Új hozzászólás Aktív témák
-
-
oceanearth
őstag
Óvatosan csak azzal a nyomással...
A legjobban akkor jársz, ha olyanra fújod fel a gumidat, mint, ami a gyári adat. Ez egy optimális érték, ami jót tesz a guminak, a futóműnek, fogyasztásnak, tapadásnak, zajnak. Persze ez is egy kompromisszum, mint minden optimális érték.
A kocsik nagyon nagy részében megtalálható az optimális keréknyomás, minden Opelben ha kinyitod a tanksapkát láthatsz egy kis matricát és ott találod az értékeket, a Suzukiknál meg a bal első ajtónál van ez a kis matrica.
Ezen meg van adva teljes terhelésnél és kb. üresen, hogy milyen nyomásra kell fújni a gumikat. A lényeg, hogy ez az adat HIDEG gumikra érvényes. Ahogy mész a kocsival a gumi súrlódása miatt a levegő benne melegedik így nő a nyomása, ez egyáltalán nem elhanyagolható 3-4 tized bar-t jelent. Szóval ha benzinkúton fújsz a kompresszoron látott értékekből vonj le 3-4 tizedet, hogy megkapd a hideg értéket.Üdv
-
oceanearth
őstag
-
oceanearth
őstag
Hidd el ez a téligumira is igaz, konkrét esőgumit, azért nem nagyon használnak a földi halandók. Sokkal jobban kiszorítja a vizet maga alól mint egy nyári.
megpróbálom megkeresni nektek a TC-s cikket, inkább olvasgassatok kicsit, mert kicsit hadilábon álltok a gumikkal ahogy látom.
persze nem találom... nagyon jó... pedig abba elég nagy okosságok voltak írva.na közbe megvan, jó, hogy nem a TC-n volt, hanem a vezess.hu-n.
http://www.vezess.hu/magazin/jonni_fog_elso_ho/16394/?o=1a nyomásról a 2. oldalon írnak
-
oceanearth
őstag
nem szeretnék vitatkozni ebben a kérdésben veled.
kicsit olvass utána a dolgoknak légyszives. linkeltem egy oldalt, azt nyugodtan elolvashatod, abban van 1-2 okos dolog."a téligumi elsősorban anyagösszetételében különbözik a nyáritól, tehát száraz hideg aszfalton van igazán előnye. a bordázat kialakítása másodlagos szempont, nem ettől téligumi."
sztem mondjuk a mintázat is teljesen eltérő, meg a szerkezete is. szóval havas aszfalton nincs is igazán előnye??
a bordázat meg a lényeg, attól pörgeti ki magából a havat, ezt szolgálják a lamellák...ha tudsz németül keresd föl az ADAC honlapját, na ott aztán lehet nagy okosságokat olvasni!!
üdv
-
oceanearth
őstag
nem gumikkal.
elég sokat olvasgattam, meg tapasztalt is van gumiban elég. innen is, onnan is.
egyébként az a baj, hogy benned ezt nem látom, már minthogy valamivel alátámasztanád az érveidet, csak kiabálsz, meg lekezelő stílusban beszélsz. de segáz.
egyébként még mindig mondom, hogy kicsit olvass utána a dolgoknak a neten.
üdv
-
oceanearth
őstag
ez a baj a mérnökökkel, nem hajlandók beismerni, hogy butaságokat beszélnek...
még ha 100 cikk és ember állítja, hogy nem úgy van, ők akkor is ragaszkodnak hozzá...
tényleg vannak tévhitek, de hogy a téligumi sokkal jobb hideg, nedves időben mint a nyári az pont nem ide tartozik.
a fizika sajnos tényleg makacs dolog, ha tanultad nem tudom miért kérdőjelezd meg?? -
oceanearth
őstag
-
Integra
titán
ennek semmi köze a téligumihoz
én szimplán osztrákokhoz hasonlóan kötelezővé tenném.
nem csodát vár az ember a téligumitól, hanem tapadást. abban meg fényévekkel veri a nyárit télen. ennyi. minden más hablababla...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
fekeandras
őstag
Osztrák ismerős pár éve vett egy garnitúra Nokian "szöges" gumit.Az kb. úgy tapad hóban mint a nyári gumi szárazon a melegben.A "szögek" nem fémből hanem műanyagból vannak ami egyenletesen kopik a gumival együtt.Hátnya, hogy baromi hangos és viszonylag drága.Bár ez relatív, egy összetört autó javíttatása sokkal többe kerül mint egy garnitúra minőségi téligumi.A személyi sérülésről meg nem is szólva.
AMD Power: Mentem Audi 90-es Quattroval télen hóban 4évszakos ill. téli gumival is.Hát a 4évszakos is határeset akkor a nyári milyen rossz lehet.A téligumi az utolsó dolog amin spórolni akarnék.
Aki meg a nyárival járkál télen imádkozzon, hogy sose kelljen vészfékeznie.Mert ott rutin ide, tapasztalat oda 90%-hogy eldobja a kocsit.A fizikának nem lehet ellent mondani.Tapasztalat, drága lecke volt, tanultam belőle (Első spoiler, gumi, lemezfelni és bal első futómű bánta.Olcsóbb lett volna venni egy garnitúra téli gumit).[ Szerkesztve ]
-
bobsys
addikt
akkor en anno nagyon szar teligumit vettem (orokoltem az autoval) , mert ilyen nedves uton kesobb kapar el az eleje
mas: hetfon reggel setalunk at az uton parommal az egyiranyu utcaban (ami pont ott fordul el 90 fokkal ahol atmentunk) mikor is szembol jon egy 4es golf es siman elcsapja a baratnom kezet (nem nagyon utotte meg csak epphogy)
sajnos nem tudtam utanna futni mert csuszott a cipom es mandulamutet utan nehezen megy de ha lett volna nalam valami kemenyebb targy utanna baszom a gyereknekEnterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
dabadab
titán
-
aesir
veterán
" hazánkban a téligumi bordázatban közel hasonló a nyárihoz"
Ezt most így hogy sikerült...? Direkt magyar piacra gyártanak a gumigyártók a nyárihoz közel hasonló mintázatú téligumit? Ne alázd már magad ennyire...
Egyébként meg, mutass kérlek olyan téligumit amiről beszélsz.
Van saját életem...
-
Integra
titán
emlékszem, mikor céges vezetési tréningeken voltam fent északon, és befagyott tavon nyomtuk, havon és jégen, minden autón téligumi volt.
valszeg a nagy tapasztalatú skandináv versenyzők is azért nyomták mind profi téligumival, mert a nyári annyira fasza ezeken a felületeken..te szánalmas idióta...
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
bobsys
addikt
a lenyeget nem erted
finneknel teli gumi, mert nem allja meg a helyet amit te irsz vagyis:-jeges úton jobb a téligumi?
-NEM-havas úton?
-NEMMerthogy nem mindegy, ha mindegy lenne akkor valoszinuleg szarnanak a teli gumira, fognak es nyarit hasznalnanak (najo szoges nyarit)
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
Carpio
tag
"száraz, esetleg kicsit nedves úton a hideg időben, mivel lágyabb keverékű a téli gumi, rövidebb féktávon belül állítja meg a verdát. 10 fok alatt is már sok sok méter a különbség durván 50 km/h-s tempónál"
Hát azért butaságokat ne írj!
Egészén 0 fokig, száraz és nedves úton a nyári gumival jóval rövidebb féktávokat érhetsz el.
Nyári gumi a télihez nem úgy viszonyul, mint a radír a dobókockához.De hogy valamiben egyet is értsek: a téli gumit valóban nem havas utakra tervezték, hanem 0 fok alatti útviszonyokra.
[ Szerkesztve ]
A legnagyobb télben tanultam meg, hogy legyőzhetetlen nyár lakozik bennem.
-
Integra
titán
szerintem jóval több fogalmam van az autózásról mint neked valaha is lesz
beszélsz már égbekiáltó baromságokat....
ki beszélt szöges gumikról? normál közúti forgalomban kapható téligumikról beszéltem. egy pillanatig sem volt szó szöges téligumirólferdítesz meg magyarázkodsz
és még te vagy mérnök? végülis a mérnökök között is vannak inkompetens seggfejek...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
P4czy
csendes tag
Lehet, h jobban tapad a nyári nyáron, de annyi nincs a kettő közt, hogy azért essen le az útról....
Egyik éven vezettem egy nyarat télivel és egy ideig még talán kicsit jobban is betapad, de a hangja elöbb megjön. (mind2 annak tudható be,h puhább anyag kicsit), de egy-egy nagyobb fékezésnél néha olyan volt mintha túlmelegedne ilyenkor kicsit vesztett a tapadásból és vissza kellett venni a fékből, h ne csússzon (abs nem lévén). (de nem 20°C-ban hanem 30 fölött napsütés forró út). Ehhez még hozzá tartozik, h nem épp egy premium gumi volt...
Ami miatt megéri lecserélni az a kopása. -
P4czy
csendes tag
Igen, de mindennek már csak akkor van szerepe ha megcsúszott az autó. Senki nem irta, h a csúszáskor is kéne tapadnia normális erővel, csak azt, h nem csak a téli miatt csúszott ott meg. Sztem abban, h a mögöttejövő megállt kényelmesen annak is nagy szerepe volt, h ő nem a kanyar+viz kombinációban fékezett hanem még a kanyar elején esetleg elötte, mert ugye utána jött és ahol fordulni meg/vagy megállni kell ott az a 10-20 esetleg több km/h-s sebességkülönbség sokat számít. (70 helyett 50-nél már majdnem pont a fele az energia amit meg kéne állitania..)
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ha figyelmesen olvasod azt a hszt,-t amit linkeltél, kiderül belőle Dragon akkori kora. Úgy szólít Benneteket: "óvók" azaz óvónénik és óvóbácsik.....Tehát akkor még óvodás lehetett....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Snoop-y
veterán
Külföldön elterjedt szokás. Japán gépeken előszeretettel alkalmazzák. Elég gyorsan elterjedt ez itthon is és már a kempingbicikli elejét is feketére mázolják ha van rajta egy tunershopos küllődísz
Szerencsére az én autóm fekete így nem kellett lecserélnem
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Új hozzászólás Aktív témák
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen