-
Fototrend
Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót!
Figyelem! A kompakt fényképezőgép és bridge kategória gyakorlatilag megszűnt. Az ajánlóban szereplő gépek 6-7 éves modellek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
yvsmad
őstag
válasz Vyndree #50949 üzenetére
A full HD videókkal észnél kell lenni, mert nem mindegy, hogy hol akarjuk visszanézni.
A legtöbb gép által támogatott 30p/60p NTSC MOV-ot nem szeretik a Blu-ray vagy DVD lejátszók és szerkeszteni is elég nehéz. Ezeket PC, esetleg néhány media player támogatja csak.
Ha asztali lejátszóval nagy tévén akarjuk visszanézni, akkor AVCHD formátumban (is) rögzítő gépet kell keresni, ami 25p/50p-ben dolgozik. A legtöbb AVCHD-képes fényképezőben is lehet választani AVCHD vagy MOV között. A kétféle fényképező között a különbség a PAL rendszerű 25p/50p-ben vagy az NTSC-t követő 30p/60p-ben rejlik.[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
Jó kis képminőséget összehasonlító oldal: dkamera.de
A nagy videó alatti legördülő menüben ki lehet választani a két géptípust és alatta jönnek a tesztképek.
Érdemes beállítani egy Pana FZ200 bridge kontra Canon SX710 kompakt superzoom összehasonlítást, elég tanulságos.[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
válasz Z_Kati #50979 üzenetére
Az is érdekes lehet, hogy mondjuk 50 képből mennyi lett rossz. Mert ha 1 vagy 2, akkor maximalista vagy.
Ha >40, akkor valami tényleg nem stimmel. A közbenső átmenetek is jelenthetnek valamit, de így tényleg nem tudjuk, hogy mi az, amivel elégedetlen vagy.
De az is lehet, hogy újabban kritikusabb szemmel nézed az exponáláskor még szupernek tűnő képeidet, vagy csak többet vársz el az újabb gépedtől.
Mozgó témánál kültéren biztosan megpróbálnék sorozatot lőni. Ha van fény bőven és a fókuszálással volt gond, akkor az apertúra szűkítésével növelheted a mélységélességet.
Beltérben meg kerülni kell a nagyobb zoomot, ahol már kevés az obik fényereje + a vaku is gyengébb nagy távolságból. Inkább menj közelebb. Szobában meg kifejezetten nagylátószögű, nagy fényerejű obit ajánlanék.[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
válasz sanzi89 #50991 üzenetére
Az egy gombnyomásos automatikát már mindegyik gép tudja.
Azt mondd meg, hogy zsebre vágható kompakt vagy bridge legyen?
A külön töltő nem hülyeség, ha legalább 2 akksid van, az egyiket töltöd, míg a másikat használod.
Csak USB-s gépbe épített töltővel nem tudsz egyszerre fényképezni és tölteni.
Nekem az új Canon SX700 (és az SX710 is) mindkettőt tudja, sok USB-s töltős géphez lehet kapni külső töltőt is (pl. Sonyk).
A táska mérete és ára megint a gép méretétől függ. 8 GB-nál nagyobb kártya csak akkor kell, ha sokat kamerázik vele. Csak fényképekhez és ha fényképezés után pár napon belül gépre másolják a képeket, akkor még a 8 GB sem lesz tele soha.
Fontos még, hogy kell-e kis nézőke (kereső) a gépre, vagy elég az LCD? Ha rossz a felhasználó szeme (erősen távollátó), akkor a kis nézőkét beállíthatja a saját dioptriájához, míg az LCD-t nem tudja elég távolról nézni ahhoz, hogy élesen lássa.[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
válasz Ukraan #50995 üzenetére
Az OLX-en van egy 15 ezerért, de alkuképes.
Nekem is van egy eladó A3200, most egy kollégámnál van, de a jövő héten fel fogom tenni.
A lényeg az, hogy érzékeld a különbséget a két gép között. link
Az intelliges iAuto üzemmód magától felismeri a témát és a felvételi viszonyokat, magától kapcsol pl. makróba vagy mozgáskövetésre, éjszakaiba vagy arcfelismerős portré üzemmódba, egy gyerek is jó képeket tud vele készíteni.[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
válasz sanzi89 #50996 üzenetére
Ok, akkor Samsung kilőve.
Mindenképpen ezt a 3 márkát ajánlom: Pana, Canon, Sony.
Kategóriánként más-más sorrendben, de mindig ez az első 3 márka kompakt és bridge kategóriában, a többi csak néha tud felzárkózni hozzájuk.
Olyan csati egyik készüléken sincs, mint a telefonon. Külön kütyü nem kell, de saját kábel mindenképpen.
90 ezer körül MILC vagy DSLR nincs újonnan, marad hát a bridge, esetleg egy megtermettebb kompakt (de akkor már mégis inkább a bridge).
Nagy zoom (20-30x) kell, vagy jobb fényerejű obi inkább?
Az arukereso.hu sokat segít a keresésben, a bal oldali oszlopban be tudod állítani a preferenciákat és az árkategóriát, szűrj rá a 3 márkára és látod, hogy mit mennyiért lehet kapni. Ha kinéztél pár konkrét típus, akkor azokkal kapcsolatban könnyebben tudunk segíteni.[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
A gépkeresés feltétele az volt, hogy "a lehető legjobb képeket csinálja automata üzemmódban!"
Tehát nem az a lényeg, hogy milyen határesetekben milyen kézi beállítás lenne jobb, hanem olyan automatika kell, amelyik a lehető legjobbat hozza ki az adott gépből. Ilyen témafelismerő intelligens automatika a 90 ezres kategória újabb gépeiben már mindegyikben benne van (sőt az olcsóbbakban is).[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
válasz scarabaeus #51027 üzenetére
Én fényképezős teszteket és olvasói véleményeket olvasgattam az utóbbi napokban és egyet is értek veled. Ami az egyik hozzászólónak negatívum, az a másiknak pozitívum. Olvastam nyilvánvalóan hibás beállításból adódó negatív kommentet is egy gépről. De azért a tesztek írói profik eléggé ahhoz, hogy legyen összehasonlítási alapjuk, béna júzer meg nem csak a kommentelő lehet, hanem az olvasónak is lehetnek ugyanolyan szempontjai, elvárásai.
-
yvsmad
őstag
Beltérben több fény kell, esetleg sorozat lövés vagy mozgáskövetés. Meg persze ne ablakkal szemben fényképezzen. Ezt még a saját családtagjaimmal sem tudtam megértetni.
De mit jelent a rossz kép? Elmosódott? Zajos, szemcsés? Máshová fókuszált a gép? Mindegyikre van megoldás.[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
válasz sanzi89 #50991 üzenetére
Akkor írok egy elrettentő példát:
Valamikor 2007-2008 tájékán az egyik kollégám krétai nyaralása előtt jól bevásárolt egy bő százezres Canon bridge géppel. (Akkor még többet ért a 100 ropi, mint ma.) Kérdeztem tőle, hogy miért vett ilyen drága gépet, hiszen még amatőrből is kezdő volt. Azt mondta, hogy olyan gépet akart, amit nem kell állítgatni, csak célozni meg lőni. Mondtuk neki többen is, hogy ezt szinte a legolcsóbb gép is tudta volna, a nagy Canon pont azoknak jó, akik állítgatni is szeretnek (és tudnak). Nem, neki volt elég pénze és vett egy nagy gépet. Nyaralás után hozta a képeket, hát én majd' lefordultam a székről: az összes kép olyan szemcsés, zajos volt, hogy rossz volt ránézni. Kérdeztem tőle, hogy nem zavarja a szemét? Hát neki így is jó. Mondtam, hogy ezt fele áron is elérhette volna, akár jobbat is. Kiderült hogy a gép valamilyen megfontolásból automata üzemmódban fix ISO400-zal lőtte a képeket a krétai verőfényes napfényben is. Vagy ő állította be valamilyen sugallatból és úgy is felejtette. Akkoriban még az ISO400 sokkal zajosabb volt, mint ma és az automatika sem terjedt ki minden beállításra.
Mi ebből a tanulság? Nem biztos, hogy a full automatikus megoldás a drágább gépből jobb eredményt hoz ki. Aki meg nem ért hozzá, az ne vegyen drága gépet, mert az árcédula nem fogja pótolni a felhasználó ismerethiányát.[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
válasz Cyborg #51039 üzenetére
Még mindig nem tudni, hogy mi volt a baj a képekkel. Nem beszélve arról, hogy a tükrös előtt a régi Kodak is jó képeket csinált. Az a gép meg ugye nem a fotográfia csúcsa... enyhén szólva sem. Se nem gyors, se nem jó fényerejű, semmit nem tud abból, amit a mai LX7 már tud. Legfeljebb a gyerekek voltak még kevésbé virgoncak akkoriban.
[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
válasz scarabaeus #51105 üzenetére
Igen, eléggé egybefolynak az értékek. Nem tudom, miért spóroltak a szóközökkel, kicsit szétválasztva egyértelműbb lenne. Én is félreolvastam.
[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
"azonos érzékenységen is szebb, vagy legalább hasonló az FZ200 képe"
Az lenne a normális, ha végig mindenhol szebb lenne és nem is kicsit, nem gondolod?
Az érzékenységet meg nem kellene piszkálni kompaktok és bridge-ek esetében, mert csak magunkkal tolunk ki. Érdemes elolvasni az árukeresőn az FZ1000-hez beírt olvasói véleményeket. Egész nyaralásokat fotóztak végig ISO 1600-on meg ISO 800-on és zajos a kép! Ez hallatlan! DSLR felhasználók ilyen alapvető dolgokat nem tudnak...[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
A Sony HX60-at nem találtam az Imaging Resource-on, a HX50-nel nem összekeverendő, mert csak kívülről hasonlít, de az 50-es sokkal gyengébb. Júniusban fog megjelenni a HX90, azt is érdemes lesz összehasonlítani a többivel.
Sok félprofi fotós visz az utazásaihoz egy kis travel zoom gépet a DSLR szett mellé és nem sírnak a kályhacső miatt mivel tudják használni és azt is, hogy mire jók ezek a gépek, nagy megelégedéssel használják is. -
yvsmad
őstag
válasz Vergilia #51114 üzenetére
A P900 túlárazottságában teljesen egyetértek veled, nekem is inkább az ára kellene, mint a gép. Ellenkező esetben már itt lenne nálam.
De az árától eltekintve jobb gép, mint a PZ200. A Panának is van jobb gépe ennél, de az megint túl van árazva.
A Pana sem tudott még ekkora zoomot csinálni semmilyen optikával, úgyhogy nem kellene szidni, hogy milyen fényerő van az equiv. 2.000 mm végén.[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
"Kb. egy árban vannak, a szenzor ugyanakkora, ráadásul az FZ200 sokkal régebbi gép"
Elvileg igazad van, de a miniatürizálásnak mindig megvan az ára. Nem mindegy, hogy a kiránduláson, utazás során egy koloncot cipelsz a nyakadban, amitől mielőbb szabadulnál, ha tehetnéd, vagy (közel) ugyanaz a tudás és minőség elfér a zsebedben is és szinte mindig nálad lehet. A travel zoom nem azoknak kell, akik sötét szobában rohangáló gyerekekről akarnak 5-6 m-ről, vaku nélkül tökéletes portrékat készíteni (bocs Kati). Főleg kültéri vagy nyugodt beltéri képekhez. Ha hosszabb a záridő, akkor tedd le vagy támaszd ki a gépet. De ez a legjobb bridge-ekre is igaz. Ha meg folyamatos mozgás van, akkor kamerázz. Utómunka meg a DSLR-ekhez is kell (sőt...) úgyhogy ugyanezt megteheted bármelyik gép esetén is.
[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
válasz Vyndree #51134 üzenetére
Volt 2 Pana bridge gépem is korábban + külön videokamerám is sokféle. Egy kameratáskában mindig volt nálam 2 gép + kiegészítők. Na, ezt untam meg és vetem egy Pana TZ31 travel zoomot. Mindenhol nálam volt, a munkahelyemtől a családi eseményekig, a nyaralásoktól az üzleti utakig, feltűnés nélkül a zsebemben. 3 év után tönkre ment, ehhez hozzájárult egy leejtés is. Azóta keresem az utódját, nemsokára 2 gépet fogok tesztelni. A képük sokkal jobb, mint a korábbi bridge gépeimnek, és azoknak a képeit is mindig utómunkáztam. Többet nem hiányzik a bridge.
[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
válasz Vyndree #51136 üzenetére
A MILC és rokonai sem lényegesen kisebbek, mint a bridge gépek. Sőt a jobb optika miatt nehezebbek is.
A sógornak van egy Canon G1 X gépe 50 mm körüli obival, nehezebb, mint bármelyik bridge-em volt. DSLR után vette kisebb, de kb ugyanolyan minőségű gépnek, egy nyaraláson használta, azóta elő se vette.[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
válasz Tin_Shield #51138 üzenetére
Lehet, hogy Mark II az övé, már nem tudom. Az elejére csak G1 X van írva, de nem régi gép, kb. 2013-ban vette.
Van több kategória is, ami hasonlít a MILC-hez, csak kicsivel kisebb vagy nagyobb. De kitobival is elég nagyok ahhoz, hogy ne lehessen egyszerűen zsebre vágni. (Mellesleg a bridge sem egy méret, ott is vannak komoly méretkülönbségek.)A linkedben ott van pl. a Sony alpha a5000. 35 mm a gép + 30 mm az obi = 75 mm vastag és összesen 385 g. Ismerek könnyebb bridge-eket is. Elég komoly kabátzseb is kell hozzá.
Amikor letettem a bridge-ről, először én is MILC-eket néztem, de mikor rájöttem, hogy mekkorák is ezek a legkisebb obival együtt is és hogy mennyibe kerülnek (2012-ben újonnan), akkor kezdtem a travel zoom után érdeklődni.[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
Igazából ha meg tudod tartani, akkor záridővel tudod kompenzálni az fé hátrányt és nem (ettől) lesznek rosszabak a képeid sem.
Az FZ200-at most mihez akarod hasonlítani?
A MILC gépek csak obi nékül kicsik, úgy viszont nem lehet használni őket. Egy közepes obival már méretben is ott járunk, mint egy bridge-el, csak sokszoros áron. Szerencsés esetben legalább a képminőségen meglátszik az árkülönbség, de a kis méret igencsak csalóka.[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
válasz Tin_Shield #51143 üzenetére
Ahol az obi kiáll a géptestből, azt elég nehéz zsebre vágni, akármilyen kicsi is a géptest. Olyan, mintha egy travel zoom gépet kiengedett obival akarnánk tárolni, elég hülyén mutatna.
De ez csak az én szempontom, senkinek nem kell a saját kedvenc gépét emiatt megvédenie előttem.
Én keresztül mentem egy folyamaton és ide lyukadtam ki. Titeket más élmények értek, más dolgok hatottak rátok. Szerencse, hogy van válaszék és mindenki megtalálja a neki tetsző gépet.
Bridge gépekből pl. a Kodakok elég kicsik (legalábbis 1-2 olcsóbb típus, amit eddig láttam). A lent belinkelt Olympus SZ-17 bár traveller kategória, már inkább átmenet a kis kompakt és a Kodak bridge méret között. -
yvsmad
őstag
Mint írtam, volt már 2 Pana bridge-em is és a mozgó alakok elmosódtak azokon is akármilyen 2,8-as apertúrával fényképeztem. Akkor elővettem a Sony AVCHD kamerámat és megoldottam vele a rögzítési feladatot.
Azt is írtam, hogy a miniatürizálás pénzbe kerül. Pl. egy notebook drágábban gyengébb konfigot nyújt, mint egy asztali gép, mégis notit vesz ma boldog és boldogtalan. Tehát igazad is van, de nem erre van igény.
[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
válasz Vyndree #51149 üzenetére
Nem, van családi videó gyűjteményem. Kezdtem Video 8 kamerával, majd volt Hi8, Digital 8, MiniDV és AVCHD. Sokkal életszerűbbek, mint a beállított fényképek, a másik városban élő nagyszülők is szívesen nézték az unokájuk ténykedését videón. A fényképek közül egyet kinagyítva kitettek a polcra, a videókat meg órákig nézték.
Mindegyik rendszerből volt Sony, de MiniDV-ből volt Kodak, Pana és JVC is. Én a Sonykat szerettem a legjobban, mert gyengébb fényviszonyok között nem nyújtották a záridőt, mint egy fényképezőgép, hanem az expozícióból vettek le, így a zaj is kisebb volt és nem lett uszályos a kép soha. A többi márka úgy működött, mint egy fényképező.[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
Csak számomra jobb választás. Egyébként csak az összehasonlító oldalt hoztam fel azt megnézni, hogy a lenézett kis kompakt gép és a hájpolt bridge-ek képei milyen arányban állnak egymással. Onnantól már te kezdtél magyarázkodni, biztosan láttál valamit.
Az SX710 és a Sony HX60 az, amit ezek alapján kinéztem magamnak. Valamiben az egyik a jobb, valamiben a másik, valamiben meg mondjuk az FZ200 de más bridge is állhatna itt. Nyilván egy kompakt méretű 30x zoomos obinál valamiben kompromisszumot kell kötni, de ezek a kis vackok eléggé partiban vannak a komolyabb bridge-ekkel is, nem beszélve egy rakás gyengébb bridge-ről, akár milyen fé is van rájuk írva.[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
válasz Tin_Shield #51153 üzenetére
A dkamera.de oldalán a Sonynak kicsivel sötétebb a képe, de jobban eltalálta a fehéregyensúlyt.
Talán a sötétebb kép miatt, de kevésbé látom zajosnak is az RX100 képét. Innentől már ízlés kérdése a választás. -
yvsmad
őstag
válasz Tin_Shield #51155 üzenetére
És ennek ellenére sötétebbre állítva is sokkal jobb az RX100 képe ISO 400-on.
Abban is van igazság, amit írtál, de még nehezebb összehasonlítani 2 gép képminőségét akkor, ha nincs semmi közös a tesztképekben. Ha minden változó egyszerre változik, akkor nem marad összehasonlítási alap.
Az LX7-ben tényleg csak 10 MPix érzékelő van? Mondjuk az új Pana TZ70 is visszament 12 MPix-re, de ez alá már nem érdemes menni szerintem.[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
Légyszi, mutass egy tesztoldalt, ami komolyan vehető ÉS ugyanazokat a képeket ugyanolyan körülmények között lövik a különböző gépekkel. Én sajnos nem tudom egy félrárnyékos portré kontra napsütéses utcakép alapján eldönteni, hogy melyiket készítő gép a jobb. Még csak megközelítőleg sem.
Oké, akkor hagyjuk a "mindenki kedvence" FZ200-at (pedig összehasonlítási alapnak jónak tűnt) és vegyünk 10 db bridge-et neves gyártóktól a 80-100 ezer közötti kategóriában, jó alacsony fé számokkal (pl. Nikon, Olympus, Fuji, Kodak, stb., várok javaslatokat) és hasonlítsuk össze a képeiket a lent említett két kompakt gépével.
Az összehasonlító oldalakra is kérek javaslatokat a fentiek alapján.Nem itteni vitához kell, hanem nekem van rá szükségem, hogy választani tudjak.
De ha gondoljátok, 1-2 készüléket meg is beszélhetünk.[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
válasz Vyndree #51162 üzenetére
Nem gondoltam volna, hogy valakinek még magyarázni kell a mozgókép előnyeit az állóképpel szemben, de hát itt ez egy fotós topic, itt minden feladatot csak fényképezővel, azon belül is csak állóképpel lehet megoldani és minden más téma OFF TOPIC.
Vegyétek úgy, hogy nem is említettem.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Jön a Heroes of Might and Magic: Olden Era
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- iPhone topik
- Háztartási gépek
- Xbox Series X|S
- Autós kamerák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest