Új hozzászólás Aktív témák
-
MaciG
addikt
válasz Bati0501 #34235 üzenetére
Szoktam biciklizni a városban (igaz nem Budapesten), de nekem még soha nem jött hirtelen ilyen kátyú/csatornafedő amiről beszéltek, mert én magam elé szoktam nézni, figyelem az utat és nem is tekerek úgy mint egy állat.
(#34239) amargo: Lehet igazad van, bár a gyakorlat nem ezt mutatja, mert sosem volt még balesetem (amit én okoztam volna) és ez esetek 99%-ban csak pozitív visszajelzést szoktam kapni.
Az viszont igaz, hogy nem kedvelem a bringásokat, de hidd el, megvan rá az okom.BANZAII
-
válasz Bati0501 #34252 üzenetére
Nem érted Én kismotorral sem mertem soha az autók közé bemenni mert nekem jogom van! Tudomásul kell venni hogy a közlekedési állatvilágban a biciklis csak a gyalogos felett van, de nem egyenlő az autóssal. Pont.
Nem kell kiosztani ez az én csökött pont agyam szüleménye de eddig megmentett.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz Bati0501 #34257 üzenetére
Szeretni nem szereti az autós sem és mégis 40- cm-re megy tőlünk . Ez nem ilyen játék szerintem. Még egyszer hangsúlyoznom kell hogy koránt sem biztos az igazam, de hiszem hogy a nekem jogom van, nem fog senkit megvédeni egy véletlen balesettől. Az 1m oldaltávolság meg a sávok mérete miatt képtelenség. Nem csak a parkolók de az utak is sokkal keskenyebbek a kívánatosnál. A minőségükről nem hiszem hogy írnom kell bármit is. Úgyhogy nem csak a biciklistől kell számítani a hirtelen kormánymozdulatra - akár akaratlagos akár nem. És ez az a pont amikor azt mondom hogy külső kitinváz nélkül se biciklis se motoros ne menjen be a városi forgalomba. Városon kívül még tartható az odafigyelés - bár hogy őszinte legyek azzal sem értek egyet h minden körülmények között az autósnak kell odafigyelnie és az ő felelőssége -, de egy zsúfolt, szűk és ráadásul erre alkalmatlan környezetben vállalhatatlan.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
MaciG
addikt
válasz Bati0501 #34261 üzenetére
Értem amit mondasz, és gondolom a lényege az, hogy ha gyorsabban akarsz haladni akkor nem a bicikliúton mész. Viszont akkor kérdem én, hogy ebből kiindulva az is rendben van ha egy autós vagy teherautós jobban szeretne haladni akkor átvág pl. a sétálóutcán ha a normál úton pl. dugó van? Vagy ha valaki nem szeretne messziről cipekedni akkor álljon meg a bicikliúton, és az is rendben van? Vagy ha az autós jobban szeretne haladni akkor tartson minimális oldalszélességet a kerékpáros előzésénél? Mert itt ha jól vettem ki a szavaidból akkor azért nem megy valaki a bicikliúton, mert ő jobban szeretne haladni, csak ha ez olyan amit elnézünk, akkor a másik oldal (autósok stb.)hasonló törekvéseit is el kéne nézni.
BANZAII
-
Dany007
veterán
válasz Bati0501 #34340 üzenetére
Hehe, nagyon negatívan állsz hozzá a dologhoz.
Még persze utópia az egész, de az alapjai már le vannak fektetve. Innen pedig már csak idő kérdése a megvalósítás."között miért szűnnének meg a különbségek?Hirtelen minden gyár jótékonysági intézménnyé vedlene át?"
Nem is értem ez hogy jön ide? Egyrészt automata autóból is lehet ezerfélét gyártani. Nagyot, picit egyaránt. A jótékonysági intézmény részt se értem. Az autók árát lefelé abszolút nem befolyásolja az, hogy milyen az irányítása...
Egyébként meg amit ebben a részben írtál az már szociális / társadalmi kérdés, nem pedig technológiai.
Visszatérve az automata autóra abszolút nem scifi. Sőt, annyira nem scifi hogy már működik is! Az USA valamely államában pár hónapja engedélyezték a sofőr nélküli autók közlekedését. Melyet a Google jól ki is használt és már élesben tesztelik a saját automata sofőr nélküli autójukat. Pár hónapos hír keress rá az indexen vagy más portálon, akár külföldin is.
Évek óta megy a fejlesztés és a Google pár éve jutott el odáig, hogy működőképes legyen a dolog. Zárt külterületen már régóta sikeres teszteket hajtottak végre.
Viszont köszönhetően az előbb említett engedélynek már hónapok óta városon belül valódi forgalomban is tesztelik az autót.Továbbá asszem talán Japánban vagy hol már régóta működnek pl automata metrók villamosok és hasonlók. Teljesen vezető nélküliek. Persze az kötöttpályás, más tészta tudom.
De a lényeg, hogy amit te utópisztikus technológiának tartasz valójában már ma létezik. Persze ezt még sok sok évi tesztelés és kiforrás követi majd, mire eljut az emberekhez.
És nyilván csak szépen lassan fog beszivárogni az emberek közé.Ami meg az informatikai hátteret illeti, ne hasonlíts egy ilyen fejlett rendszert egy gagyi mobiltelefonhoz. Másrészt statisztikailag a számítógépek szintekkel ritkábban tévednek / hibáznak vagy romlanak el, mint az emberek. És ez viszont már bizonyított tény.
Egy adott művelet végrehajtásában az embert millió egy tényező befolyásolhatja kezdve a reggeli kávé meglététől az épp aktuális esti menet sikerén át az épp aktuális fronthatásig minden... A számítógépes vezérlést egyik se érdekli. Se a napsütés, se a szél, se az eső se az éjszaka."Szóval a számítógép lehet,h megközelítené a tapasztalt sofőr szintjét,de az is lehet,h elmaradna tőle."
Hehe, nem csak megközelítené, hanem sokszorosan túl is teljesíti azt!
Gondolj csak bele, egy jóképességű ember reakció ideje 0,2 másodperc. Ezalatt - jobb esetben - képes felmérni a veszélyt, kigondolni mit kell tenni és kiadni a parancsot a cselekvésre.
Ehhez képest egy mai PS4 GPU-jának teljesítménye 1,84 TFLOPS. Ami azt jelenti, hogy az a 30x20cm-es kis dobozka képes 1 840 000 000 000 műveletet elvégezni másodpercenként! És ez csak egy "gagyi" APU teljesítménye, egy mai VGA - mivel a konzolok VGA-ja már megjelenésekkor is elavult volt - 7-80 ezer forintért akár a duplájára is képes ennek.
Szóval a számítógép nemcsak hogy képes gyorsabban felmérni a helyzetet és gyorsabban reagálni rá, mint az ember, hanem ugyanezen idő alatt képes lefuttatni vagy 5-10 féle szituációs lehetőséget melyből az adott körülményeknek megfelelően képes kiválasztani a legjobbat, legbiztonságosabb megoldást. És mondom, mindezt gyorsabban, mint ahogy az ember képes reflexből komolyabb gondolkodás nélkül reagálni.
Nincsen gond az utakkal sem, sem a nehezen bejárható területekkel sem. Az egész rendszer úgy van kialakítva, hogy kismillió szenzor méri fel a környezetet, valós 3D-s modellt alkotva belőle és ennek megfelelően irányítja az autót. Igen azt is látja ha csak 1cm-re van a fal a tükörtől, a lézeres érzékelők / távolságmérők jóval pontosabbak, mint az ember szemmértéke. Simán betudja venni a kanyart ha az autó fizikailag elfér. Az a gond, hogy sok sofőr akkoris megpróbálná bevenni ha nem fér el... A számítógép nem ilyen. -
félisten
-
válasz Bati0501 #34342 üzenetére
Pedig nem lenne rossz egy uniformizál tulajdonságokat felmutató, csak a beltéri szolgáltatásokban különböző autó csoda. Pl a merci azért lenne merci mert van benne komoly felszerelés munkához(fax, beépített carPC meg hasonlók), a bimmer meg mondjuk kapna egy jó szórakoztató központot, az audi meg kényelmi extrákat az alváshoz.
Ha mindenkinek össze kellene adni a motorkészítéshez a know how-t akkor már milyen fasza konstrukciók lehetnének?(#34343) Lauda: a sok inger legtöbbje egy másik , esetenként hülye ember által generált.Ha nem lenne kacsázva közlekedő, hirtelen, jelzés nélkül sávot váltó akkor nem kellene ember a folyamatba. A motorokat meg a pályákra limitálnám.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Dany007
veterán
válasz Bati0501 #34342 üzenetére
A külsőségek most tényleg társadalmi kérdés... engem leginkább a technológiai része érdekel.
De mért ne lehetne kapni bármilyen külsővel? Nem a vezetés határozza meg a tulajdonost, sőt. Leginkább a külső számít...
A mezei autopályán (itthon) is alig van aki 150-160-nál gyorsabban menne. Így ebből adódóan nincs sok gyakorlati szükség a megkülönböztetésre civil jármű esetében.Egyébként van itt 1-2 cikk csak így kutyafuttában rákerestem: [link] - ez már ősrégi [link] - ez is már több mint egy éves: "Már Kaliforniában is közlekedhetnek a vezető nélküli autók. Ez a harmadik állam Amerikában, ahol törvényben engedélyezték a használatukat." - ezt még én se tudtam.
[link] - forgalomban a Google vezető nélküli autója [link]
De szvsz még sok infót lehetne találni. A lényeg, hogy még csak gyerekcipőben jár az egész. Tehát nyilván a linkelt cikkekben lévő infókat is így kell kezelni. Ezt még nem hoznák és nem is hozzák kereskedelmi forgalomba jóideig. De a lényeg, hogy az alapok megvannak, tényleg kell még egy kis számítási teljesítmény - az is leginkább csak a helyigény miatt - és mehet is a sorozatgyártás.@Lauda:
Az emberi tényezőt persze sosem szabad kizárni és ez Google-nél sincs tervben. Mindig lesz egy kormány meg pedál, hogy az ember ha szükség van rá átvehesse az irányítást.
" eletkepesek lehetnek mondjuk egy sivatagban, ahol hosszu ideig kell menni es csak annyi a teendo, hogy az uton eltalaljon, ahol emberek elnek, ott nem."
Ha megnézed a fenti cikkeket akkor láthatod, hogy a Google már valós forgalomban, városban is teszteli az autót...
És elhiheted, hogy egy útra kiszaladó gyereket a számítógép előbb fog észrevenni és reagálni rá, mint az ember. Sokkal sokkal gyorsabban.
Egyébként pont hogy a számítógépes rendszert nem zavarja az időjárás milyensége... az embert meg eléggé. Mentem én már olyan hóviharban 4 sávos úton, hogy meg kellett állni, mert nem láttam az előttem lévőt... A közvetlenül(!) előttem lévőt. Na ez egy számítógépnek a lézeres / infra érzékelőkkel nem lenne különösebb probléma.[ Szerkesztve ]
-
Sotho
őstag
válasz Bati0501 #34370 üzenetére
Én airsoftoztam már kül és beltéri fegyókkal és a sisakomon is plexi volt elöl és elegendő védelmet adott, egy autóüveg jóval ellenállóbb. Ezek persze szabályos standard airsoft eszközök voltak. Paintballt inkább észreveszik sztem, majd kiderül úgyis. De gyilkossági kísérlettel nem vádolnak meg ha emberi élet kioltására nem alkalmas eszközzel lősz.
-
-
válasz Bati0501 #34540 üzenetére
A kocsim fennakadt egy kisebb bokron de minimális segítséggel lejött és a karcokon kívül semmi. Kb a bokor fogott meg a 2m mély szántóföld oldalában lévő vízelvezető előtt. A jóembert előállították, majd szándékos veszélyeztetésért felnyomták. A végét nem tudom mert annak örültem hogy az autóm és én nem mentünk rá a happeningre.
A csávó nem belátható kanyarban jött velem szembe a saját sávomban.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
TaaT
veterán
válasz Bati0501 #34586 üzenetére
"se őt,se a mögötte lévő autót sem vette észre,bevallotta- a cikkből kiderül.
Miért nem???"Ha alaposan megnézed a videót, az autó amit leelőzött 160km/h-val számolva több mint 200m-el hagyta maga mögött, a renaultos már rég nem lett volna az úton mire odaér az autós, ha a motor nem kaszálja el. [link]
Tehát ez a nem látta a másik autót teljesen indifferens az esettel kapcsolatban mert az még bőven odébb volt.
Give them hell Ukraine!
-
IreN!CuS
őstag
válasz Bati0501 #34765 üzenetére
Megyeri híd belsőben én(autóval) külsőben másik autó kettőnk között egy motoros
És igen megtapasztaltam
[ Szerkesztve ]
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
IreN!CuS
őstag
válasz Bati0501 #34788 üzenetére
Pontosan , nekem is tűnt fel ,hogy a cikk legvégén szinte apró betűs részként írták meg ,hogy az apuka visszavonta a panaszt.
Vajon miért , biztos a rendőr két szép szeméértSmoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
jozefgucci1
addikt
válasz Bati0501 #34788 üzenetére
Pont ezt gondolom én is azért lássuk be az esetek 90%-ban nem szoktak csak úgy így fenyíteni a rendőrök . Én sem szeretem őket mert büntettek már meg , pedig kis jóindulat kelet volna de sajnos jogos volt . Ez a cikk semmi másra nem jó , csak hogy az amúgy is nullához közelítő rendőri tiszteletet lejjebb nyomja .
Bitpork . Egyet szoktam veled érteni , de azért a fagyis sztorit te sem gondoltad komolyan ? Jaj biztos úr gyorsan igazoltasson már mert elolvad a fagyi ?
Bitpork 2. Ha nem lesz nálam papír nem fogok arcoskodni . Amúgy pont ezt a reakciót akarták elérni a cikkel amit kivált belőled .
[ Szerkesztve ]
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Bati0501 #34805 üzenetére
Nem, igazából amikor én fiatal voltam sok negyvenes -ötvenes rendőr is volt, mert nem rendőrként kezdtek és a 25 év szolgálati viszony nem telt le olyan hamar...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
qdak
addikt
válasz Bati0501 #34848 üzenetére
nem tudom, normal helyzetbe siman lehuzodik az ember, de az, h otthagynak a kereszteződésbe, aztan az összes autó dudal rad, meg kerulik jobbrol ballrol, azt aki elvileg ugye helyesen csinalta, h elengedte a rendőrt, mentőt...
aztan esetleg koccolsz a pirosba, 100 h te leszel a hunyo...
pl mit csinaljon a kamion: [link] ilyesmire gondolok, csak ott auto forgalom ment vegig(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
-
bobsys
addikt
válasz Bati0501 #34858 üzenetére
USAban ahol eddig jartam nagyvarosban es jott mento/tuzolto ott ugy mukodnek az emberek, hogy ha mar hallani, hogy jon valami akkor nem indulnak el a lampanal meg akkor sem ha nem tudja, hogy honnan jon megvarjak amig feltunikes ha mogotted van akkor mindenki teper ki oldalra vagy megy be a keresztezodesbe szo nelkul. A gyalogosok ellenben siman lelepnek a mento ele
Kertvarosi reszen pedig nagyon sok helyen mar radiofrekvencias a lampa igy mikor jonnek akkor kapjak a zold utat vegig valamint a lampa felett van egy feher "ego" ami vilagit ha jonnek igy tudod, hogy a lampa barmikor valthat hiszen ok zoldet fognak kapni.[ Szerkesztve ]
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
Dany007
veterán
válasz Bati0501 #34904 üzenetére
Háááát az is lehet. Van rá halvány esély. De mikor még a kereszteződés előtt közvetlenül belefékez, na még akkor se fékezett fullon... Márpedig ha az ember így hirtelen ráeszmél a dolgokra, biztos, hogy satuféket nyom.
Meg eleve hogy lehet így elbambulni? Látszik a videó elején, hogy a jobb sávból jött és bement balra egyet, ergo látta hogy van előtte egy autó, ergo előre nézett, ergo látnia kellett, hogy keresztben szinte folyamatos a forgalom. -
Möhe
addikt
válasz Bati0501 #35375 üzenetére
lotto5-ös után megmondom
user error volt
Most pár órája jöttem vissza a céghez,és előttem 2-vel egy nagy ponyvásról cipősdoboz méretű jégdarabok hullottak le. Random módjára városi elkerülőn,néha beesett a szembe sávba is autók közé.
Az ilyen f@szok miért nem nézik meg a ponyva tetejét? -
deicide
veterán
-
Gépötty
senior tag
válasz Bati0501 #35561 üzenetére
Engedhet ott több minden. Számtalan felvétel van, amikor lepottyan a kamera, én ezt nem látnám cáfolatnak az eredetiséget illetően. Az meg, hogy ott ér véget, csak azon múlik aki vágta, ha amatőr az ember, nem feltétlen látja át, hogy ezzel esetleg hiteltelenné teszi az egészet.
Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
tiv83us
veterán
válasz Bati0501 #35588 üzenetére
Lehet, hogy csak car show-n volt ott, anno dolgoztam parkolo fiukent egy draga hotelben, ahol voltak ilyen "kocsi mutogatos" rendezvenyek es kibereltek a garazsunkban 40 helyet+engedelyt kertek a varostol az ilyen helyek hasznalatara, hogy a szomszed redneck ne b@ssza ra az ajtot, mikor kiszall.
Lattam mar kozuton is ilyet nem egyszer, gondolom akinek eleg mely a zsebe, az megtehet barmit.
(Talan meg indycart is lattam egyszer Floridaban kozuton...).Egyebkent levagtam a poent, csak hozza akartam tenni, hogy nem szabalytalan.
Always Outnumbered, Never Outgunned
-
tiv83us
veterán
válasz Bati0501 #35595 üzenetére
Altalaban a max megengedett palyan az 55-70mp/h kozott van, varosban 25-45mp/h.
A parkolonkban 7
ps: Texasban talan (egyedul ott) van ahol lehet 80-al is menni.
TaaT: En sem... Az, hogy Bentley-je van a mozgasserult/oregnek?
[ Szerkesztve ]
Always Outnumbered, Never Outgunned
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Ukrajnai háború
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Nők, nőügyek (18+)
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Eredeti játékok OFF topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Diablo IV
- Tanuljunk angolul!
- További aktív témák...
- HP Pavilion 27-ca2006nb - ÚJ - 27" All-IN-ONE PC - i5-13400T, 16GB, 1TB SSD, QHD 2k, 350nit
- Dell Optiplex 7070 SFF:Kis tervező/gamer PC:i7 9700, 32GB RAM, 512GB SSD,Quadro P1000,4xmDP+HDMI,Win
- Dell Latitude 7400 - i5 8365u/8GB/256GB Nvme SSD/Windows 11
- Sigma 23mm f/1.4 DC DN (C) Sony E objektív
- Delta 3400RPM 113CFM Ventilátor 12cm / 500+ Raktáron
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs