-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bajnokpityu
félisten
válasz Kornel #74038 üzenetére
abban a tartományban jobb is a hatásfok, ami számit a CO2 ciklusban. ahol nem számit, ott viszont xarnak nagy ivben a fogyasztásra, hatásfokra. és hát kiváncsi vagyok, h 2000alatt hányan használják a kisturbosukat tollpihe gázkezeléssel.
turbobenyás, ha elkezded használni a motor erejét elkezd exponenciálisan zabálni. és itt már jóval szarabb a hatásfok, mint egy sima szivóval.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
EQMontoya
veterán
válasz Kornel #74038 üzenetére
Az biztos, hogy jobb hatásfok érhető el a turbós motorokkal.
Ez ugye egy kicsit bonyolultabb. Alapvetően igaz, de: csak részterhelésen, tehát amikor viszonylag alacsony fordulaton közlekedsz. Hamarabb megjön a nyomaték, hamarabb fel lehet váltani.
Viszont erő nem lesz a semmiből, a lovaknak zab kell, egy 200 lovas turbó annyit fog enni, mint egy 200 lovas szívó, ha mindkettőnek kitaposod a beléd.
Viszont ha megnézed a fogyasztásmérési ciklust, valami horribilisen lassan (10+ másodperc) gyorsítanak fel benne 50 körüli tempóra. Ez nyilván a mai forgalmi viszonyokat nézve köszönőviszonyban sincs a valósággal, viszont a gyártóknak erre kellett optimalizálni, így jöttek a kis turbók.
Amik ugyan a valóságban is hatékonyabbak valamivel (hasamra ütök, legyen 10-15%) vegyes felhasználásban, de a gyárilag megadott fogyasztási értékekkel köszönőviszonyban sincsenek.Cserébe jóval komplikáltabb, az eddigi tapasztalatok alapján kevéssé tartós konstrukciók. Szóval összességében nem vagyok benne biztos, hogy sokkal előrébb vitték a világot, ha egyáltalán.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!