Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bajnokpityu

    félisten

    válasz Kornel #74038 üzenetére

    abban a tartományban jobb is a hatásfok, ami számit a CO2 ciklusban. ahol nem számit, ott viszont xarnak nagy ivben a fogyasztásra, hatásfokra. és hát kiváncsi vagyok, h 2000alatt hányan használják a kisturbosukat tollpihe gázkezeléssel.

    turbobenyás, ha elkezded használni a motor erejét elkezd exponenciálisan zabálni. és itt már jóval szarabb a hatásfok, mint egy sima szivóval.

    [ Szerkesztve ]

    eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

  • EQMontoya

    veterán

    válasz Kornel #74038 üzenetére

    Az biztos, hogy jobb hatásfok érhető el a turbós motorokkal.

    Ez ugye egy kicsit bonyolultabb. Alapvetően igaz, de: csak részterhelésen, tehát amikor viszonylag alacsony fordulaton közlekedsz. Hamarabb megjön a nyomaték, hamarabb fel lehet váltani.
    Viszont erő nem lesz a semmiből, a lovaknak zab kell, egy 200 lovas turbó annyit fog enni, mint egy 200 lovas szívó, ha mindkettőnek kitaposod a beléd.
    Viszont ha megnézed a fogyasztásmérési ciklust, valami horribilisen lassan (10+ másodperc) gyorsítanak fel benne 50 körüli tempóra. Ez nyilván a mai forgalmi viszonyokat nézve köszönőviszonyban sincs a valósággal, viszont a gyártóknak erre kellett optimalizálni, így jöttek a kis turbók.
    Amik ugyan a valóságban is hatékonyabbak valamivel (hasamra ütök, legyen 10-15%) vegyes felhasználásban, de a gyárilag megadott fogyasztási értékekkel köszönőviszonyban sincsenek.

    Cserébe jóval komplikáltabb, az eddigi tapasztalatok alapján kevéssé tartós konstrukciók. Szóval összességében nem vagyok benne biztos, hogy sokkal előrébb vitték a világot, ha egyáltalán.

    [ Szerkesztve ]

    Same rules apply!

Új hozzászólás Aktív témák