Új hozzászólás Aktív témák
-
syberia
veterán
válasz MasterMark #44662 üzenetére
Szerintem hasonlóan reagált volna az önvezető autó vezérlése, ha hirtelen áttér a szembejövő sávból egy jármű. A frontális ütközés kivédését ilyen esetben a fizika törvényei nem teszik lehetővé, nincs idő vészfékezésre, vagy elkerülő manőverre.
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
-
syberia
veterán
Se téli gumi, se blokkolásgátlós fék. Jól látszik hogy az első kereke állóra van fékezve (ónos eső) a körforgalomba érkezéskor. Természetesen a tréleres lett volna a hibás összeütközés esetén, de a kamerás sofőr jól lereagálta a szituációt.
(#46804) mephi666: Indiánok? Ott az emberek vérében van a vezetés.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
Erre a jelenetre emlékeztem, de csak most tűnt fel a cselesen belefont politikai üzenet: a jobb kormányos könnyebben kisodródik.
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
Én egy esős napon nagyon magabiztosan érkeztem ebbe a jobbosba. Van egy pillanat amikor mind a 4 kerék csúszni kezd, és többször ellenkormányozva próbálod megtartani a járgányt, de a végén 180 fokban parkolsz le a belső sávban. Nem sokan jártak arra, de biztos megdicsértek magukba a mutatványomat látva.
(#46895) nyikszi: Főleg ha egy töredék teljesítményű kocsival előzöd le, egyszer láttam ettől kikészülni egy idiótát.
(#46894) Pickit3: Pár éve Ausztriában kocsikáztam, hazafelé egy helyi vendégszerető "úrvezető" távolsági fényszóróval jött mögöttem percekig, semmi előzmény, konfliktus vagy szabálytalanság nem volt. Nem mentem gyorsan, simán megelőzhetett volna, de tudtam hogy szándékosan csinálja. végül mikor csigatempóra váltottam, lepadlózta és megelőzött. Egy picit én is mentem utána, csak hogy ne maradjak adós a díszkivilágítással.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
válasz proof88 #46900 üzenetére
A Krisztina tér felől jöttem, a kanyart még éppen be tudtam venni, de a vége akkor is szép farolás lett, akkora már majdnem a fehér főpillér vonalában álltam meg. Ennek már jó pár éve.
(#46901) nyikszi : Velem is előfordult már hogy a belsőben feledkeztem, de még sosem jutott eszembe versenyezni az engem leelőzővel.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
A körforgalmon belül közlekedő járműveknek elsőbbségük van a körforgalomba becsatlakozókkal szemben.
Kivéve ha piros tűzoltóautóval repesztesz, akkor körbe sem kell menni benne.
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
-
syberia
veterán
43. § Magatartás a gyalogosokkal szemben
Azt a helyet, ahol a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni.
A vezetőnek fokozottan ügyelnie kell az úttesten egyedül vagy csoportosan haladó (áthaladó) gyermekek, a koruk, testi fogyatékosságuk vagy más ok miatt saját biztonságukra ügyelni felismerhetően nem képes személyek biztonságának a megóvására.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
Egy gyerektől nem várható el, hogy megbecsülje a felé haladó jármű pontos sebességét, viszont mindkét irányba körbenézett, mielőtt elindult. A úttestre lépés pillanatában szerintem a busz 40 km/h alatti tempóval haladt, sem rossz látási viszonyokról, sem holttér miatti takarásról nem beszélhetünk. Jól hallható a légfék szisszenése, mikor már az átkelőhely felénél járt a kislány, szép színes kabáttal és hátizsákkal kiemelve a szürke környezetből.
Valószínűleg nem figyelt oda a buszsofőr eléggé, de szerencsére nem lett senkinek baja, a gyereknek maradt lélekjelenléte odébb szaladni.
(#49185) Mr.Csizmás: Szegénységi bizonyítvány kiállításához tökéletes hozzászólás lett!
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
Amikor tanultál vezetni, az oktatód elmagyarázta a gyalogos átkelőhellyel kapcsolatos alapszabályt? Még nem késő rákérdezni újra. A buszvezető felmenőit kárhoztatni nem érdemes emiatt.
(#49197) doeeg: Akárhogy is nézem a felvételt, váratlan úttestre lépésről nem beszélhetünk. ezt egy igazságügyi közlekedési szakértő sem látná másképp szvsz. Amikor a gyalogos lába a kijelölt átkelőhelyen az úttesten van, onnantól kezdve neki lesz igaza.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
Lehet csűrni- csavarni, valójában nem velem vitatkozol most, hanem úgy általában a KRESZ-el.
Kreszprofesszor világosan elmagyarázta, miért van a gyalogosnak a zebrán elsőbbsége.
Amikor meglátjuk a zebra táblát, akkor köteles a járművezető a járművet lelassítani. Fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel kell a gyalogátkelőhelyet megközelíteni. Olyan sebességgel szabad csak haladni, hogy ha érkezik gyalogos, meg tudjunk állni előtte. A gyalogos zavartalan áthaladását biztosítani kell!
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
válasz t72killer #49213 üzenetére
Pontosan, nem elmélkedni kell azon, hogy miért nem egyenletes tempóban kell át, megijed a zebrán a gyalogos, ugyanúgy elsőbbsége van a járművekkel szemben.
(#49214) Elemental:
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
válasz philoxenia #49232 üzenetére
Én sem szoktam lassítani, ha féktávolságon kívül jól belátható a zebra környéke, és nincs ott átkelésre készülő gyalogos. Ha viszont a látási viszonyok megkövetelik, esetleg épület vagy más jármű takarása közrejátszik, akkor mérsékelt sebességgel hajtok át kocsival a gyalogátkelőhelyeknél.
Engem jó pár éve majdnem elütöttek zebrán, csak rajtam múlt hogy nem lett tragédia. Nem állítom, hogy minden hasonló közlekedési szituációban a gyalogosnak lesz igaza, de a szabályok szerintem elég világosan fogalmaznak. Amúgy a kifogásolt idézet nem tőlem származik, hanem egy ezzel hivatásosan foglalkozó szakembertől.
Kőbányán, az Ihász–Harmat kereszteződésben történt.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
21. § (6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.
Balról a kerékpáros megadta neki az elsőbbséget,, miután erről meggyőződött jobbra nézett, és csak ezután indult el. A közeledő busz kicsit lassít, de továbbra is tempósan haladt a már régóta a zebrán haladó gyerek felé, aki ettől láthatóan megriadt, szerintem ezért a megtorpanása. Ha egy idős néni ment volna ugyanott át, és elbotlik mielőtt átér, az utolsó pillanatban fékező busz simán átmegy rajta.
(#49238) Elemental: Ötéves kisfiút gázolt el egy nő a zebrán Debrecenben Ezt mond a gyerek apjának, utána lehet hogy neked is a túlélésen kéne filóznod. Amúgy a jogsidat melyik aluljáróban vetted?
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
válasz syberia #49241 üzenetére
Itt egy példa, amikor mind a két fél hibásnak tekinthető. A gyalogos az átkelőre lépés előtt nem győződik meg az átkelés biztonságosságáról. A buszvezető pedig nem helyesen megválasztott sebességgel közelít, a táblákkal és felfestéssel jelzett zebra felé.
(#49246) t72killer: A cserbenhagyás talán a legdurvább eset, arra nincs mentség.
(#49242): A kislány elnéz balra, majd lelép! a zebrára és csak akkor néz el jobbra.
Ez sem jött be.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
válasz MasterMark #49251 üzenetére
Sejtem mire gondolsz, észnél kell lenni ha olyan helyzet adódik, szerencsére velem nem fordult elő hasonló. Utaztam régebben olyan környéken, ahol lehetett számítani hasonló eshetőségre-mesélték- hogy váratlanul a kocsi elé szalad a gyerek, és utána a felnőttek "kárpótlást" zsarolnak ki a sofőrből.
(#49252) t72killer: Horvátország, Károlyváros rémlik nekem, a fent említett trükközéssel kapcsolatban. De Erdélyben is nagyon észnél kell lenni bizonyos településeken. Viszont ott a zebrát nagyon tisztelik, ha a gyalogos ránéz, már áll a forgalom mindkét irányból. A közlekedési kultúra amúgy balkáni, de mit várok, itthon sem egy leányálom.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
Igazad van, ezt akkor benéztem. Azért gondoltam erre, mert rögtön utána már jól hallható a -gondolom-féktárcsák nyikorgása, és láthatóan erősen lassul már a busz közben.
De azt tartom, hogy nagyon későn lépett rá határozottabban a fékpedálra. Esetleg ennek a járműnek ennyi lenne a maximális fékereje? A lassulás mértékét látva, ez nagyon messze van a blokkolásgátló aktiválásához szükséges fékerőtől, szerintem itt vizes aszfalton is rövidebb lenne a fékút.
A nyáron rendszeresen kigyulladó buszokból kiindulva, félő hogy a fékberendezéseik műszaki állapota is hagy kívánnivalót maga után.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
A kocsisor előzésnél rémlik nekem valami szabály a visszasorolás feltételéről, ugye ha ez nincs meg, akkor az előzés is szabálytalanná válik.
(#49290) patomi: Tehát akkor mégis az előző lesz a hunyó?
(#49291) mephi666: Erre a közlekedési szituációra hozhatnának valami letisztultabb szabályozást. A józanság is azt diktálja, hogy lassításban lévő kocsisort nem előzünk meg, mert balesetveszélyes, főleg mert látjuk, mi miatt lassítanak a többiek.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
Nice. Előbb megijed a piros járgánytól, még a záróvonalra is rámegy, mert az elkezd jobbra kisorolni a belsőben érkező kamerás miatt, pedig volt elég távolság köztük. Az utána következő megleckéztetés, a fekete lovagnak is dicsőségére válna.
(#49294) maajsz: Így már világos, köszönöm. Több mint húsz éve volt egy nagyon hasonló balesete az öregemnek, főúton előzött kocsisort, annak a végén egy Dacia kanyarodott be balra egy földútra. Nem volt nagy erejű az ütközés, de a régi járgány hátsó fele rendesen összetört személyi sérülés nem volt. A rendőrök apámat akarták kihozni vétkesnek, de végül nem érkezett meg a bírság (külföldről).
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
válasz maajsz #49294 üzenetére
Baleset esetén ki a hibás?
Az életszerűtlen szabály baleset esetén válik fontossá. Ön előzni kezd egy autót, mely hirtelen balra fordul. A sofőr nem nézett a tükörbe elég alaposan, nem figyelte, hogy a mögötte haladó autó már előzni kezdte. Fordul balra, és durr, csattan az előzést megkezdő autóval. Ki a hibás?
Nézzünk egy másik gyakori baleseti szituációt! Ön egy lassan haladó kocsisort előz. Megkezdi az előzést, erre egy autó a sor elejéről hirtelen balra fordul. Lehet, hogy jelzett, de Ön nem látta az indexlámpát a mögötte haladó autóktól. Megállni már nem tud, jön az ütközés. Ismét csak itt a kérdés: ki a hibás?
Természetesen a balra forduló autó a hibás, igaz? Hiszen Ön a mögötte haladó autóban szabályosan kezdett előzni, ő volt az, aki nem jelzett időben, vagy nem figyelt a mögötte megkezdett manőverre.
Igen ám, de Ön vajon szabályosan kezdett előzni? ÉS itt jön a KRESZ ismeretlen szabálya! Ha a kereszteződés nem volt kitáblázva, akkor Ön is vétett a szabályok ellen. Tiltott helyen előzött, hiszen arra csak akkor lett volna lehetősége, ha a kereszteződést tábla jelzi előre.
(#49297) patomi : A földút kereszteződésnek számít ebben az esetben? A záróvonal a videón szaggatott festésre vált, ahol lekanyarodik a rendőr.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
Itt az eredeti felvétel, sajnos nem értek lengyelül.
(#49300) maajsz: Érdekesen fogalmazták meg az tény. Viszont kitehettek volna egy figyelmeztető táblát, még egy ilyen kis leágazás miatt is.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
válasz syberia #49302 üzenetére
A másik fontos dolog, a gyors helyzetfelismerés hiánya. Lehetett volna egy biciklis gázolása is, a lassító sornak az oka. Tehát nem fogadom el, hogy vétlen lenne az előzésbe fogó autós, akkor sem ha amúgy a KRESZ szerint szabályosan előzött.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
válasz Szoszo94 #49311 üzenetére
Egy olyan közlekedési helyzetben mit tennél, ha az előtted lévő úrvezető semelyik sávban nem engedne el az autópályán, ha belsőbe, ha külsőbe mész, mindig eléd vágna? Csak azért jutott eszembe, mert úgy 12 évesként átéltem a hátsó ülésről figyelve az eseményeket. Az önjelölt közlekedési szakember egy osztrák rendszámos mercis volt. Abban az országban alapvetően nagyon betartják a közlekedési szabályokat, de néha allergiásak lesznek a magyar rendszámra, biztos nosztalgia a monarchia miatt....
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
válasz Szoszo94 #49314 üzenetére
Szerintem ez már az a szintű elmebetegség, amikor jobb hagyni a csudába, a biztonság érdekében lemaradni, megállni egy parkolóban , benzinkúton. Láttuk mi történt a vagánykodó autóval a felvételen.
(#49315) Lauda: Tehát kocsisor előzése során is, mert ez általános szabály. Ha túl nagy sebességkülönbséggel előzöl, és ezzel balesetet okozol, akkor felelősségre vonnak. Az USA-ban legalábbis.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
válasz MasterMark #49321 üzenetére
A nagy vízen túl nem csak fejben jáccák le!
(#49319) Chris Kiki: Hatósági válaszlépésnek valami ilyesmit várnék el.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
Szerintem, itt már túl voltak egy hosszabb üldözésen, olyankor vétlen autók is összetörnek, ha egy elmebeteg mindenáron tovább akar hajtani, a pánikszerű menekülése közben. Tehát azért tolja bele a padkába a végén a rendőrautó, hogy biztosan ne tudja folytatni az ámokfutását. Kártérítést pedig a gyanúsított sofőr fog fizetni, gondolom miután megpihent a sitten.
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
válasz MasterMark #49325 üzenetére
Megvan az egész üldözés. Lopott volt a KIA.
Milyen szép csokorba gyűltek körülötte....
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
-
syberia
veterán
-
syberia
veterán
Gyerkőcre (nem) vigyázott valaki, a saját hülyeségemre is emlékeztet a kirohanása, neki is villámgyors a reflexe. Szóval akár autóversenyző is lehet belőle!
(#49378) samujózsi: Duna Pláza felé közeledve, itt jött szembe velem egy biciklis, majdnem frontális találkozás lett a vége, az építmény miatt nem vettem időben észre .
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
Hatalmas szerencséje volt a kislánynak , részben mert nem ment gyorsan ez a barom. Ha szembe süt a Nap, akkor a szarabb látási viszonyok figyelembevételével szabadna csak közlekedni. Ezt is küldeném vissza az iskolába.
(#49425) MasterMark: Mindenkinek joga van a nyolcashoz.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
válasz samujózsi #49434 üzenetére
Szerintem ott jobbra elágazó kerékpárútként van felfestve, függetlenül a főúttal való párhozamosságtól, ahol a kerékpárosnak elsőbbsége van. De az emberünk itt túl gyorsan ment, az autó már a zebrán gurult amikor az úttestre hajtott, nem sok hiányzott hogy oldalba kapja a kocsit.
Ez is mehet vissza az iskolába tanulni. Az pedig különösen vicces, hogy már a "találkozás" előtt üvöltő dervist játszik.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
válasz tibcsiworld #49450 üzenetére
Olvasónk, aki a felvételt készítette ezt írta VIBER KÖZÖSSÉGÜNKBE:
“Én mentem 30-cal. Úgy húzott el mellettem, mint a szél. Már messziről csengetett rám is, hogy húzzak onnan, mert Ő jön.
Aztán ugyanazzal a sebességgel, oldalról nekihajtott az autónak. Se irányjelzés, se lassítás.
Igen, valóban, ott a bringásnak lenne elsőbbsége, de akkor sem így megyek át egy kereszteződésen.
Nem mellesleg, az autós már a zebrán volt, és nagyon lassan haladt. Ha én vezetem azt az autót, valszeg én is elcsapom. De itt a bringás csapta el az autót.”(#49439) dh66e: Egyetértek, de akkor sem szabad kamikaze módban kerékpározni. Mostanában egyre több elektromos rolleres idiótát látni a belvárosban, köztük sok a külföldi fogyatékos, akik úgy cikáznak a járdán, mint a Millennium Falcon az aszteroida mezőn.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
-
syberia
veterán
Nagyon leminuszolták a videót, gondolom ők még nem fékeztek jégen blokkolásgátló nélküli autóval. Elég frusztráló amúgy, berreg a fékpedál a sofőr lába alatt, de nem nagyon lassul a gép.
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
Nem vitatom, az autósok többségének több előnye származik belőle, a jármű kormányozhatósága megmarad, és nem/kisebb eséllyel farol ki, vagy sodródik le vészfékezéskor az útról. Télen amúgy sokkal több múlik a gumiabroncsokon, és a helyesen megválasztott sebességen. A száguldozóknak akkor már csak integet az ESP.
Ez a buszvezető a helyzet magaslatán volt.
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
Nem menti fel az ámokfutót, de a közúti veszélyeztetést napi szinten űzik sokan, bármilyen következmény nélkül. Például a szembejövő forgalmat előzés közben lehúzódásra, fékezésre kényszerítők, sokszor a záróvonal / előzni tilos tábla utána visszasoroló, biztonságos közlekedésre alkalmatlan egyének. Ezeknek a négy keréken guruló, élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető bűnözőknek, a közúti forgalomból való kivonása hatósági feladat lenne.
Szarnak bele a fakabátok.
https://howbad.info/
Új hozzászólás Aktív témák
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Gaming notebook topik
- Politika
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen