Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pweisz

    senior tag

    válasz Integra #820 üzenetére

    A Lada is csinál wankelt, bár asszem csak a pálya verseny autókba. Az oroszoknál az anyagminőséggel volt a gond, és a többi gyártónál is , ezt a mazdának valamelyest sikerült megoldani. Egy technikai nyalánkság az RX8, nekem formályan annyira nem jön be, de azért kéne. A Pdtdi-vel hol vertétek le dombnak fölfele?

  • a_tesz

    Korrektor

    válasz Integra #820 üzenetére

    az de nem úgy van. először is majdnem minden autógyár megvette a licenszet Dr.Felix Wankeltől, mert hatalmas potenciált láttak benne,és valahol igazuk is volt.csakhogy,nem számoltak azzal,hogy jó 60 évvel későbbi találmány,mint az Otto- vagy a Diesel-motor,és egyből ugyanolyan teljesítményt vártak volna tőle.ami bizony nagy felelőtlenség,mert az alatt az idő alatt sokat fejlődtek a motorok.ráadásul elég kifinomult techológiát igényelt a szerkezet,gondolok itt elsősorban a tömítések strapabíróságára.amikor aztán a 70es években az NSU bemutatta a Ro80-at, hát mindenkinek leesett az álla,kis túlzással a paraméterei alapján ma is megállná a helyét.meg is választották sebtiben az év autójának,ami már akkor is nagyon előnyös volt marketingszempontból.csakhogy a konstrukció motorikusan megbukott,nem voltak meg akkoriban a technikai feltételek,hogy megbízható wankeles autót gyártsanak.a mazdánál azonban máshogy gondolták.talán,mert japánok,és tudták,hogy ha valami lehetetlen,akkor ők majd megcsinálják :) be is mutatták a Cosmo Sport nevű verdát hetvenmittudoménhányban,és kezdetét vette az a folyamat,minek a végén itt van az RX-8.ami nem a legjobb,nem is a legszebb,mégis mindenképpen egyedi,és szerintem elismerésre méltó,akárcsak a Toyota Prius, vagy a szívem csücske,a Subaru Impreza.
    totalcar szombaton?bazsó jól mondta,lehet akármilyen hifi a kocsiban,azért az STi kipufogója úgyis szebben szól :D
    egyébként az összes japán gép szerintem rendben van,amiben több mint 100 ló van :)) de egyébként,hogy ne menjünk messzire,az Integra mennyinél is adja le a max.lóerőt? 2500? nem kötekedésképpen,de a szívómotoroknak ez a nagy hátránya,hogy ha fajlagosan nagy lóerőt akarnak kihozni belőle,bizony pörgetni kell.dehát rendben van ez,nem kötekedni akarok.egyébként is a Wankel karaktere ilyen.a dízel meg büdös:)
    na ez elég hosszúra sikerült,de remélem lejön a lényeg belőle.
    MOD: ja a Lada Wankeles próbálkozása is dícséretre méltó,de olvastam egy régebbi Autó-Piacban,hogy 30 000-enként generál!ja és annyira nem is ladás projekt lehetett,mert a Volgákba is raktak ilyet,a KGBsek legnagyobb örömére.azzal nem lehetett semmi kilónyolcvannal szakítani...

    [Szerkesztve]

    スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

Új hozzászólás Aktív témák