-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz lama_lamm #67396 üzenetére
Sokat kerestem a választ erre a kérdésre, de nem találtam egyértelmű megoldást. A gond, hogy nem találkozik a levegőn és a kartergázon kívül semmi se a szívótraktus alkatrészeivel.
Részmegoldások, amik vélhetően késleltetik a problémákat:
- kiemelkedő minőségű motorolaj, ami gyári jóváhagyással rendelkezik - ennek a kipárolgó részei talán kevésbé rakódnak le a kartergázzal vegyítve;
- időnként meghajtani autópályán 4000 rpm környékén, 20 percen át folyamatosan;
- időnként táltosbenzint tankolni - DE elvileg ez se találkozik a szívószeleppel.Ami jobb eséllyel működik, az a vegyszeres szívóoldali tisztítás; de ezzel nem várnám meg a problémák jelentkezését, inkább megelőzés-jelleggel végeztetném el - mondjuk 30-50 ezer km-enként. (pl. morvaiauto.hu, 18 k Ft)
Esetleg kartergáz-lecsapató beépítése - ezt nem próbáltam.
Sok volt a feltételes mód / talán / esetleg a hsz-emben, mert nincs egyértelmű válasz.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz lama_lamm #67396 üzenetére
Semmit. A csodanafták és adalékok elégésük előtt nem fejtik ki hatásuk égéskor meg már zára van(nak) a szívószelep(ek). A vegyszeres pucolás nem javallott mert bemoshatja a kokszot a hengerbe ami ott elég nagy kárt tud okozni (hengerfalban, dugattyúgyűrűben, katalizátorban, stb). szóval csak használd aztán 100k km után mehetsz diószórásra.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Idén mutatkozhat be a MediaTek és az NVIDIA PC-s rendszerchipje
- BestBuy ruhás topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Építő/felújító topik
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen