fele autópálya 110-es tempóval*, fele budapesti dugó.
A fogyasztás legalább jó, ellenben most megint van valami rendellenes zörej gyorsítás-elindulás/motorfék közben, ami miatt fájhat a fejem.
*hetente megyek Bp-Zala távot, nem árt kicsit spórolni -
barnam_
nagyúr
válasz #89309696 #171251 üzenetére
Én meg javítottam a rendellenes hangot: be volt szorulva egy kavics jobb hátul a féktárcsa és a féktárcsa mögötti terelőlemez közé, az adott ki olyan hangot, mintha valami szét akarna esni.
Sokaknak víz meg olajfogyasztás a parája, nekem meg a váltó meghibásodása, ezen gondolkoztam már -
barnam_
nagyúr
Hadd menjen lassan, ha nem siet - elsőbbsége van. Ugyanilyen okból a nyugdíjast sem dudálja le normális ember, pedig ő biztos nem fog átszaladni a zebrán
Sokkal több paraszt autós/motoros van, akik alapot adhatnának az ilyesfajta véleménynyilvánításra, de mostanában már nem élek a lehetőséggel, csak ha veszélyhelyzet kerülhető el vele (nekem akar jönni). -
barnam_
nagyúr
-
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #172233 üzenetére
Ennek az ellenpéldája meg ismerős a W212-vel, hiába mondom neki hogy használja a rögzítőféket, mindig a váltót teszi P-be és úgy áll meg. Nem érdekli, mert a lízing lejártáig kibírja, de utána meg én lehet megvenném
ryger: ha 26 évet kibírt, bírni fogja még Én a rögzítőféket benyomnám, utána tenném P-be, az ürest kihagynám.
-
barnam_
nagyúr
válasz Chereiose #172759 üzenetére
Ahogy írták is, a műszaki vizsga hatósági díja egységes, a többi változik. A gyakorlatban úgy néz ki, hogy két számlát kapsz, az egyik az "államnak szól", a másik pedig a vizsgáztatást végző cégnek.
Nekem az a tippem, hogy vidd Pest megyei városba, szerintem gyorsabban kapsz időpontot. Én Zsámbékra szoktam vinni, reggel 7-re ott vagyok, senki nincs előttem.
Az első műszakimon ott kb. 15 perc alatt végeztem[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz rbalint88 #172829 üzenetére
Én tavaly Pásztótól mentem végig Parádsasvárig, ott úgy fogalmaznék hogy a táj szebb mint az út minősége. Onnantól Egerig a 24-esen az út is megfelelő, ellenben nagy a forgalom mindkét irányba + biciklisek. Egyszer oké, többet nem mennék arra, csak hajnalban.
Lillafüred környékét is bejártam a Mercivel pár éve, akkor siralmas volt, ott inkább nézelődni jó szerintem. szerk.: mármint a Miskolc - Lillafüred természetesen tökéletes, a többi irányba, ahová nem biztos hogy tömegével mennek a turisták, az már nincs annyira karban tartva.Tali jövő héten OK nekem.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz #89309696 #172940 üzenetére
Annyit hozzátennék, hogy (régi) automatánál általában a difi áttétele sokkal hosszabb, emiatt minden fokozatban kevesebbet forog, mint a normál kézi váltós difivel.
Amúgy szerintem a régi automata Mercik valóban 2-ből indulnak, erre van a W(inter) vagy S(tandard) kapcsoló. Szokott lenni Economy meg Standard is. -
barnam_
nagyúr
válasz stickermajom #173076 üzenetére
Hetek óta Budaörs -> M0-M6 -> Ráckeresztúr -> Martonvásár útvonalon közlekedem, így tűrhető
Motorra csak olyan helyen ülnék, ahol nem kell autók közé menni. De a krossz motor meg nem a természetbe való.
-
barnam_
nagyúr
válasz Magnum_ #173189 üzenetére
FB csoportokban irogatni felér egy agyi öngyilkossággal, én már rég elengedten a témát, nem akarok vitatkozni a sok hülyével. Ha információ kell akkor Google és külföldi fórumokon keresek.
Szerk.: Az autót ne emiatt add el, ha amúgy nem zavar, hogy BMW
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
Elolvastam, egy forintot sem adnék érte, nem tetszik ez az irány.
Drága, nehéz, kicsi, a hatótáv sem acélos, ami ugye az akku degradálódásával pedig még kevesebb lesz.
Plusz mi van ha szoftveresen egy kalap szar, ami csak vásárlás után derül ki? (lásd a múltkori TC-s Peugeot videó, amiben lefagy az autó média rendszere)
Majd hordom vissza a szervizbe SW frissítésre?
Egy telefonnál még nem gáz, mert max 1-2-300k, max veszel újat, de egy autónál... -
barnam_
nagyúr
válasz Jorus #174732 üzenetére
Sok barom...
Tegnap jöttem Budaörstől Balatonszentgyörgyig, tisztára meglepődtem, mintha egy másik országban lennék... sehol egy idióta BMW-s vagy területi képviselős Skodás, mindenki tudta tartani a követési távolságot.
Szokásosan Siófokig volt forgalom, a pesti ember nem tudja hogy utána is van Balaton -
barnam_
nagyúr
Hyundai márkaszervizben vállalják kintről behozott autó navigációjának / menürendszerének magyarítását? Ez egy 2013-as ix20, Belgiumból származik.
Különböző ezzel foglalkozó cégeket találtam, de első körben inkább valami hivatalos megoldással próbálkoznék.Nem cseréltem le a Mercit, családban lévő "új" autó
-
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #175593 üzenetére
Vagy arra, hogy mivel hátsókerekes, mekkora karikákat rajzol vele a hóban
-
barnam_
nagyúr
válasz tepenzed #176008 üzenetére
Ez az útirány jó a másik irányba is ebben az időben
6:45-kor indultam, volt forgalom, de sima út volt.szerk.: nekem új volt, de a Budaörsin kifelé van már lámpa a zebránál, egyelőre sárgán villog.
aero: grat
Ezt a 2000 km-t mennyi pihenővel teszed meg?[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
Igaz majdnem egy órával később indultam ma, de szerintem a mai volt a "dugónap"
Már a lakástól kihajtva állt a sor (külső kerület), ilyen azért nem szokott lenni.Magnum_: itt a munkahelyen van egy i20 (igaz már nem szűz, 2016-os), de nekem bejönne városi autónak.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz Magnum_ #177167 üzenetére
Én is mostam autót, és leparkoltam pihenni egy garázsba pár hónapra.
Akku sarut levettem, tettem bele némi prémium nyálat, kell még valamivel foglalkozni?
Még azon gondolkozom, hogy kivonom forgalomból ideiglenesen, de az éves kötelező nem roppantja meg a költségvetést, mást meg nem kér álló helyzetben.Külföldre megyünk, s a jelen helyzetben nem tudom mikor fogunk visszajönni.
-
barnam_
nagyúr
válasz #89309696 #177184 üzenetére
Kb. húsz liter lehet benne, fele-fele arányban, vasárnap tankoltam. Mentem is vele kb. 30 km-t.
Kerekeket felfújod kicsit a normál nyomás fölé. Kézit nem húzod be, sebességbe nem hagyod, kiékeled.
Na ezeket pont nem csináltam A gumik gyári nyomáson vannak (2,2), de ott egye meg a fene ha deformálódik, idén vagy jövőre már úgyis új garnitúrát akartam venni (ezek 2016-osak). A rögzítőfék nem nagyon szokott befagyni, vagy beragadni, de úgysincs sok ereje.
Én se raknám bakra, pár hónapot kibír egy helyben is, a futómű legtöbb kopó-fogyó alkatrésze már cserélve lett. Egyedül a hátsó rugó gyári.(#177185) focvis: ismerős/családtagnál raktam le, kulcsot is kapott hogy ha esetleg útban van az autó, akkor tudják mozgatni. Nem hiszem, hogy 10+ km-es köröket menne vele, de időnként beindíthatja. Ha nem lesz befelé karantén, akkor úgyis jövünk majd haza.
Most egyelőre kivárok, mert a németeknél horror ár a biztosítás rá, tehát forgalomba nem fogom helyezni. Viszont jelen állapotban ugyanannyit adnak érte, mint a többi rozsdás Merciért, hiába ennek a legtöbb kopó-fogyó alkatrésze új, minőségi utángyártottra cserélt. Szóval vagy kívülről kipofozni, hogy eladható legyen; vagy 3 év múlva lesz OT korú, bár az nagyobb falat. Tippem egy harmadik lehetőség, valami próba rendszámmal időnkénti autózást tenni vele, anélkül hogy egy valag pénzt költenék az OT vizsgára felkészítésre.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- OLED TV topic
- Milyen processzort vegyek?
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Projektor topic
- Spórolós topik
- V.Milán: Fessünk újra rollert! P2.
- További aktív témák...
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen