-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomiii.
aktív tag
Néztétek a TV2 új autós műsorát? Ide (is) ment át Vályi. Teljes műsor
Nem valami nagy eresztés, de mondjuk egy teleshopnál nézhetőbb, az tény.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz SzlobiG #48614 üzenetére
Pontosan. Egy dolog van, ami nem új, az a rugó a tárcsában, nekem egy törött rugós tárcsám van, az pont egy 1-2 tízezret futott "új" kuplung. Úgyis megvizsgálják a tárcsát, ha szar, akkor nem újítják fel. Persze, ha semmi különösebb módon nem érint az új tárcsa ára én is azt kevlároztatnám, szóval ha anyagilag nem gond, akkor vigyél új tárcsát még ha ez kicsit pazarlás is.
-
tomiii.
aktív tag
válasz z123456789 #48727 üzenetére
Huha, itt azért van egy kis zavar. Nem egészen ilyen egyszerű a dolog. Féknyergeket minek cserélni, ha jók? Attól, hogy rozsdás mi baja lesz? (persze, ha a szemedet szúrja vagy mutogatós/kiállított autót akarsz, akkor okés) 17-es felnibe belefér vagy ~320mm.es fék is. Lassan porsche cayenne átmérő. Kizártnak tartom, hogy gyárilag legyen ekkora nyereg az autódhoz, ami nem tudom mi. Szóval akkor vagy felfaragod valami porsche nyergeit és legózol vagy veszel pl új brembo nyergeket és gyártatsz adaptereket, de gondolom pár millió forintot erre nem szánsz.
Szóval a képlet egyszerű: Megveszed az autódhoz, ami rávaló. Itt majd a többiek írják, hogy melyik márka miért. Nyerget, ha ennyire pénzt akarsz költeni, veszel gyárit.
-
tomiii.
aktív tag
Lehet külföldről is olvassák a topikot vagy ott is van besúgó.
Motor bejáratásról videó: Engineering Explained Mindent elmondott szerintem, tökéletesen összefoglalta, amit írni akartam, minden más egyszerű butaság. #1600km #4000rpm
-
tomiii.
aktív tag
mai fun fact. Miután megtudtam, hogy Sierrából létezett 3.0i RS is, utána néztem pár dolognak, összefoglalva:
11 év alatt, 18 teljesen különböző konstrukciójú motorral szerelték a Sierrákat, 29 féle variánsban (nagyjából)....
Manapság meg egyféle motor van, 29 féle típusban és még lehet csodálkoztak is, hogy nem olyan sok a profit...[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz choco01 #49362 üzenetére
Oda teszed, ahova szeretnéd, oda a legegyszerűbb, de akárhova teheted, csak akkor oda kell húzni a pozitívat, meg ketté kell osztani az antennát. Nekem pl a hátsó szélvédőm fűtőszálai az antennák(gyárilag) és a kalaptartó alatt van az erősítő.
(#49366) Mr X: Mennyire nehéz volt megállni, hogy ne ilyet írjak.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz BigBlackDog #49636 üzenetére
Szerintem becsípte az üléssínbe az illető.
-
tomiii.
aktív tag
Na, egy teli talalkozora feltolom en is a 3-400ezre csotroganyomat. A teljes lepapirozasahoz megvan a penz, mar csak par 10 munkaora es matyas elkoltese var ram, de remelem friss rendszammal unnepeljuk december masodik hetebena szuletesnapunkat. (igen, pontosan akkor keszult, amikor en vilagot lattam, +-2nap pontossagig tudtam kideriteni )
-
tomiii.
aktív tag
válasz Elektrosokk #49918 üzenetére
összeset? Csak egyet linkeltem, legalábbis annyit hoz nekem.
Ma szereltem, [kép] de abban manifesztálódott a romantika, hogy szo.tam egész nap, elpattintottam egy seeger gyűrűt és délelőtt óta nem találom. Ha meglenne, mehetne vissza a felújított bal hátsó féknyereg, jöhetne a jobb első, majd hét közben a fejegység, hangszórók, elektromos ablakok bekötése és a papírmunka intézése.
-
tomiii.
aktív tag
Egy kis érdekesség estére. A srác az erdők mélyén talált egy VW kisbuszt, ami 40 éve ott állt, felkereste a terület tulaját, megvette, de amikor leakarta vontatni traktorral a völgybe, jobb ötlete támadt...
Többit nézzétek meg, ha van pár szabad percetek: [link]
Pár kép a videóból:
Profi munka a videó.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz Evil Snowman #50092 üzenetére
Én is kértem már el anno gyakorlaton a felettesem autóját, ami kék suzuki volt, beültem, riasztott, felhívtam, hogy ilyenkor mit kell tenni. Ekkor mondta, hogy gyorsan húzzak el onnan, mert neki nincs riasztója.
Kiderült, hogy az övé 12 évvel régebbi Swift. Mondjuk ez csak ajtónyitás volt. -
tomiii.
aktív tag
válasz szőröscica #50190 üzenetére
WR-D4? Szöges hakkapeliitta-t neki.
--------------------------------------------------------------
Én most kukáztam ilyen ~5mm mélységű Firestone Firehawk télit műszakis/aszfaltos keréknek. 1000ft volt lecsapatni róluk a mosóban retket, többet nem is szántam az alap téli szettemre. Aztán havazáskor meg megy fel a rendes szöges szett, haver hordozza most ezeket az Everesteket, ez is tetszik vagy hakkapeliitta. Ahogy nincs guminő és alkoholmentes sör, úgy nincs buziskodás 4 évszakossal.
[ Szerkesztve ]
-
-
tomiii.
aktív tag
Járt már valaki szar szinkronú autóval hosszabb távon? Azt hittem nincs benne olaj, megvettem az újat, hátha az segít, a leeresztőt megnyitottam és pontosan annyi volt, amennyi kellett bele.
Fékeket is felújítom még, ezért nem tudtam kipróbálni, de a duplakuplungolás ezen segít? Vagy elkopott szinkronizáltnál ez nem működik?
-
tomiii.
aktív tag
na, megvolt az első balesetem ( a erdős árokba esős, felborulós, stbstb nem számít, az benne van olyankor) Miskolc belvárosában.
Mondta haver, hogy kövessem, megyünk, belső sávban voltunk, kanyarodtak sokan előttünk ebből a sávból, külsőn cska egy egy honda jött, elment mellettünk, utána haver kigyorsított mögé, én is kigyorsítottam utána, majd a honda késve kitalálta, hogy leakar kanyarodni, lassított (ezt láttam, mert a két sáv között voltam ekkor épp, elvettem a gázt) majd rájött, hogy nem tudja bevenni és lesatuzott, én is, haver is. (igen, én hamarabb fékeztem, mint ő, átnéztem a szélvédőjén, ő már hallotta, hogy nyikorog a gumim, mikor ő elkezdett fékezni)
Aztán nagyon picit belerongyoltam. Neki lepattant a festék 2db 2ft-os nagyságú helyen. Nekem picit több lett. Pedig mindig nagypapásan vezetek, más autóját meg főleg, kár volt menni utána féktávon belül. kb összköltségünk a kár során: 2.000ft, de most depresszióba estem, hogy hibáztam.
Videóban összefoglaltam az eseményeket.
(Egyébként vezetett szervizkönyves TDCI, 125.000km-rel)
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
-
tomiii.
aktív tag
válasz Zsiráfnyál #50816 üzenetére
Fűthető, elektromos magasságállítású Scorpio ülésem van, ha kell, de ennek nincs karfája
Azt hiszem a BMW lehajthatós szokott volt lenni.
-
tomiii.
aktív tag
1. Alfa Romeo Giulia
2. Volvo S90/V90
3. Renault Scenic -
tomiii.
aktív tag
Az alábbi mondás viszont örök: Ingyen ebéd már pedig nincs. Olyan meg pláne nincs, valami télen is 100% és nyáron is 100%. Max nálad ez nem jön ki.
(#51166) aero.: Miért indok nélküli? Az elég indok, hogy nem a maximumot nyújtja. Szerintem teljesen érthető. .
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz Kornel #51169 üzenetére
Végig néztem az összes nagyváros havi középhőmérsékletének az adatát. 6-6 hónap a nyári-téli és 4 évszakosok optimális alkalmazásánk az aránya középhőmérséklettel nézve. De ez túl általános, nézzük a csúcsforgalom idejét, ahol kb mindenhol a téli van jobb pozícióban az elmúlt napokban legalábbis. Szóval spórolásra ez logikus, de nem látom a húú de nagy különbséget, nálad lehet pont kijön az előnye, de aki télen a hegyekben jár, meg aki jobb időben nyomja neki, ott nem hinném, hogy dominálni.
Azt hiszem jól látható ki volt a főszponzora az utazásainknak, így volt mikkel kísérletezni, beleszólni a gumik fejlesztésébe, de így sem sikerült jóformán 10 fok különbséget sem lefedni egy gumival.
Tudod mi következik ebből ezek szerint? Hogy a megfelelő hatás érdekében mind a 3 féle gumitípust kéne alkalmazni.
Szóval a te móriczka "ábrád" azért végtelenül leegyszerűsített. Ebben szerintem egyetérthetünk.
-
tomiii.
aktív tag
Jut eszembe, fun fact. Egy hete Suzuki Splash-sel járok dolgozni, (első tulajos, kevés kilométer, 100%-os állapot), de a beltér összeszerelési minősége hányinger. Olyan hézagok vannak a tejfölös doboz anyagú elemeknél... Borzalom ez az igénytelenség a kommersz autóknál. Ettől persze rohadt jó, mert keveset fogyaszt és örök, mint a nyomorúság, de nem több a szememben, mint a tollam.
-
tomiii.
aktív tag
válasz Kornel #51639 üzenetére
Ez sem zörgött és nem is recsegett eddig. (bár a hangszigetelése hagy kivetnivalót maga után.) De kezed meg szemed attól azért csak van. Minden anyag kb a hengeres DVD tokok anyagával egyezik meg, hátul látni az autó külső színét a takaratlan kereteken. Tény, hogy millió jó előnye van, mint használati tárgy az ilyen autóknak, de rí róluk az olcsóság. (MK3 Mondeo is béka segge alatti szint egyébként beltérileg, bár full extrásban még nem ültem.)
(#51638) rbalint88: Tényleg lehet vele dinamikusan haladni, nem vészes egyáltalán, pedig, mint írtam, 4 en ülünk benne mindig.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz Kornel #51644 üzenetére
miért békélnék meg? Ne sértegess ilyenekkel. Egy barlangban is ellehetett lakni anno, de azért voltak igények a felfelé váltásra (Nem, a Sierra sem felel meg egyébként, bár kétségkívül jobb ahelyzet, mielőtt valaki erre gondol, de soha nem lenne már szívem eladni)
plusz, mint írtam is, mint használati tárgy, megfelelő, a tollam nélkül is, ha nem lenne, rohadtul nehezen tudnék írni. Szóval saját tulajdonom szempontjából, a Splash* jó ha van, de jobb, ha nincs.
*bármelyik kategória társa.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz Kornel #51648 üzenetére
Többször kiemeltem, hogy számomra. Ez azt jelenti, hogy ha pl rozsdáról lenne szó, nem számítana, mert én saját magam számára tudok lakatolni a 2 jó pár szorosára is. Ergo mivel rólam volt szó, ezt hiába hozod fel, plusz mióta van a kezem/szemem közelében az autó alja, amikor vezetek? Te is tanult ember vagy, jól tudod, hogy egy beltérről szóló egyszerű vita esetén idekavarni a rozsdát(aka egy teljesen másik témát), mit jelent. Neked ennyi is megfelel nekem nem. Én pl megeszem olajos kézzel is a hamburgert, mert mi bajom lenne? Te meg nem. Itt meg valószínűleg neked vannak magasabb igényeid. Ez ilyen.
Csak megosztottam a tapasztalataim, hogy gyenge minőségű a beltér. Ennyi. Ez azért szerintem egyértelmű tény. Máskülönben nem ennyi lenne az ára.
(igen, nekem is van egy függőben maradt vitám itt másokkal, ott én meg csak elhallgattam, mert még nem volt lehetőségem alátámasztani/cáfolni az állításom, de igyekszem.) Szóval n is hibázok vita közben néha.
szerk: és itt csak az egyik oldalról volt szó, aminek semmi köze a másikhoz Meg, hogy te ilyenekkel találkozol. Jövőhéten, ha minden igaz jelentkezek valami finommal.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz z123456789 #51862 üzenetére
Téged nagyon összezavart ez a táblázat, mehet tovább bele az 5w40. Az 400 fordulat az nem jelent semmit a te esetedben. Felesleges foglalkoznod vele.
-
tomiii.
aktív tag
válasz z123456789 #51873 üzenetére
a @ előtti számok a viszkozitásra utalnak a megadott hőmérsékleten, de egyébként ott is a mértékegység felettük, csak előbb lehagytam a fordulatos mondatom végéről a smilet.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
Igy az elmúlt 3 éjszakás műszakban vicces volt nézni, ahogy a TDI-sek reggel 5:20-kor szaladtak ki indítgatni az autóikat, majd jöttek be örülve, hogy beindult, majd 6-ig járatták alapjáraton. Kérdeztem, hogy ez így jó-e? Azt mondták ezeknet a motorokat ez kíméli, így jó nekik, majd hazavezettek 5km-t.
-
tomiii.
aktív tag
válasz Kornel #52453 üzenetére
Enyemrol is tudok ilyen kepet csinalni, ahol az anyag felvan turva a peremre es, ha megmered 24 helyett 23,2mm...es 21-nél kuka. Most akkor dobjam ki?
richi: Igen, egyszerre szokas cserelni, de nem azert mert mar a betet eletveszelyes, megmeri, valoszinuleg tarcsa kuka es cserel mindent, ennyi.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest