Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • karib

    addikt

    válasz tomcica #4032 üzenetére

    Konkrétan nem ismerem a PSI tuningboxot, csak a hirdetését láttam. Valszeg működik, a hosszú távú hatása kérdéses - sajnos nem kevés ma már a gátlástalan bitmágus, és a korszerű turbódízelek elektronikájával könnyű látványosan játszadozni.

    Amitől viszont óva intelek, az a ''most ennyire futja'' hozzáállás - ha nem tudsz megbízható, garantáltan működő megoldást megengedni magadnak, akkor talán jobb, ha egyelőre hagyod a kísérletezgetést. Kár lenne gallyra vágni az autót valami gagyi megoldással, ''mert csak ez fért bele''.

    Nem lebeszélni akarlak, csak higgadtan állj hozzá a dologhoz. Az sem árt, ha hagyod pihenni 1-2 hónapig a dolgot, és ha azután is olthatatlan a vágy, akkor bele lehet vágni. Én már számos hirtelen lelkesedésből jött projektet elvetettem végül, mert valójában kevés értelme lett volna, csak elsőre olyan állatinak tűnt.

    Department of Redundancy Department

  • #00809728

    törölt tag

    válasz tomcica #4032 üzenetére

    Milyen mocihoz lenne?Mert ha az 14pdti-hez akkor nem ajánlom max 10paci

  • karib

    addikt

    válasz tomcica #4040 üzenetére

    Szép autó az a GTC :) Eddig Vectrában volt szerencsém a 150 pacis CTDI-hez - valahogy nem volt olyan erős, mint vártam volna. De nagyon kellemesen, jól ment :)

    Az a 175-180 LE nekem kicsit kérdésesnek tűnik, mert már a 150 paci sem kevés egy 1,9-es dízeltől - mindenesetre valszeg a turbó már a légszállítása határán járhat 180 LE környékén. Másfelől elérhetőnek tűnik, Dodi Leonja is kb. ilyet tud, sőt többet.

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz tomcica #4044 üzenetére

    Dodi is 150 paciról indult 1,9 VW TDI-vel, és lett belőle sok, valami 190 körül.

    Az, hogy alul nagyon nem megy, az a legtöbb mai turbódízelre igaz. Lehet, hogy egy chip tud ezen segíteni, és az is lehet, hogy nem (ráadásul a chipek sem egyformák, sőt markáns eltérések lehetnek). Ha a turbónyomást csak késleltetve engedi felépülni a motorvezérlő elektronika, akkor ezt ki lehet iktatni, így lejjebbről indul majd. Ennek persze lehetnek mellékhatásai is - pl. ha a váltó nem elég erős, akkor rövid úton ledarálod. Olvass utána alaposan :)

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz tomcica #4053 üzenetére

    Majd Dodi mesél az övéről, én csak ennyit tudok, hogy neki 150 LE-ről chippelt TDI-je van.

    A mai dízelek nagyon ki vannak hegyezve, nem szabad tőlük félmillió km futást elvárni, mint a hajdaniaktól (anno a 2,5 literes, 5 hengeres Audi TDI tudott 115 pacit, és már az is hűde erős volt). Valahol itt írták, hogy az 1,9-es JTD/CTDI moci tervezett élettartama 150e km... nemtom, hogy igaz-e, de el tudom képzelni. Persze ez egy statisztikai szám, nem kell tőle megijedni.

    A kenés szerintem nem játszik itt szerepet, egyformán jó kell legyen az egész fordulatszám tartományban. A turbó egyfojtában pörög, ahogy a kipufogógáz hajtja - szabályozni általában két szeleppel szokták, egy van a kompresszor (szívó) oldalon, egy meg a turbina (kipufogó) oldalon. Ezeket többnyire ma már a motorvezérlő igazgatja, hogy minél vezethetőbb karakterisztikát kapjál - ne legyen akkora turbólyuk, rúgásszerű teljesítményugrás, ami a tapasztalatlan vezetőt bajba sodorhatja. Tehát többnyire így néz ki a dolog, ha a motor fordulatszámának növekedését nézed:
    - eleinte nincs töltőnyomás, gyenge a motor
    - éled a turbó (már eléggé pörgeti a kipufogógáz), hirtelen jönne egy rúgás - ilyenkor szoktak kicsit elereszteni a nyomásból, hogy egyenletesebb legyen
    - szépen engedi felépülni a teljes töltőnyomást az elektronika
    - már túltöltene a turbó, ezért engednek el valamennyi töltőnyomást, hogy a beállított maximumon maradjon

    Legtöbbször ezt a fokozatosságot iktatják ki, hagyják a turbót tölteni, ahogy bír - ezért azt fogod érezni, hogy alacsonyabb fordulaton hirtelen nagyot húz majd. Érzésre gyorsabb lesz az autó, mint valójában, de hát ez is számít. Arra kell figyelni, hogy ne érjen felkészületlenül a hirtelen teljesítményváltozás, pl. kanyarban, vízen stb.

    Emellett lehet emelni a felső turbónyomás határt is, általában a turbó többet tud, mint amennyit az elektronika enged. Adsz hozzá még üzemanyagot, és már kész is a plusz teljesítmény.

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz tomcica #4053 üzenetére

    Egyvalamit mindenképp érdemes megtenni: jó olajat használni, és gyakran cserélni. Persze a gyárak ma már 15-20-30e km-t adnak meg, de ez egy vicc. Elhasználódik az olaj, és ne feledd, hogy az olaj keni a turbót is. Szerintem jó befektetés 10 ezrenként lecserélni az olajat és szűrőt, plusz légszűrőt (pláne a poros Bp-n), de üzemanyagszűrőt is lehet gyakran.

    Emellett pedig a turbóra érdemes vigyázni - gondolom tudod, hogyan. Egyrészt indítás után adj pár másodpercet, hogy a turbóban is átfordulhasson az olaj, másrészt pedig amíg nem érte el az üzemi hőfokot, addig ne pörgesd (ez szívómotorra is áll, de a turbót még könnyebb tönkretenni). Megálláskor nem szabad hajtás után kapásból leállítani. Főleg autópályáról lehajtva nem szabad azonnal lekapcsolni a motort, akkor akár egy percig is érdemes hagyni alapjáraton hűlni, de városban is érdemes pár másodpercet várni, mielőtt leállítod. A turbó soktízezerrel pörög, kell neki idő, amíg lelassul - ha a motort leállítod, akkor nem lesz kenése a még épp lepörgő turbónak. Egy ideig bírja, aztán szép lassan megadja magát (plusz a felhevült olaj is összekocsonyásodhat és eltömi a furatokat, szintén nem jó).

    Emellett érdemes jó minőségű gázolajat tankolni, a közvetlen befecskendezésű mocik nagyon kényesek a szennyeződésekre, a változó geometriájú turbók meg a tökéletlen égésre (sok korom).

    Department of Redundancy Department

  • #00809728

    törölt tag

    válasz tomcica #4040 üzenetére

    Szasz!

    Mivel ugy invitáltak igy megosztom a tapasztalataimat.Nem rossz a chip tuning mert rendesen huz rajta de én akkor sem ajánlom.

    2 féle chip van.

    van az egyszerü amit ugy 15.000-40.000ft-ig árulnak simán egyszerüen rádugod majd az eredeti adatokat ő átkeveri és egy kis teljesitménynővelést fogsz vele elérni.
    Sok esetben ugy hírdetik 20 de akár 40% LE tőbblet.Itt még esetleg az a bibi is előfordulhat ha éppen a jó Magyar utjaink eggyikén véletlenül az egyik láb elmozdul a chipnél.Akkor legjobb esetben megáll az autó ugy tudom.....Lool



    2 a teljes szoftver átírás amiről bővebb felvilágosítást itt tudnak neked adni
    [link] de azt hiszem anno már ezt írtam.
    A kettő nem ugyanaz tehát nem keverendő.

    Bocsi nem csak neked szol....

    Hogy egy profi optimalizálást végezzünk, az eredeti szoftvert kiolvassuk, majd ezt dolgozzuk fel. A gyártó által meghagyott tûréseket kihasználva optimalizáljuk a szoftvert a teljesítmény, nyomaték, élettartam, fogyasztás és szennyezõanyagkibocsájtás maximális szem elõtt tartásával. A szoftver módosítása tapasztalaton, teljesítmény- és füstgázmérésen alapul.

  • #00809728

    törölt tag

    válasz tomcica #4053 üzenetére

    Szasz!

    2001 ota van diesel autóm
    2.0hdi [link] amit itt chippeltettem nagyon meg vagyok vele elégedve.30.000km körül vettem a pug 206-osomat semmi más nem került a mociba csak a srác álltal előírt uj szoftver.
    90.000km körül adtam el néha hajtottam is de mindig betartottam az írott ill íratlan szabályokat egy diesel esetében.Tehát ha mész ezerrel ne állítsd meg a mocit hanem kicsit járasd alapjáraton és csak az után állítsd le.
    Hidegben én minig járattam egy keveset mielőtt elindultam vele.Ez itt megosztott valaki megfogja valaki azt mondta nem kell.
    Itt nem a motorról van szó hanem a ledermett olajról szerintem de ebbe nem akarok belemenni.
    Pug 90.000km után is ugy mükődőtt mint egy kis Doxa kimértük a kompressziot és semmi változás.Igaz én a 15.000km olajcserét mindig betartottam és vagy Castrolt ill mobilt rakattam bele.
    Most egy Seat leon cupra 19pdti tulaja vagyok előzző tulaj kinti foszer belerakatott egy sima egyszerü lábas chippet +20paci kb.Én ezt sajnos nem vettem észre és elvittem ahoz a sráchoz akit feljebb is belinkeltem.Ő átírta a teljes gyári szoftvert 2 féle van nála sportos ill a normál.Én minig normált rakattam bele.Tehát ő felhozta a szoftverrel ugy 25% tehát kb 200ló felett volt már.Ezt akkor még nem tuttuk.
    Elmentem egy ő álltala ajánlott céghez és kimérettem a mocit.212 paci.
    Felhívtam és szoltam neki valami nem koser mert 151le-212 az nagyon sok lett.
    Ő sem hitte el ezért tőbbszőr is átnézte a progiját de azt mondta max 187 pacis lehet tőbb nem.
    Mivel minden gyári az autón sem turbo sem más nem lett megpiszkálva igy egy szerellővel elkezdtük átnézni a mociteret.
    Hát a motor oldalában volt egy elég furcsa kis szerkezet amire +20% volt ráírva.Ezt kiszedtük és igaz kicsit gyengébb az autó de valahogy az én lelkemnek jobb.

    Viszont ezt neked is leírom.Mivel ezek nagy nyomásu dieselek és egy nagynyomásu pumpa nyomja be az üzemanyagot ami szerintem a legdrágább cucc igy mindig arra kérem a tulajokat rakjanak bele + üzemanyagszürőt.
    Mivel a nagynyomásu pumpában van szürő de ha eltőmődik a gyártok nem ugy csinálták meg,hogy bocsi ezt kiveszem és berakok egy másikat és kb 5.000ft hanem a nagynyomásu pumpát komplett cserélik ami 250.000-450.000ig is terjedhet.

    Én a pug ill a seat esetében ugy csináltam megnéztem hol a gázolajszürő és az elé betettünk egy sima egyszerü bárhol kapható 220ft diesel szürőt.
    Ugyanis csak egyszer tankolj rossz kuton. :))

  • #00809728

    törölt tag

    válasz tomcica #4061 üzenetére

    Ja es nalam az auto egyenrangu velem,szoval amit nem kivanok magamnak azt a kocsinak sem.A hatarait tiszteletben tartom,nem porgetem gyakran,nem csapdosom az ajtajat.Olyan szamomra mint regebben a lo a lovasnak....

    Na végre egy olyan ember aki a kocsiját nem munkagépnek tekinti.
    Pedig pár dolgot belinkelhetnék pár emberkétől.
    pld az autó van értem nem én ő érte tehát nem érdekel.
    Következő kb fél éve én ki sem takarítottam.Nem írok neveket nem akarok ősszeveszni senkivel se de ez nálam igen csak surolja az igénytelenség határait. :U

  • Soak

    veterán

    válasz tomcica #4106 üzenetére

    A fék még akár többre is felmelegedhet csak épp nem a nyereg hanem a tárcsa és a betét(?).

    U.i.:javitsatok ki ha tévednék :)

  • jagada

    őstag

    válasz tomcica #4215 üzenetére

    Ez nem az, ez valami Holland és eléggé ''régi motoros'' cégnek számít.

    Mazda 3 Sport Takumi Limited Edition

  • Viszlát

    addikt

    válasz tomcica #4236 üzenetére

    Valóban kevés hozzá az alap motor, viszont kis vezérlésmódosítással közel 300 nm nyomaték kihozható belőle biztonságosan és az már elég kellemes:)

    dragonfx: köszönöm, nekem is nagyon tetszik, mák, hogy volt ilyen felniben Vectrára való, mert egyébként nagyon kevés felni megy fel rá...

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz tomcica #4239 üzenetére

    Jakérem, jólmegy :) Priviben mutatsz pár képet? Nagyon tetszenek nekem...

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

Új hozzászólás Aktív témák