Új hozzászólás Aktív témák
-
Drenadar
veterán
más kiengedése össze sem hasonlítható azokkal, akik 30-40-el mennek olyan helyen ahol 50-el lehetne, vagy még gyorsabban. persze vezessünk óvatosan, meg stb, de attól hogy egy kicsit nedves az út, vagy picit esik valami az égből még nem kell 30-ra lassítani...
Még akiket utálok... megyek ugye a főúton, és kikanyarodnak elém... nekem fékezni kell ő meg vígan megy tovább. Más az, ha látom hogy igyekszik és nyomja neki. De ha meg nem nyomja akkor ne jöjjön be elém.
-
Drenadar
veterán
mert szegény gyalogos akkor nem mer elindulni...
manapság már az se elég ha megállsz a zebra előtt. villogni kell a gyalogosnak esetleg kiszólni neki, hogy jöhet nyugodtan nem ütöd el, vagy esetleg kiszállni és átkísérni a másik oldalra...persze tudom ez az autósok miatt van így... ha zebránál várakozik valaki illik lassítani (olyan mértékben, hogy a várakozónak egyértelmű legyen megállási szándék) és meg is állni neki.
És ha többsávos az út, akkor könyörgöm, mindegy melyik sáv, de ha áll egy kocsi illik megállni mellette. Nehogy az legyen hogy mondjuk egy anyuka tolja át a gyerekét a zebrán... -
Drenadar
veterán
akkor fogyaszt legkevesebbet a kocsi, és akkor nem szennyezi a környezetet ha el se indulsz vele. Lehet egy hybriddel járkálsz a városban és akkor amennyit bír az elektro motor, úgy érdemes menni vele, csak közben mindenki hülyét kap mögötted. Ha neked elég a 30km/h akkor miért nem biciklizel? keveset fogyaszt, és csak a te co kibocsátásod ami szennyezi a környezetet.
-
Drenadar
veterán
igen gyalogosra gondoltam hogy vár arra hogy mi autósok kegyeskedjünk megállni neki, és át tudja vergődni magát a túloldalra
sok autóssal megcsinálnám (ill. megcsináltam) hogy gyalogosként nem a zebrától méterekre álltam, hanem határozottan leléptem a zebrára... a kressz szerint nem veszélyeztetek vele senkit, mert ugye a tisztelt autósoknak úgy kell megközelíteniük a gyalogos átkelőhelyet (gyk:az a csíkos lófajta) hogy ha lelép valaki rá, akkor megtudjanak állni. csak kihasználják a beszari gyalogosokat.
Még nekem is azt mondta anno az oktatóm: leszarjuk a gyalogosokat, ha a zebrán állnak akkor kell megállni nekik, ha csak állnak a zebránál akkor nem. közvetlen a vizsga előtt mondta meg hogy ezért buktatnak is. kivétel persze a kismamák...
ugyanakkor legszívesebben felrúgnám azokat akik már szinte a zebrán állnak általában a vén trottyosok és ott beszélgetnek. megállok nekik, de eszük ágában sincs átkelni.
-
Drenadar
veterán
buszt csak akkor engedjük ki, ha buszöble van (ergo ha sávváltást akar és nem elindulást akkor megszívta) és ha nem jár hirtelen fékezéssel.
Nehéz lenne a KRESZ szabályait priorizálni De sztem az az első párban benne van, hogy hirtelen mozdulatokat kerüljük
A ne tartsunk fel senkit részben az a gáz, hogy szerintetek mi van akkor, ha 50-el lehet menni, és valaki haladni akar mögüled? és szerinted te 50-el mész?
Mondtam már, hogy utálom a Róna utcát? ma már dudáltam is. Valaki nagyon megfontoltan 20-al jött ki elém. Gyorsítás nélkül. sőt. lassított. az út közepén.
-
Drenadar
veterán
válasz philoxenia #27820 üzenetére
nálunk az utcánkban volt egy ugyanilyen megelőzöm a kocsisort, közbe valaki szabályosan balra akart fordulni. az "előző" fejre állt, az út mellett parkoló kocsikból ~4db semmi se maradt kb...
-
Drenadar
veterán
-
Drenadar
veterán
szerintetek ez mi?
2xkétsávos kanyarodó út, híddal a végén, a kanyar végén egy buszmegálló és egy "gyorsító sáv" (bár inkább nem az de az a lényeg, hogy úgy lehet rákanyarodni erre az útra).
én a külsőben megyek kb 60-al mellettem csak egy kicsit lemaradva olyan amerikai stílusú iskulabusz.
És persze kivágódott elém egy fehérSZUZUKIs.
Satufék és duda, erre az meg bemutat meg hogy miért nem váltottam sávot. Ez milyen felfogás már? Ő az aki KRESZ ellen vét ugye nem kell ecsetelnem miért és hogyan és még neki áll feljebb...
-
Drenadar
veterán
válasz Motion_Blur #27871 üzenetére
csak úgy. hogy lehessen azt írni, hogy ez is csak a véletlen.
-
Drenadar
veterán
válasz MasterMark #27874 üzenetére
én nem hordom és igazoltatott már rendőr közúti ellenőrzésen és nem szólt be hogy hol az a kis kék tok...
-
Drenadar
veterán
nem akartam az iskolabuszt olyan helyzetbe hozni, hogy bevágjak elé kanyarodás közben. nem éreztem baleset esélyét, fék (inkább ABS) megfogja azt az 1200kg-ot, csak sztem nagyon bunkóság ez.
Ha biztonságos a helyzet akkor besorolok a belső sávban, de semmi nem indokolta azt. simán megvárhatta volna hogy én elmenjek, csak ugye mindenki nagyon nagyon siet (hogy aztán 30-40-el menjen előttem)
neccesebb helyeken általában úgy igazítom a dolgokat hogy kitudjanak jönni a buszok és a nők
-
Drenadar
veterán
az is különösképpen szabálytalan, indokolatlanul más előtt befékezni. Ezért én csak megelőzni szoktam és leveszem a lábam a gázról... persze ez is szabálytalan.
Másik:
könyörgöm mikor fogják már fel az emberek, hogy a ködlámpa nem csak hogy kiment a divatból de még buzis is? kis csilivili kocsi van, kidíszítve... óóó je... és persze városban teljesen indokolatlan. nem értem miért törölték azt el, hogy lakott területen belül tilos?
ha látom hogy mögöttem jön valaki ködlámpával főleg este, akkor beszoktam én is nyomni a hátsót. És lámpánál folyamatosan nyomom a féket. Nehogy elguruljak. Csak hogy biztonságban érezze magát és LÁSSA a nagy ködtől, hogy ott vagyok...
Másik: Lámpa:
most tényleg... mindenki fosik hogy elgurul? NEM kell folyamatosan nyomni a féket. Tényleg nem kell.Másik: lámpa, de nem az a piros/sárga/zöld
ha megállnak az út szélén a kedves állampolgárok... miért nem kapcsolják le azt a kib... tompítottat? Egy becsapós kérdés: Melyik fényszórót használjuk HELYZETJELZÉSRE?Másik:
Körforgalom.
Tényleg annyira szarunk mindenki fejére, hogy a szerencsétlen vár hogy végre bemehessen a körforgalomba de mi nem tesszük ki az indexet? Másik iránti figyelmesség 1-es... -
Drenadar
veterán
válasz MasterMark #27882 üzenetére
és miért jó?
lehet csak az én szemem érzékeny. minél sötétebb van annál idegesítőbb (illetve annál zavaróbb a szememnek) ha előttem tapossák a fékpedált (a féklámpánál amúgy csak a ködlámpa ami nagyobb fényerőt produkál) és persze teljesen indokolatlanul hiszen teljesen sík a talaj, szal nem gurul el sehova. És ide a rozsdás bökőt, hogy nem automata váltós a kocsija...
-
Drenadar
veterán
válasz MasterMark #27886 üzenetére
valakit az se érdekel ha szembe jön egy xeonos. mindenki más és más.
Nah pl én azt is gyűlölöm mikor megáll mögöttem egy xeonos smart.
vagy van akit nem zavar ha szembejön egy reflektoros ürge. De én azért le szoktam kapcsolni, ha jönnek szembe.nah de komolyan érdekel...
megnyugtat, ha nyomod a féket?
Ugyanakkor szerintem fontos az én oktatóm elmondta és igazat adok neki: ha áll a kocsi felesleges pedálokkal szenvedni (kivetél persze mindig van) de amíg nem nyomod a pedált addig is pihen a lábad. Tudom erős lábad van, de gondolj bele. -
Drenadar
veterán
válasz Drizzt #27889 üzenetére
jó, utaltam rá hogy az automata az más tészta.
én is van hogy úgy érzem gurulok. rányomok a fékre, és egyből érzi az ember hogy tényleg gurult-e vagy sem. 95%-ban kamu.
Amúgy nem tudom elképzelni, hogy automata váltóval járjak... max ha nagyon sokat számítana fogyasztásban. de még úgy is hiányozna [persze még csak 7 éve vezetek, lehet 30 év múlva már pokolba kívánnám]
-
Drenadar
veterán
ködzáró fény? életemben most hallom először. de biztos úgy volt. Nem flameháborút akartam, csak jönnek a dolgok és leírom
(#27903) nyogo83 jó persze mindig van kivetél. de konkrétan én olyan esetekre gondolok mikor hosszú kocsisor a lámpa utána és mindenki tapossa a féket. De már bebizonyítottátok hogy csak nekem érzékeny a szemem (este szokott zavarni) illetve hogy mindenki lába olyan kipihent, hogy nem kell pihentetni.
velem meg olyan volt, hogy nem léptem a fékre, és gurultam hátra. Közben néztem a térképet, mappát, hova is kellene mennem. (papír térkép tudjátok... nem google maps)
érzem gurulok hátra, fékre rátapos. nézek a tükörbe mögöttem két srác röhög és köti be magát.[ Szerkesztve ]
-
Drenadar
veterán
válasz #64791808 #27915 üzenetére
az nem előzés. sávváltás. párhuzamos közlekedés tudod. a KRESZ csak a cikázást bünteti.
Amúgy meg: jobbra tartást sem ismerik az emberek. azzal indokolják a belső sávot, hogy majd (5-10km múlva) nekik ebben a sávban kell lenniük lekanyarodás miatt...
tudtommal: lakott területen kívül kötelező. lakott területen belül ha van legalább két sáv akkor is. NEM?Szóval nem előzés. Nekem szimpatikusabb a külső sáv és amúgy is jobbra tartás van hogy ne akadályozzuk a forgalmat. ÉS ha más a külső sávban vagyok haladok.
M3-as(befele pestre): vicces, hogy a külső sáv az ami mindig legjobban halad (kivétel ha van ott egy busz). Én mindig a külső sávban haladok végig. nekem nem ciki a külső sáv... csak haladjunk!engem tegnap egy másik marha paráztatott be.
Egyirányú utca párhuzamos közlekedésre alkalmas. ő a külső sávban, én a belsőben gondoltam megelőzöm úgyis lassít. erre a barom balra akart bekanyarodni. gyorsan ráléptem a gázra és inkább eltűntem onnan. Ugye nem kell magyaráznom mi volt a szabálytalan, és közveszélyes? picsába már hogy az emberek többsége nem tudja hogyan közlekedünk egyirányú utcában. Remélem máskor egy kamion/busz fog elmenni mellette és ...[ Szerkesztve ]
-
Drenadar
veterán
válasz #64791808 #27934 üzenetére
nem kellene mindenkinek jogosítványt adni.
a bringások meg forduljanak fel. Csak azt képesek hangoztatni : nekik mindent lehet, a bicajhoz nem kell jogosítvány és nem kell ismerniük semmilyen szabályt. tisztelet a kivetélnek. Az is nagyon bosszantó mikor ott van a bicikli sáv, de nem... ő menő és az autóúton megy, holott tök üres a neki kijelölt út, minőségbeli problémák sincsenek vele, de ő inkább akadályoztatja az autósokat. Mert ugye bicajost illik nagy ívben kikerülni. Nekem az oktatóm mondta mindig, hogy bicajost ha lehet úgy kerülünk ki, hogy ha eldől (mert sok benne a pia) még a kalapja se érhessen a kocsinkhoz."Lakott területen kívül, ha nincs összefüggő kocsisor, akkor mindenképp előzés."
Szerintem nincs igazad haladás. Amúgy meg kit érdekel? még ha tilos is senki nem fogja betartani se betartatni.
Pl: ha felmegyek egy autópályára és a belső sávban megyek 90-el akkor ha mindenki betartja a szabályt akkor senki nem előzne meg? ugyanmár... jó engem megbüntetnek forgalom akadályoztatása címén a másik több száz autóst meg mert jobbról előzött? lószart. ha nekem üres a külső sávom akkor megyek saját tempómban. és nem fog érdekelni hogy a belső sávban valaki csak 20-al megy. egy gyors helyzetfelmérés hogy lehet e balesetveszély azért totyog-e vagy csak benzint akar spórolni mert éppen olyanja van, aztán padlógáz. -
Drenadar
veterán
nekem meg bárhol kedvencem az a bicajos aki előttem szenved én nem tudom megelőzni mert szemben folyamatosan jönnek. ő ugyan le tudna húzódni, mert földes rész van az út mellett de ő ezt nem teszi, oké megértem. viszont idegesíti hogy 30-al jövök mögötte, de továbbra sem húzódik le. hátranéz. ennek mi is a következménye? hogy kb fél vagy egy métert még beljebb jön... ez ilyen öngyilkos bicajos mód. ha még el is veszti az egyensúlyát akkor meg én leszek a hibás hogy átmegyek rajta. és mikor nagy nehezen több percnyi szenvedés után megelőzöd... jön egy piros lámpa, neki muszáj ugye a lámpához menni... vagyis szépen elgurul mellettem. és minden kezdődik elölről.
-
Drenadar
veterán
A mentős. tudtommal. hiába villog hiába szirénázik úgy kell megközelítenie a kereszteződést, hogy abból baleset ne legyen. Persze szokott lenni... sajnos.
múltkor is láttam olyan helyzetet, hogy piros a lámpa, egy autó áll, mögötte a mentő villogva szirénázva. És az autó csak áll mert, nem tud arrébb menni, és PIROS a lámpa.
(#27940) Möhe: nem bunkózlak le. Csak gondolj bele, hogy ha köcsög a bicajos és mégis megelőz utána, akkor ... eléggé megtudja keseríteni az életed. és teljesen szabályosan. És hagyjátok már ezt a jobbról előzést! egy nyomvonalú jármű simán elmehet melletted. kivetél vasútátkelő zebra meg egyéb állatságok.
[ Szerkesztve ]
-
Drenadar
veterán
válasz Drizzt #27945 üzenetére
annyiban javítanálak ki, hogy a KRESZ engedi azt, hogy ha piros a lámpád de mögötted jön a megkülönböztető jelzéseit használó jármű akkor megfelelő körültekintéssel átmehetsz a piroson. nem csak a kereszteződésbe mehetsz be hanem átmehetsz rajta. hogy utána el tudd engedni a megkülönböztető jelzéseit használó járművet. ez persze csak akkor igaz ha nem tudsz félre húzódni stb.
-
Drenadar
veterán
-
Drenadar
veterán
válasz Khelben #27977 üzenetére
engedi a szabályszegést, mert az emberéletek fontosabbak. PONT.
amit kértél hogy beidézzük... "mindenképpen el kell engedni a megkülönböztetést használó járművet".1, ha hallod hogy jön a szirénázó már messziről hallod és lassítasz a kereszteződésben pedig ugye még nem is látod.
2, miután megállt az élet a kereszteződésben szép lassan előrébb mész közben már nagyon zavaró lesz a rohamsziréna hangja mögötted
3, felméred a helyzetet, hogy a kereszteződés alkalmas-e arra hogy félreállj ezzel elengedve a mentőt/tűzoltót stb (olyan hosszú ez a megkülönböztetést használó járművet kifejezés...)
4, ha lehetséges félreállsz (igen a kereszteződés közepén miközben már mindenki más ÁLL. max a szembejövők jönnek de ők is lassan...)
5, miután elment utána mehetsz tovább, mert automatikusan az a szabály hogy nem akadályoztathatod a forgalmat...Tegnap este már volt egy okfejtésem, de töröltettem a moderátorokkal, nehogy megsértődjön bárki is...
-
Drenadar
veterán
válasz Gebriel #27980 üzenetére
ez a baj a világgal őszinte részvétem. komolyan.
félre értés ne essék... biztos van a világon olyan beláthatatlanul szar kereszteződés ahova amúgy se szívesen megy az ember és életveszélyes még a megközelítése is... nem ezekről beszélünk (persze ott is meg kell oldanod hogy eltakarodj a mentő elől). hanem teljesen átlagos kereszteződések.
"Te gyerekkel a hátsó ülésen, érkező mentőautó elől simán behajtanal a pirosba?"
igen. miután megbizonyosodtam hogy mindenki áll MÁR. ez egy két másodperc ugye? ha tudnád, hogy bizonyos helyzetekben minden másodperc fontos az életmentéshez, akkor te is így gondolnád.
Nem azt írta senki, hogy úgy közlekedj mintha zöld lenne a lámpa:
"óóó de jó mögöttem jön a mentőautó, nah akkor átmehetek a piroson, kapaszkodj kicsim a hátsó ülésen, padlógáz!!"bárcsak lenen a fórumon mentős/rendőr/kresz oktató aki leírja a valós helyzetet. Bár akiknek a hivatalos jogszabály sem elegendő azokkal nem lehet mit tenni.
(#27982) Gebriel: és ha ezeket nem tudod megtenni? nem arról beszélünk mikor óóóó van egy focipályányi helyem félreállok.. hanem ahol NEM LEHET LEHÚZÓDNI! a mentőautón van kormány... de ugyanolyan mint a te kocsidban. azaz nem magassági kormány mint a repülőkben...
nem fogom megkeresni neked a kiinduló hsz-t, de mielőtt beszóltál illett volna utánanézned mi is a kiinduló probléma...
[ Szerkesztve ]
-
Drenadar
veterán
válasz Gebriel #27987 üzenetére
Igen mert én akármit írok le, nem hiszel nekem.
És bocsánat, megnéztem hol is élsz. Gyöngyösön. Én Budapesten.
Budapest tekintve hogy fővárosunk, zsúfoltabb. Sok olyan kereszteződés van, hogy korlát van melletted. tény hogy sok helyen megoldható a félreállás, viszont van még sok hely ahol nem.És nem minden nap, de igen látni olyan helyzetet, mikor egy szirénázó járműnek nincs lehetősége villamossínt használni (mert éppen ott nincs. ilyen egyszerű az ok), ugyanakkor sok kocsi halmozódott fel az úton (tudod Budapest vagyis reggel 8 körül és délután 4-5 körül sokkal nagyobb szívás a közlekedés meg amúgy sem ritkák a dugók) és sajnos atyáink akik megtervezték Budapest közlekedését sok helyen nem gondoltak arra, hogy esetleg le kellene húzódni bármi okból kifolyólag.
de ennyi én feladtam mert annyira specifikus helyzetről beszélünk amit sokan képtelenek belátni.
mintha arról beszélnénk hogy a kőrforgalomba elsőbbsége van-e a villamosnak? hogy kerül az oda? tudtommal Magyarországon egyetlenegy ilyen kőrforgalom van Szegeden. -
Drenadar
veterán
Akkor lehet már több is és nem csak Szegeden. Mikor megkaptam a jogosítványt még csak egy volt az országban. De azért gondosan fejünkbe verték a dolgot, hátha járunk szegeden, vagy hátha elszaporodik ez a furcsa megoldás
(#27991) Gebriel: óh semmit az égatta világon mert lehet Pestre jársz be nap mint nap.
csak ilyenkor vicces azt olvasni hogy mást rutintalansággal vádolsz meg, és feltételezhető hogy te a rutinodat gyöngyösön szerezted, hiszen ott élsz, vagy esetleg munka miatt ingázol a környező településeken.nagyon off:
egyik lány ismerősömnek panaszkodtam hogy zavar a tömeg engem tömegiszony (túlzás) stb. Mondta hogy őt nem érdekli az ilyesmi. Előszór mikor feljött Pestre felajánlottam neki hogy segítek tájékozódni, gyalogosan. (belvárosba olcsóbb a tömegközlekedés). és mikor lementünk a metróba, szó szerint látszott rajta a kétségbeesés, hogy mennyi ember, és különben is. Jah igen a lány Sátoraljaújhelyből jött fel.[ Szerkesztve ]
-
Drenadar
veterán
Állítólag van valami "csatorna" ahol le lehet jelenteni a feleslegessé vált táblákat.
Felesleges táblákról nekem egy gyalogos vasúti híd jut eszembe. Tudom ez is nagyon off sry.
tábla: motorral tilos a felhajtás, és bicaj út vége. Vagyis: csak és kizárólag gyalog lehetne felmenni rá, a bicajt a KRESZ szerint tolva lehet csak átjuttatni. NEEEEEEM nem fogok semmi jogszabályt meg paragrafust keresni.... a lényeg, hogy motorok is folyamatosan vannak rajta meg bringások is. senki nem foglalkozik velük, ergo a tábla tök feleslegesen van ott....Budapesten amit utálok az a lámpák. Nagyon rosszul vannak beállítva. sokszor van olyan útszakasz, hogy ~1km-en belűl főúton 3 lámpa megfog. gondolom ha nem 60-al mennék ahogy meg van engedve hanem olyan 90-110-el akkor simán megkapnám a zöldhullámot.
[ Szerkesztve ]
-
Drenadar
veterán
De szép hosszú hsz.
félreértés ne essék, nagyon fontos a balesetmentes közlekedés, de az emberéletek megmentése is fontos, mindkettőt meg kell oldani egyszerre.
Én sem értem ezt, hogy ők sokkal rutinosabbak de elképzelni nem tudnak egy olyan kereszteződést ahol egyszerűen nem lehet félre állni. de nem is rutinról beszéltünk, hanem a KRESZ-ről. engedi-e vagy sem?
Kíváncsiságból feltettem a kérdést egy ismerősnek aki most vizsgázott. Nem azzal jött hogy veszélyes stb, hanem azt mondta:
"A Kresz engedi a lámpák felülbírálatát ilyen helyzetben, ha körültekintően járok el és nem okozok balesetet." -
Drenadar
veterán
válasz Gebriel #27999 üzenetére
de nem ugyanarról beszéltek.
És pesti vagy. nagyszerű. Akkor konkrét helyszín.
utolsó eset amit láttam:
Újpest központ: (ugye megvan a helyszín?)
István úton haladva befele a város felé. Piros a lámpa, külső sávban csak egy autó, azért oda állt be a rendőr szirénázva. És a néni nem indult el mert piros a lámpa.
Ott a büdös életben félreállni nem fogsz tudni. nincs hely rá. Elteleportálni tudsz, ha tudsz.
És most hagyjuk hogy miért nem a villamos sínen ment a rendőr, nem tudni honnan kanyarodott rá az István útra. -
Drenadar
veterán
válasz Gebriel #28003 üzenetére
Értelmezés... szövegértelmezés!
István úton hány Újpest központot ismersz? Újpest központ. (maps)
és írtam hogy a város felé. tehát mintha az Ady Endre műv. központhoz mennél. Vagyis az Újpest bevásárló akármi mellett állsz a centrum vagy mi mellett."Azért ment a külső sávba a rendőr mert ott csak egy autó állt." >> valszeg akkor a belső sávban több autó állt. Nem? de.
És írtam hogy nem tudom már miért nem a sínre ment. lehet hogy a villamos sínen már volt villamos? Passz. De szerintem nem kellene felelősségre vonni a rendőrt miért az úton ment, ott mehet ahol akar, és ő jobban fel tudja mérni a helyzetet... hisz ott volt. Mindennek oka van.
(#28006) bzoley:
Köszi a videót. Tisztán látszik hogy adott baromi forgalmas kereszteződés, és megállnak azok akiknek zöld a lámpájuk. Minden további nélkül el kellett volna hogy engedjék a szegény mentőst. Aki csak egy kis helyet akart volna már csak kb 5 centit kellett volna előrébb mennie a kocsinak...[ Szerkesztve ]
-
Drenadar
veterán
válasz TazLeacher #28019 üzenetére
Köszike. Ezek szerint nem vagyok egyedül
Gabriel: Értsd meg nem mindig használhatják a síneket a rendőrök meg a mentősök. Igen ott lett volna a lehetősége és még sem azt választotta. Most lehet mondani, hogy akkor egyáltalán minek ment arra? Meg különben is... de nem ez a lényeg. Ott volt, és minden esetben biztosítani kell az elhaladását! Nem minden esetben tudsz előrelátó lenni és lehúzódni. De kötözködjél csak. Durva, hogy a hatalmas rutinoddal nem tudsz elképzelni egy ilyen esetet. Főleg, hogy nemrég még egy videó illusztráció is volt.
És még egyszer elmondom. Az alap téma az volt, hogy felülbírálható-e a közlekedési lámpa? És igen ilyen esetben a KRESZ megengedi.
-
Drenadar
veterán
azon gondolkodom, hogy az gépkocsioktatók ügye sok mindentől fel vannak mentve, pl nem kell hogy bekössék magukat, ezen kívül más egy se ugrik be ,de nah, biztos van még egy raklap.
De vajon a nem akadályozzuk a forgalmat típusú szabály alól is fel vannak mentve? normális az, hogy ahol lehet menni 60-el, ott a kedves tanuló 25-el megy? +/- 15%
-
Drenadar
veterán
válasz Khelben #28518 üzenetére
Lehet tévedés... már azt se tudom hol hallottam, de az biztos hogy annyira nem érdekel hogy elkezdjek jogszabályokat nézegetni
csigázás: nekem az oktató mindig azt mondta hogy a max sebesség alatt legfeljebb 20-al lehetek. szerintem aki a megengedett sebesség 3-ánál érzi magát biztonságban, az menjen vissza a rutinpályára és ne forgalmi dugót képezzen.
-
Drenadar
veterán
válasz Khelben #28521 üzenetére
Engem mindig figyelmeztetett, hogy ne menjek gyorsan. Mindig azt mondta, hogy ha meg szeretném kapni a jogosítványt, akkor tartsam be a sebességhatárokat, mert több éves eltiltás is lehet... aztán meg egy autópályás gyorsítósávnál ő is megnyomta a gázt mert ott meg tötyörögtem. de általában az 50-es úton a 45 megvolt. és nem 20-al mentem.
Szokott valaki járni a Róna utcán? 14. kerület asszem
-
Drenadar
veterán
válasz hallari #28523 üzenetére
én múltkor majdnem megálltam az oktató mellett, hogy megkérdezzem róla mit gondol a forgalom feltartásáról. Mert sztem ez az ő felelőssége. ha a mazsola idegrendszere nem bírja a hungáriát, akkor menjenek át fótra. mit bánom én. (vagy mellékutak, kisebb forgalmú halálszakaszok stb).
Róna utca: félelmetes rekord. a sebességtájékoztató 38Km/h -t írt... ennyit még sose láttam. (50-el lehet menni) És nem volt tanuló mazsola... ott egyszerűen ilyen lassan, megfontoltan vezetnek az emberek.
-
Drenadar
veterán
nyílván.
Én sem azt írtam, hogy padlógázzal mentünk és csak 38km/h-t írt ki.
Tudom, hogy nem pontosak, de ha 38-at ír ki és a műszerfalon is közel ugyanazt látom, elhiszem neki. Igazából nem az a lényeg, hogy kereken 38km/h, mert ha megvan a 10%-ps szórás az is csak 41 vagy 35, hanem, hogy minek kell ilyen kiba lassan menni egy úton, ahol semmilyen veszélyzóna nincsen? Azért mert ráérnek? Más nem ér rá.
-
Drenadar
veterán
válasz Drizzt #28559 üzenetére
vagyis a gyalogos ne lépjen ki a házból a zebrára meg csak akkor lépjen ha közel s távol nincs autó de ha van akkor az is áll. vagy inkább tolat. vagy ha a sofőr kiszáll és átkíséri a gyalogost a túloldalra.
most majdnem ideírtam egy cifra káromkodást. akinek van fantáziája még az ideképzelheti.
(#28560) MaciG: ÉN simán. no nem a kocsi elé, csak hogy megijedjen az a baromállatja.
Illetve még az is jó, ha kezünket kinyújtjuk kulccsal a kocsi felé. Bíróságon nem tudja bizonyítani hogy mi voltunk azok, hiszen ha én a zebrán állok ő nem lehet mellettem. NEM?Az hogy ezel az akcióval meg 8 napon túl gyógyuló sérüléseket szerzünk az megint egy másik kérdés (és másik per).
[ Szerkesztve ]
-
Drenadar
veterán
és az, hogy az autósnak úgy kell megközelítenie az átkelőt, hogy a gyalogos elsőbbségét biztosítsa? GYK: lassítson, mutassa azt a puhatestű felé, hogy meg fogok állni, induljá már el te BAROM!
ez biztos nem számít
Vagyis akkor egy forgalmas zebra átkelőnél tényleg a büdös életbe nem fog átmenni a gyalogos, mert a kocsik csak jönnek. És amíg nem lép le addig megállni sem kötelesek, max lassítani, de lehet azt a lassítást csak sebességmérővel lehet kimutatni.
Nem kellene a végleteken lovagolni, nem azt mondom, hogy te mész 50-el és a gyalogos lépjen le eléd a féktáv. felénél...
és igen egy alap szabály a KRESZ-szel, hogy a balesetet mindenáron meg kell előzni. de itt nem arra gondoltak a megalkotók, hogy maradjon otthon a puhatestű. ezzel felesleges takarózni, hogy azért nem álltam meg, mert neki az úgyis balesetveszélyes ha lelép elém, tehát teljesen jogosan megyek tovább.
És az a szabály, hogy csak akkor ülhetsz volán mögé, ha ellenőrizted a gumik állapotát bordázását, keréknyomást, a fényjelző berendezéseket, a féket? Gondolom azt is betartod Meg azt, hogy a ködlámpát csak időjárás/látásviszonyok miatt indokolt helyzetbe kattintod fel.
[ Szerkesztve ]
-
Drenadar
veterán
jogász vagy vagy mi? Árnyalatokról se hallottál, igaz?
beszélhetnénk arról is, hogy melyik volt előbb a tyúk vagy a tojás?
mivel...
Mindkettő alapszabály miatt nem lehet egyszerre autós és gyalogos a zebrán. ENNYI. De ezért nem csak a gyalogos felel, hanem az autós is, mert neki is biztosítani kell a balesetmentességet. Vagy gondolod ez csak és kizárólag a puhatestű dolga? Mert nagyon nem.Illetve írd már le, hogy mit értesz az alatt, hogy : "Ha jon egy auto/motoros ott" Hol ott? azon az úton? útszakaszon? látótávolságon?
-
Drenadar
veterán
ez mind szubjektív. mindenki más és más ítélőképességgel rendelkezik. a hatóság meg nem azt fogja mondani a hírekbe, hogy nem várta meg a gyalogos hogy elmenj, hanem: megint zebrán gázoltak el gyalogost. megkérdeznek pár járókelőt: "Mondja csak Józsi bácsi, mit látott? -ÓÓÓ uram, az a szerencsétlen pasas csak át akart menni a zebrán az a semmirekellő meg nem állt meg sőt gyorsított! "
esetleg megkérdezik hogy nem-e ugrottak ki-e eléd?De milyen rosszallóan tudnak nézni, mikor későn fékezek de az ABS megfog.
Meg a nyanyáktól én is kivagyok, akik még akkor se mernek átmenni mikor állok, és villogok dudálok kezemmel kalimpálok, hogy menjééé má!!!
vagy akik beszélgetnek a zebra előtt.
nah már csak életet kellene lehelnem a kocsiba
Új hozzászólás Aktív témák
- Ubuntu Linux
- Automata kávégépek
- Az árnyak közül lépett spotfénybe az MSI 16 GB-os grafikus kártyája
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- BestBuy topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- EAFC 24
- Ford topik
- Opel topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen