-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szentkuti11
addikt
válasz BigBlackDog #63228 üzenetére
Én benne lennék a minitaliban.
-
szentkuti11
addikt
válasz barnam_ #63274 üzenetére
Szerintem nem, ha új Mercedest vennék ezen a végtelenségig uniformizált és platformizált piacon, azt nyilvánvalóan azért tenném, mert anyaghasználatban és összeszerelési minőségben sokkal többet várok el tőle, mint egy méretben hasonló, de néhány millióval olcsóbb kocsitól. Manapság egy Astrában vagy egy Octaviában is bőven benne tud lenni minden extra, amit ebben a kategóriában el lehet képzelni, az igazi luxust én a sokhengeres motorban (ami egyre kevésbé jellemző), a kiváló zajszigetelésben (ami egyre kevésbé jellemző) és az előbb említett kiemelkedő anyagminőségben/összeszerelési pontosságban (ami egyre kevésbé jellemző) látnám. Nem szeretnék hazabeszélni, mert szerintem a BMW sem jó irányba megy mostanában, viszont amennyire megnézek ma már egy jó állapotú 190-est vagy 124-est, annyira taszítanak a vadonatúj Mercedesek.
Egy cimborám értékesítő a Pappasnál, szokott elhozni Smartokat és Merciket, mindkettővel kapcsolatban merem állítani, hogy a legaljának számító, szétrohadós korszakban készült társaikon szebben csukódik az ajtó, és jobban van felhelyezve a tetőkárpit. Még a bólogatós váltóval szerelt, legelső Smart is a maga módján minőségibb autó hatását keltette, mint a vadonatúj, ami mindenével azt mondja: Renault vagyok, Renault vagyok! Kivéve persze az árát. Ehelyett a fókuszt áthelyezték a csilli-villi, felesleges bizbacokra, mert a vibráló welcome-fény meg az állítható árnyalatú belső díszléc-világítás kell, ha már ennyit fizetett a kedves kuncsaft.
[ Szerkesztve ]
-
szentkuti11
addikt
-
szentkuti11
addikt
-
szentkuti11
addikt
válasz Evil Snowman #63724 üzenetére
Nem tudom megállapítani, mindig olyan gyorsan suhannak el ezek a nyavalyás táblák.
-
szentkuti11
addikt
válasz Speeedfire #63741 üzenetére
-
szentkuti11
addikt
válasz BigBlackDog #63767 üzenetére
Papírkutya!
Mit kell hozni egyébként? Barátnőméknél, vidéken megvan a komplett autómosós pakk, de
PestenBudán, kéziben nem szoktam mosni a kocsit.[ Szerkesztve ]
-
szentkuti11
addikt
válasz BigBlackDog #63787 üzenetére
Nem, de jóval érzékenyebb a hengerfeje, mint az M52-é, ráadásul a tömítései is szarabbra sikerültek, főleg a szelepszár-szimmeringeket szereti enni. Illetve jóval drágább a biztosítása a +200 ccm és 20 LE miatt, amit viszont én nem érzek benne. (Kollégámnak ugyanilyen gépe van M54-gyel)
-
szentkuti11
addikt
Srácok, itt vagyok a Pennyben, van még egy kefe (szivacsból több is), mennyit hozzak, kell valakinek?
-
szentkuti11
addikt
válasz z123456789 #63939 üzenetére
Van egy srác a YouTube-on, aki Trabantot újít fel, és mivel nincs (illetve sokáig nem volt) benne futómű, ilyen bakon csinálta a többi dolgot, nyilván nem egy teljes tömegű autó állt rajta, inkább egy papírbódénak mondanám, de azt mondta róla, hogy az árát megérte. Látszik, hogy nem teljesen atomstabil, de a dolgát megteszi, ennyi pénzért pedig bőven a jobbak közül való. Ha nem olyan nehéz dögöt akarsz rátenni, szerintem megpróbálható.
-
szentkuti11
addikt
Hatalmas köszönet ezúton is B-L-A-C-K fórumtársnak az AMTS-jegyért, ha valaki esetleg jönne innen vasárnap, jelezze, egy "minitali" bármikor belefér. Reggel biztosan a Hanula-Havassy előadáson kezdek.
-
szentkuti11
addikt
válasz CsakEgySrác #65098 üzenetére
A burnout semminek nem tesz jót, ha egy mondatba képzeled el azt a két dolgot, akkor inkább engedd el. Egyáltalán nem mindegy az FWD-n sem, hogy hol fog az a kézifék, bár túl sokat egyébként sem jelent ott a burnout, nem fogsz annyival nagyobbat rajtolni, picit röhejes és legfeljebb egy fél autónyival mész jobbat 400 méteren, nyilván motor- és kasztnifüggő, meg hogy milyenek a kezeid/lábaid.
-
szentkuti11
addikt
válasz molnarpeter #65522 üzenetére
Becsületesnepperrel kapcsolatban egyébként van sztorim, ha gondoljátok, valamikor leírom hosszabban, de azért így, hogy beszéltem és találkoztam is vele, illetve egyik portékájával, nem feltétlenül gondolom különbnek akármelyik kereskedőnél.
-
szentkuti11
addikt
Na srácok, hazaértem, szóval akit érdekel a sztorim a Becsületesnepperrel, az olvasson tovább, akit nem, az nyugodtan ignorálja a hozzászólást, új Opel és Merci témában ezúttal sajnos nem tudok okosat mondani, szóval inkább hallgatok.
Mielőtt elkezdem a konkrét eset ismertetését, szeretném megjegyezni, hogy szakmailag abszolút felkészült embernek tartom Istvánt, olvastam minden publikációját a Totalcaron, kimondottan kedvelem az Égéstérben, és összességében biztos vagyok benne, hogy igazi kereskedőnek való alkat. Ettől függetlenül nem tartom különbnek a többinél az alapján, ahogy ügyfélként kezelt.Történt az úgy, hogy nagyjából egy éve autó nélkül maradtam, ekkoriban kezdtem ismerkedni az E36-okkal, mivel jó tapasztalataim voltak a bajor márkával és egyébként is bejön a típus. Aki ismeri a(z el)használt BMW-k piacát, az tudja, hogy milyen állapotúak futnak belőlük az utakon, illetve még inkább eladósorban. Ettől függetlenül biztos voltam benne, hogy találok jót, ezt pedig két dolognak tudtam be: egyrészt nem érdekelt, milyen motorral veszem meg, ha az megbízható és jó állapotú, másrészt pedig nem sajnáltam a kínálat krémjéből válogatni, igyekeztem a 150 eurós, éppen berendszámozott osztrák darabokat elkerülni. A dízelt alapvetően kerültem, viszont jókat olvastam a 18tds-ről, és nagyon biztos voltam benne, hogy ha valamire a Becsületesnepper azt mondja, hogy ritka szép állapotban van és teljesen rozsdamentes, akkor az megfelel a valóságnak, illetve megéri azt a felárat, amit István kér érte. Csak miheztartás végett: még aznap vettem ugyanilyen autót 400 000 forintért, nagyon jó állapotban, gyári fényezéssel, kevesebb kilometerrel, jóllehet benzinmotorral. Ez akkoriban nagyjából az átlagár volt, 500k-ért már simán beleféregettek tds-ek, szóval körülbelül 200k-val a derékhad fölött volt hirdetve. Készítettem képernyőfotót is!
Felhívtam egy pénteki délelőttön, ő vette fel, természetesen udvariasan kérdeztem rá a legfontosabb dolgokra, nem volt túl bőbeszédű, viszont mindenre bizalomgerjesztően válaszolt, ekkor még teljesen biztos voltam benne, hogy minden rendben van. Utólag egyébként nevetek magamon, ekkor még egyértelműen nem voltam E36-expert, simán kiszúrhattam volna az after-market lámpákat és hűtőmaszkot és a gyáritól eltérő árnyalatot, talán ebben bízott, amikor félrevezetett? Mindegy! Időpontot egyeztettem vele kora délutánra, ehhez képest körülbelül fél órát megcsúsztunk a városi forgalom sanyarú viszonyai miatt, így őt akkor már nem találtuk ott, néhány perc lézengés az elhagyatott telepen, és megjelent a nepper úr fiatal kollegája, aki hozott nekünk egy kulcsot, hogy meg tudjuk nézni az autót.
Azt hittem, hogy elsírom magam. Félre ne értsen senki, egy 243 000 km-t futott, közel 17 éves autótól nem vártam, hogy tökéletes állapotban legyen, de ez a Compact olyan messze volt a hirdetésben említett ritka széptől, mint dobostorta az ütőtől. Nem vagyok egy fényezés-guru, tehát ha én azt mondom, hogy egy narancsos fényezés zavar, akkor az nagyon narancsos, rétegmérőt persze nem kaptunk hozzá, saját mágnessel tudtam csak nézegetni, amennyire lehetőségem engedte, de teljesen egyértelmű volt, hogy se nem gyári, se nem minőségi fény került rá. Kinyitottuk a kocsit, bent többé-kevésbé rendben voltak a dolgok, azt mondom, hogy állapotának és korának megfelelő, kis cigiszag rémlik, de még bőven kitakarítható-kiszellőztethető mennyiségben.Nagy levegő, nézzük körbe még egyszer: sárvédőíveken itt-ott indul a rozsda, küszöb még úgymond elmegy (nem rozsdamentes, de elmegy), a tetőn ellenben csúnya karcok, a műanyag-fülek egy része letörve, nem passzol tökéletesen az utólagos első lámpa, és hátra még nem is láttunk eleget, mert úgy állt a kocsi. Beindíthatjuk? Persze! Akksi elő, kicsit lassan kezdte el tekerni, kettőt köhögött, aztán simán beindult, két mellékzöngével: egyrészt háromféle hibát villogott ki a karácsonyfa a műszerfalon, másrészt tolt maga mögé egy nem elhanyagolható korompamacsot. Kérdeztem, hogy régóta áll-e, mert akkor ez utóbbi nyilván nem feltétlenül végzetes, a reakció igenlő volt, a próbakörre való rákérdezés azonban egyből elutasító hangnemet hozott magával. Nem , semmiképpen. És miért?
Figyelem! Próbaút egyféleképpen lehetséges: ha István úr a telephelyen van és megegyezett az árról a vevőjelölttel, addig egy métert sem. Tehát ha érdekelt volna a kocsi, akkor vagy helyben kifizethetem és akármilyen egyéb baj után mehetek a fenébe, vagy megvárom a hétfőt és mehetek még egyszer,, hogy a vételár letétbe helyezése után egyáltalán kipróbálhassam az autót. Egyébként nem zárás előtt fél órával, hanem körülbelül kettővel értünk oda előbb. Ezen annyira kiakadtam, hogy most le sem írom mennyire, a lényeg, hogy elköszöntünk udvariasan és távoztunk. Tegye fel a kezét, aki emlékszik, hogy egy ilyen lyukrafutás után mit csinált Becsületes úr egy német neppertelepen, az Égéstérben történő elmondása alapján. Ha valakinek nem lenne meg: „Elmentem hátra telefonálni, és utána az egyik autónak véletlenül megnyomódott a sárvédője, nem tudom, hogy mi történhetett.” Mi ilyet nem tettünk, de még csak gondolatkísérlet szintjén sem merült fel bennem. Csak az, hogy rendkívül csalódott vagyok.
Az eset után már tét nélkül – hiszen még aznap megvettem egy másikat, szemfülesek tehát észrevehették: zsebemben volt a pénz, nem tesztpilótaként mentem oda – írtam egy levelet neki. Mivel nem kértem engedélyt, hogy módosítatlan formában közöljem, így leírom két nappal később érkezett válaszának tartalmát, így reagált aggályaimra: nem írta, hogy gyári lenne a kocsin a fény, nem tudja, hogy én ezt honnan vettem. A sárvédőíveken csak kis repedés van, egy felületkezelés után hibátlan (nem tudom, hogy ez hol meríti ki a rozdsamentes állapotot és még egyszer mondom, nem láttam az alját). A karcot a tetőn nem találta, a lökhárító repedését azután vette észre, hogy én mondtam neki (ennyivel jobb szakember lennék? nem hiszem.), a vészjelző-lámpák állás közben gyulladtak ki, meg fogják oldani, és egyébként meg azt miért nem írtam le a levelemben, hogy a csomagtartóban ott van egy új szett kuplung. Nem indulhattam el a kocsival, szóval nem tudom, hogy ezt miért írta le külön, sejtem, hogy azon a környéken sem volt minden rendben, márpedig hasonló futásteljesítmény mellett már a kuplung jellemzően kettőstömegűvel együtt jön, ami inkább nagyobb költség.
Ennyit dióhéjban. Egy jó nagyban. Ezeket azért írom le ilyen bátran ekkora távlatból, mert írásos feljegyzés van róla, ami csak szóban hangzott el (például, hogy miután megmondtuk, hogy ezt ugyan itt hagyjuk, a kereskedő srácnak pedig szimpatikusak voltunk, röviden elmesélte, mekkora feltámasztott hulladék volt ez még nemrég, ezzel kapcsolatban azonban inkább nem írok konkrétumokat).
Tudjátok mi fáj a legjobban? Hogy pont ő az, aki azt kommunikálja a videóival és a cikkeivel, hogy egy autót kipróbálni nagyon fontos dolog, és ő is egyértelműen kipróbálja a kocsikat vásárlás előtt, ahogy azt videónaplójában megörökítette, még akkor is, ha amúgy 500 kilometerrel arrébb, 1000 euróval olcsóbban vesz meg végül egy másik 159 Ti-t. Ez szerintem egy borzasztóan fájdalmas kétszínűség, amitől én alapvetően rosszul vagyok.Egy gondolat zárásként: előtte voltunk több kereskedőnél, Budapest leghírhedtebb, fertőzöttnek mondott környékeit jártuk be. Ilyen hozzáállással sehol nem találkoztunk a próbaút szempontjából. Egyébként a Becsületesnepper valóban udvariasabb figura, sok egyéb jót azonban nem tudok mondani róla. Ja, igen, tudom, hogy neki ez egy filléres fos, és így is néz rá, ettől függetlenül köbö 50%-kal a piaci átlag fölött volt, ami nagyon sok. Az egyik legdrágább E36 Compact TDS-ről beszéltünk.
Ha valamit kuszán, érthetetlenül írtam le, kérlek szóljatok!
[ Szerkesztve ]
-
szentkuti11
addikt
válasz pècsimunkás #65839 üzenetére
Budapesten, a Gropáéknál van nyári szettem, 5k-t kértek legutóbb egy szezonra.
-
szentkuti11
addikt
válasz pècsimunkás #65841 üzenetére
A cseréért külön kérnek háromezer forintot, de gondolom elhozhatnám úgy is, hogy nem cserélik le.
-
szentkuti11
addikt
válasz tboldi #66227 üzenetére
Amikor autót kerestem, rá voltam kattanva erre az oldalra, és eleinte engem is foglalkoztatott ez a kérdés, ám ahogy hasonló évjáratú/típusú verdákat kerestem alvázszám alapján, erős lett bennem a gyanú, hogy flottaátlag alapján feltételez kilometeróra-állást, nem a konkrét példányét tudja valahonnan.
-
szentkuti11
addikt
Uraim!
Le tud valaki nekem kérni néhány rendszámhoz tartozó KEKKH-információt? Nagyon hálás lennék érte, és természetesen ki is fizetném ( )!
-
szentkuti11
addikt
válasz barnam_ #67783 üzenetére
Ami elsőre eszembe jutott az olcsó autót pályára témával kapcsolatban, az a 155-ös Alfa. Nyilvánvalóan nem V6-osra vagy Q4-re kell számítani ennyi pénzért, de egy ősöreg, 8 szelepes 1,8 vagy 2,0 TS jó állapotban (egy-két típushibán kívül kimondottan megbízható konstrukció, szerintem), megfelelő olajjal és gyertyaszettel szerintem a legkevesebb pénzből fenntartható „élményautó", mivel nem kell senkinek, filléres hozzá az alkatrész, egy Tipo-futóműhöz hozzányúlni sem nagy kaland, ha nem elég feszes, és az biztos, hogy a kormányzás pontossága messze meghaladja az összes autóét, amit ennyi pénzért meg lehet venni. Plusz jóval merevebb, stabilabb, mint a Swift, és szerintem a váltója sem olyan borzasztó, ha nincs eleve szétkopva.
-
szentkuti11
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Politika
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Futás, futópályák
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Tőzsde és gazdaság
- Napelem
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek