-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
lazac_
tag
Akinek LED-es fényszórója van, az ilyenkor a ráfagyós reggeleken kapargatja a burákról is a jeget? Halogénnel eddig 1 perc alatt leolvadt a 2-3mm-es zúzmara, LED-del meg mire körbevakartam az ablakokat se mutatott fikarcnyi hajlamot sem a melegedésre, ahol nem vakartam le róla indulásnál, ott még negyed óra múlva is teljesen rá volt fagyva a jég. Vagy a gyáriakban van valami kieg fűtés ?
-
lazac_
tag
válasz Redneck #153501 üzenetére
M0 déli szakasz elég régóta 60-as korlátozással van megszórva, mióta épp rájöttek, hogy aszfalt helyett betont kap, itt folyamatosan min. 80km/h a sebesség (amikor épp nincs beállva, mint a szög), ami azért para, mert az ideiglenes gyorsítósávok volt, hogy csak ~3 autó hosszúak voltak. Eleinte tartottam magam a táblákhoz, de meguntam, hogy a kamionok 3cm köv. távolsággal jönnek a seggemben, felvettem az ő tempójukat...
-
lazac_
tag
[-Pofátlan(TAN)ítás EXTRA - Facebook ALERT]
Szerintem nem jó az irány, ez a Vin Dieselezés, közönségnek nemtetszikezés már nem túl objektív (a hozzászólásokból meg ki is derült, hogy a mazdással egy brancs a bmw-s, szóval kifejezetten kapufa). Az a korábbi videókban is feltűnt, hogy a kék-piros villogó effekt a videóra a saját seggük védelmében került fel, közben a megkülönböztető jelzés nélküli záróvonal átlépéseikkel saját maguk is szabályt sértenek... Ami a videón láthatóakat illeti: kellett már várnom autós közlekedőtársra körforgalom bejáratánál, míg végzett a karikáival, ejnyebejnye, vállalja csak fel a vegzálást, bár elsőkerekessel ezt úgysem érthetem... :) -
lazac_
tag
válasz RAiN91 #156221 üzenetére
A 20%-os is elég világos, engem a fóliások le is akartak beszélni róla, merthogy úgyis sötétebbet akarnék, ha meglátom autóra téve... B oszloptól előre Llumar AIR90 került (ez gyakorlatilag nem látható), B-től hátra ATR20. Nem lett maffiaautóm... Balra az origi, jobbra a fólia.
[Honda City Llumar ATR20][ Szerkesztve ]
-
lazac_
tag
válasz EQMontoya #158636 üzenetére
Az a baj, hogy a "neves" gyártóknak van is ilyen drágán LED-es retrofit szettjük (lásd.: https://lumenet.hu/h4-led ), ugyanúgy szabvány nélkül, de vakításmentes ígérettel, meg is vettem a Philipset, mert gondos gazdának tartom magam, de jogi és társadalmi szempontból is ugyanabba a vödörbe kerülök, ha használom, mint az aliexpresses, én vagyok a köcsögledes, ez itt a fórumon is lecsapódik.
-
lazac_
tag
válasz EQMontoya #158650 üzenetére
Hogyne, ~8 hónapig használtam (egy hibátlan foncsorú és gyári állapotú burájú Honda Cityvel), műszakira visszaraktam az NBU lasert, erről itt írtam.
Egyetlen kósza villantást nem kaptam ezidőtájt senkitől, pedig mentem éjszaka is elég sokat 3 műszak miatt. Beszerelés után egyébként az első dolgom az volt, hogy ~fényszóró magasságban szembenéztem a kocsival, se vakítás, se kápráztatás nincs, vezető fejmagasságból meg mégúgyse, mindemellett tisztában vagyok vele, hogy a szemem nem labor.
Az úttestre vetített fény közel sem olyan egyenletes, mint a halogéné, kifejezetten pászmás, ez itt mindjárt egy ok az engedélyezés ellen (ez az, amit fentebb itt is írtak, hogy nem pontszerű a fény forrása, hiába jó a lámpatest, nem úgy terít). Nálam télen a ráfagyott zúzmarát képtelen volt leolvasztani a buráról, ezért minden elindulás előtt gondoskodni kellett erről, lámpamosó hiányában ez már a második indok az engedélyezés ellen...Szerk.: egyébként igazán elmehetne ismét a TC a Tungsram fejlesztőközpontba tesztelgetni, mint 2012-ben tették, csak mondjuk [pár mérést is elvégezhetnének]...
[ Szerkesztve ]
-
lazac_
tag
válasz CactuS #169822 üzenetére
Februárban vizsgázott a kocsim, A oszloptól B-ig 84%-os, utána pedig 21%-os fólia van (műbizonylat szerint), a munkafelvevő hölgy kérdezte csak kikerekedett szemmel, hogy miért nincs a forgalmiba beírva, én pedig nyugtáztam egy "nem tudtam, hogy be kell"-lel, ennyiben is maradtunk, minden további nélkül átment, pedig a hátsó féklámpának pl. nincs kivágva hely...
-
lazac_
tag
válasz Szoszo94 #169847 üzenetére
Igen, este is kilátni, a hátul jövők fényszóróit viszont pont kellemesen tompítja, nem akartam túl sötét "hülyegyerek" autót. Szívem szerint világosabb lett volna még ennél is, hogy szinte ne is látszódjon, de nem volt a fóliásnál készleten, merthogy mindenki a sötétet keresi (ezeknek meg állítólag van polc-idejük, ami után nem felhasználhatóak, vagy csak nem akart mászkálni érte). LLumar ATR20-am van hátul, elől meg AIR90, én be merem rakni mosatlanul is a képet az autómról , úgyis az eltérő színű(nek ható) hátsó elemek ordítanak a képről, nem a kosz:
[Honda City fólia] -
lazac_
tag
City (L13A motorral) utolsó fogyi: 6.28
30k km alatt legjobb 5.68, legtöbb 8.42
E10 móka előtt puruttya 95, azóta mol 100 vagy Auchan 98.
[Ezt csak linkelni merem,] eddig nem láttam még ilyenfajta érvelést közlekedési szituáció rendezése érdekében... -
lazac_
tag
válasz pècsimunkás #177769 üzenetére
Sőt, a 2T Trabant 601 S Universalunkon is volt parkfény, Isten nyugosztalja.
-
lazac_
tag
Ha már ez most a téma...
~H4 LED vs. Honda City sima foncsoros H4 lámpatest:
(Philips X-treme Ultinon H4 LED gen2 Lumileds Luxeon Altilon)
- Távolról nem hivalkodó
- Közelről viszont ordít
- Ocsmány vetítési kép egy és kettő
Balos fényszóró, jobb letakarva, csak más expozíciós beállítással.
Nem vakít, de na... Nem csoda, ha nem kap engedélyt.[ Szerkesztve ]
-
lazac_
tag
válasz MC Pite #183523 üzenetére
Mire gondolsz a túl erősen rakással kapcsolatban? A lefogatórugók gyáriak, épek, jól illeszkedik látszólag a lámpatesthez, nem feszegettem semmit. Halogént viszatéve is meg fogom nézni majd a vetítési képet, emlékeim szerint azzal jó volt a rajzolat (sőt, mikor először ezt beszereltem, úgy rémlett, hogy akkor is megnéztem, és leddel is okés volt, aztán most meglepődtem, február környékén volt műszakin, egy darabig akkor Osram NBL-rel jártam, aztán kiégett, ezért volt cserebere). Én is telefonnal lőttem a képet, csak sokkal közelebb álltam a garázskapuhoz, de nálad nagyon szép rajzolatú/terítésű a fény.
@ rbalint88 #183519 Köszönöm az ötletet, gyári 0°-os állásban szereltem be, eszembe se jutott piszkálni, mert az árnyékoló/terelő(?) lemezek ránézésre ugyanúgy álltak, mint az izzónál.
-
lazac_
tag
Fuelio-ból exportáltam CSV-be a dolgokat, aztán akkor már spritmonitor.de-re importáltam egy új accounthoz, benzin és gumitípus nem fedi a valóságot, mert nem volt kedvem adatbányászni, de a fogyi adatok stimmelnek:
-
lazac_
tag
válasz tboldi #187494 üzenetére
Nekem Szabó Attila (X. ker., alias Wastegate) cserélte a szilentet és csapágyat a City-n, de látatlanban is belengetett egy stabpálca (kutyacsont) cserét is pluszban, ami végül nem kellett, remélem Neked is sikerül roncsolás nélkül oldani a rögzítését. Érdekes, hogy nekem ezt a KYB szettet nem adja ki a kereső, de pl. Meyle cikkszámra meg ugyanazt dobja, mint a Jazz-hez. Azt gondolnám, hogy automatikus a keresztreferencia képzés az adatbázisokban, de nagyon nem...)
-
lazac_
tag
válasz Doki16 #190808 üzenetére
Elnézést, hogy ennyire visszakommentelek, de életem egyik legjobb döntése volt a babahordozóhoz megvenni utólag az isofix talpat egy fél disznó áráért. Első gyereket övezgetve kötöttük be (Peg Perego Primo Viaggio SL járt a babakocsinkhoz), a második gyerek ugyanezt használja, de az isofix talppal el nem tudom mondani, hogy mennyivel kényelmesebb a ki-be rakosgatás. Mondjuk a kép elég beszédes...
[ Szerkesztve ]
-
lazac_
tag
válasz Doki16 #190984 üzenetére
Megfelelő használat esetén nincs különbség biztonságban (megfelelően megfeszített, csavarodásmentesen vezetett öv), oldalütközés esetén kevesebbet mozog az isofix a kialakítása miatt, de ugye ne legyen baleset, annál nincs biztonságosabb. Az árban igazad van, mondjuk a miénk elvileg 1 éves korig OK, utána lesz VIAGGIO1 DUO-FIX, ami ugyanehhez a talphoz passzol, 3-4 éves korig megint OK, de márkája válogatja.
Én is úgy voltam vele, hogy az a pár másodperc kötögetés belefér alkalmanként (van, akinek 3 ajtós autóba bemászva kötögetni is belefér), de annyival kényelmesebb így, és talppal együtt könnyebb is lesz eladni a komplett babakocsit szerintem. -
lazac_
tag
válasz szabonagyur #190998 üzenetére
Igen, a City van még mindig. Gondolkodtam egy FRV-n rövid ideig, mint erős(ebb), biztonságosabb, tágasabb családi járgány, de elborult az agyam, és inkább vettem egy mx5 NB-t az egyik fórumtárstól másodautónak 2 napja...
Halásztelek határában nemrég nyílt egy önkiszolgáló kézi mosó HT washpark néven, ott is van alvázprogram, meg is lepődtem, de ott is csak fix sugarak spriccelnek felfelé, és 2x annyit számol egy percre, mint a lándzsára.
[ Szerkesztve ]
-
lazac_
tag
-
lazac_
tag
Fodzsi adatok MX5 NB és Honda Cityhez, már nem emlékszem, hogy melyik-melyik...
5,79l/100km
9,48l/100km -
lazac_
tag
válasz Szoszo94 #196281 üzenetére
Nekem nem sikerült megelőzni a hibát, igaz nem megszorult, hanem elsírta magát a bal hátsó nyereg. Az a fura, hogy február elején vettem, akkor kapott friss műszakit az autó. Szerencsére időben jelzett a technika, az alacsony fékfolyadékszintet a kézifék visszajelző állandósult fényével mutatta. A felni belső feléről szépen lemarta a festéket is, mert ahogy takarítottam le a folyadékot, jött vele a fekete réteg is egy darabon. Pár forintos szimering, de szét kell borítani hozzá az egészet. Szerencsére tele a youtube mx-5 videóval, szóval játszottam egy kicsit az ünnepek alatt, felújítottam mindkét nyerget itthon, csak azt nem tudom, vállalnak-e a szervizek fékpadi mérést csak önmagában...
[ Szerkesztve ]
-
lazac_
tag
válasz tboldi #196793 üzenetére
Most cseréltem elöl a tárcsákat és betéteket az MX-5-ön, és gondolkodtam egy indikátor órán, valami 6990-ért találtam is - gondolom eldobhatós - "GEKO" márkájút, talppal együtt. Aztán rájöttem, hogy na de mi van akkor, ha teszemazt mérek vele egy 0,12-es ütést? Nem vagyok szerelő, emiatt aztán az alkatrész szakszerű beépítése sem lesz igazolt, gondolom nem fogják visszavenni a már kibontott, egyszer felszerelt féktárcsát...
Szóval maradt a drótkefe, agy érintkező felület tükörsimára tisztítás, hártyavékony ceratec pasztaréteg a felületek közé, reménykedés.
Hozzáteszem filléres blueprint tárcsát vettem japanparts betétekkel, nem ér nagy veszteség, ha mégis beütne a hullámsír... -
lazac_
tag
Tankolásból számolt fogyik:
Honda City: 5,73 (óra szerint 5,4 volt)
Mx-5 NB: 11,5 (egyszer sem raktam még keresztbe...) -
lazac_
tag
válasz Peter.70 #197389 üzenetére
Múlt hétvégén voltunk a gánti bauxitbányánál, bent állt vagy 8-10 vw vento, ment a közös fényképezkedés, mikor jöttünk haza, már bent álltak az elhagyott benzinkútnál. Jól csinálták, egyik sem közterület...
[ Szerkesztve ]
-
lazac_
tag
válasz Dluinet #197461 üzenetére
Ez meg a bpiautósok "fejének" reakcióvideója. Eddig sem szimpatizáltam sem a fószerrel, sem az oldallal, de ezután mégannyira se... Szerintem ha lenne valami szenzációs dashcam történésem, és mindenáron meg akarnám osztani a nagyközönséggel, rávízjelezném, hogy bpiautósok által megosztani, vagy a videó tartalmáról véleményt formálni szigorúan tilos...
-
lazac_
tag
válasz Snoop-y #198457 üzenetére
Az még a jobbik, ha elégeti, [és nem átszalad a rendszeren... ]
-
lazac_
tag
válasz MasterMark #199278 üzenetére
Blokkot (gondolom számlát is) az OMV ad. Szigetszentmiklóson mondjuk érdekes a kút pozícionálása, a Lukoillal konkrétan szemben van, 50m-re.
-
lazac_
tag
válasz renziNNN #199787 üzenetére
Jómagam csak egy szett felnit "fényeztem" újra, és bár elvileg minőségi sprayből dolgoztam, rendesen aládolgozva, 2K lakk finissel, még úgy is sikerült technológiai hibákat vétenem, hogy minden egyes flakonra rá volt írva a rétegrend, száradási idők különböző hőmérsékleten, stb.. Na most ha ezt is még nekem kellene kikísérletezgetnem otthon a keverési arányokkal, higítással, nyomással meg dűznimérettel... áhh, nem mondom, van egy bája, de biztos, hogy nem kezdenék bele...
Flakonos plasti-dip utánzattal (Maston rubbercomp) is van már tapasztalatom, a fújás 5-10m-es sugarában MINDENT le kell takarni, mert a szálló gumipor beterít mindent, jó esetben letörölhető, rossz esetben oda is köt... Hát nem gyönyörű ez a szín?
Off:
2013-as ~110 fős esküvő kb. 2M-ból állt meg a ráckevei kastélyban, templomi nem volt, és a hivatalos házasságkötés is a helyszínen történt. A 4:3-ban készített interlace csíkos videó koronázta meg az egészet, már akkor gyanakodni kellett volna, mikor a hölgy az előlegnél azt mondta, hogy azért kell előre ennyi, mert volt, aki a végösszeget nem akarta kifizetni... -
lazac_
tag
válasz csoki46 #199821 üzenetére
De, az. Nem gondolnám, hogy jellegzetes, mint a likas nyelű BMW M3 tükör, szóval gondolom márkatárshoz van szerencsém.
Ablaktörlőt Hellát vettem bárdiból, láttam a képen, hogy átlátszó szilikon anyagú , átvételkor is úgy tűnt, fel is dobtam éppen az esőben a kocsira, de egyáltalán nem törölt. Majdnem visszavittem bosszankodva a már leszerelt lapátokat, amikor észrevettem, hogy az áttetsző rész nem csak egy élvédő, amit le kellett volna szedni...
Kicsit nyikorog lassú tempónál, pötyögő esőnél, szóval nem igazán ajánlom.[ Szerkesztve ]
-
lazac_
tag
#Fogyi:
Honda City 5,36L (mátrai klímázós-nyaralós-tetvészkedős, hazafelé 5 centis drótdarabbal a bal hátsó gumi oldalfalban, 400,9 forintos nyál az Aldiból)
Mazda Mx-5: 9,88L (egybites vezetés, Mol 95 tíz nappal ezelőtt 426 kedvezménnyel... ) -
lazac_
tag
válasz MasterMark #201595 üzenetére
Nem voltál gépi mosóban? (Tudom, pfuj... ) Nekem az ette meg...
Tankoláshoz: minél később tankolok, annál kevesebbet fogyaszt a kocsi, egyrészt para, hogy kifogy, másrészt könnyebb az ótó. Úgy tudom, hogy a lötty hűti az A/C pumpát a Cityben, így azért nem szoktam vigéckedni sokáig.
[ Szerkesztve ]
-
lazac_
tag
-
lazac_
tag
MX-5 is tegnap kapott nyálat: 10,43...
Eskü nem száguldozom, bár sajnos sok a rövid táv. Csak el kell vigyem egy szerelőhöz, hogy hová tűnik random az 1. lambda feszültsége, mert gondolom anélkül valami táblából adja az üa. mennyiséget a befecsinek mért/számolt adat helyett...[ Szerkesztve ]
-
lazac_
tag
válasz AshaNoR #203185 üzenetére
Ha üzemen kívül folyt el (nem volt használva a fék), és nem ment minimum alá a tartályban a folyadék szintje, akkor nem juthatott levegő a rendszerbe (mint amikor megnyitod a légtelenítő csonkot: szép lassan folyik kifelé a nedű a gravitáció miatt, de visszafelé nem megy semmi). Más kérdés, hogy 1-2 flakon fékfolyadék ára eltörpül a biztonság mellett.
Nekem is nemrég fosta el magát a bal hátsó nyereg, én felújítottam, de akkor már a jobb oldalt is, mégiscsak egyidősek, onnan meg már inkább komplett folyadékcsere... -
lazac_
tag
válasz tboldi #204212 üzenetére
További érdektelenségek:
City: 40,01L-t tankoltam, ez nálam eddig a rekord (elvileg ez a tank is 42L-es, mint a jazz, gyanús is az avia kút Polgárdinál...), így utolsó fogyim 6,68 lett.
Ez meg itt az mx-5 szintjelzője mínuszban, így ment bele 42,72L (elvileg 50lityis a tank, és nincs alacsonyszint-visszajelző lámpa). 9,07l/100km a fogyija. 410,9 a szszmiklósi Aldi 95-öse.
ENG - GER : 0 - 0
[ Szerkesztve ]
-
lazac_
tag
válasz #89309696 #204655 üzenetére
Aszfalt kontra murvaút: nem, nem a jobbkéz szabály vonatkozik rá.
Földút: jármű közlekedésre szabadon tartott, eredeti termett talajú vagy ahhoz hasonló anyagú (pl. zúzottkő, kavics, murva, kohósalak stb.) út, amelyen legfeljebb talajszerkezetet javító beavatkozás történt, ideértve azon földutat is, amely a szilárd burkolatú úthoz való csatlakozás, illetve a vasúti átjáró előtt legfeljebb 50 méter hosszban szilárd burkolattal rendelkezik.
Szilárd burkolatú út: olyan út, amelynek úttestje szabályosan lerakott kő vagy műkő, továbbá beton vagy aszfalt burkolattal rendelkezik.
Elsőbbség az útkereszteződésben
28. § (1) Az útkereszteződésben - ha a (2) bekezdés rendelkezéseiből más nem következik - a járművel elsőbbséget kell adni c) földútról érkező járművel a szilárd burkolatú útról érkező jármű részére;Tegnap volt egy szervezett MX-5 gurulás, szépen pörgettem neki, ahol engedte a forgalom (Gyöngyös-Kazincbarcika kanyargás), minden pazar volt, majd hazafelé Eger után az M3-on betértem egy kávéra egy kútnál, onnan továbbindulva meg láttam a szemem sarkából, hogy valami nem oké:
Ha jól tudom, akkor olyan 70...105°C között középen áll a mutató, mint a cövek, szóval ha mozogni kezd felfelé, akkor baj van... Tempó 90, fűtés koppra, hát egy élmény volt pályán kamionos sebességgel hazáig (Szigetszentmiklós).
Az álmoskönyv szerint csak 2 csavar a termosztát, viszont legalább szeret beletörni...[ Szerkesztve ]
-
lazac_
tag
Épp aktuális, kérd meg a totalcaros Sturz úrékat, hibátlanul fényeznek... Próbáltam poénra venni ezt a videót, de ez komolyan mondom legalja.
[ Szerkesztve ]
-
lazac_
tag
válasz bitpork #206501 üzenetére
Ilyesmim van, csak valami régebbi fajta:
Egy akku két eszközzel - az egyik olyan, mint egy szivargyújtós kompresszor, viszonylag nagy nyomást tud előállítani (7 bar / 100 psi), de lassan cöcörgi fel.
A másik meg mint egy hideglevegős hajszárító (57 m³/h), egészen be lehet szűkíteni a végét a mellékelt toldatokkal, akkor már majdnem jó portalanításra is. Úszógumihoz, matrachoz hibátlan. Azért írom, hogy majdnem, mert nekem a sűrített levegős palackok is csak majdnem szoktak működni, azt a szintet kb. hozza.Honda city fogyi: 5,79
MX-5-ben nemrég termosztátot cseréltem, mert gyanítottam, hogy nem mindig ideális a működése, 82°C-os volt benne a gyári 88°C-os helyett, amivel nyáron mondjuk éppen jobban kellett volna működnie. Direkt olyat vettem, amihez jár a tömítés, persze hogy nem egyezett a méret, ment össze pasztával. Ebben is olyan a hőfokmutató, hogy 70 és 105°C között áll, mint a cövek, utána meg már mozdul, de minek, viszont obd-s kütyüvel látszik szépen, hol nyit az új, az meg pont nem látszik, hol megyek óra szerint 180-at nyitott tetővel, szóval a hűtést most már remélem nem kell többet babrálnom.
-
lazac_
tag
válasz focvis #207146 üzenetére
Közben én meg a csepelit néztem meg egy hete kb. Az egyik kifejezetten jó állapotban van, de k.rva meredek, és nagyon magas acél kerékvezető perem van, szóval még a Honda Cityvel se próbálkoznék, pedig abban ülve néhányaknál előjön a tériszony...
@MC Pite:
Nem pályanapozok, elvileg gyári minden. Azt gondoltam, hogy ha alacsonyabb hőfokon nyit a termosztát, akkor tovább kellene alacsonyan maradnia a hűtővíz hőmérsékletének. (Az más kérdés, hogy a dugattyú-hüvely illesztési hézaga hol optimális, mert fogalmam sincs, gondolom normál felhaszálás mellett a gyári értéknél, ezért is tettem bele olyat.)[ Szerkesztve ]
-
lazac_
tag
válasz Szada85 #207550 üzenetére
Ezt láttam én is, és alapvetően nem panaszkodós poszt volt, hanem alkatrészkeresős, gyári kipuffrendszert keresett, tán középdobbal együtt.
Erre én azt mondom, hogy vállalom az autóimat rendszámostul, mindenestől, jelentsenek fel, ha okoskodást találnak, megérdemlem a büntetést. Tudom, itthon illik összekacsintani, meg betyárbecsület, de ha megb.sznak például a philips offroad H4 ledes "szarjaimért", nem fogok facén sírni, pontosan tudtam, hogy mit vállalok. -
lazac_
tag
válasz stickermajom #208720 üzenetére
Szigetszentmiklósi M0 felhajtó szakasz - 60-as korlátozás van ott, 70-nél általában ki szoktak előzni még, kamera felvétel alapján mondjuk gyorshajtást nem tudom mennyire "szokás" megállapítani. Mivel rendszeres mekdoneldsz fogyasztó vagyok, sokszor jövök a szemből érkező kamionos útvonalán, és rendszeresen jönnek szembe nagy sebességgel "meglepődve", nem feltétlenül előző autók, szimplán csak sávközépen közlekedők, nem szokott kellemes lenni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- LEGO klub
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- MG4 menetpróba
- Ubuntu Linux
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Gyúrósok ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...