-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
csipszikutya
senior tag
Sziasztok!
Átböngésztem a topicot nagyjábol.
Jelenleg egy 2003-as Seat Alhambra legboldogabb tulajdonosa vagyok 1.9 PDTDI 190 lóval. Venni akartam egy 2-3 éves Tourant de mivel az enyémet csak nagyon áron alul tudom eladni (köszönöm a magyar vásárlók hozzá nem értését) mert az éven már megfutja a 400.000 km-t és nem veszik meg mert fuuuuu de sok km van benne. Ezért amelett maradtam, hogy inkább költöm az én "patkány/dintómra" mintsem, hogy megválnék tőle.Végülis sok mindent nem kell vele csinálni, kettöstömegübe, uj turboba 40.000 kn van, az erösitett kuplungba 15.000. Gyárilag majdnem full extrás, csak bör és ülésfütés nincs benne, elözö hál istennek, utolsot már megoldottam az ülés áthuzásnál még nyáron.
De szeretnék bele egy a lehető legnagyobb kép átméröjü Androidos fejegységet.
Sokat megyek az autóval, havi 15.000 km simán bele gurul (németország-miskolc) és unom, hogy telorol navizok, na meg a másik, hogy nagyon tetszik most ez a trend.Mit tudtok ajánlani? Teljesen laikus vagyok ebben a témában, berakatni is villanyos szakemberrel rakatnám be.
Segítségeteket köszönöm!
Beköszönnék 2 képpel az én gépszörnyetegemröl, mint hobbi autobuzi
-
csipszikutya
senior tag
válasz EQMontoya #87593 üzenetére
Havi 2x megyek Franfurt alá a hegyekbe (1250-1250 km) + naponta Bp (520 oda vissza) és a munkámbol kifolyolag napi 100 minimum.
De novemberben 2x cseréltem olajatNem vagyok hivatásos söför, édesanyámat hordom ki-hozom haza a németektöl.
Kb egymagam megyek, rágyujtok az autoba, nem nagyon kell megállni.
Hegyeshalom után az osztrákoknál az elsö shell kuton állok meg mozogni egy picit, majd passaunál csak takolni. ez max 7 ora. ora szerint 145el. Németeknél meg s matadék 550 km 3 ora alatt megvan 180 körül.
Éjszaka jövök megyek, nincs stau. Ha meg nürnbergnél befekezk az épitkezést akkor már hawai.
Természetesen a táblákat osztrák és német szokás szerint szigoruan betartom igy 10 ora alatt kb megvagyok.Az pedig, hogy pestre járnom, már unom, de hát ez van, meg kell élni
[ Szerkesztve ]
-
csipszikutya
senior tag
válasz Declare #90050 üzenetére
En a nemeteknel es osztrakoknal csak jokat tapasztaltam, gyakran jarok is arra (kb 40ezer levezetett km 2017ben) es imadok ott vezetni, jobban mint itthon.
Persze talalkoztam mar ott is olyanokkal, ravillogtam es elengedett, de sokkal ritkabb mint itthon az en meglatasom szerint. Nemetbe foleg a 3 es 6oson jarkalok. De olyannal, hogy egy masik hulyesege miatt satuzzak meg nem kellett. Tempomattal (ha nem kell sebesseget valtani) eddig mindig megoldottam, ellenben itthon...
A rekordom Passautol-Becsig nem kellett hozza nyulni a pedalokhoz.
Jovohet vasarnap megyek Heidelberg melle megint, alig varom, hogy kilepjek az orszagbolItthon meg azt szeretem a feher ceges kocsikba, hogy (en tempomat ora szerint 145el megyek) villog mint az allat aztan kell neki 1 perc mire megeloz mert o megy 150el... aztan ha ne adj isten vissza kene menjrk a belsobe mert eloznek meg en fekezzek...
-
csipszikutya
senior tag
válasz BigBlackDog #90079 üzenetére
Létezik persze. Miskolcon érek fel az M30-asra és kb Gyöngyösig nem nyulok a kuplunghoz. Utána, huhu de nehéznek érzem
Kuplung nyiszergésre. Nekem is volt ilyen hangja. Munkahenger csere megoldotta a problémát (mondjuk nekem néha néha nem is emelt már ki rendesen miatta). -
csipszikutya
senior tag
Nem tudja valaki, hogy a müszer falban a piktogrammok megvilágitása hogy van megoldva?
ABS/ASR lámpám folyamat ég. Volt szervizben, bal elsö abs jelado hibát irt, cserélték, hibát kitörötlék, el is aludt a 2 lámpa. Felgyorsulok 20-ra majd ujra elö jön a 2 világito piktogramm. A fék rendszer tökéletesen müködik, mind a 4 abs müködik, asr is. Számitogép pedig "mechanikus" hibát ir.
Néztem az abs gyürüt a fogazása stimmel. Néztem az érzékelöt, jol benne van. Kábelek, biztositékok jok.
Nem tudok és ök se már mire gondolni, tökéletes a rendszer a valoságban, minden teszi a dolgát rendesen.
De viszont engem zavar, hogy az a két piktogramm világit.
Kivenném belöle az égöt. Ha bármi baja van, ugyis minden szarér csipog és kiirja.Jajj igen, amiota hibának hozza az abs jeladot, érdekes, hogy szerinte kopott a bal elsö fék pofáim. Miota cserélve lett az a jelado már nem irja, hogy kopott lenne (nem is az, 10ezer km van benne).
Mit tudtok erre javasolni?
-
csipszikutya
senior tag
válasz bitpork #90292 üzenetére
Mára már lett. Ismét bebizonyosodott bennem, hogy márkaszervizesek hülyék/nemtörödöm vagy nem tudom. Pedig elvileg hivatalos, gyári vw számitogéppel dolgoznak.
Autoszerelöm ide adta a gépét és ugy közlekedek vele ma, hogy folyamat rá van dugva a gép. Láss csodát, rádugtam éskiirta az ö gépe, hogy jobb oldali sebesség érzékelö a szar. És itt felteszem a nagy kérdést, hogy miért mondja meg nekem egy nem hivatalos program pontosan a bajt? Igaz, ezzel törölni nem tudom a hibát, csak már most többet mond mint amit ök használnak.
~5000 ft körül mozog bele egy ilyen jelado, kicserélem inkább magam...[ Szerkesztve ]
-
csipszikutya
senior tag
válasz Mágus2 #90315 üzenetére
az abs gyurure en is gondolta, de nem az (megneztek elvileg). a gep most azt mondta, hogy jobb oldali sebesseg jelado. na azt ki googleztam hogy a 3 csati kozul melyik a sebesseg jelado es valoban az gyururol veszi a jelet, nekem hal istennek mivel ez a gyari 131lovas, fullos kivitel egybe van epitve a kopaserzekelovel es az absel. szal jobb oldalra is vehetek egy komplett jelado keszletet mert a 3 erzekelo fut 1 csatiba a teleszkop melle.
jovohetig biztos semmi nem lesz vele, mert bele fog most hirtelen gurulni 4000ezer km jovo keddig es kb csak aludni fogok megallni. majd jovoheten alkotok valamit vele, minden esetre rendeltem jobb oldalra egy jelado szettet es most magam hajtom vegre ezt a "bonyolult" muveletet ugyis szerelni tamadt kedvem
ha meg megse jo akkor beadom a szervizbe es szervizeljek. nekem ugyis csak 10%ba kerul...
feleslegesen nem.volt cserelve mert valami baja volt, mert sipolt minden inditasnal hogy kopott a fekbetet, es nem is mukodott az abs. mostmar nem sipol hogy kopott es mukodik is abs/kiporgres gatlo is.
es amit meg nem ertek, hogy a sebesseg erzekelo es az abs jelado ugyam az vagy legalabb is egybe van epitve. tehat akkor ha az abs mukodik akkor a sebesseget hogy veszi le? miert mukodik akkor az abs ha nem jo?! ahhamericamidiot: jo fenyviszonyok kozott nezi az ovet es a telefonalast is (kezben tartott telefon). illetve jo eselyel mondja meg, hogy ki van e vilagitva a kocsi rendesen.
bemrntem megkerdezni a rendorsegre anno mert en felek tole, bar csak a gyorshajtas vegett inkabb.[ Szerkesztve ]
-
csipszikutya
senior tag
-
csipszikutya
senior tag
válasz MunezXBK #90325 üzenetére
Most megyek erre eloszor, Münchnennek, eddig mindig Nürnbergnek mentem. De volt mar parhoz szerencsem...
Btw abbam bizok, hogy a szokasos taktikam bejon. kb este 8 korul erek a nemetkhez es remelem, hogy mar pihizni fognak. Haza pedig del- 1 korul meg bizzom benne hogy dolgozni fognak ( nem az utakon ) es nem kocsikazni akarnak mint en.
De ez lesz az elso olyam hetfoi ott letem, hogy napkozbe fogok vezetni... -
csipszikutya
senior tag
válasz MunezXBK #90327 üzenetére
Hat akkor majd az M3on itthon behozom a lenaradast
Bar ukrajnaba szoktam tankolni. oda vissza kb 4 ora a ket hatar, hozza vagyok szokva a sorokhoz. bar a szemelyes rekordom a batman masodik reszet ugy tudtam megnezni a hataron, hogy a kocsival meg sem mozdultam
mondjuk a kuolumgomat sajnalom csak -
csipszikutya
senior tag
válasz kisza25 #90335 üzenetére
Ha értelmesen használta akkor nem hiszem, hogy "sokat".
Sajátombol tudok kiindulni és a mostani 397500 km-jén.
Kopo alkatrészeken kivül nem sok minden van az osztrák könyvében. Amit pedig én költöttem rá és nagyobb tétel volt a kuplung, de azt is az "ésszerüen" tuningolt hülye felhasználásomnak köszönhetöen. Azota kapott kevláros kuplungot és nem is szakadt szét 9ezer km utánMost elgondolkodtam rajta, hogy eltolom 1 millioig hátha aztán ha sikerül beszámolok, bár szerintem nem fog menni addig alattam, inkább apám alatt, de ha ö menne vele akkor 2x reinkarnálodna ahogy öt ismerem.
-
csipszikutya
senior tag
Az autóm tudja, hogy kell trollkodni...
9éve azt a2 fát kaptam telibe. Totálkár. Azóta nem jártam arra. De tegnap muszáj voltam.
Másnap letudtam a dolgomat irány haza. Tudni kell hogy, jó kis hegyi szerpentin. Erre elkezd sípolni a kva kocsi meg villogni a kézifék jel.
Hát nem gyengéd vigyázzba állt bennem a szar azonnal. Németül nem tudok, csak annyit hol lakok/ hogy lhívnak.
Na lényeg valamiért kevés volt a fék olaj. Vettem, utántöltöttem már csak ki kell találni hová tűnik az olaj. -
csipszikutya
senior tag
válasz Richard! #91636 üzenetére
"satufek", autoszerelo, kep elkuld, "ha latod a tartaly aljan az olajat menjel de toltsd fel az elso kuton". "koszi bmeg itt tortem kocsit ezen a szakaszon anno...", volt eleg olaj, feltoltottem kb 1 deci olaj ment utana.
szombaton megy emelore. most bele szaladt 150 km de kussol, olaj is anyi van bennr amennyit bele raktam.az nem szigszalag, sebtapasz matrica mert ott rohad
[ Szerkesztve ]
-
csipszikutya
senior tag
Sziasztok!
Tud valaki olyan kresz programot ami hajlando elindulni win10-en? Anyukám most kezdte a jogsit, szeretné megcsinálni. De azt a kresz gyakorlo programot kapta meg amivel még én 9 éve gyakoroltam. Na most itthon van 2 macbook meg egy win10 játszos gépem. De egyik sem hajlando elinditani (nem erre kérek választ itt, hogy tudom ráhekkelem én a macbookra).Csak kellene egy olyan kresz program nekem ami hajlando elindulni legalább win10en... Mert az autosiskola nem tud adni LOL...
-
csipszikutya
senior tag
Sziasztok!
Megtörtént amire vártam már régota. Április eleje után végre lecsendesedik a melo, lesz idöm végre.
Adta az élet, hogy kocsit cserérlhetek. Vehettem volna 3-5 éves 7es Passatot és az Alhambrámat is elvitték volna.
Meghirdettem a kocsit, ismerösök is tudták. Nem titok 5000 €-ért hirdettem a kocsit de 4500-ért elvihették volna. Ugye müszakilag rendbe, kifogástalan. Külseje azért már nem szép. Osztrák volt 13 évig, rohad...
Jön is végre egy értelmes vevö, hogy megvenné.
Oké, probakör miegymás. 4800€-be egyeztünk meg vegülis, felét ide is adta mert csak hétvégén tudott volna jönni érte. Persze oké. Gondoltam nem leszek paraszt, kitakarittatom a kocsit kompletten meg lemosatom.
Vinném a mühelybe erre nem indul teker, teker de nem indul (-20 fokbam 3at fordult es beindult, üzemmelegen 1et). Hát én probálkoztam, nem indult. Hivom szerelö havert, nézi és passz. Gép rádug, patent minden. De nem indul. Passz mivan vele.
Hivom a leendö tulajt, mondom mivan. Hát sajnálja stb. Nem kell neki, zsét rendezzük, persze ok.
Na hát se pénzem, se müködö saját auto másnap reggel jött érte haver trélerrel, hogy vigyük az unásig ismert vw szervizbe mer' kell a kocsinak mennie.
Még azért 1x biztos ami biztos ráprobáltam. -5 fok, izzit a pdtdi jo 20mp-t, teker,teker,teker wrummwrumm beindult a k.. any...
Szétkurt az ideg természetesen Ennek lelke van
Azota beleküldtem 3ezret és semmi baja, 400at is megfordulta. Ugy döntöttem, hogy kell a halálnak ujabb kocsi, ezt szeretem, isnerem. Fogom és rokonom, velem egykoru fiatal only vw autoszerelövel neki ugrunk és uj, majdnem gyári autot varázsolunk belöle.
Röviden: Uj festés telibe valami sötét graffitra gondoltam. persze lakatolva és etc. Kerékjárat szélesités + nyomtáv és 1-2 cm.ültetés.
Kap uj belsöt, inkább üléseket. 2002es Audi A6-8 ülések, kárpitok izléses átalakitása. Aztán zajszigetelés.Mindezt ápr. végén kezdjük és jo 2-3 honap alatt le akarom tudni. Minderröl logouton beszámolok. Még lehet vlogot is csinálok
Aztán, hogy mindez megéri e majd? Nem tudom, de megcsinálom. Egyszer élünk. De az biztks, hogy az országba még 1 ilyen alhambra nem lesz, és természetesen mindent hivatalosan, papirral! -
csipszikutya
senior tag
válasz EQMontoya #93267 üzenetére
Azt kihagytam a nagy irogatás közben, hogy ha ebbe bele vágok 99,9% akkor természetesen megtartom az autot. Hogy meddig? Szerintem kirohad majd alolam. "Nagy terveim nincsenek az élettel". Sajnos gyereket nem akarok, házat ahol élek fillérekért veszek, mire költsek? Mondjuk elég nagy "baj", hogy 26 évesen nem egy régi bmw-t vagy bármit akarok rendbe tenni hanem egy családi Alhambrát
Oratekerésröl nálam szo sem lehet. Bármikor mellé állok egy ugyan ilyen Alhambra/Sharan/Galaxy mellé amiben ora szerint ennek a fele van és esztétikailag biztos nem, de müszakilag köröket verek bármelyikre és az enyémmel nyugodtan elindulok bárhova (olaj csere után). Jajj persze ezt nem kötekedésként mondom
Igen, lesz addig kb. 430at futott Alhambrám. Kivülröl gyönyörü, belülröl auuu de patika lesz a müszaki részét pedig nem is mondom. Véget fog érni az "ingyen" vw szerviz, hál istennek megszünik.
Öreg auto nem vén auto ha van gazdája. -
csipszikutya
senior tag
Ha valaki menne a németekhez és Nürnbergtöl feljebb van dolga és "fél" az Osztrák rendörtöl akkor menjen nyugodtan a Cseheknek.
Én most mentem életembe elöször arra és bár ~5000ezerrel drágább arra az ut a Cseh pálya matrica miatt, de nagyon megéri.
Rajka-Pozsony-Brno-Prága-Waidhaus.
Németeknél én a heidelbergi hegyekbe járok, végig a 6-oson és relative alig vagyok Németorszgágba. Valami 220 km-t megyek csak. Sok-sok staut ki lehet igy kerülni. Részemröl a Cseh kitérö oda-vissza 100km plusz, de 4 ora alatt le lehet tudni öket 1 megálloval. És csak Brno-Prága között szar az ut kb. 50 km-n keresztül, de csak a külsö sáv. Belsöbe kell menni és nincs gond -
csipszikutya
senior tag
válasz szőröscica #93762 üzenetére
Nekem megtetszett az utvonal nagyon. Részemröl nem kerülö azaz 50-50 km. Legalább nem a Németeknél kocsikázok ahol nagy az esély a staura. Tegnap is csak 2 orát vett el ez életemböl, mert épitkeznek
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest