Új hozzászólás Aktív témák
-
Elemental
addikt
válasz Chris Kiki #52878 üzenetére
Erre akartam utalni. 2002-ben volt először fedélzeti számítógépes autónk, mentem lefelé valami dombról, mondom akkor üresbe teszem, hogy ne fogyasszak semmit, ránéztem a pillanatnyi fogyasztásra, és meglepődtem, hogy ír fogyasztást, 5-ösbe tettem és akkor meg 0 volt a fogyasztás. Ekkor jöttem rá, hogy a motorfék spórol.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Chris Kiki #52878 üzenetére
A thread innen indult.
A kolléga/fórumtárs hozzátette, azt, amit senki nem vitatott, hogy a mai autóknál nincs fogyasztás motorfékes üzemmódban, bizonyítékként felhozva, a pillanatnyi fogyasztásmérő által mutatott 0 értéket.. Hozzászólásomban ezt nem vitatva rá próbáltam mutatni, hogy a pillanatnyi fogyasztást nézegetve, nem sokra megyünk a kocsi valódi fogyasztásának felmérésekor. Tehát nem tagadtam, bár ő ezt úgy értette, sőt azt gondolta, (nem tudom miért? ) hogy őt ezzel "degradálom" holott ez se szándékomban nem állt, se nem következett a hozzászólásomból.
A kocsi valódi átlagfogyasztását csak a megtett kilométerrel osztott üzemanyagfogyással lehet igazán jellemezni. Laikusként nem tudom pontosan hogyan mér, de igazából nem is érdekel, hogy mit mutat akár a pillanatnyi, akár az átlagfogyasztást jelző műszer a műszerfalon, ha a végeredménnyel igazán csak a benzinkúton fogok szembesülni.
El tudod képzelni, hogy valakinek kiírja két (tele) tankolás között mondjuk a 6 literes átlagfogyasztást a műszer, tudja, hogy pont 400km-t ment, majd ha sikerül 28 litert beletankolni az üzemanyagtartályba, csalással vádolja a benzinkút üzemeltetőjét/kezelőjét? Gondolom furán néznének rá, ha erre hivatkozva hívna ellenőrt....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
brd
nagyúr
válasz Chris Kiki #52882 üzenetére
A vitához nem kívánok csatlakozni, csak egy elméleti kérdés: hogyan lehetne valami pontos mérőeszköz, ha egy feltételezés alapján egy adott üzemben szándékosan nem végzi a feladatát? Mi van, ha kicsit hibás az üzemanyag adagolása és mégis adagol motorfékes üzemben?
The only real valuable thing is intuition.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Chris Kiki #52882 üzenetére
egy városi cirkálásnál jól jön ha tudod, hogy mondjuk 50-nél 4-esben vagy 5-ösben érdemesebb hagyni a váltót
Szerintem itt nem érdemes a fogyasztásmérőt nézegetni, mert minden szitu más. Persze lehet, hogy akit kerülgetnek a forgalomban a városban, az pont ezt csinálja, ellenben szvsz. minimális fogyasztáscsökkenést lehet max elérni.
De még mindig ott tartunk, hogy érdemes-e üresben gurulni, vagy nem? Vegyük azt a szitut, hogy fékezel, mert a motorfék nem elég. Ilyenkor gyakorlatilag a lefullasztás közelébe hozható a motor, ha sebességben van.Mondjuk menj ötödikben a városban és meg kell állnod a lámpánál, mert pirosra vált. Azaz három másodperc alatt kell mondjuk megállnod. Ilyenkor én kiteszem üresbe és úgy fékezek. Mit csinálok rosszul és miért?Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
mezis
nagyúr
válasz Chris Kiki #52882 üzenetére
Fogyasztás mérő: pillanatnyi és hosszabb távra kiírt értékét fenntartással szoktam megnézni.
A pillanatnyi inkább csak vezetés technikai segítség.
Hosszabb táv: mennyire pontos a távolság mérése (gumi kopottság, légnyomás), mennyire lehet pontos a befecskendezett milliliterek mérése ? Fontos a vezérlő elektronikának a pontosság, vagy elég annyi, hogy most éppen változtat x%-ot, mert változott a hőmérséklet, meg éppen emelkedő következett,... Az elfogyasztott rengeteg milliliter összegéből lesz a 10000 - 50000milliliter....
Szerintem az elfogyasztott üzemanyagra pontosabb értéket mutat a töltő állomás.[ Szerkesztve ]
mezis
-
félisten
válasz Chris Kiki #52878 üzenetére
Nem mindegy, hogy valóban nem fecskendez be üzemanyagot, vagy a számítógép a mérési pontatlansága/mérési hibahatára/olyan kevés a mennyiség, hogy nem tudja mérni stb miatt jelez nulla értéket. Csupán erre a többtényezős dologra hívta fel a figyelmet philoxenia. Legalábbis az én értelmezésem szerint.
-
félisten
válasz Chris Kiki #52889 üzenetére
Mindig van mérési pontatlanság.
El van zárva a benzincsap (bizonyos fordulatszám tartományig).
Motorfüggő a dolog.Köszönöm a cikket!
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Chris Kiki #52892 üzenetére
Mint mondtam olyan 3 másodperc az egész.
Városban autózáskor mindig a gázpedálról emelem a lábamat először, viszont, ha fékezni kell, akkor általában sebességet váltanom is. A Berlingo 1.4 nem egy izomautó, negyedikben már nemigen gyorsul 40-nél, vagy igen lomhán. Vitara az sokkal fürgébb, viszont az meg legtöbbször ötödikben van kiguruláskor. Szolnokon nem jellemző, hogy sokat tudj menni egyenletes tempóban sajnos. A lámpánál a beleférek-nem férek bele a jellemző, így a legtöbbször az utolsó métereken kell dönteni, hogy gáz, vagy fék. Ha fék, akkor nincs idő a fordulatot nézni. Szituációfüggő fékezés-gázadás, bevágnak elém, bevágok más elé, szintén nem oldható meg motorfékkel szépen leváltogatva.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
mezis
nagyúr
válasz Chris Kiki #52891 üzenetére
Benzines autóknál pl VISSZACSATOLÁSSAL (is) működik a befecskendezés vezérlése. Lambda szonda adja az információt, a computer meg kalkulál, jósol és vezérel. Ennél nincs különösebb jelentősége a befecskendezett mennyiség pontos mérésének. Elég annyi. hogy az előző adagokhoz képest most mennyivel többet, kevesebbet vagy ugyanannyit.
mezis
-
félisten
válasz Chris Kiki #52906 üzenetére
Nincs ebben értetlenkedés. Neki nulla fogyasztást jelzett a fedélzeti. Ez adódhatott mérési pontatlanságból, vagy abból, hogy valóban nem fogyasztott abban a pillanatban üzemanyagot a motor.
-
mezis
nagyúr
válasz Chris Kiki #52905 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a befecskendezett üzemanyag mennyiségét a befecskendezés IDEJÉVEL (szelep nyitva tartásával) szabályozza. Az időtartamnál is relatív a dolog. Sok volt? Valamivel kevesebbet. Mennyivel ? Van egy gyári alap táblázata (több dimenziós) és egy aktuális, az utóbbi időben "bevált" nyitva tartási értékekkel. Oszt, szoroz,..., és nyit - zár. A kalkulált miligrammot (millilitert) meg hozzáadja az elfogyasztott üzemanyag aktuális értékéhez.
Gondolom valahogy így működik.[ Szerkesztve ]
mezis
-
MasterMark
titán
válasz Chris Kiki #52913 üzenetére
Azt viszont nem ismered, hogy mennyire kopottak az alkatrészek, mennyire kopott az injektor. Ezért kalkulált az érték és nem mért.
szerk.: És a lényeget kifelejtettem, hogy sosem lesz pontos, csak közelítő az érték.
Ja és a kosz sincs számolva.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
válasz Chris Kiki #52916 üzenetére
Többször is írtátok, hogy pontos. Nem pontos, csak közelít.
A kopást nem lehet előre jósolni, mert túl sok mindentől függ, főleg az üzemanyag minőségétől.
szerk.: Az viszont igaz, hogy elég pontos a közelítés. (Kicsi az elhanyagolt váltózók miatti eltérés.)
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
mezis
nagyúr
válasz Chris Kiki #52942 üzenetére
"2107.02.07. óta megvan minden tankolásom adata. "
És mit tankoltál Köbüki ? Folyékony elektront ?mezis
-
mephi666
nagyúr
válasz Chris Kiki #52991 üzenetére
fékezek, belénk jönnek, vagy a mögöttünk levő bebambul és utolsó pillanatban átrántja a szembe sávba... hirtelen úgy kalkuláltam, hogy a legszerencsésebb az, ha nem kezdek semmi manőverbe... ha a kutya kiugrik, akkor esetleg a mi kocsink elejéről bont le valamit, de ha fékezgetek, vagy próbálom kikerülni, abból komolyabb baleset is lehet
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
dh66e
veterán
válasz Chris Kiki #53428 üzenetére
Mindegy hogy közösségi rolles vagy szimpla rolleres....én nem engedném őket az utakra csak ahol megoldható hogy külön sávjuk legyen.
Szabályozás nincs még rájuk a járdáról letiltották őket azóta az utakat róják.Kresz vizsgát sem kell tenniük, de büntethetik őket ha nem ismerik az alapfogalmakat, táblákat ha bajt csinálnak.
Teljes káosz ez az egész jelenleg.[ Szerkesztve ]
-
dh66e
veterán
válasz Chris Kiki #53430 üzenetére
Jah értem,bocsi.
Miután az úttesre lettek száműzve ugyanazok a szabályok érvényesek rájuk mint más ott közlekedőkre.
Nem biztos hogy a buszos a hibás ezt még nem tudjuk.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Chris Kiki #53430 üzenetére
A labbal hajtos ugyan az a kategoria, mint a kozossegi roller. Max aszerint vannak megkulonboztetve h elektromos-e vagy nem, es eszerint vannak par helyen kitiltva.
(#53419) kw3v865: Minusz a kmora hibaja, szorozva a mero es a jarmu haladasi iranya altal bezart szoggel szamithato coszinusz tenyezo. Na ez nem lehet 118.
[ Szerkesztve ]
-
Elemental
addikt
válasz Chris Kiki #53483 üzenetére
Az ilyet de szívesen tarkón csapnám. Azt kívánom az ilyennek, hogy egyszer akadjon az emberére egy ketrecharcos vadállat személyében.
-
syberia
veterán
válasz Chris Kiki #53483 üzenetére
Az audis nem való a közutakra. De a másik is megéri a pénzét, a követési távolság, sávváltás , jobbra tartás szabályait sem sikerült betartania.
https://howbad.info/
-
nyikszi
őstag
válasz Chris Kiki #53573 üzenetére
Nekem is pont ez jutott elsőre eszembe, ez elgázolta, nem elsodorta!
#53575 mephi666Volt egy kolléga, elég magas pozícióban és céges autóval karambolozott. Ezt eltusolta azzal, hogy más vezette az autót (ne kérdezzétek hogyan, de sikerült neki), mert hogy ivott, ha szondáztatás lett volna, akkor kicsapják. Majd következő alkalommal, kb. 3 hónappal később megint megtörtént, csak éppen akivel karambolozott nem volt bekötve, így lekoccolta a kormányt és eleredt az orra vére. Persze rendőrségi helyszínelés, szonda... Ezt már nem úszta meg, páros lábbal rúgták ki.
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
mephi666
nagyúr
válasz Chris Kiki #53635 üzenetére
én úgy tudom, hogy buszsávot gyorsítósávként nem szabad igénybe venni, viszont ha jobbra kell kanyarodnod, akkor besorolhatsz a buszsávba kanyarodás előtt
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
fjudors
aktív tag
válasz Chris Kiki #53635 üzenetére
de van felfestés..
link
link
itt is hiányzok a tábla,akkor mész a buszsávban? Bár, szerintem itt csak nem pótolták, mintha kitört volna.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Chris Kiki #53635 üzenetére
Igen, büntethető, mivel az útburkolati jelből tudja, hogy buszsáv. Ha mondjuk az lekopik, vagy esik rá hó és emiatt nem látszik az útburkolati jel, akkor egészen az első buszsáv tábláig szabályosan közlekedhet ott.
-
válasz Chris Kiki #53670 üzenetére
Igen meg kellett volna. Akkora követési távot kellett volna tartania, ahova egy személyautó biztonságosan vissza tud térni előzés után.
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
félisten
válasz Chris Kiki #53664 üzenetére
Azért ez így elég rágógumi szabály. Nem véletlenül jelzik az előzni tilost is táblával a záróvonallal egyetemben.
Igaziból tök egyértelmű. A busz felfestés és a buszsáv tábla önmagában is hatályos, tehát bármelyik megfelel a jelzésére. Kb ugyanez az előzni tilos tábla/záróvonal is. Annyi, hogy ha nincs tábla csak felfestés, akkor az ha leesik egy kis hó, már nem is vehető figyelembe, hiszen nincs mit figyelembe venni. A táblát viszont akkor is látod, ha esik a hó. Persze ha azt döntik ki, akkor nyilván a tiltás/jelzés megszűnik.
És akkor a #53661-ben meg is adod rá a választ: Ezek az említett útburkolati jelek, csakis jelzőtábla, fényjelző készülék, vasúti átjárót biztosító berendezés kiegészítőjeként funkcionálnak. Önmagukban nincsen semmiféle szabályzási funkciójuk.
Abban a hozzászólásban másik táblákról volt szó. Olvasd el amire válaszoltam hozzászólást. Elsőbbséget szabályozó táblákról volt szó. Azoknak csak kiegészítője lehet az útburkolati jel.
Most akkor szabályzó erővel bír az aszfalton a BUSZ felirat vagy sem?
Igen, szabályzó erővel bír.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Chris Kiki #53676 üzenetére
Nekem is gyanús.
Cappa72 Kint van a felvétel.
-
stickermajom
addikt
válasz Chris Kiki #53866 üzenetére
Ezt miből sikerült kikövetkeztetni?
-
stickermajom
addikt
válasz Chris Kiki #53868 üzenetére
A becsatlakozó útról balra kanyarodó autósok lámpája nem látszik a felvételen.
-
Krogoth
senior tag
válasz Chris Kiki #53868 üzenetére
7 mp telik el a gyalogos pirosra váltása és az autó megjelenése között. Ez bőven elég idő, hogy a kocsi szabályosan, zöld jelzésnél indulva odaérjen.
-
Reggie0
félisten
válasz Chris Kiki #53871 üzenetére
Igen, altalaban a keresztiranyban piros szokott lenni a lampa, kulonben minek lampas keresztezodes.
-
Atomgeszi
veterán
válasz Chris Kiki #53871 üzenetére
De az nem a(z innen nézve) lentről jobbról balra kanyarodók lámpája.. Hanem akik jobbról jönnek. Azoknak, ha zöld lett volna meg még a lentről jövőknek is, akkor lett volna igazán nagy csatt.
-
Atomgeszi
veterán
válasz Chris Kiki #53874 üzenetére
Nem frissítettem mielőtt elküldtem, aztán közben már ott volt a válasza.
-
válasz Chris Kiki #53939 üzenetére
Véleményem van, de nem biztos hogy úgy helyes ahogy gondolom, ezért van a fórum. Ha szerinted hülyeség akkor írd le te hogyan gondolod, ha nem akarod az a te dolgod. Én örülök neki ha tanulok valamit.
Lőfegyvereket szeretem, nálunk családi hagyomány a vadászat és sportlövészet. Érdekel a téma.
Amiben biztos vagyok az az hogy felfelé lövöldözni veszélyes, tele van vele a net hogy visszahulló lövedék mit tud tenni, az is igaz hogy nagyon kicsi eséllyel talál el valakit.
Azt nem tudom hogy mivel (azaz remélem nem az ezer éves pa63-al) lőnek, és azt sem tudom milyen lőszerrel de az szerintem tény hogy nem egyformán deformálódnak felületen a lövedékek.
Abban biztos vagyok hogy többször kellene fegyvert használniuk de nem halálos eszközöket. Mivel szerintem nincs tekintélyük a rendőröknek és ezt visszahozni csak úgy lehet ha látványosan fellépnek azok ellen akikkel kell. És itt a látványoson van a hangsúly.
Mennyivel jobban nézne ki a hírekben hogy megállították a menekülőt pillanatok alatt igaz eszközökkel és megsérülhet a menekülő mint az hogy üldözik x ideig és sértetlenül állítják elő. Visszatartó erő lenne ha eleve több eszköz lenne a rendőröknek. Bár nem jó hasonlat de ugyan így a tanároknak is azóta nincs tekintélyük mióta hozzá sem érhetnek a gyerekekhez, ezzel persze semmit nem lehet kezdeni.
Azt nem támogatom hogy mindenkit halomra kell lőni, de azt igen hogy több eszköz kell a rendőröknek és ilyenkor merjék használni.
Simán gumilövedék a hátba, nem figyelmeztető lövést élesből. Szerintem ha fegyvert kell használni akkor használni KELL, ne legyen figyelmeztető lövés.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
félisten
válasz Chris Kiki #54083 üzenetére
Ahogy nézem beljebb akart húzódni a másik autó miatt, csak túl kicsire vette az "ívet". Majdnem elkaszálta a másik motorost is, nagy szerencséje volt.
-
Krogoth
senior tag
válasz Chris Kiki #54083 üzenetére
Önmagában az a tény, hogy a 130-ra tervezett autópályán 300-al ment eleve faszság
-
mezis
nagyúr
válasz Chris Kiki #54119 üzenetére
Sajnos ez 5 - 10 évvel ezelőtt is előfordult, pedig már nem az a Csepel teherautó volt.
mezis
-
Reggie0
félisten
válasz Chris Kiki #54119 üzenetére
Illetve a maradek viz szokott az uzemanyagszurobe befagyni, hiaba veszel barmilyen premium uzemanyagot.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Chris Kiki #54190 üzenetére
Borton kell azt jonapot. Addig legalabb biztosan nem vezet. Mondjuk 5 ev letoltendo minimum.
[ Szerkesztve ]
-
Logitech
aktív tag
válasz Chris Kiki #54301 üzenetére
Arra írtam, mert a videó címe is az, hogy még a sofőr is belezavarodott, Lauda is azt írta, nem tudja mi történik körülötte. Nagyon is tudta, hogy mit csinál, ez volt a lényege a mondandómnak.
Nincs személyes ismeretség, az gondolom nem számít annak, ha 1-2 alkalommal rendeltem már onnan kaját. -
Logitech
aktív tag
válasz Chris Kiki #54305 üzenetére
Nem derül ki. De az látszik, hogy meg van a rutin, mikor kell elindulni, hogy így át tudjon menni egyenesen.
-
Csókolom
tag
válasz Chris Kiki #54309 üzenetére
a film lenyeget 3 pontban összefoglalva a kövtkezöket allapitotta meg:
-aki feltöltötte a youtub-ra fingja sincs, hogy mi törtenik
-ket pizzafutar talakozott az egyik cimröl jött, a masik cimre ment
-mar rendelt tölük pizzat 1-2 alkalommalparhuzamos vilagok
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Chris Kiki #54478 üzenetére
Es meg az ugyes sem felebez a sulyosbitasert. Az is csak az adonkat lopja...
-
nyikszi
őstag
válasz Chris Kiki #54478 üzenetére
Ez tényleg nevetséges
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
Reggie0
félisten
válasz Chris Kiki #54535 üzenetére
Nem, az csak 1-2 meghatarozott szabalysertesre van. Meg az objektiv felelosegert nem allitanak elo, csak csekket kuldenek.
-
Reggie0
félisten
válasz Chris Kiki #54549 üzenetére
Igen, ez meg a masik. Havas/jeges uton olykor nem konnyu a 6m/s2-t elerni. De ha mar ugy is kotelezo a tavolsagtarto asszisztens, akkor annak a jelet is fel lehetne hasznalni.
[ Szerkesztve ]
-
nyikszi
őstag
válasz Chris Kiki #54581 üzenetére
Épp most olvastam és be akartam linkelni. Remélem példát statuálnak, mert ami manapság megy az utakon, az már felfoghatatlan.
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
mephi666
nagyúr
válasz Chris Kiki #54581 üzenetére
Ja, hát így már más: tényleg ekkora barom vonulhat majd az igazi "celebcellába" ...mehetne akár mricsi meg a soroksári gyilkos mellé harmadiknak, úgyis olyan "szép példány" mindkettő
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
őstag
válasz Chris Kiki #54624 üzenetére
Jóóó, azért ott semmi veszély nem volt, mert nem jött senki a szembejövő sávból és hirtelen sem fékezett, de valóban nem ez a racionális módja a dolog rendezéséhez.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
MasterMark
titán
válasz Chris Kiki #54624 üzenetére
Az a lényege, hogy más helyzetben is vannak ilyen pofátlanok teljes mértékben következmény nélkül. És tudja is, hogy nem lesz következménye, mert normális ember ilyenkor mit tud csinálni? Maximum dühöng magában. (Én is.)
Viszont amikor van valaki aki odamegy mellé megkérdezni, hogy ezt mégis hogy gondolta, akkor én azzal vagyok. Ilyenkor persze azok vannak felháborodva akik előzőleg pofátlankodtak.Mostani helyzetben pedig a buszosnak extra "bátorsága" volt, mivel nagyon jól tudta, hogy a busz be van kamerázva, és így ő is meg fogja szívni. Ennek ellenére erősebb volt az igazságérzet, olyannyira hogy saját magára is vállalta a következményt.
(És nem a buszosokat védem, mert ők is tudnak hasonló pofátlan dolgokat művelni. Csak most itt a konkrét helyzetről van szó.)
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest