-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#47205632
törölt tag
Hali.
Adott egy 2010-es 1.2-es TSI motor, 90k van benne. Kb. fél éve rendszeresen jön a motorhiba jelző piktogram és teljesítménykorlátozás is van méghozzá elég komoly, negyed teljesítmény van talán egy dombon csak egyesben lehet vele felmenni. Leállítás és 10 perc várás után viszont megszűnik és megy tovább rendesen akár napokig.
Volt márkaszervizben két különböző helyen, mert már elkezdett rángatni aprókat is az autó 2500 fordulat felett is. Pár héttel később megint előjött a motorhiba jelző, bár rángatni nem rángat jelenleg. Állítólag a diagnosztika nem mond semmi konkrét hibát.Tudtok valami normális szerelőt aki ért is hozzá? Veszprém közelében kellene, de Budapest is jó ha nincs más. Ennek a típusnak ugye a kokszon kívül a biciklilánc meg a semmitérő feszítője is probléma még. Érdemes ezeket megnézetni? Azért mondom a láncot, mert időnként fura zajok jönnek a motorból, indítás után pár másodpercig mindig aztán elcsendesül (ez még akár normális is lehet), de van mikor menet közben is elkezdi meleg motornál, kis fordulaton.
Céges autó és kezd aggasztani, mert semmi kedvem lerohadni vele valahol három megyével odébb...[ Szerkesztve ]
-
#47205632
törölt tag
válasz bitpork #90933 üzenetére
Nem egészen, első hibánál jeleztem a főnöknek, nem igazán érdekelte, mer' ugye megjavul leállítás után és akkor jóvanaz'. Innen nem sok mindent lehet tenni. Sokadik alkalommal szólva márkaszervizbe eljutott végre, ott mukucsoltak, mert az autó jó nem lett. Aztán jöttek a rángások is már, akkor megint márkaszerviz, de mondtam neki másikba vigye mert az előző szart se ért. És az autó ugyan ott van ahol elkezdtük. A márkaszerviz szándékosan hülye a saját motorjaihoz úgy látom... Közben én másik kocsival jártam, nem foglalkoztam ezzel. Csak most megint ezzel járok és felállt a fejemen a szőrzet, hogy ez még mindig ilyen.
Most jövök a képbe én, mert elegem lett. Elviszem ahova kell, de akkor egy tuti hely kell ahol őrült fanatikusok várják vigyorral az autót, mert ezt a mérnökök által gondosan megtervezett szarkupacot más szerelő nem tudja megcsinálni normálisan, csak akinek ez ad élvezetet.
Nem tudom a Kollár meg a Rigotech mennyire jó ötlet, igaz ők a tídíáj torok karmolásról lettek híresek a neten, de nekem ők ugrottak be elsőre. Talán értenek a TSI-hez is.
Vagy pedig ő, a TC-on a dióhéjas cikket ő írta. Na ő pont olyan akiből kinézem, hogy összeteszi a két kezét, hogy javíthat valamit.
Árakkal tisztában vagyok, csak a dióhéj meg a lánc 200 körül lesz, ha ennyi a baja. Ha lánckerék lerágódott már akkor meg többszörös.De ha ti tudtok jobb szerelőt az még jobb lenne.
-
#47205632
törölt tag
válasz Magnum_ #90942 üzenetére
Vidék vegyes, de közelebb áll a városi használathoz inkább, néha főutakon megy hosszabb ideig (az ugye 90-100). Nem megy egy évben 10k-t. Fogalmam sincs milyen olaj van benne, amit a szerviz belerakott, én Eneos 5W30-at tolok bele mikor fogyogat, mert valamennyit eszik. Többiek szívbaj nélkül töltöttek már rá Mol-os 15W40-et. Én ezzel nem tudok mit csinálni... Olajcsere fingom sincs, szerintem akkor mikor csipog érte a kocsi. Én nem tolom neki, de ha más megy vele akkor nem szokták sajnálni.
Tipikus magyar céges autó amit többen hajtanak, főnök is. Egy mondatba foglalva. -
#47205632
törölt tag
válasz molnarpeter #90966 üzenetére
A kézműves az mit jelent? Nem feltétlen kell diószórós amúgy, csak a végeredmény legyen jó.
-
#47205632
törölt tag
Ennek az 1.2-es TSI-nek amúgy mi a vezérműlánc csereperiódusa alap esetben? Vagy élettartamos lenne?
És valami módszerrel nem lehet a hibakódot kikönyörögni belőle? Ha már van kijelző a műszerfalban... -
#47205632
törölt tag
Az mijé' van, hogy a Megane 1 kombik 300-400-ért is kaphatóak már bőven, de ha ugyanez automata akkor rögtön 7-800? Míg egy Astra, Vectra esetében az ár változatlan ilyenkor...
-
#47205632
törölt tag
Nem tudom nekem sose volt szimpatikus ez a pali, de a villanyautók miatt megnéztem pár videóját, de ez a múltkori fikázás nekem se nagyon tetszett, látom megjött rá a kontra is. Na nem minta őket jobban szívlelném, mondom ezt úgy, hogy dízel párti vagyok, csak az anyagi kereteim miatt nem vennék soha.
Kicsit olyan röhejes az egész, mint mikor két disznó egymásra röfög a sárban, csak az egyik közben azt hiszi magáról, hogy egy valaki. És most elvileg felnőtt emberekről van szó... -
#47205632
törölt tag
Akkor én meg se merjek szólalni, mert évente csak egyszer mosom a kocsit?
Tudnátok amúgy segíteni? Egy Kangoo 1 facelift utáni, 1.5 dci motor 65 lovas és jó lenne tudni mi a fordulat 90/5.-nél és 50/4.-nél. Nem jó a sebességmérője és így elég cinkes a Védák alatt járkálni, meg néha van háromlábú is. GPS-em nincs.
Ez a pótautó a TSI helyett.
Rég jártam már 165-ös gumin ABS nélkül.... Legalább légzsák van, nem tudom hirtelen eldönteni a 400k Km-rel ez, vagy a TSI volt-e a megbízhatóbb jelen pillanatban. -
#47205632
törölt tag
válasz EQMontoya #91194 üzenetére
Miiiiiii???? Az pízbe kerül. Most toltam le a főnök torkán, hogy az autója valószínűsíthetően legalább 300 rongyba fog kerülni, most inkább nem emésztetném még vele, hogy kéne egy Km óra is. De való igaz, a 30 rugóból ami a kezdő bünti, kijönne szerintem egy komplett óracsoport is.
YT videókban csak 0-100-ak vannak, azzal nem megyek semmire. De akkor majd kérek kölcsön egy GPS-t valakitől vagy elugrok egy Lassíts! mérőtáblához oszt megméretem magam azzal. -
#47205632
törölt tag
válasz Motion_Blur #91254 üzenetére
Dehogy reális, csak unatkozik. Ezeket még dízellel is művészet lenne hozni.
-
#47205632
törölt tag
válasz Tsebacsi #91280 üzenetére
Ja, hogy ott hó is volt? Itt meg süt a Nap nyugaton. Köpönyeget szoktam nézni, de mint ahogy mindig is lenni szokott, reggel még nem ír semmit, délben meg már riogat ezerrel nagy piros betűkkel. Mikor már rég elindult az ember... Jó kis előrejelzések.
Saint_
"Ekkora rücskös terepgumit teszünk rá."
Vagy "Ekkora dobot teszünk rá." by ricerteamszpojlermatricakingextreme[ Szerkesztve ]
-
#47205632
törölt tag
Na és kinek milyen hangrendszer dübörög a kocsiban vagy ebben a korban már ez nem menő?
-
#47205632
törölt tag
válasz K Norbi #91437 üzenetére
Yeeeee....
Én 30 vagyok, kicsit már öregnek érzem magam ahhoz, hogy a fél utca a basszust hallgassa és ricernek nézzen miatta, amit amúgy utálok. Viszont én meg szeretem a basszust úgyhogy dilemmában vagyok.
Főleg ha valami fasza utazós zenét tolok be miközben szelem a kilométereket, az köll.
Ezért kombi, férjen be az asszony hétvégi csomagja (200 Kiló), a háziállat, meg egy mélyláda. Esetleg ha van ellenség, akkor nem kell darabolni, befér hosszában hullamereven is. Kombi a legjobb találmány a világon.[ Szerkesztve ]
-
#47205632
törölt tag
válasz rbalint88 #91441 üzenetére
Ja hát 1000W-okat már én se akarok, mert egyrészt úgy is megfájdul a fejem tőle két szám után, másrészt nem hallom ha széthullik a kocsi alattam. Annak meg nem sok értelme, hogy 10%-ra tekerve hallgatom.
Valami kis egyszerű 100W körüli, ha jól látom ebben a kategóriában vannak tök lapos ládák is így a csomagtartóból se vesz el. Sőt, ekkorákat talán még a fejegység is meghajt, volt is egy cikk valahol egy ilyen kiépítésről és egész használható. A gyári recsegőnél jobb kell azért, mármint amik a fapados kocsikba kerülnek annál jobb kell. 6+1-es Bose-t én se akarnék cserélni, ha az lenne. -
#47205632
törölt tag
Erről a gummáról mi a véleményetek? Ez most a legolcsóbb ebben a boltban. Barum Polaris 3-at akartam eredetileg, de 15-ös méretben az már nincs, ezért gondoltam erre helyette. Majdnem egy árban is vannak.
-
#47205632
törölt tag
Nem tudjátok a fekete szarvas matrica mit jelent a kocsikon? Már több autón is láttam és nem tudom mit akarna jelenteni.
-
#47205632
törölt tag
válasz BigBlackDog #92983 üzenetére
Neem, mindenféle kocsin. Egy sima szarvas. [link]
Azt nem tudom miért szarvas, ha egy kutya/macska/ló van ráragasztva még értem, de szarvas? -
#47205632
törölt tag
válasz BigBlackDog #92986 üzenetére
Lehet, hogy ilyen volt nem tudom. Van különbség?
-
#47205632
törölt tag
Az ugye csak apró hibára utal, ha egy nagyobb gödörbe belehajtva az ABS hibajelző felvilágít, de ha leállítom a kocsit és újra beindítom akkor tökéletes megint? Gondolom kontakthiba lesz valahol, ezt le kell csekkoltatnom majd.
-
#47205632
törölt tag
Mik a kötelező papírok manapság a kocsiban aminek nálam kell lennie? Elvileg biztosítási papír már nem kell, lakcímkártya se, ha a forgalmi a nevemen van? Jogsi pedig 100% személyiként funkcionál?
-
#47205632
törölt tag
válasz Tsebacsi #93520 üzenetére
Ok.
Tudtok amúgy tippeket adni ehhez a pötsköszörű motorhoz? Soha nem volt még ilyen kis motoros 16 szelepes kocsim, vezérlés nélküli. 1.4 Megane. Mert meglepően jól elduruzsol 1800-as fordulaton 5.-ben hegyen-völgyön át, csak nem tudom jót tesz-e neki.
Dízelekkel meg nagy 8 szelepes benzinesekkel jártam eddig csak.
Annyit észrevettem már, hogy egy hatvannal döcögő kocsit nem tudok vele megelőzni, ha csak egyet gangolok vissza, mert negyedikbe értékelhetetlen a gyorsulása kétezres fordulatról. Gondolom harmadikba kellett volna visszalökni és kitaposni a belét hatezerig. Ezt még nem próbáltam ki.
Meglepett az erőtlensége, mert olyan könnyedén elsuhan ötödikbe mindenhol, de visszaváltás után kigyorsítani mégsem tud értékelhetően, valószínű kettőt kéne... De próbáltam előtte egy 1.6-ot is, az is ugyanilyen volt...Ez a 95 ló is csak papíron mutat szépen. Nem is száguldozni vettem, de kicsit meglepett vagy csak még túl furcsa ez a konstrukció nekem. Elindulni is marha nehéz vele, alapjáraton nulla nyomaték van, Teszkónál se tudok kigurulni vele legalább ezres fordulat nélkül.
Viszont mikor meg akarok ugrani egy kereszteződésben és odalépek akkor meg rögtön elpörög a kerék, ott megvan a kalória fordulaton, csak használni nem tudom semmire így.Eddig 160 Km-t mentem vele, 7.8 lett a fedélzeti szerint az átlagfogyi, lenulláztam előtte. 5-10 Km-es távokra használom, szerintem ez jónak számít így.
-
#47205632
törölt tag
Létezik olyan, hogy ismeretlen hibakód? Vagy azért van, mert nem eredeti VAG-os kütyüvel néznek rá a kocsira?
Nem igazán sikerült eredményeket elérni a TSI-nél még mindig, pontos hibaleírás nélkül csak nézegetnek mindent, de még mindig nem jó. Én hiába mondtam hova vigyék a kocsit, végül csak nem oda jutott el egyikhez se. Néztek ezek már gyújtástól kezdve, gázpedál érzékelőn át a turbónyomásig mindent és ezek jók. Csak a kocsi nem... Ugyanúgy check engine és EPC felirat kijön, felváltva össze-vissza.
Az a fura viszont, hogy ha csak 20-30 Km-t megy akkor nincs vele gond hetekig, de ahogy elmegy egyszerre 100 Km-t akkor már jönnek is a hibák és abba se hagyja még újraindítás után se, csak akkor ha áll fél órát.
Nekem ez korom gyanús egyébként, volt a TC-n egy cikk a hengerfejre lerakódott koromról egy Fiatnál ami hosszú úton elkezdett felizzani és előgyújtotta a benzint, amivel az elektronika semmilyen gyújtásállítással nem tudott mit kezdeni és repkedtek a hibakódok. Csak azt nem értem, ha tényleg ez lenne akkor a szívócsőnek már kb. szívószál méretűnek kéne lennie, azt pedig meg lehetne érezni teljesítményben is, de ez viszont megy. Mikor épp nincs hibaüzenet akkor megy, mint a lórúgás. -
#47205632
törölt tag
Az M Petrol jó kút lehet vajon? Pont útba esik egy időnként és ha ott tankolnék akkor nem kellene elballagnom a Mol-ig mindig.
-
#47205632
törölt tag
válasz mekker #93842 üzenetére
Molnál szoktam mindig tölteni, sima alap 95-öt, meg dízelből is. Nem volt vele gondom sose. Csak sokan másra esküsznek, nem tudom bármiféle alapja van-e egyáltalán.
Van itt Shell meg picit messzebb OMV is, de a határtól 100 Km-re kétlem, hogy osztrák anyag lenne náluk. Ezért is a Molra járok, mert így tök mindegy igazából.Mondjuk azt nem tudom a 100-as Molt érdemes lenne-e kipróbálnom, mert a szervizkönyve szerint 95 és 98-as oktánszámú kell a kocsimba, elviekben képes előnyt kovácsolni belőle (10:1 a kompressziója). Viszont 2500-zal többe kerül egy tanknyi belőle. Viszont azt érdemes hozzátenni, hogy amennyit használom a kocsit, kéthavonta egyszer kell tankolnom. Ehhez mérten nem vészes az árkülönbözet.
Lehet megvárom most, hogy porszárazra kifogyjon és majd lökök bele a 100-asból. -
#47205632
törölt tag
Fékmesterről szokott valaki vásárolni, jó bolt?
Kell komplett fékfelújítás, mert minden szarrá van kopva, valami tipp, hogy milyen márka legyen ami nem esik szét, de legyen olcsó? Nem megy sokat a kocsi.
Továbbá olajok, légszűrő, olajszűrő és vezérműszíj szett, gyertya stb. márka érdekelne miket ajánlatok. -
#47205632
törölt tag
Mert krva menők akarnak lenni a szerencsétlenek a 20 éves szemétdombokkal (amire sajnos a csóró népnek telik) és a fiatal kocsikon lévő nappali menetfényt leutánozni. Ebből lesz az okádék ronda utólagos gány kínai menetfény, a helyzetjelző meg a ködlámpa. Bár ők talán még a jobbik eset, mert sokan fel se kapcsolnak semmit.
-
#47205632
törölt tag
válasz bitpork #94482 üzenetére
Persze nem akarok általánosítani mert rám is érvényes lehetne ennyi erővel sok minden, csak én abból indulok ki, hogy az utakon lévő anomáliák nagy része nem gyárilag olyan, hanem a tulaj teszi azzá vagy használja úgy.
Tekerő. Bajuszkapcsoló vége tekerhető, az a helyzetjelző és tompított, mellette a gyűrű az első és hátsó ködlámpa. Francia kocsi. Jó, tudom oké, már megyek is haza... Oké. Ember nem jár francia autóval.
-
#47205632
törölt tag
Azt tudja valaki, hogy a Google dugónézője az miként működik? Mert azt írják, hogy GPS adatok alapján nézik, de kiék alapján? Lehet ehhez csatlakozni vagy hogy?
És hogy a bánatba tudja kiírni, hogy a Lidl-ben most épp nagy a tömeg? Egy 10 ezer fős kisvárosban? Wut? -
#47205632
törölt tag
válasz Debilon #94845 üzenetére
A Waze-t értem, mert akkor minden autós aki használja azoktól GPS adatot lop és felhasználja rá. De a Lidl tömegnyomor az még mindig furcsa, itt is kell bekapcsolt GPS a telefonban vagy mi alapján csórja ki az infót az androidos telefonokból hogy ott vannak? GSM háromszögelés az nem elég pontos ehhez.
-
#47205632
törölt tag
válasz Speeedfire #94847 üzenetére
Azért érdekelt a működése, hogy ezeknek az adatoknak mennyire lehet hinni, de ezek szerint pontosak, ha az ottani emberek telefonjaiból nyerik. Ma meg már mindenki bekapcsolt wifivel meg bt-vel járkál amúgy is, meg a telefonok 90%-a android eleve, így reális lesz valóban.
-
#47205632
törölt tag
válasz focvis #94942 üzenetére
80-nál 2500 ötödikben, mondja is a most épp nem rágózó technikus. Ez 90-nél 2700 körül lehet, 2800 körül pörög nekem a pici motoros Rönó. Úgyhogy ettől még ugyanúgy megfájdul a feje autópályán.
De ezt a Göbölyös Zsoltot se értem ám, volt már eddig szép hangú V6 és V8, benzin és dízel is, meg se mukkant. Ezekre a rizsrakétákra meg mindre mondja egymás után mennyire gyönyörű hangja van. Okkké....
És ezekben mi a nagy szám? Az, hogy mákdarálóként is működik, meg van szelepkiemelése? Egy TSI vagy ecoboost szelepvezérlése jobban lenyűgöz... -
#47205632
törölt tag
Nem szoktam sózott utakon járni, de most kénytelen voltam és az egész telibe fehér főleg mikor egy kamion unalmában a középre összehordott hányadékcsíkba belement mert viccesnek tartotta és telibe kúrta a kocsit vele. Ti ezt hogyan szoktátok lemosni? Kerti csap nincs. Oké, hogy az oldalait letörlöm egy lavór mosogatószeres vízzel meg ronggyal, de az alja? Vagy jó az úgy, mert az idén már nem kap úgy se több sót, ennyit meg kibír?
Telente 1-2 alkalommal kell sós úton járnom csak. -
#47205632
törölt tag
Lada Samarába milyen olajat tennétek? A gépkönyve 15W40 SE/SF szintet ír, rövid távos a kocsi úgyhogy én 10W40-et rakatnék bele inkább, azok már rész szintetikusak amúgy is. Az API szint igazából lényegtelen, mert a leggagyibb ami ma eladható már kategóriákkal felette van amúgy is, az Acea érdekelne, hogy A1 vagy A3 legyen bele inkább? De ha jól tudom az A1 már megszűnt, akkor nagyon nem is kell gondolkozni, hogy A3 legyen?
-
#47205632
törölt tag
Nyáron a tűző napon mivel lehet a kocsit védeni ha nincs garázs? Vagy kell egyáltalán egy 16 éves autónál ezzel foglalkozni vagy lepusztul úgy is az egész mire elkezdene fakulni?
-
#47205632
törölt tag
válasz Magnum_ #95761 üzenetére
Én mondjuk arra gondoltamleponyvázom így és akkor jó lesz.
-
#47205632
törölt tag
Ideje lesz a topik zenéjét lecserélni. Ez tökéletes.
[link][ Szerkesztve ]
-
#47205632
törölt tag
A Védát át szokták állítani más sebességhatárra, ha alatta épp útépítés folyik? Lakotton belüli rész, 50-es, de a munka miatt kint van a 30-as tábla.
-
#47205632
törölt tag
válasz bitpork #96558 üzenetére
Ennek se sok értelme van, bár sejtjük előre, hogy semmi se lesz belőle, ahogy ez már számtalanszor bebizonyosodott. Nem véletlenül szakadt autót vesz a magyar, azzal, hogy kicsit növelnek az adóján ugyanúgy a szakadt autót fogja megvenni és kifizeti az adót rá pluszban, mert még mindig így jár a legolcsóbban. Annyival meg nem növelhetnek rájuk adót, hogy abból nagyságrendekkel jobb autót tudna venni, mert rájuk döntenék a parlamentet. Így megint marad az, hogy a csóró ember vérét szívják majd, ha be is vezetik, az öreg autó meg ugyanúgy pöfögni fog alatta. Neppernek is lehet behozatali adót kiszabni, akkor majd beleírja az árba vagy a 100k értékű autó helyett majd 50k értékűt fog 400-ért árulni, előrébb leszünk ezzel is. Még mindig ott tartunk ahol ezer éve, egy nem nyugati szinten lévő országban miért akarnak nyugati elvárást.
A probléma persze valós, a levedlett dízelek jönni fognak, csak csinálni nem tudnak mit ellene normálisan. Ja de, a kibaszott műszakin nem kéne minden jóskapista autót átengedni, mert az öreg dízel is tud korommentes lenni.
Előzetes emissziós vizsga a kocsira, ha nem megy át rajta akkor nem lehet behozni, problm slvd. -
#47205632
törölt tag
válasz bitpork #96597 üzenetére
Én csak a "problémamegoldástól" tartok amit idehaza képesek lennének megcsinálni rá. Ebből is jól érződik a megszokott metódus:
-feltételezett probléma
-valaki beböfög valamit, sokszorozódik
-megoldás: adó, adó, adó
-végeredmény: ugyanaz a kocsi fog előtted bűzölögni, ugyanannyi fog bejönni külföldről, csak a csóró tulaja picit még csóróbb lesz és az így beszedett pénz eltűnik az éterbenEz a gond, hogy itt megoldás nincs, minden marad ugyanúgy, csak adó legyen mert az "megoldja".
Ehhez képest a műszakin még mindig átmennek rozsdahalmok, a rendőr nem rúgja fel a kormoló autóst, esze ágában sincs félreállítani...Már csak azért is zavar, mert én mint euro3-as benzines ugyanúgy kapnék a fejemre az adóból természetesen. Bár remélhetőleg ezek is csak szavak maradnak, ahogy általában lenni szokott, volt már szó éves műszakikról, terület alapú rendszámokról, kismotor rendszámokról, jogosítványszerzés nehezítésről, de ezek szerencsére/nem szerencsére, de inkább szerencsére csak szavak maradtak és eltűntek a semmibe, nagy eséllyel ez az adóvariálás is így jár.
Bár egyébként van benne jogosultság, hogy miért a fiatalabb kocsira kell többet fizetni (az öregebb autót viszont csórók veszik, "adókedvezmény?"...), de itthon ha valamihez hozzányúlnak az jellemzően csak szarabb lesz, inkább ne nyúljanak hozzá. Vagy ha hozzányúlnak akkor olyat ültessenek az asztalhoz aki megérett is rá értelmileg...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Biliárd és snooker topik
- Eredeti játékok OFF topik
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Robogó, kismotor
- EAFC 24
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Futás, futópályák
- Suzuki topik
- További aktív témák...