Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • biga

    senior tag

    válasz Sotho #30747 üzenetére

    Nem tudom milyen kocsiról van szó, de én még olyat nem láttam, hogy hátsó ködzárót csak az első UTÁN tudsz lekapcsolni. Ahol nincs a kettőnek külön kapcsoló, ott is jellemzően a sorrend: fel: első - első+hátsó, le ennek a fordítottja. Természetes egyébként ez a sorrend, mert a hátsót le KELL kapcsolnod, ha valaki utolér, míg az elsőt nem kell, ha utolérsz valakit vagy szembe jön valaki.
    Városban (ahol gyakran mennek közel egymás után az autók) meg eleve nem használunk ködzárót, hacsak nem egy tök üres, hosszú kihalt úton nem mész tejködben.

    A ködzáró lényege országúton illetve autópályán az esetleges nagy sebességkülönbséggel mögötted érkezőnek a jelzés. Ez lehet akár szakadó esőben (mondjuk te lelassítasz, mert alig látsz a pályán, de mögötted jön egy önjelölt Schumacher, aki szakadó esőben vagy tejfehér ködben is úgy lát mint a macska, így ő rongyol tovább 130-al, akkor jól jönne, ha nem az utolsó 50m-en venné észre az előtte 80-al menő autóst). Kifejezetten hasznos eszköz, ha tudják az emberek használni (de nem nagyon tudják sajnos). Otthon talán ha 1-2 autóst láttam, aki rendeltetésszerűen használta, itt azért több ember tudja normálisan használni, de sajnos itt sem a többség. Igaz, itt inkább az a jellemző, hogy nem is használja.

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

Új hozzászólás Aktív témák