-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
-
őstag
válasz roberto211 #36522 üzenetére
Én találtam egy olyan oldalt is, ahol tételesen felsorolja, hogy mi mennyibe fog kerülni: [szamoldki.com]
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a szivargyújtóból ki szoktátok húzni a telefontöltől amikor leállítjátok az autót vagy benne maradhat!? Leállított állapotban is töltés alatt van, mivel világít, de nem szeretném ha ez betenne az akksinak (ilyenkor persze nincs rádugva semmi, amit töltene).
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Sziasztok!
Van egy 7 éves Volvo C30-asom, garantált 33.000 kilométerrel. Ausztriából hoztam be 3 hete, azonnal kapott egy olajcserét, meg a szokásos szűrők cseréjét (üzemanyag, olaj, levegő, pollen).
A következő olajcserénél - 10.000 km múlva - a vezérműszíjat is cserélni tervezem a korából fakadóan. Kérdés, hogy elég-e önmagában a szíjat vagy kompletten cseréljek mindent (görgők, feszítő, stb.) Az autószerelő azt mondta, hogy elég csak a szíjat, mivel ennyi kilométer alatt a többi alkatrész nem használódott el. Mit gondoltok?
Második kérdésem, hogy a szervóolajat illetve a fékfolyadékot is illene cserélni? Ezeket milyen gyakorisággal kell? Szintén ez a jóember mondta, hogy pl. a fékfolyadékot felesleges, ez bőven jó lesz még évekig.. máshol meg azt olvasom, hogy 2 évente ajánlott a cseréje.
Válaszaitokat előre is köszönöm!
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Mivel itt sokan használtok Bosoko lapátot én is berendeltem egy szettet a C30-ra.
Mikor vettem le az előzőt, akkor láttam, hogy az még a gyári volt (2009 tavaszáról), mivel bele volt öntve a gyártási időpont. Egyébként sokan szerintem még le sem cserélték volna, mert amúgy nem csíkozott, "felfelé menet" gyönyörűen leszedte a vizet, de amikor az alapállásba ment lefele, akkor keletkezett egy fátyolos réteg, amit a menetszél csak egy másodperc után tüntetett el.
Eső erre Győr környékén nem esett, szóval csak az ablakmosóval tudtam tesztelni városi sebesség mellett, de tökéletes. Semmi csík, semmi fátyolosodás, a megfelelő adapter felrakása és a rögzítés is pillanatok alatt megvolt, szóval ajánlom mindenkinek. Egyedül annyi, amit itt már többen is írtatok, hogy a szélein nem fekszik fel teljesen az üvegre (650mm és 480 mm), de kb 10-20 mm-ről beszélünk, ami szerintem egyáltalán nem zavaró. Majd még nagyobb sebesség mellett leszek rá kíváncsi, de remélem ott sem akar majd elrepülni.
Erre a kocsira egy első szett Bosch Aerotwin ~8000 forint lenne, ami ahogy néztem egész normális árnak mondható, de azért még így is több mint háromszor drágább, mint a Bosoko.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz z123456789 #39633 üzenetére
A másik topikban páran nem annyira dicsérték a Rain-X-et, elég háklis a felvitel módjára, szóval én inkább kihagyom. Illetve videókat nézve engem egy kicsit zavarnának is a felfelé futó vízcseppek, de lehet megszokás kérdése. Hamarosan veszek egy Sonax Xtreme Glass Cleanert, elvileg ez is tartalmaz valamilyen vízlepergető réteget, beszámolok róla, hogy milyen.
Más: Van a szervóolaj tartály, amin van egy Cold Min és Max jelölés. Na ez nálam úgy néz ki, hogy az egy napja álló kocsinál, ahol teljesen hideg a rendszer is bőven a Max felett van. Semmi hibaüzenet nincsen, szóval működik rendben az autó. Ezzel érdemes foglalkozni? Kellene belőle leszívni valamennyit?
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Vasárnap jöttem hazafele és itt Győrnél az autópálya lehajtón éppen egy magyar rendszámos Nissan GT-R volt előttem, ZÖLD rendszámmal. Ez hogy a francba lehetséges? Tudomásom szerint nem létezik hibrid belőle.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Richard! #42979 üzenetére
Ennek kapcsán eszembe jutott két kérdés.
Azt írja a kézikönyv, hogy a kocsimba 0,9 liter fékfolyadék kell. Tapasztalatok szerint mennyit kell akkor venni (általában 500ml-es kiszerelésben vannak), hogy elég legyen? Gondolom az 1 liter az kevés. A 1,5 az már elég szokott lenni?
Másik kérdés: gyárilag DOT 4-es van benne, de pl. a Motul oldalán az 5.1-et javasolja ebbe a kocsiba. Azt tudom, hogy a kettőt nem szabad keverni, de akkor probléma nélkül felölthetem 5.1-el is? Van bármi előnye?
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz barnam_ #42984 üzenetére
Videókat néztem a youtubeon erről a folyamatról és ott úgy cserélte az emberünk, hogy átmosta az egész rendszert és amikor már nem volt légbuborékos és a színe is "új" volt, akkor volt vele kész. Na ehhez én úgy gondoltam, hogy biztos több kell, mint 1 liter (esetemben), de lehet tévedek.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz B-L-A-C-K #43469 üzenetére
Van a környezetemben nem egy ember, aki jóval millió fölött keres havonta nettóban itt Magyarországon és a közelében sincsenek egy ilyen Porschénak.
Pedig nem szórják a pénzt, sőt. Céges kocsi, benzinkártyával, céges iPhone, előfizetéssel, munkahelyen ingyen kaja, meg kutya fasza, szóval még erre sem kell költeniük és mégis. Van 1-2 ingatlanjuk, de nem egy Rózsadombi villát kell elképzelni.Szóval nekem is az a véleményem, hogy egy ilyen autóhoz havonta legalább 15.000 eurót kell keresni, de inkább 20.000-et, ha alkalmazott az ember.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Kornel #44152 üzenetére
Múlt héten vettem itt egyik kollégától egy halogén Philips Xtreme Vision +130%-ot, mert rajta maradt két szett. Megmondom őszintén, hogy nem ájultam el tőle, pedig előtte még a full gyári hagyományos volt benne. Oké, fehérebb a fénye és közvetlenül a kocsi előtti területen tényleg erősebb, de ez nagyjából 5 méter, attól messzebb meg ettől sem kell csodát várni, azért nem egy xenon.
A bolti árát (Lumenetet 10.000 forint) messze nem éri meg (szerencsére én sokkal olcsóbban jutottam hozzá).
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz szabonagyur #44483 üzenetére
40.000 kilométert szoktak javasolni.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Petyyyyy #44835 üzenetére
Na, egy jó minőségű szélvédős tartó engem is érdekelne.
Most olyanom van, amit a CD slotba kell belecsúsztatni, de szerencsére nem a belül szétfeszítős verzió, hanem simán csak egy három centi mély nyelv fogja bent, amihez adnak 3 különböző vastagságú adaptert. Először azt hittem, hogy ki fog repülni a francba egy rázós útszakasz után, mert elég lazán van bent még a legvastagabbal is, de több hónap használat után elmondhatom, hogy ettől nem kell félni, soha nem kellett még csak megigazítanom sem (oké, a gömbcsuklója már nem olyan szoros, mint elsőre). Egész pontosan ez az: [link]
Fémből van a középső része, elég minőségi darab, ajánlom.Szellőzőrostélyosat azért nem akarok, mivel félek, hogy kitörne egy lapátot, illetve nálam ezzel a tartóval épp a rostélyok előtt van a telefon, szóval a hatás ugyan az.
A bajom annyi, hogy engem meg éppen az zavar, ha le kell nézni kicsit az útról a telefon kijelzőjére, ezért lenne jobb egy szélvédős is, amit akkor használnék, ha teljesen idegen helyeken autózom."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz z123456789 #45077 üzenetére
Én benne lennék egy győri találkozóban, ha már legalább 4-en 5-en összefutnánk.
Szerk.: akkor ez ma este 6-kor lesz? Helyszín?
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz z123456789 #45079 üzenetére
Köszönöm a tájékoztatást, oda fogok nézni!
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Most nekem is Bosoko van úgy két hónapja. Ami hátrányt fel tudok hozni ellene, hogy hangos, amikor a lapát irányváltásakor a törlő gumik is átugranak a másik állásba illetve ha nem eléggé nedves a szélvédő, mert csak csepereg az eső, akkor nyikorog.
Most télen fent hagyom, ha szétfagy vagy repedezik, legalább nem fog annyira fájni, de tavasszal teszek egy próbát a Bosch Aerotwinnel."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Evil Snowman #46843 üzenetére
Istenem, milyen szép ez a kocsi.
Ez azért nagyon durva.
Mondjuk a vásárló sem volt teljesen körültekintő. Gondolom nem ez volt az első XC70 amit vásárlás előtt látott, neki is feltűnhetett volna, hogy az alvázszám nem ott van a motortérben, ahol lennie kell (de ugyan ez igaz az eredetiségvizsgáló helyekre is).
A másik meg, hogy azért csak lekérdezem a Volvótól a kocsi előéletét, mielőtt kiadok 4 millió forintot a kezemből. Vagy még lehetne fokozni, hogy elviszi az ember a szervizbe, árajánlatot kérni a javításra, ami erősítené az alku pozícióját és akkor kiderülnek a dolgok.Persze könnyebb itthonról a fotelből okosabbnak lenni.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz kalmanchris #47517 üzenetére
Nálam bal elölről jön nyöszörgés 50km/h alatt, ha rossz úton megyek (vagy inkább fogalmazzunk úgy, hogy amikor dolgozik a lengéscsillapító). Nem kopogás, hanem fojtott nyekergő hang.
Egyébként funkcióját tekintve nincsen baja a lengéscsillapítónak, 4 hónapja vettem a kocsit, utána volt műszakin is, de már akkor is produkálta. Eddig nem volt időm, sem kedvem elmenni vele szervizbe, pedig kurvára idegesít.Ötlet?
Lehet, hogy a toronyszilent/csapágy körül van a gond? Esetleg a rugóval lehet valami?"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz ADAM1337 #49165 üzenetére
MaxxMotion 95 vagy 100?
Nyáron kétszer egymás után tankoltam MM 95-öt (amúgy sima 95-öt szoktam OMV-nél), akkor kereken 0,5 literrel kevesebb lett a fogyasztásom, de ezt inkább annak tudtam be, hogy éppen akkoriban voltunk nyaralni itt belföldön és sok volt a sima főút, ahol ugye amúgy is a legjobb szokott lenni a fogyasztás.
Amit észrevettem, hogy amikor váltok simáról a prémiumra vagy fordítva, akkor az első néhány tíz kilométeren csúnyábban jár a motor, amíg hozzá nem "szokik" az új naftához.
Meg a másik - bár ez lehet placebo -, hogy tele tankkal sokkal finomabban működik a gép, mint amikor már az utolsó harmadban van a mutató. De erre nem tudok semmi tudományos magyarázatot."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Kornel #51402 üzenetére
Az összes hozzászólásodban önigazolást keresel. Állandóan azzal jössz, hogy mindenből a legjobbat adod meg a kocsidnak, de valahogy a tények ennek az ellenkezőjét mutatják.
Elvileg azért vetted meg az Apollo négyévszakosat, mert szarért-húgyért dobálták egy oldalon, még poénból is megéri. Azóta mást sem olvasni, csak, hogy mekkora király ez a gumi, mindenki hülye, aki nem négyévszakosat vesz, meg még az is, aki esetleg drágábbat (CC). Most jössz ezzel a Falkennel is.. szart hasonlítasz a szarhoz, nem mérvadó.
De most lehetne sorolni még a dolgokat.
Milyen komoly futóművet raksz a kocsi alá, amikor vásárláskor egy FL utáni példányra nem futotta, ezért zörög minden műanyag elem belül, de azért a Honda az isten, mert ebben még spárgában is elférsz elöl.
Mindenből a legjobbat.. és akkor linkelgeted itt a Mannol olajat, amit a fűnyírómba nem öntenék bele.
Azt meg csak a pénzügyileg analfabéta emberek hiszik el, hogy egy új autóval ugyan ott vagy a végén árban, mint egy kevéssé használttal.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Snoop-y #51445 üzenetére
Úgy olvastam több helyen, hogy jelentős előrelépés történt a beltér összeszerelésének minőségében az FL után.
Egyébként nincsen az égvilágon semmi bajom a Hondákkal, sőt. Ezelőtt 8-9 évvel volt alkalmam vezetni mindent, az akkori újkori kínálatból (Jazz, Civic, Accord, FR-V, CV-R, Legend).
Ezek közül egyedül a Civicben csalódtam. Amikor a váltó már új korában sem vette mindig elsőre az egyest, akkor azért elgondolkozol, hogy ez a japán minőség? És nem, ez nem user error volt vagy az adott példány hibája, mert nem egyben ültem akkortájt. A kusza dizájnról nem nyitnék vitát, mert ez teljesen szubjektív, de beülve nekem nagyon nem adta.Ha a japánok értenének a minőségi beltér készítéséhez, akkor most valószínűleg egy Accordot vagy FR-V-t vezetnék.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz z123456789 #51461 üzenetére
Kénytelen voltam írni egy ilyen benyalós hozzászólást, különben már többet el sem mernék menni talira.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz kovacsroli #52214 üzenetére
Kerestem a neten két képet, ami ilyen motorteret ábrázol: [link1], [link2]
Ezeken én nem látok bilincset.Mondjuk egy motortér mosás ráférne a kocsidra..
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz BigBlackDog #52256 üzenetére
Kornélka már magához nyúlt a hír láttán.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz szőröscica #52586 üzenetére
Itt Győrben elvileg logisztikai szempontok miatt az OMV kutakra Schwechátról hozzák az üzemanyagot, szóval annyira nem félek. Illetve egy kolléga pár hete említette, hogy egy független kútról is tud szintén ebben a városban, akik szintúgy onnan hozzák, mivel ismeri a tulajt.
Egyébként nagyon jól látszik a kútoszlopon a kis propelleres búránál, hogy a sima 95-ös sárga, az MM 95 és 100 pedig zöld színű. Én speciel nem tapasztaltam változást a sima 95 és MM 95 között (direkt többször raktam bele egymás után). Mindig ugyan annál a kútfejnél tankolok, hogy még ezzel is csökkentsem a hibalehetőséget (ja és természetesen mindig tele rakom)."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz dellfanboy #52619 üzenetére
Jó kompromisszum az Osram Silverstar 2.0, ami ugyan csak +60%-os, de tovább bírja, mint a nagyon kihegyezett társai.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Egyébként nem értem ezt a Focus mániát sokaknál. Ugyanazt a technikát megkapod sokkal minőségibb köntösben Volvo logóval az elején (C30/S40/V50), még csak nem is mondanám sokkal drágábbnak.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Remekelek28 #53078 üzenetére
Gyári LEDet teszteltek, nem ilyen utólag bepattintós fajtát.
Ez az utólagos LED a tompítottba illegális, ha vetítőlencsés, ha nem..
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz !Overdose! #53099 üzenetére
Persze ha wax vagy kerámia van a kocsin, akkor biztos leszedi, de nagy általánosságban sajnos rá kell menni szivaccsal is, ha jó eredményt akarunk elérni.
"Less but better" - Dieter Rams
-
-
őstag
válasz B-L-A-C-K #54474 üzenetére
Ford féle 1.6 szívó motorral is kell azért 5 kilométer, mire beáll középre a vízhőfokmérő úgy, hogy 2000rpm+ körül van végig a fordulat. Mondjuk a ventilátort 15%-nál erősebbre szinte soha nem szoktam állítani, így nem is nyomja annyira a meleget. Városban, dugó nélkül, 2-3 lámpával olyan 20 perc után mondom azt, hogy komfortos belül, addig meg az ülésfűtés bőven elég nekem.
Ha feltekerném a ventilátort, valószínűleg 5 perc után már jó lenne, de jobban szeretek kesztyűben vezetni, így nem olyan hurka a kormány fogása."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Ennyit a harmat 101 lovas 1.6 benzinem is bekajál most télen. Nyáron 7 alatt elvoltam vele ugyan ilyen felhasználás mellett, szóval jó 1,5 literrel többet kér. Hét közben 2 x 11 km hideg motorral, hétvégente Győr-Bp pályán, de ott sem nagyon tudok rajta faragni.
Na nem mintha baj lenne, mert ugye a lovakat etetni kell, csak kár, hogy itt lovak azok nem igen vannak.
"Less but better" - Dieter Rams
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...