Új hozzászólás Aktív témák
-
Ebit
addikt
Jogilag ez egy nagyon érdekes helyzet, mert a füstköd miatti korlátozás, több szempontból aggályos.
Különös tekintettel, ha igaz az állitás, hogy hazánk több külföldi országot, lát el most a gázválság idején, millós nagyságban, talán , egyszerúbb volna visszaállitani, a hő és villamoserőműveket, legalább Budapesten, gázra. -
-
Ebit
addikt
válasz zsolt1129 #15324 üzenetére
Sajnos ilyen a magyar jogalkotás, meghoznak egy jogszabályt, és a többi hatályban lévővel, nem illesztik össze, nem mérik fel a várható hatást.
Megjegyzem itt, most nálunk a sok buszjárat közül, alig megy néhány, én nem inditom,be az autómat, de mások, igen, és a tömegközlekedésre várva beszivom a téli hideg miatt, fűtéstől vastagon szennyezett levegőt.
Szerintem, csak azok tartják be, akik, más módon is tudnak közlekedni, és van még reményük a tömegközlekedésben.
-
Ebit
addikt
Szerintem, azért túlzás a jelen helyzetet, ráterhelni egy ágazatra a közlekedésre, ennél sokkal összetettebb a probléma.
-
Ebit
addikt
válasz fekeandras #15378 üzenetére
A probléma nem az autókra vezethető vissza kizárolagosan:
"ha kedvezőtlen meteorológiai viszonyok között, több forrásból származó szennyezőanyag-kibocsátás következtében a légszennyezettség tartósan és nagy területen elérheti vagy meghaladhatja egy vagy több légszennyező anyag tájékoztatási, illetőleg riasztási küszöbértékét (szmoghelyzet); "
tehát, kár kiemelni ezek közül bármelyiket, mert a főváros saját hatáskőrében, megtehetné, hogy visszaállitja a hő, és villamos erőműveket gázüzemeltetésre, ami szállópor tekintetében, kisebb környezeti hatást jelentene.
szálló por
"[I]Tartalmazhatnak kormot, szerves anyagokat, nehézfémeket, azbesztet. Nagy részük rákkeltő. Egységes egészségügyi határérték megállapítása igen bonyolult, mert sok aeroszol képző anyag már egészen kis mennyiségben is nagyon káros lehet. Az azbeszt belégzés útján kerül az emberi szervezetbe és rákot vagy azbesztózist okozhat. A közúti forgalom is felelős a levegőben megtalálható azbesztszennyezésért (a fék- és kuplungtárcsák kopása következtében). Hazánkban országos programok szolgálnak az azbesztmentesítésre.
A légköri aeroszolok képződésében nagy szerepe van a gépjárműforgalomnak. A dízel üzemű járműveknek számottevő az aeroszol kibocsátása, de a kerekek is felverik a port, amit a levegőben aeroszolnak nevezünk.
A városi aeroszolok összetétele nehezen meghatározható, a részecskékre rátapadnak egyéb szennyezők pl.: PAH-ok, nehézfémek."[/I]
Felhivnám a figyelmedet a feltételes módban tőrténő fogalmazásra, valamint a diesel égéstermékben megjelenő korom, valóban, probléma, de egzakt modon nincs, meghatározva.
-
Ebit
addikt
válasz fekeandras #15380 üzenetére
Tiszta gázüzemű mehet, a rendelet szerint.
-
Ebit
addikt
Konkrétan ma 18.30 TV2 Tények műsorában a szállópor mennyiségét a riportalany-szakértő leolvassa , és hangosan közli, hogy 76 mg, a levegő tájékoztató oldalon , ugyanerre a helyre, mai dátummal 18.00 időponttal, 205 van bejelölve.[link]
Fogas kérdés, melyik állitás a valótlan,mert gondolkoznak rajta, hogy holnap feloldják a reggeli órákban a közlekedési korlátozást, amit csak , abban az esetben tehetnének, meg a rendelet alapján, ha nem haladja meg az EÜ-i határértéket.
-
Ebit
addikt
válasz dragonfx #15391 üzenetére
Jónak mondod, ismerem egy kicsit őket, a legtöbb modern jól beállitott autonál ez nem probléma, és nem biztos, hogy a bűdős a rosszabb, mert a benzines esetében nagy a CO, amit viszont nem érzel.
A megoldás az lenne, hogy több mobil állomással , az utakon mérnék az autók környezetvédelmi jellemzőit.
-
Ebit
addikt
Visszavonták a füstködriadót.
-
Ebit
addikt
A füstködriadó egy kicsit más megközelitésben.
"Szakértők szerint a fővárosi döntéshozóknak meg kell fontolniuk azt is, hogy milyen típusú szmognál rendelnek el közlekedési korlátozást. A szakirodalomban London típusúként nevesített téli szmogért ugyanis a közúti forgalom szerény mértékben kárhoztatható. A levegőben ilyenkor nem a belső égésű motorokban termelt különféle gázok aránya lépi túl az egészségügyi határértéket. Ez sokkal inkább a Los Angeles típusú nyári szmog sajátja.
A téli szmogért a szálló finom por a felelős. Ennek döntő hányada azért kerül a levegőbe, mert Budapest a legkevésbé sem tiszta város. Hogy mennyire nem, azt egy alapos autómosás és néhány kilométer autózás után még tiszta időben is meg lehet tapasztalni.
A gépkocsik egy szmogmentes téli napon a légszennyezés kevesebb mint harmadát termelik. Ennek döntő hányadát is a sárga matricáról felismerhető környezetszennyező modellek - a katalizátor nélküli dízelek, például a BKV autóbuszai - pöfékelik ki. Az egészségügyi határérték alatt maradó káros anyagok több mint kétharmada a lakosság, az ipari szennyezők, az erőművek kéményeiből szóródik szét. Szmog pedig jobbára akkor alakul ki, ha ezek a szennyezők valamiért a szokásosnál több káros anyagot eregetnek a levegőbe, és a kedvezőtlen időjárás miatt Budapest levegője nem cserélődik."
-
Ebit
addikt
Dieselekben is van katalizátor, valamint egyéb kiegészitő megoldások is, az emisziós értékek javitása érdekében.
Amire te gondolsz az a részecskeszűrő, ez a régebbi tervezésű motorok esetében, biztosithatja az EURO5 környezetvédelmi szabálynak való megfelelést.
A só helyett is kitaláltak, néhány helyen egyéb környezetbarát megoldást.
-
Ebit
addikt
válasz dabadab #15430 üzenetére
A BMW-nek a legújabb motorja 2008-as tervezés, kiegészitők nélkül is tudja.
A részecskeszűrős megoldás lényege, hasonlóan a katalizátor létrejöttéhez,alkalmazásához hogy a meglévő motor paramétereit utolagos beépitéssel tudja javitani.
Jelenleg alkalmazott elektronikus motorvezérlés, változtatásán keresztül is, hatékonnyá tehető a részecskeszűrő üzemeltetése, valamint a telitődése esetén, való/tisztitása-regenárálása/, és azért már forgalomba lévő tipusoknál, is alkalmazzák, főleg a franciák több éve.Természetesen, az új, motorfejlesztési irányzatok jöttek létre a még nagyobb befecskendezési,nyomások alkalmazásval, mert elsősorban a korom képződését leginkább az üzemanyag nagyon finom elporlasztásával lehet csökkenteni.
-
Ebit
addikt
válasz Integra #15435 üzenetére
A "parasztvakitás" ott kezdődik,hogy sok jelenleg forgalomban lévő autó, az alacsonyabb normát sem tudja teljesiteni,valamint a rendszeres karbantartást, beállitásokat sem tartják be, ez jellemző az autók nagyobb részére.
A dolog pikantériája laikusok számára kitalálták, hogy a diesel motorok, jobban szennyezik a levegőt.
Mindegyik szabvány csak annyit ér, amit betudnak belőle tartani. -
Ebit
addikt
válasz dabadab #15433 üzenetére
Jelenleg, csak ezt a magyar nyelvű cikket értem el:
BMW 7es 730d - 750i - 750Li - 740i - 740Li EU5
BMW 5-ös (Limousine/Touring) 520d 130 kW EU5
BMW 3-as (Limoousine/Touring) 330d 180 kW - 320d 130 kW - 318d 105 kW EU5
BMW 3-as (Coupé) 330d 180 kW - 320d 130 kW EU5
BMW 1-es (5-/3-ajtós/kabrió) 120d 130 kW - 118d 105 kW EU5
BMW 1-es (Coupé) 120d 130 kW EU5
BMW 3-as 330d (Limousine - Handschaltung) 180 kW EU6 -
Ebit
addikt
válasz Integra #15447 üzenetére
te valami fizetett dízelbérenc vagy?
Nem , csak szeretem a tárgyilagos véleményeket több szempontból megközelitve.
Személyeskedned talán máshol,és mással kellene.
beszélgetni kéne pár szervizessel
Gondolod, hogy szükséged van rá ,kérdezzél nyugodtan.
Javaslom, az általam idézet hozzászólásokat szövegkörnyezetében, olvasd el.
persze ilyenkor mindegyikőtök a homokba dugja a fejét és mutogat mindenre meg mindenkire, csak tükörbe nem néz, érthető. én meg nem kapok az utcán levegőt már ezektől a csodatraktoroktól, mert szétkaparja a torkom és a tüdőm.
Örülők, hogy te ezt ismeretlenül eltudod , dönteni.
-
Ebit
addikt
válasz dabadab #15463 üzenetére
Hagyomanyosan viszont a korom (emiatt volt most szmogriado,
Nem a szmog riadó magyarul inkább füstköd riadó nem, csak emiatt volt, a kiindulási pont
a kedvezőtlen meteorológiai viszonyok között, több forrásból származó szennyezőanyag-kibocsátás következtében a légszennyezettség tartósan és nagy területen elérheti vagy meghaladhatja egy vagy több légszennyező anyag tájékoztatási, illetőleg riasztási küszöbértékét (szmoghelyzet); ""A szakirodalomban London típusúként nevesített téli szmogért ugyanis a közúti forgalom szerény mértékben /nagyvárosban max 30%//kárhoztatható. A levegőben ilyenkor nem a belső égésű motorokban termelt különféle gázok aránya lépi túl az egészségügyi határértéket.A gépkocsik egy szmogmentes téli napon a légszennyezés kevesebb mint harmadát termelik."
Az autók valóban szennyezik a környezetet eltérő mértékben, főleg ha átnézzük a hazai gépkocsipark környezetvédelmi szabványnak való megfelelését, viszont a közlekedés miatt szükség van rájuk, ugyanúgy, mint a mi éghajlati körülményeink mellett, a megkőzelitőleg féléves időtartalmú lakás, intézményfűtésre.
-
Ebit
addikt
válasz dabadab #15469 üzenetére
A szálló por fogalmi meghatározását, már korábbi hozzászólásomban leirtam. Megjegyzem, hogy egy több ismeretlenes egyenletből, kiragadni egy meghatározatlan mennyiségű alkotórészt/korom/, érdekes, bár politikusok esetében, sajnos ma már megszokott dolog.
A helyzet értékelésekor figyelembe kell venni, ahol lehetséges, visszaálltak, hagyományos fűtés módra/fa, szén, olaj/, aminek magasabb a károsanyag kibocsájtása.Miskolc cikk: [link]
Kik felelősek a szmogriadóért?
[link]A huszonhét EU tagállamból huszonötnek nagy kihívást jelent a PM10-re vonatkozó határértékeknek való megfelelés; ezek az államok a területüknek legalább egy részén túllépik az említett értékeket .2008.április
Mellékeltem egy másik cikket, ami megerősiti a korábban leirtakat, és külőn figyelmedbe ajánlom a 2. generációs agro üzemanyagokat, amik szintén egy lehetséges megoldás a környezetvédelmi értékek, csökkentésének irányába.
-
Ebit
addikt
válasz Integra #15478 üzenetére
"Az egyedi fűtéssel kizárólag füstgázt kibocsátó berendezéssel rendelkező lakóházakban a megfelelően karbantartott tüzelőberendezésekben csak az arra a berendezésre engedélyezett tüzelőanyagot szabad elégetni."
Az a probléma vele, hogy önkormányzat hatáskörébe tartozó szabálysértésről van, szó,elég nehéz bizonyitani,tettenérés lenne rá a megoldás, de ezek a szomszéddal kapcsolatos, dolgok , mindkét félre visszaütnek,szerintem hatósági úton jó megoldás nincs.
-
Ebit
addikt
válasz Winner_hun #15528 üzenetére
Szerintem,várjuk meg, hogy mi lesz belőle, ötleteim, nekem is vannak.
-
Ebit
addikt
válasz parandroid #15538 üzenetére
Ez egyértelmű, de szükség lenne a forgalmi táblák, megfelelő kihelyezésére, valamint az utakra engedélyezett sebességek átgondolására.
-
Ebit
addikt
Ezt azért ennyire egyértelmúen, nem lehet kijelenteni, mert a régi gumik összetétele, más volt, rugalmasabb, a modern gumik esetében, viszont más a szerkezeti kialakitás, főleg a profilok változtak előnyükre.
Az összehasonlitás alapja a kamion , autó vitában a fajlagos talajnyomás szolgál,a haszongépjármúvek esetében az előnyt elsősorban a felkészültebb vezető jelenti, valamint az, hogy a nagyobb méretek ,és ár, futásteljesitmény miatt hamarabb beépitenek
passziv, és aktiv vezetésbiztonságot,kényelmet elősegitő berendezést. -
Ebit
addikt
Kényszerszülte divat volt a gumik újrafutózása.
Pontosabb, hogy a régi gumikat,pláne peremtől-peremig,lehetett és érdemes volt, feltölteni, "átsütni", ha a gumi hordozó vázszerkezet nem sérült, jellemzően , ezek általában, Michelin alapanyag felhasználásával készültek, az új gumik árának töredékét tette ki a felújitás költsége, és akkor még alacsonyabb sebességgel közlekedtek a járművek..A kényszer a beszerzési nehézségek/ valuta hiány/ miatt is előfordulhatott .
-
Ebit
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Samsung LCD és LED TV-k
- Renault, Dacia topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- 3D nyomtatás
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen