Új hozzászólás Aktív témák

  • deter

    aktív tag

    Na kipróbáltam a Bullguardot. Érdekes egy program. Igen ambivalens érzéseim vannak vele kapcsolatban. Nos, mint a legtöbb védelmi megoldás tűzfalát, automatikus szabály létrehozásra állítom. Tekintve, hogy csak megbízható és legális alkalmazásokat használok. Így amikor egy számára ismeretlen program próbál kommunikálni, egy kis ablakot dob fel. Azon lépjünk túl, hogy olyan alapvető programoknál kéri a felhasználó beavatkozását, mint például, a Thunderbird, Opera stb. De maga tűzfal része is ellentmondásos. Van egy "Gameing" fül, ahol van egy nem túl nagy lista, illetve további játékokat adhatunk hozzá .

    [link]

    Na most itt a manuálisan hozzáadott játékok első indítása során létrehoz egy szabályt.

    Gondolnánk, hogy ezzel ok így rendben van. Csak elindítva a játékot változó mértékben teljesítmény csökkenést, illetve lagot tapasztalhatunk. Homefront például játszhatatlan szintre esik vissza. De említtethetném a Battlefield BC2-őt, CoD BO-t, Counter Strike Source -t stb (azért ezeket emeltem ki mert, a PC játékosok egy igen "pici" csoportja játszik a fenti játékok valamelyikével)

    Így írtam a terméktámogatásnak/vevőszolgálatnak. Nem is azért, hogy az én problémámon segítsenek, hanem csak jelezzem a hibát. Ugyanis mire megjött a válasz már felraktam Norton IS 2012 bétát. (Kaspersky-ről akarok váltani, így több potenciális jelöltet tesztelek vásárlás előtt, ESS 5 béta már megbukott nálam, de ez másik bejegyzés lehetne :) ) Na mindegy gondoltam adok még egy esélyt. Így visszaraktam. Nagy nehezen sikerült "live support"-tal kapcsolatba lépni. Ugyanis az első operátor a bejelentkezés után arra kért, hogy várjak egy keveset. Ami cirka háromnegyed óra volt, és mielőtt írhattam volna bármit is megszakította a kapcsolatot. Nálam egy adott terméknél az egyik legnagyobb prioritás a vevőkapcsolaton van, így ezért pofátlanságért képzeletben máris vesztettek egy csillagot az ötből. Még egy próbát teszek, elvégre még nem fizettem a programért és más vállalatok eleve csak fizetett felhasználóknak nyújtanak élő támogatást. Itt annak ellenére, hogy e-mailben volt egy hibajegyszám amire kérték, hogy hivatkozzak, még egyszer lekellet írnom a problémám. Mínusz fél csillag. Ettől függetlenül sikerült rájönni a probléma okára. Nos arra két az operátor (miután kipróbáltuk teljesen kikapcsolt védelemnél a játékokat és úgy működtek), hogy adjam hozzá külön a tűzfal fülnél is a kívánt alkalmazást. Mellékesen jegyzem, hogy elég idiótán van ez is megoldva. Lást alább. Nincs külön látható(!) dedikált gomb vagy hivatkozás erre tűzfal ezen részlegén.

    Mint megtudtam jobb egérgombbal lehet egy elugró menüt lehívni. Valamiért nem gondoltam erre. Miután itt hozzáadtam már viszonylag jól működtek a játékok.

    De azért néhány kérdés felmerült bennem.

    1.) Ha tiltva volt a kommunikáció, akkor hogyan is tudtam (úgy-ahogy) online játszani?
    2.) A tűzfal naplójában miért nem jelezte a tiltott kapcsolatokat? (gyakorlatilag az összes bejövő/kimenő kapcsolatot lehet naplózni)
    3.) Ha szükséges az adott programnak az internet hozzáférés, akkor miért nem dob fel egy ablakot, mint a például az Operánál?
    (Erre tudom a választ, vélhetően azért mert ha hozzáadjuk, az adott alkalmazást a játékos profilhoz akkor letiltja a felugró ablakokat. De mindegy mert így is logikailag ellentmondásos.)

    Summa-summarum. A Gaming rész nagyon innovatív volna. Ugyanis adott program futtatásakor automatikusan leállíthatjuk bizonyos védelmi komponenseket, és elvileg külön szabályokat hozhatnánk létre. Például, ha elindítok egy játékot, akkor tiltsa torrent klienst stb. Csak hogy valahogy koherencia hibás ez outpost licencelt tűzfalával. És ha itt ilyen hiba van, nem tudom mennyire lehet megbízható, összegészét nézve.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák