Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • chris-v

    senior tag

    válasz #21346560 #611 üzenetére

    Üdv! :)

    Facebookos mazda oldalról másolom a választ, mert amit kérdezel, az rendszeresen felmerül. Szerintem hetente 1-2-szer minimum felbukkan ez a kérdés valamelyik fórumon. De sebaj, azért vagyunk hogy segítsünk, hisz a japán autósok, na meg a mazdások már csak ilyenek :D

    - Mazda6-ot szeretnék vásárolni, mennyire megbízható, mire kell odafigyelnem?
    A Mazda6 alapvetően megbízható hírében álló autó, így igazán egyedi hibák nem szoktak előfordulni. A legnagyobb ellenségük a rozsda. Vásárláskor feltétlenül mérjük fel a karosszéria állapotát, mert gyakori a külföldről behozott, gyakran sózott utakon járó példány, ahol a rozsda már megtette a dolgát. A kerékjáratokat és a küszöböket is jól nézzük át. Hajlamosak a fékek is megszorulni, ilyenkor a fékek felújítása segít a problémán. A dízel rendszer nyűgjei a versenytársakéval hasonlatos, a kuplung együtt cserélendő a kettőstömegű lendkerékkel, így ennek esedékessége 2-300 ezres nagyságrendet is elérhet. A magasnyomású rendszer és a turbó is értékes alkatrészeket rejt, így ezek állapota is nagyon fontos tényező.A benzines modellekből mindezek hiányoznak, így a magasabb fogyasztásért cserébe olcsóbb javításokra számíthatunk. 2005 után megjelent egy újabb mumus, a DPF (részecskeszűrő rendszer), amelynek megléte mindenképpen azt feltételezi, hogy az autót hosszabb utakon is használjuk. Ha nem tesszük meg, akkor könnyen telítődhet a részecskeszűrő, amelyet első körben kényszer regenerálással lehet tisztítani. Nagyobb odafigyelést igényel ez a variáns, így érdemes osztani-szorozni hogy a dízel vagy a benzines példányt válasszuk. Évi 20-25e km alatt mindenképpen a benzines javasolt. Az újabb 2.2-es dízel és 2.5 benzines motorral még nincs hosszútávú tapasztalatunk.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------

    - 1.8-as vagy 2.0 benzines modellt vegyek, netán 2.3-asat?
    Felhasználója is válogatja az autónak a teljesítmény szükségletét, így biztos tanácsot ezen a téren nem adhatunk. Ami tény, hogy az 1.8-as és 2.0 modellek között felszereltségbeli különbségek is vannak. Pl 2005 után már a 2.0 modell hat sebességes váltót és nagyobb fékeket kapott, dupla kipufogórendszerrrel. Ez is billentheti a nagyobb motor felé a mérleg nyelvét a lóerő többlet és a nem sokkal magasabb fogyasztás mellett. A két modell egyaránt megbízható, válasszunk pénztárcánk és teljesítményigényünk szerint! A 2.3-as motor nagyobb odafigyelést igényel, az olajszint gyakoribb ellenőrzését mindenképpen feltételezi, mert előfordulhat olajfogyasztás. Cserébe sportosabbak az autó paraméterei. Tapasztaltabb felhasználóknak javasoljuk ezt a variánsot.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------

    - Láncos vagy szíjas?
    A benzines motorok láncosak, így annak nincs csereperiódusa, csak akkor szorul cserére ha zajossá válik. A 2.2-es dízel láncos, míg a korábbi generáció 2.0 dízelei szíjasak, a csereintervallumot a gyártói utasítás tartalmazza.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------

    - Mennyit fogyaszt az autó?
    Legegyszerűbb, ha megnézed a tulajdonosok adataiból építkező oldalt. Bal oldalon válaszd ki hogy milyen üzemanyag, kb hány kW vagy lóerő (PS) a motor és láthatod az értékeiket.
    http://www.spritmonitor.de/en/overview/27-Mazda/251-6.html

    "Roads? Where we're going we don't need roads!"

Új hozzászólás Aktív témák