Új hozzászólás Aktív témák
-
enerdzsájzer
tag
válasz dízelracer #22155 üzenetére
Nem lényegtelen a tömeg.Ha lényegtelen lenne,egy kamionsofőr is belehalna egy frontálisba egy szuzukival. Nem 100%, nem törvényszerű hogy szétszakad az ember.A lassulás mértékétől függ.Attól függ mivel,hogy,mennyivel ütközik.Betonfal?Szuzuki?Kamion?70-el?110-el?150-el?stb..És az az ütközés,ami ilyen lassulásra kényszerít egy 3 tonnás tömeget,az az ütközés rád hajtogatna bármilyen más autót.Egy ilyen ütközéskor tök mindegy miben ülsz.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz dízelracer #22155 üzenetére
Valamelyest számít azért a két tömeg aránya is, a nagyobb tömeg sokkal lassabban lassul le szvsz. Kellően nagy tömegkülönbség esetén igen nagy a különbség. Vasúti gázolásoknál a durva tömegkülönbség miatt a mozdony eltolja a másikat maga előtt, ergo az többet lassul, mintha falnak ütközne kb. A mozdonyvezető ellenben az ütközés energiáját nem kell, hogy elnyelje, mert a vonat csak 100 méterrel később áll meg... Nem vagyok már olyan jó fizikából,/ennél azért régen többet tudtam.. / de ha két test ütközik egymással ahol az egyik mondjuk 800kg a másik meg 3200kg akkor a két test viselkedése nem fog szerintem megegyezni. Persze ha 50-ről mondjuk 0,5 sec alatt 0-ra csökken az ember sebessége az hány g is?
Elmélet:[link]Biliárdgolyóként viselkedve a két kocsi egymást meglöki a saját lendületével, a nagyobb a kicsire nyilván jobban hat, mint a kicsi a nagyra. Ha a kiskocsi gyűrődési zónája+ a légzsákok az ütközést "veszélytelenné" tudják hatástalanítani akkor nyert. ... Ha a nagyobb kocsi lassulása csak veszélytelen mértékű, akkor az is....
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen