-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cicero
őstag
Sziasztok!
Reggel figyelmetlen voltam, megcsúsztam és kaptam egy padkát a bal oldali elsőre. Ez lett az eredménye.A dísztárcsa nem zavar, a felni annál inkább. A gumin csak horzsolás van szerencsére. Futóművet ezek után állíttassak? Az autó menetében változást nem érzek. Van ezzel teendő szerintetek?
-
Cicero
őstag
válasz molnarpeter #94659 üzenetére
Update: elvittem gumishoz. Kiröhögött, rátette gépre, semmi nem volt. A felnit is megigazította. Ezekből feltételezem, hogy akkor a futómű/felfüggesztés sem kaphatott olyan nagyot, hogy baj legyen... ugye?
-
Cicero
őstag
Ha már itt az előzőekben fogyasztásról volt szó, hadd kérdezzem meg, szerintetek a 6,3 liter/100, 90%-ban országúti használattal soknak számít? Az autó egy 2008-as Mazda 2, 1.3 benzin, 55 kW.
A kérdés mögött igazából az áll, hogy friss a jogsim és nem vagyok még valami technikás. Pl. sokszor van, hogy fölöslegesen adok gázt, vagy nem kapcsolok vissza gyorsításnál, indulásoknál pedig még van, hogy erős gázokkal indulok (a másik lehetőség, hogy lefulladok)...
-
Cicero
őstag
Fogyasztás update: 630 km-en produkáltam 5,3 liter/100km-es átlagfogyasztást!
Volt egy motorolaj csere és javult a lábmunka
-
Cicero
őstag
Erről a boltról van tapasztalat?
-
Cicero
őstag
Nem megy a klímám
Budaörs, XI. ker. környékén tudtok ajánlani helyet, ahol töltik / javítják (remélem csak tölteni kell...) -
Cicero
őstag
Az van, hogy az osszes tokom kivan: februarban vettem egy 2008-as mazda2-t, mentem vele 2500 km-t es beevett 1 liter olajat. A tegnap elott, mint irtam pedig kiderult hogy a klima se megy.
Van 3 honap garim motor/valtohibara. Van valakinek errol tapasztalata, milyen hibara lehet ervenyesiteni? Esetleg valami jotanacs? Elso autom es nagyon el vagyok keseredve, hogy 1,4 millio + atiratassal egy ilyen fostalicskat vettem... -
Cicero
őstag
válasz Motion_Blur #98264 üzenetére
Japanban gondolkoztam en is. Megtetszett a formaja, benzines volt es jonak tunt. A jazz is jatekban volt, foleg mivel csaladban van 14 eve, es semmi problema nem volt vele.
De ezen mar nem akarok keseregni, csak az erdekelne hogy mi a tapasztalat? Nekem az is jo lenne, ha vallalna valamelkora reszt a motor felujitasabol. Ezt mar kerdeztem az olajos topikban, egyesek szerint GTK az auto, ha motorgeneral kell. -
Cicero
őstag
Budapesten az SMS-es parkolás hogy működik? Az előző hónapban kétszer is SMS-el fizettem, a szolgáltatómnak megfelelő számra küldtem, vissza is jött az igazolás és az összeget is írta, de nem vonták le, nyoma sincs a számlaértesítőn..
-
Cicero
őstag
Egy szerencsétlen kérdésem lenne: ha itt felhajtottam az autópályára Budapest irányába matrica nélkül, akkor megszívtam? A kézi tomtom GPS felvitt rá, annak ellenére, hogy útdíjak elkerülése be volt pippantva.
-
Cicero
őstag
Ritkán használt autón (akár 2 hét is eltelik, hogy nem indítják be) nem érdemes behúzni a kéziféket, mi? Most fékezésnél rángat, lehet, hogy a kézifék okozta?
-
Cicero
őstag
válasz molnarpeter #101874 üzenetére
Igen, hát mostmár ezt is tudom. Nagy tétel egy ilyen javítás? Egy erősebb fékezéssel nem hozható helyre, ha csak berohadt?
-
Cicero
őstag
válasz albiosz #102006 üzenetére
"13. § (1) * Az utasítást adó jelzőtáblák:
a) * „Kötelező haladási irány” (17-19. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben a táblán lévő nyíl (nyilak) által jelzett irányban (irányok valamelyikében) kell továbbhaladni."
A táblán egy irány szerepel. Ha fordulni is lehetne, akkor valami ilyesmit
tudnék elképzelni, ferde nyíllal.Sokszor fordul meg ott?
[ Szerkesztve ]
-
Cicero
őstag
válasz albiosz #102011 üzenetére
Mondd meg neki, hogy azok a rövidítések alkalmanként 50 ezret érnek.
"A bírság 50 ezer forint abban az esetben, ha valaki szemben megy a körforgalomban, vagy a kötelező haladási irány tábla által jelzett iránytól eltér, azaz más irányban található útra hajt be, vagy nem veszi figyelembe a jobbra/balra bekanyarodni tilos, illetve a megfordulni tilos táblákat - hívja fel a figyelmet a D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt."
-
Cicero
őstag
-
Cicero
őstag
válasz F_Zolee #102067 üzenetére
Állítólag már okozott halálos balesetet az a kapu. Nem értem, miért két i szelvény összehegesztésével kell a magasságkorlátozót csinálni. Műanyag sorompó, vagy láncfüggöny nem jó?... Vagy legalább egy táblát rá és kivilágítást...
Amúgy ettől függetlenül a buszsofőr felelőssége elvitathatatlan, erre is írtam, nem értem: ha valaki hivatásból vezet ekkora méretű buszt, hogy a francos fenébe csinál ilyet. -
Cicero
őstag
válasz Jorus #102078 üzenetére
Na az úgy még szebb... Úgy ahogy mondod, láncos alu/műanyag rúd kéne oda, az acél gerendát meg közvetlenül a híd elé tenni borotvának, ahogy itt is van.
Persze a légkondis irodából könnyen okoskodok, de azért megdöbbentő, hogy ez a hely már beszedett egy emberéletet, és nem csináltak vele eddig semmit.
[ Szerkesztve ]
-
Cicero
őstag
Az elég ritka kőolajkészleten alapuló közlekedést sikerül(t) áthelyezniük egy még ritkább fellelhetőségű ritkaföldfém alapú közlekedésre.
Ezt többször le kéne írni.
Úgy látom összehozzuk
[ Szerkesztve ]
-
Cicero
őstag
válasz szőröscica #102214 üzenetére
Üzemanyagcellást tudnék elképzelni. A hozzá való hidrogént pedig negyedik generációs atomerőművekben termolízissel állítanák elő.
-
Cicero
őstag
válasz EQMontoya #102232 üzenetére
Barátnőm a 18. kerből jár a MOME-re, eddig még így-úgy bejutott tömegközlekedéssel (M3 a corvinig + 4-6), de sokszor volt, hogy autóval ment és letette az infóparknál - mivel beljebb az egyetemnél (Z épület, rakpart vagy Bertalan Lajos u.) szinte lehetetlen helyet találni. Neki a 15+ perc sétával is megérte. Ha elkezdik csinálni az M3 Kőbánya felöli részét 1-1,5 óra lesz a bejutás.
Abszolút a pénzre mennek és ezzel rengeteg emberrel kiszúrnak. A kényszerből az autósok által kitaposott sártengerek helyére kéne rendes parkolókat csinálni, esetleg az ottani cégekkel és intézményekkel bevezetni valami parkolókártyás dolgot, amit mindenki alanyi jogon megkapna. -
Cicero
őstag
-
Cicero
őstag
Na megolvadt a refi csatlakozóm. Ez úgy derült ki, hogy csak pislákolt a lámpa, széthúztam és darabokban jött ki. Remélem holnap délelőtt tudok szerezni egy H4-es foglalatot - vagy inkább kettőt.. kéne az autó...
-
Cicero
őstag
válasz szabonagyur #102334 üzenetére
Ismerősömmel fordítva történt. A moziból hívták ki a rendőrök, hogy fáradjon az autójához, mert probléma van. Lemérték a sérülés magasságát, ami stimmelt a másik autón lévőjével: jött a biztosítós lap, aztán még a zsaruk is kiállítottak neki egy helyszíni büntetést 10e Ft-ra, szabálytalan parkolásért.
Szerintem ugyanez lett volna a helyzet, ha hamarabb vannak ott a zsaruk, mint a két csaj. Azt is feltételezem, hogy a két nő viselkedése akkor sem lett volna különb.
Sajnálom az esetet...
-
Cicero
őstag
válasz Peter.70 #102482 üzenetére
Szerintem is hasznos feature. Általában ki szoktam igyekezni a másik holtteréből, mert konstans parám, hogy rámhúzzák. Ez Budapesten nem mindig sikerül, de sokszor látom, hogy jelzi a jelenlétem a sofőrnek.
Enyémben nincs, de talán jobb is: első autón tanuljon meg mindenki vezetni.
[ Szerkesztve ]
-
Cicero
őstag
válasz molnarpeter #102330 üzenetére
Nagyon ügyes ez a hella foglalat, nem kellett hozzá forrasztani: rugó ellenében becsíptethető a kábel. Csak arra kell figyelni, hogy a műanyag szigetelést fogja meg.
A régi kábelcsatlakozók patinásak voltak és melegedtek, azokat is cseréltem.Természetesen mindkét oldalt.
[ Szerkesztve ]
-
Cicero
őstag
-
Cicero
őstag
válasz BigBlackDog #102753 üzenetére
Ha van benned vállalkozási kedv, nézz körül youtube-on. Van pár hasznos videó, amiből ötletet lehet meríteni, ráadásul neked csak políroznod kéne egy enyhén íves felületen.
Én pl. fel akarom újítani az autóhoz kapott acél felniket, polírozó, alapozó és festék már van, csak idő nincs...
[ Szerkesztve ]
-
Cicero
őstag
Megvolt az első vadélményem is: a biatorbágyi bekötőúton jöttem, kb. egy órája. Volt bennem egy félsz, hogy valamelyik kanyarban lesz egy őz az úton, úgyhogy még élvezve a kanyargós utat, de biztonságos tempóban haladtam. Erre nem találkozom két bolond rókakölyökkel? Az út közepén szórakoztatták egymást. Lassítva megálltam, néztek felém a kis hülyék, de a dudaszóra beugrottak a susnyásba.
Ti éjszaka ilyen úton hogy szoktatok menni? Én azt a tanácsot kaptam, hogy ha tudok, menjek az út közepén, így bármelyik irányból is jön a vad, több időm van reagálni.
-
Cicero
őstag
válasz Qtya123 #102948 üzenetére
Előzni meg nem tudsz, mert persze amint egyenes és belátható útszakasz jön, mindig jönnek szemből.
Ezt már én is észrevettem, de magyarázatot nem találtam még rá.
Tegnap én is belebotlottam egy ilyen szerencsétlenbe, bár ő 60-70 között kóricált, amikor meg megelőztem elkezdett refizni! Miaf@sz?
Múltkor pályára felmenet az előttem lévő 40-el haladt a gyorsító sávban, mögöttem a külsőben meg egy yaris próbált 90-el haladni. A yariszos nyilván nem sorolt eggyel beljebb, hogy elférjünk, az előttem lévő meg szépen komótosan elérte a 90-es tempót a gyorsító végére. Inkább fékeztem és magam elé engedtem mindkettőt, így is jobban jártam, mintha a sraffozott részen kaptam volna defektet valamitől...
bitpork: egyszer kielőztem egy 80-al haladó szakrendeléses tagot 90-es táblánál: biztos derogáló volt neki, hogy a cdi-s mercijét megelőzte egy mazda2-es, mert visszaelőzött és rámfékezett.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban