-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
flegga92
senior tag
Sziasztok! Nem tudom mennyire illik a topicba de lenne egy kérdésem.
Ellopták az autónkat amit pár perc múlva totálkárossá is törtek, tettes megvan viszont nem hajlandó azt az összeget kifizetni amit mi kérünk érte.
2004/12 Toyota Corolla Terra 1.6 benzin 120000 km
Kívül-belül tip-top autó volt, mint az új rendszeresen karbantartva semmi hibája nem volt.
1,6 m kérnénk érte. (a kiérkező nyomozók, közlekedésisek stb is ezt az összeget mondták)
Felszereltség: digitklíma, CD-s rádió, fényre sötétedő tükör, ABS, oldallégzsák, tolatóradar, szervó, elektromos ablak elől-hátul, esőszenzor, Bosal vonóhorog, alufelni (25e darabja) + 45-50e ért egyedi minőségi üléshuzat.
Használtautón kettőt találtam ami ennek kb megfelel
[link]
[link]
Az elsőnél újabb szériás a miénk, pont mint a második.
A kocsit el szerettük volna adni a közeljövőben, volt ismerős aki 1,5 m adott volna érte.
A helyzetre tekintettel reális ez az ár? Lett nagy csomó extra költségünk, meg lesz is amíg nem találjuk meg mit is szeretnénk helyette az pedig, hogy a család idegileg ráment nem is említem.
Válaszokat előre is köszi. -
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Kötelező biztosítással kapcsolatban fordulnék hozzátok, jobb topikot nem találtam.
Helyzet a következő. Egyik ismerősöm szeretne vásárolni egy másik autót a jelenlegi '91 évjáratú F Astrája helyett, amitől elég nehéz megszabadulni. Felajánlotta nekem, hogy kicsi pénzért ideadja nekem, viszont én nem szeretném átíratni mert a 100 lóerő után sokat kéne fizetni ezért azt mondtam, hogy max üzembentartóival kellene. Ha jól gondolom ekkor nem kell új törzskönyv és eredetiség vizsgálatot sem fizetni.
Kérdés az lenne, hogyha én leszek az üzembentartó akkor az ő bónusz malusz fokozatát átviheti e az új autójára, vagy ilyenkor elveszik, mert az csak átiratásnál működik. Amennyire gyorsan utánanéztem nekem már az okmányirodába úgy kell mennem, hogy biztosítást kell kötnöm az autóra így az övé megszűnik (és vihetné majd a másikra).Előre is köszönöm!
-
flegga92
senior tag
válasz tboy93 #43590 üzenetére
Köszönöm! Én is így gondoltam de azért ha valaki volt már ilyen helyzetben ne tartsa magában.
Igazából eddig is én használtam az autót 80%-ban cserébe karban tartottam, bele is öltem nem kevés pénzt. Ezért vicc összeget kér érte és nem tervezek vele hosszú távra.
Igazából azért jött fel ez az ötlet mert eddig csak "jól szituált" emberkék hívogatták de mindenki csak üzembentartóival venné meg, idegennek meg nem adná.
Másik kérdésem, hogy a gépjárműre felmerülő költségeket (súlyadó stb) ki fizeti hivatalosan? A tulajnak meg a csekk vagy az üzembentartónak? -
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Kicsit OFF kérdést tennék fel. Holnap megyek Pestre, matricát nem szeretnék venni és kicsit elbizonytalanodtam.
Google Maps
Waze
Fizetős utak elkerülése opcióval. Néztem a megyei matricás térképet, de nem teljesen egyértelmű. A Maps mindig az ingyenes utáni elő felhajtónál visz fel, le pedig előtt, a Waze pedig mindig hamarabb és egyel később. Azt tudom, hogy megyék között a matrica a következő lehajtóig jó, de itt is érvényes lehet?
Köszi előre is! -
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy start-stoppos autó akkuját lehet tölteni "buta" töltővel? 2016-os Opel Vivaroról van szó. Tavaly november végén le lett állítva a kocsi, legközelebb január közepén volt beindítva, teljesen lemerült (GPS nyomkövető, rablásgátló, üzemanyagszint figyelő is van benne). Ekkor a kolléga felrakta tölteni, kb 8 órán keresztül, ment rendesen, de mostanában megint nem indul reggelente, pedig leállítás előtt 60+ km mennek vele folyamatosan. Esetleg a LIDL-ös töltő jobb megoldás lehet?
-
flegga92
senior tag
válasz focvis #92749 üzenetére
Tegnap megoldott az akku dolog, csere lett a vége, azt mondták, hogy nagyon minimálisan tudta tartani az energiát magában. Egész éjszaka töltőn volt (LIDL), mentek vele 60 km-ert és a telephelyről már nem ment ki.
Egy ilyen
töltővel volt töltve korábban.
Az új akksi ilyen lett, remélem bírni fogja.[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Adott egy H Astra GTC Z16XER motorral, olajat cseréltünk benne, de az előző "szaki" beleszakította a menetet a leeresztő csavarnál, nem könnyen, de elforog a csavar. Látszott is a csavaron, hogy volt rajta valami tömítő anyag... Megoldás nyilván a menetjavítás lenne, de ehhez se tudás se eszköz nincs és valahogy el kéne vinni a kocsit, mert sajnos a váltóból is folyik az olaj a féltengelynél.
Ideiglenesen menetrögzítő szerintetek megoldás lehet rá? -
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, mert ritkán járok Pest felé és nem tudom mi a helyzet arrafelé. Szombaton megyünk Békéscsabáról Hévízre és van pár útvonal opció. 44-es utat most hanyagolnám, 2 hónapig jártam minden nap céges kocsival, sajátomat nem szeretném szétveretni
Békéscsaba-Kiskunfélegyháza-M5-M0-M7 lenne a legoptimálisabb, de az M0 kérdéses, 11 óra felé érnénk oda. Esetleg Pestre megéri e bemenni?
Békéscsaba-Kiskunfélegyháza-M5-Kecskemét-Dunaújváros-Székesfehérvár-M7Vagy ha nem veszek matricát akkor két opciót látok:
Békéscsaba-Dunaföldvár-Nagykónyi-Balatonlelle-Hévíz így Siófokot ki lehet kerülni.
Békéscsaba-Dunaújváros-Székesfehérvár-Veszprém-Sümeg-HévízKöszi előre is!
-
flegga92
senior tag
válasz Micsurin #143563 üzenetére
Hát ha a Golfba olyan mint a Fábiában akkor nem is szabad ráhagyatkozni
Reggel beindítottam, mentem vele kb 1 km-t, piros lámpánál megállok, Start-stop leállítja a motort. A 1,5 perc alatt míg vártam, a vízhőfok 40-ről 70 fok felé kúszott leállított motornál
Az olajhőmérséklet kijelzés baromi jó, bár ezek után kételkedem benne. -
flegga92
senior tag
válasz BigBlackDog #143565 üzenetére
Elképzelhető, céges autó így annyira nem jártam körül a témát. 1.0 TSI motor, oké, hogy nem nagy, de szerintem 1 km alatt nem kéne akkor sem így melegednie mikor kint 15 fok van. Bár azt is el tudom képzelni, hogy van benne villanyos hűtővíz fűtés, mert a dízel Amarokban van. Mondjuk ebből kispórolták a vízhőfok mutatót is, télen a fűtésből lehet következtetni, hogy mikor kezd el melegedni.
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Valaki tudja, hogy Romániában, hogy működik a kétsávos körforgalom? Évente párszor szoktunk kimenni, 2 éve végigautóztunk rajta mert Bulgáriába mentünk és még mindig nem sikerült megfejteni, össze-vissza indexelnek valaki balra majd egyszer kimegy, valaki semmit, valaki meg mikor kimegy jobbra. Belső sávból gond nélkül kivág index nélkül miközben megyek valaki a külsőben. Gyomoridegem lesz ha meglátom, tegnap is majdnem 2x telibevertek.
-
flegga92
senior tag
válasz gzbotii #152458 üzenetére
Most ez Nagyvárad volt, de Aradra is sokat járunk. Egyébként én szeretek kint vezetni, sokkal jobban lehet haladni. Őrült kamikazéval még kevesebbet találkoztunk. Sebességhatárokat a nagy többség betartja se többel, se kevesebbel nem mennek, nagyobb főutakon 100 a megengedett, 1-2 van aki gyorsan megy, de az jóval többel. Baromi szélesek az utak, ha lehúzódnak a két szélére középen simán lehet előzni, valószínűleg ezért is előznek ilyen barom módjára nálunk, csak itt nem férsz el. Kisebb falvakban mindenki 60-70-el megy át.
Bukarest az katasztrófa. Odafele a körgyűrűn mentünk ami 2x1 sávos út gatya állapotban. A városba bejövő főutaknak van elsőbbsége, körgyűrűn nem volt körforgalom vagy lámpa sehol, de kanyarodó sáv sem, így 3-5 km-enként várhattad ki a sort. Hazafelé már a városon keresztül jöttünk vasárnap lévén sokkal vállalhatóbb volt.Közben eszembe jutott, hogy a szomszédomék pár éve költöztek át Magyarországra, megkérdeztem mi a megfejtés.
Pontos választ Ő sem tud adni, mert az emberek fejében annyi szabály kavarog, hogy ezekből alkotnak saját verzót, onnan tudod, hogy elcseszted, ha dudálnak. Azt tanácsolta, hogy menjek úgy ahogy jónak látom, csak nagyon figyeljek 2005-ig nem is nagyon voltak körforgalmak, vagy ha volt is az nem igazi volt, hanem egy körforgalomnak kinéző kereszteződés, de a körforgalom tábla sem volt kint.
Legelső verzió úgy működött, hogy behajtáskor arra indexeltél amerre menni akarsz, szóval ha az elsőn ki akarsz menni akkor jobbra, ha a másodikon akkor semmi, ha a harmadikon akkor végig balra. Illetve ezeknél nem volt elsőbbségadás kötelező tábla sem, így a jobbkéz szabály volt érvényben szóval a körfogalomban haladónak kellett megállni.
Ezután lett egy olyan, hogy addig indexelsz balra a körforgalomban míg ki nem akarsz jönni. Erre tisztán emlékszem, itthon az összes román rendszámos autó így közlekedett, pár éve hagyták abba.
A jelenlegi szabályozás teljesen más, ezt sajnos ő sem nagyon tudta megmondani, mert 10 éve nem ott él, de az emberek fejébe a 3 verzóból összemosott valami van. -
flegga92
senior tag
válasz tboldi #152568 üzenetére
Középsuliba jártunk 4-en 2T Trabi limuzinnal (asszem ez volt a sedan). Elöl ült a tulaj meg egy csajszi, mindketten alacsonyak, hátul én a 180 meg egy másik srác 190 centivel. Hát mit ne mondjak nem volt kellemes hátul, a másik srác a lába közé fogta az ülést, de az én lábam már nem fért el így, ezért az ablak felé kicsavarodva ültem egész úton
Aztán ezt a tetőre rakta a srác, lett egy 1.1-es helyette, de itt már ment a tuning, hátsó szárny, akkora mélyláda, hogy a 4 utazó táskából 3 rajtunk volt a hátsó sorban, de igyis jobb volt mint a tömött vonat
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Drágább lett a Pixel 8a
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen légkondit a lakásba?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Steam topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest