Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • EQMontoya

    veterán

    válasz ballington #22105 üzenetére

    CE = check engine. :)
    Kopogásos égés illetve becsörgés olyan jelenség, amikor a túlzott kompresszió, rossz arányú keverék vagy rosszul időzített gyujtás (nyilván csak benzinesnél) nem akkor (felső holtpontnál - FHP) kezdődik a robbanás, amikor kellene, emiatt:
    -A dugattyú minimálisan oldalirányban mozog a blokkban, "csörög".
    -Felső holtpont előtti robbanás esetén a robbanás ereje az adott dugattyút forgásiránynak visszafelé tolja, amit nyilván nem szeret és nincs is szép hangja tőle.

    Okok lehetnek ilyenre:
    -Rossz gyújtótrafók, gyertyák (nyilván csak benzinesnél)
    -Rossz befecskendezés (inkább a dízelek nyűgje)
    -Lerakódás (korom) a dugattyún: ez ugye azért probléma, mert csökkenti a henger térfogatát. De ugye úgy, hogy ha van benne 10ccm korom, akkor 2.5%-kal csökken a teljes térfogat, de FHP esetén pedig 25-tel, tehát jelentősen nő a kompresszió, ami a fentebbi problémákhoz vezet. (Példa, 400ccm-es hengerrel és 10:1 kompresszióval számolva)

    Amit érdemes lenne kipróbálnod, hogy mi történik, ha alacsonyabb fokozatban, magasabb fordulatszámmal mész fel ugyanilyen dombokon, akkor is jelentkezik-e a hiba.

    [ Szerkesztve ]

    Same rules apply!

Új hozzászólás Aktív témák