Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ariadne

    őstag

    válasz fekeandras #18601 üzenetére

    Csak bekukkantottam ide, olvasgatni szoktam a topikot, és olvastam én is ezt a hírt az elütött kerékpárosról. Tudom, hogy bpi hóbort sisakot hordani és világítást tenni a bringára előre-hátra, de ilyen esetekben nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy milyen sokkal több esélye lett volna a túlélésre, ha van mindkettő. :(

    Valahogy el kellene terjeszteni és még jobban reklámozni, hogy a világítás és a sisak életet ment, mert ez így van. Az autósok érdeke is lenne ez, mert világítással jobban látható a bringás, a sisakkal meg jobb esély van arra, hogy ha mégis megtörténik a baj, akkor életben marad... Tehát _mindenkinek_ az érdeke lenne, és mégis azt látom, hogy a fővárosban még csak-csak hordanak sisakot, de normális világítása már elenyésző számú bringásnak van, az ország általam ismert keleti részében pedig gyakorlatilag egyik sincs senkinek.

    Például klikk itt a szintén szörnyű, de részben pozitív példa - sisakkal még egy 90 km/h-s, fékezés nélküli elütést is túl lehet élni. Nem biztosan, és szerencse kérdése is a dolog, de mindenképp sokkal jobb eséllyel, mint sisak nélkül.

    Ezzel nem mondom, hogy nem az autós sara elsősorban a dolog, mert kifejezetten be tudok dühödni attól, h a gyorshajtás nálunk népi sport, ha rajtam múlna, rég nulltolerancia lenne, aztán azt ossza be mindenki. Csak annyiról van szó, hogy az ember saját magáért, a más hülyesége ellen sokat tehet még, ha bringázik.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz parandroid #18606 üzenetére

    A híradó szerint valszeg volt hátsó lámpája is, és fejsérülésbe halt bele. Szóval a sisak még mindig jól jött volna... Az a szegény versenyző srác sem kaphatott sokkal kevesebbet, de a sisak miatt mégis él. Bár eltört a gerince is, akkora ütést kapott, gondolom először fejjel a szélvédőnek, aztán arccal az aszfaltra, borzasztó belegondolni is - de azt írják, valszeg teljesen fel fog épülni. Szerintem minden egyes elem, a fényvisszaverő mellény, egy _jó_ lámpa, sisak hozzáad több-kevesebb százalékot a túlélési esélyhez.

    Másrészt azt is tudom, hogy létezik olyan eset, amikor tényleg kivilágítatlan a bringás, és mire észrevenné az autós, már el is ütötte, tudok is olyanról, akivel ez megesett (préri közepe, részeg bácsi, egy szál zseblámpa a kezében előre, csalinkázott az úton éjjel... meghalt...). De ez itt szóba sem jön. A fiatal boldog Mercis focista miatt vállalom, előítélet, de szerintem _nagyon_ gyorsan hajthatott, ezért nem vette észre.

    Azt viszont nem értem, hogy ha egy sávban mentek (ezt mondták), hogy üthette el a kocsi bal elejével. :U

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Manitou #18610 üzenetére

    Rövid ideig mutatták, de úgy tűnt nekem, hogy a kocsi bal eleje összetört, a lámpa is. Viszont hátulról ütötte el, szóval nem valószínű, hogy váratlan balkanyart tett volna a bringás. De nem tudok olyan okot - az alkoholt kivéve -, ami miatt valaki az út közepén menne...

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz vwpolopg #18622 üzenetére

    Megdöbbentően felelőtlenek tudnak lenni az emberek a gyerekekkel, én nem is tudom, miért nem gondolkoznak olyan sokan. :( Városban 50-nél is történhet olyan baleset, ahol a gyerek lefejeli a szélvédőt (lánglovagokon láttam ilyet, anyu félrerántotta a kormányt és a sínekre hajtott, gyerek anyósülésen arccal a szélvédőbe), vagy összetöri az előre ültetett túl kicsi gyerek arcát a légzsák, még ha csak a boltba ugrik is el vásárolni...
    Múltkor busszal voltam kénytelen hatalmas forgalmi dugó közepette átaraszolni Óbudáról végig Kelenföldre, bámészkodtam. Több túl kicsi gyereket is láttam első ülésen ülve, volt hátul középen álldogáló gyerek, hátsó ülésen anyu ölében ülő baba, és az egyik legborzasztóbb, kis csecsemő mózeskosárban, anyu háta mögé betéve az ülésre. :Y Szívem szerint kirángattam volna ezeket az embereket a kocsiból és két nagy pofonnal térítettem volna észre, vagy beszórtam volna az ablakon egy kupac borzalmas rendőrségi felvételt, hogy minek is teszik ki éppen a gyereküket. :(((

    mod: Este nyolc körül hát bringával jöttem és meg nem mondom, melyik utca volt (Bp), de a kereszteződés közepén egy tetejére fordult talán Astra állt. Ezt hogy hozta össze a városban, nem tudom, de feltételezem 50 km/h-nál több kell ehhez valamelyik fél részéről.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz fekeandras #18627 üzenetére

    Na ez volt az, még most este is ott volt minden, a rendőrök meg krétáztak vadul. Remélni tudom csak, hogy a benne ülők bekötötték magukat...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz dabadab #18647 üzenetére

    Ha kicsi a gyerek, alacsonyan van a feje, ezért nem a mellkasán, hanem az arcán találja el a légzsák, én meg ezt olvastam. Ezért van meghatározva a legkisebb magasság az anyósülésen üléshez.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz dabadab #18650 üzenetére

    Nem elölnéző gyerekülésre, hanem rendesen bekötött, ülő gyerekre gondoltam. Az EUs szabályokat erre nem ismerem, csak annyit tudok, h egy csecsemő, akinek testéhez képest nagy feje és gyenge nyaka van, egyáltalán ha előre nézve _gyerekülésben_ ül a kocsiban, egy nagyobb vészfékezésnél is sokkal rosszabbul jár, mintha visszafelé van elhelyezve az ülés. Egyszerű fizika, a nagy feje jobban húzza a nyakát, előrebukik a feje, és a felnőtteknél jobban megsérül. :(

    A légzsák+előre néző gyerekülés kombó tiltásának megértéséhez nekem az is elég, hogy láttam már (hálistennek kívülről) felfújódott légzsákot, nekem ne mondja senki, hogy az nem érné el az így elhelyezett gyereket... Részemről ha lesz gyerek, csak és kizárólag hátsó ülésen, _jó_ és jól rögzített gyermekülésben, mindig bekötve, lehetőleg háttal (főleg amíg csecsemő).

    mod: Meg úgy általánosságban is úgy tudom, h az anyósülés a legveszélyesebb egy autóban, már csak ezért sem tennék oda gyereket. Vezetés közben úgysem nyúlkálhatok át a gyerekhez, ha nincs más felnőtt a kocsiban, aki visszaadja a cumiját pl....

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz kételkedem #18673 üzenetére

    Ilyen sebességtúllépésnél szerintem nem sokat oszt vagy szoroz az áldozat ittassága. Ha az út szélén megy és nem középen, kivilágítva, mint egy karácsonyfa, full face sisakban, 130-nál akkor is halálra gázolta volna, szerintem ezt nem lehet túlélni... :(

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz mephi666 #18679 üzenetére

    Na nem szajkózom megint, h kétkerekűhöz sisak is dukálna, pláne ezekhez a sz*rokhoz... A gond az, h általában az megy vele, aki nem elég erős ahhoz, h bringát hajtson. Viszont az ilyen szintű gyengeség általában gyenge koncetrációval és lassabb reflexekkel is együtt jár, aminek ez az eredménye. Sisakot kötelezővé tenni minden kétkerekűn...

    runner125: A képekből is az látszik, h középen mehetett. De ekkora sebességnél, ahol az ütéstől betört a szélvédő is, nem hiszem, h ha az út szélén ment volna azon a keskeny úton, ez a nagy Merci akkor nem ütötte volna el ugyanúgy... :( Ha olyan gyorsan ment, h nem _tudta_ volna félrerántani a kormányt, akkor az út szélén menő bringásnál is ugyanez lett volna a helyzet. Ha meg esetleg nem is akarta, nehogy felcsavarodjon a fára, akkor megint ugyanez... :((( Vagy csak nem szimp nekem ez a focista csávó, mint ahogy nem is az.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Khelben #18720 üzenetére

    Ehh, na pont ezt akartam linkelni. De minő véletlen, ez egy líbiai felségjelzésű, diplomáciai rendszámú autó... Ja vagy úgy, hát persze őket nem fogják megbüntetni gyorshajtásért, úgy könnyű...klikk :(((
    Lécci lécci vezessük be, hogy aki nem kapcsolja be az övét, az fizeti az ellátása kapcsán felmerülő költségeket, nehogy már én fizessek más baromságáért, és mert nem tart be egy alapvető szabályt (függetlenül attól, egyetért-e vele vagy sem). :U Tudom itt nem ők voltak a hunyók, úgy általánosságban értem.

    mod: Ja ehhez hozzávenném azokat az ügyeseket, akik a fénysorompó tilos jelzése ellenére hajtanak a sínekre és ölik meg magukat és a velük utazókat. Ha tudja a barma, h az örököse fizet, hátha meggondolja még egyszer... :U

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Winner_hun #18973 üzenetére

    Itt látszanak az övek, a sofőr biztos be volt a kötve. A hátul ülőket nem tudom eldönteni, mert látszik az öv, és el tudom képzelni, hogy hátrafele esésnél ki lehet csúszni alóla... Meg az a nagy táska, ami előreesett, szerintem az is elég lett volna, hogy eltegye láb alól a jobb hátsón ülőt. :(

    Ez viszont no comment, nem saccolnám, mennyivel kell menni, hogy a kerítésnek ütközés _után_ még egy betonoszlopot is eltörjön a kocsi... Bekötetlenül, ohne légzsák Suzukival... :W

    Az ilyen felelőtlen barmok (már bocsánat) miatt is parázok attól, hogy élesben vezetnem kell most már hamarosan. Hiába veszek én full légzsákos, ötcsillagos töréstesztes autót, hiába megyek el vezetéstechnikai tréninre, hiába nem lépem túl a sebességhatárt, ha ilyenek jönnek szembe az utcán. :U

    mod: Amúgy a sofőrnek rég rossz, azzal együttélni hogy 2 embert is megölt.. Kérdés, hogy a sofőt milyen mértékben volt vétkes a balesetben, mindenesetre ő bekötötte magát és él, szóval lehet, hogy a hátul ülők is a saját hülyeségük (öv be nem kötés) miatt haltak meg... Az biztos, hogy nálam nem lesz elindulás addig, amíg mindenki be nem kötötte magát. Aki nem, az ottmarad, nem érdekel. :U

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    Na ebben a kis családban három rendbeli kiskorú veszélyeztetését azért megállapítanék. klikk, előszöris mert három felnőtt, három kisgyerek utazott, egyetlen gyerekülés van (ahogy nézem egy ülésmagasító még annak a relatíve nagyobb gyereknek is elkelt volna), no meg a be nem kapcsolt övek... :( Már ha jól gondolom, hogy egy ilyen balesetnél azért megnyúlt volna a bekapcsolt öv, ami látszana...

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz proof88 #19528 üzenetére

    Az egy nagyon veszélyes kereszteződés, a Honvéd/Alkotmány, ha gyalog jár arra az ember, akkor is vigyázni kell. Dolgoztam egy ideig a környéken, akkor mondták már, hogy rendszeres a baleset ott, mert ezerrel tép mindenki nappal is. Egyik esős nap dél körül aztán azzal jött egy kolléganőm, hogy ugyanitt egy kisodródó autó a _járdán_ _sétáló_ két nőt ütött el, akik mindketten nagyon súlyosan megsérültek, gyakorlatilag átment az autó az egyiken, a másikat meg a falhoz szorította. :( Pár hónapja meg épp a mostani balesethez képest túlsó sarok közelében álltam és telefonáltam szintén fényes nappal, működő közlekedési lámpáknál, amikor csatt, és pont ugyanezen a sarkon (az étteremnél) landolt az autós, letarolva a táblát...

    Gyalogosként is fogtam már ki olyan parasztot (egy m2-re arrafelé a szokásosnál is több jut), aki az Alkotmány utca Parlament felőli végénél lévő széles zebrán áthaladtomban, amikor már majdnem átértem, tiszta szinte forgalommentes úton jött egyenesen, és mégis a térdemtől kb. 20 centire sikerült megállnia... Egyszerűen nem értem ezeket az embereket. :U

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz jerry311 #19704 üzenetére

    A _szoros_ jobbra tartás nem lesz meg, ha jól tudom. Így például nem leszek kénytelen a kerékpározásra sokszor alkalmatlan, mély gödrökkel és repedésekkel tarkított útszéli részen menni.
    Egyes helyeken meg amúgy is muszáj bemenni középre, ha túl akar élni az ember. Körforgalom előtt közvetlenül és benne pl. beveszem a lesz*rom tablettát és bemegyek középre mindig, mert különben rendszeres, hogy nem vesznek észre és rajtam át szeretnének mondjuk kihajtani a körforgalomból... :U Pedig nem vagyok kicsi, és extrém gyors vagy lassú sem.

    mod: Bár a közlekedők egy része autósok és bringások között sem ismeri a kreszt úgy általánosságban, vagy csak nem érdekli, szóval ezen egy módosítás sem változtat. Az a bizonyos közlekedési morál ugyebár. :U

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz proof88 #19706 üzenetére

    Halkan, egyetértően bólogatok. Az egyirányú utca nálam nagyon ritka, de néha én is belemegyek, járdán meg csak egy-két híd esetében, ahol még mindig ez a biztonságosabb autósnak meg nekem is, no meg a körforgalombeli előbb említett középre húzódás, azt hiszem nálam ennyi a kresz tudatos megsértése.

    Lámpám meg olyan brutál, hogy épp az a gond vele, hogy vakítja az autósokat, nem szabad rájuk néznem este (Hozé rulez :D), sőt még macskaszemem is van meg reflexcsíkos gumim, plusz neon huzatú hátizsák, hogy jobban lássanak. :))

    De ezzel együtt is, városban bringázni sux, utálom, terepen az igazi. Csak ott meg ugye idén ősztől elszaporodtak a zöld ruhás természetvédelmi őrök, akik szinte bárhol megbüntethetnek puszta ottlétem miatt, hála csodás erdőtörvényünknek, amely nem ismeri el a mountain bike, mint olimpiai sportág létezését. :W

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz neduddki #19712 üzenetére

    Azóta kiderült, hogy egy, a megállóban padon ülő ember halt meg, és 70-nel lehet jönni szabályosan lefelé a felüljáróról. Ha nem volt téligumija és/vagy gyorsan és/vagy ittasan/bedrogozva vezett, akkor egyetértek.
    De ha esetleg arról van szó, hogy 70-nél vizes úton téligumival szabályosan közlekedve _is_ megcsúszhat így az autó, akkor viszont elsősorban azt vonnám felelősségre, aki aláírta azt az utasítást, ami alapján azt a 70-es táblát kitették oda... Épp nemrég jártam abban a megállóban, iszonyat sebességgel tép mindenki lefelé ott autóval, el tudom képzelni azt is, hogy akár szabályosan is előfordulhatott ilyen. :U

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz gamerkiller #19727 üzenetére

    Múlt héten a Nagy Lajoson láttam valahol az Egressy tér magasságában egy autóst, akinek sikerült az úthoz képest teljesen keresztben a villamossínekre bemennie, ott a sín támasztotta meg szépen az alvázat. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy sikerült egy sima kétszer egysávos, igaz macskaköves úton haladva felpattannia a jobb oldali padkára, majd azon át keresztbeállni a sínre úgy, hogy az autó hátulja még az úton volt... Tűzoltók tudták csak leszedni a kocsit, mert ugye felakadt a padkán meg a sínen. :U Remélem kifizettetik vele a villamosok leállításából és a tűzoltók munkájából eredő extra költségeket...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz lajafix #19730 üzenetére

    Mondjuk téligumi hiányára még műszaki analfabétaként is tippelnék. :U Egyébként híradóban láttam, hogy nő volt a sofőr, de persze ez nem jelent semmit.

    mod: Tudod azért akkor mégiscsak jár egy sün a közútkezelőnek, vagy aki a lámpákért felel, mert akkor oldják meg, hogy ne legyen úgy a zöld, hogy mindenki ezért lépje túl a sebességet. De persze ez túl nagy elvárás lenne, tudom... Jó, alapvetően arra kell számítani, hogy ami táblát kitesznek, azt betartják, de talán egy nagyvárosban érdemes lenne a szokásos reflexeket is figyelembe venni, mint a "hú kicsit belelépek, még elérem" dolog, csak van megoldás rá forgalomszervezésileg...

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Lauda #20053 üzenetére

    kerekparosoknak is kotelezo kresz-vizsga

    Ezzel picinyke bibi: ki számít kerékpárosnak, és hogy határoznád meg? A magyar lakosság túlnyomó többségének van kerékpárja, ha más nem a sufniban porosodik, akkor mindenkinek kötelezővé tennéd? :U

    Ezzel nem azt mondom, hogy nem szükséges, mert természetesen elég életveszélyes KRESZ ismeret nélkül kerékpározni. De ennyi erővel a gyalogosoknak is előírhatnák, hiszen ők is közlekednek az úttesten, és egy részük erős szuicid hajlamokat is mutat...

    mod: Magam is bringás vagyok, és úgy látom, hogy a legnagyobb gond a "kocabringásokkal" van, tehát aki az ezer éves, nyikorgó montiján teker a városban, sisak nélkül, zene a fülben, piroson is átmegy gond nélkül, másrészt pedig a női vázas bringán tekerő leánykákkal, aki csak mennek, mint a vaknyúl, persze lehetőleg a forgalmat akadályozva. :W Nem hiszem, hogy rajtuk segítene egy KRESZ vizsga...

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Lauda #20055 üzenetére

    Azért nem hiszem, hogy bármit is megoldana, mert nem attól fognak a most kamikáze módon közlekedők normálisan közlekedni, ha letesznek egy vizsgát. Ahogy én látom, a szervdonorok nagy részét egyszerűen nem érdekli a KRESZ, semmibe veszik, és ezen a vizsga sem változtatna. Bringás rendőröket ide, akkor simán felelősségre lehetne vonni a bringásokat is, egy edzettebb rendőr elől nem lehetne könnyen elmenekülni sem. ;)

    Egyébként csak félig vicc, Párizsban pl. görkorcsolyás rendőröket is láttam, a Louvre egyik udvarában közlekedtek éppen.

    mod: Ja és tegyék kötelezőve a sisakot és bizony kemény büntetéseket a világítás hiányáért (ez utóbbi mondjuk elő is fordul néha). Épp két hete buktam egy nagyot a saját hibámból (nagyon rendes autósok segítettek, olyan kár, hogy nem tudom megköszönni nekik közvetlenül...), eltört az orrom, de ha nem lett volna rajtam sisak és kesztyű, most még lehet a kórházból írogatnék törött koponyával, ha egyáltalán... :U

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz jerry311 #20057 üzenetére

    Hmm, a kifejezetten bringás KRESZ oktatásának jobban belegondolva azért lehetne előnye, mert sokan azt sem látják, hogy veszélyben vannak, mert még ha ismerik is a KRESZt, de nem bringás fejjel gondolkodnak, ha nem olvasnak utána a témának. Nem ismerik a tipikus baleseti forrásokat (pl. "jobbhorog", Andrássyn kinyitott ajtó, stb.). Meg hogy a legtöbb esetben hiába szabályos az ember, az nem vigasz, ha ezt ráírhatják a sírkövére, és ennek tudatában kell közlekedni. Na ezeket kellene megtanítani nagyon...

    mod: Mellékesen gyűlölök a városban bringázni, Bpen ezt szükséges rossznak tartom (Koppenhágában pl. nem az, próbáltam, szenzációs élmény), elsősorban erdőjáró bringás vagyok. :) Na annak az elcseszett szabályozásáról meg külön regényeket lehetne írni...

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Calogero #20076 üzenetére

    És mondd, milyen gyakran szokták megkarcolni az autódat és a tükrödet letörni vandál kerékpárosok? Akik eddig előre mentek, ezután is előre fognak, de az új szabályok nem hiszem, hogy bárkit is kifejezetten arra késztetnének, hogy a sávok között menjen, ha eddig nem tette, ez abszurd. Megjegyzem én is megdöbbenéssel láttam múltkor egy csávót bringázni a Hungárian úgy a Vidámpark magasságában az egyik felüljárós részen, a két külső sáv között, de hát aki szervdonor akar lenni, azt nehéz ebben megakadályozni... :U

    Felelősségbiztosítása sok bringásnak van egyébként, a Kerékpárosklub tagsággal jár ilyen, és szerintem is hasznos dolog, de kötelezővé tenni nem hiszem, hogy szükséges lenne. Azért nem ugyanaz a gyakoriság és nagyságrend, amilyen károkat a kerékpárosok okoznak, mint ami az autósok esetében indokolta azt, hogy kötelező felelősségbiztosítás legyen.

    A rendszám pedig egyszerűen megvalósíthatatlan, egyrészt iszonyatos pénzeket emésztene fel az egésznek a hivatalos nyilvántartása, dokumentálása, egy ezer éves orosz női kerékpár esetében pl. biztosan többet, mint amennyit maga a bringa ér (ami ugye 0 felé lehet valahol), másrészt szerintem nem lehetne úgy elhelyezni, hogy látható legyen, de ne legyen veszélyes (mégis mire ragasztanád a matricát? ne mondd, hogy sárvédőre, a kétszemélyes háztartásunkban lévő 6 kerékpárból egyen van ilyen). Emellett ha már kisrobogóra meg quadra nem kell, akkor talán a károkozások súlyát is figyelembe véve talán nem a kerékpárosokat kellene először vegzálni emiatt... :U

    A kerékpáros viták alapműve ugye megvolt? :)

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz gerg0 #20079 üzenetére

    Persze mindennapos esetről beszélünk, nem? Tatter/mammer szokott a sávok között cikázni, naná, én is mindennap látom őket. :W Már ne haragudj, de messze nem olyan gyakori eset ez, hogy ilyenre szükség lenne, de mondom, sok kerékpárosnak van biztosítása az ilyen károkra. És ahogy írtam is, aki eddig nem ment az autók között (én pl. nem szoktam, de nem is vagyok "városi harcos"), az ezután sem fog csak azért, mert lehet, szóval hagyjuk az irodalmi túlzásokat. :U

    Egyébként a kárt így is köteles megtéríteni a kerékpáros, és ha a bringás hibájából olyan jelentős sérülés lesz az autódon, akkor valszeg olyan baja esett a bringásnak is, hogy nem tud elszaladni a felelősségrevonás elől...

    Calogero: A piroson átszáguldókra én is szorgalmaznék valami hatásos büntetést, borzasztó nézni, amit egyesek művelnek. De hát megint csak az jön, hogy ez az egész nem azon múlik, hogy bringán vagy autóban ül épp az ember, hanem hogy egyébként normális felfogású és normálisan közlekedő ember-e vagy sem. Aki hülye, az autóban, bringán vagy lovaskocsin is ugyanúgy hülye lesz...

    Ezt az egész felelősségbiztosítás dolgot nem látom megvalósíthatónak (jogász vagyok), mert hiába lenne haszna a dolognak, de a nagy számú és sokszor szinte értéktelen kerékpárok és a könnyű azonosíthatóság hiánya miatt ez irdatlanul költséges lenne globális szinten. :(

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz gerg0 #20083 üzenetére

    Gondold végig alaposabban, mit is akarsz. Ha lelép a helyszínről, akkor teljesen mindegy, volt-e biztosítása vagy sem, sosem tudod azonosítani, ki is volt pontosan. Ami azt jelenti, hogy akkor a biztosításokon túl a kerékpárokat is nyilván kellene tartani valamilyen első pillantásra azonosítható módon, Mari néni tanyabájkjától a top versenyző karbon országúti csodájáig. És ezt mégis hogy, és mennyiért? Szép az elv, csak a megvalósítás hibádzik, nyilván nem véletlen, hogy eddig még nem merült fel komolyan ilyen rendszer létrehozásának az ötlete.

    mod: Ja és akkor persze következő lépésként legyen a gyalogosnak is felelősségbiztosítása, ha gonoszul elédlép váratlanul és felhenteredik a motorháztetőre, megrongálva azt, nem? Meg gyalogosrendszám is kell persze, homlokra tetoválva, ha meg akarna lépni. :D

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz gerg0 #20085 üzenetére

    "Alvázszám" (=gyártási szám) minden kerékpárvázba bele van ütve, szóval ez kipipálva, törzskártya jó lenne a lopások ellen (Szegeden egy időben volt ilyen, volt hogy kérte is a rendőr a bringa papírját, az üzletben állították ki vásárláskor, benne volt, hogy kié :) ), de azt azért mégiscsak túlzás lenne megszabni, mit hordjon a bringás...

    És arra még mindig nincs válasz, hogy mégis hogy lehetne rendszámot tenni egy bringára, ami olvasható is lenne? A nyeregcső hátulról látszó pár négyzetcentis felületére? :DDD

    Az "autósok fizetnek mindenért" nem jó érv, mert rengeteg "bringás" időnként "autós" is, lásd Calogero pl. itt a helyszínen, sőt hamarosan én is ilyen leszek, mert pár alkalom van évente, amikor tényleg szükség van a benzinfalóra (messzebbi bringás túrákra eljutni :D), most már muszáj lesz. És pusztán azért hárítsunk a bringásokra (és pontosan ez a "bringásokra" akkor azt jelentené, hogy személy szerint mindenkire (kb. fél magyar lakosság), vagy bringa darabszám alapján, vagy mégis hogy? ha van bringád az autó mellett, akkor neked is kellene ;) ) ezeket a költségeket, hogy az autósoknak jobb legyen? Ez így nem igazán kerek... :U

    Hálistennek ennek az egésznek nincs realitás alapja, gyakorlatban szerintem nem megvalósítható. Annak viszont örülnék, ha kötelező lenne a sisak viselése, és keményen büntetnének a sisak és/vagy világítás hiányáért, ilyen téren rengeteg a kamikáze. :(

    Ja a gyalogosbiztosítást -rendszámot viszont a bringások nevében támogatnám, akkor utol lehetne érni a sok szemtelen kerékpárúton csámborgó-kutyasétáltató-andalgó, spontán bringás elé lépő gyalogot. ;] Csak félig vicc, komoly balesetet tudnak okozni a keróúton ugráló gyalogosok...

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz gerg0 #20087 üzenetére

    Városon kívül semmi gondom a láthatósági mellénnyel, mert ott nagyobb sebességek és rosszabb fényviszonyok vannak, mint városban általában. Részemről fényvisszaverős neonsárga övtáskával/hátizsákkal neonsárga kabátban közlekedem így télen, de nyáron ha elmegyek túrázni, ne kényszerítsen már senki, hogy hazafelé a városban egy műanyag zacskóba csomagolva tekerjek a speciális lélegző bringásmez és egyéb cuccok helyett... Ez olyan, mintha azt írnád elő, hogy csak neonsárga autóval lehet közlekedni, mert az jobban látszik. Ha _rendesen_ ki van világítva egy normál öltözetű bringás a városban, és nem két gyertyalángnyi fénnyel, az azért elég láthatóságot ad. Főleg az a pár száz spéci fejlámpa, amit sokan használunk, azzal épp azért szoktak szemből jövő vagy az ember előtt menő autósok levillogni, mert vakítja őket... :)

    A KRESZ vizsga számos autóst sem akadályoz meg abban, hogy fittyet hányjon a szabályokra, bringásoknál (mivel megint mondom, ez nem két külön halmaz) ez pont ugyanígy lenne. Akik szabályt sértenek, azoknak a többsége bringásból is ugyanúgy nemtörődömségből teszi, mint autósoknál. Szerintem.

    Az a rendszámtábla teljesen használhatatlan, a montimról (amivel ugye át kell haladnom a városon ahhoz, hogy elérjem a terepet) az első köves résznél letörne, és városi bicón is balesetveszélyes lenne, beleakadna simán a padkába vagy kanyarodáskor leérne az aszfaltra. :(

    Szobabringa, hmm, első lépésnek jó. :) Érdemes lenne kipróbálnod egy kis valódi, vérbeli bringázást, hatalmas élmény, tudok mondani pár szép helyet itt Bpen. ;)

    mod: Na most már abbahagyom az offolást, mielőtt a fejemre koppintanak itt. :D

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz mezis #20090 üzenetére

    Azt azért vágjátok, hogy ma is köteles megtéríteni, aki másnak kárt okoz, így az autót karcoló kerékpáros is, akkor is, ha nincs biztosítása. A kerékpár és a kerékpáros azonosíthatatlansága miatt viszont ezzel nem sokra mész, nem tudod beperelni azt a fekete egysebis vékony szőke csávót, aki elkövette...

    A látható azonosításra pedig nem tudok épkézláb ötletet, a gond az, hogy ti városi bringásokra gondoltok csak, pedig ott van a 7 kilós karbon országútis versenyző meg a 20 kilós géppel a fogashoz igyekvő DH-s is, és ezeknél mindenféle kiálló dolog életveszélyes, max. valami ragasztást tudnék elképzelni.

    Persze mindez azon túl, hogy szerintem az okozott károkhoz képest aránytalan költségekkel járna egy kötelező biztosítási rendszer.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Winner_hun #20133 üzenetére

    Előbb-utóbb csak működik a természetes szelekció, és nem kell attól tartani, hogy egy ilyen barom miatt valaki más meghal egyszer. :U
    Ha meg ideges, verje a saját fejét a falba, játsszon orosz rulettet, tökmindegy, de ne veszélyeztessen másokat.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Pety #20136 üzenetére

    Meggyőződésem, hogy ha a gyorshajtást úgy általában "megszüntetnék", vagyis olyan szigorú büntetések és gyakori ellenőrzés lenne, hogy tényleg nem érné meg gyorshajtani és végre leszoknának róla az emberek, megváltozna a mentalitás (van ország, ahol ez működik, szóval nem lehetetlen), jelentősen csökkenne a balesetek száma. Jó lenne ezt elérni. :U

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz dabadab #20139 üzenetére

    No igen, a focista csávó is azt hitte... És bár azóta ténynek tűnik, hogy a bicajos bácsi részegen kódorgott az út közepén, de akkor is ott volt, ott lehet bármikor, és valamilyen büntetés akkor is jár az elütéséért, akármilyen szabálytalan is. Plusz a lelkiismeret ugyebár. Van ismerősöm, aki szintén kivilágítatlan részeg bicajos bácsit ütött el, aki meghalt, ismerősnek épp határérték feletti alkohol a vérében. Nem a felfüggesztett szabadságvesztés miatt készült ki leginkább... :U

    mod: Ez is igaz, ebben viszont azért csak segíteni fog az a sok ketyere, amiket most fejlesztenek, pl. ami fékez, ha túl közel kerül az előtted lévő.
    Viszont akkor sem mindegy, hogy ha a részeg kivilágítatlanul kóválygó biciklis bácsi eléd kerül, akkor 130-nál vagy annál is nagyobb sebességnél éred utol, vagy 50-nél (na jó, lakott területen kívül szoktak leginkább csalinkázni, legyen 90).

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz benvolio #20142 üzenetére

    Jogászként mondom, hogy nem értem, akkor sem értettem, miért nem kapott letöltendőt. Az mondjuk gond volt, hogy akkor még a drogos befolyásoltság alatti vezetés nem volt benne a Btk.-ban, addig csak "ittas" állapotban vezetés minősült ittas járművezetésnek, azóta hozzájött a "vagy bódult állapotban", szóval ma már többet kapna jóval. Csak ehhez valakinek meg kellett halnia. :(

    Közben azért a sok hozzánemértő parlamentben ülő (minden kormány alatt) folyamatosan módosítgatja a Btk.-t minden hülyeséggel, mert hát a veszélyes eb tartása meg az uzsorakölcsönzés az muszáj, hogy benne legyen, mert azzal egycsapásra megoldottuk az aktuálisan sajtóban felkapott problémát... De ez persze off...

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz dabadab #20144 üzenetére

    Emlékezetből írtam, de most hogy mondod, érdekel, utána is fogok nézni, pontosan hogy volt a dolog.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Rick4 #20149 üzenetére

    Azt azért ne felejtsük el, hogy igen jelentős sebességtúllépés is volt a focista oldalán. Ha betartja a sebessséghatárt, akkor lehet, hogy lett volna ideje kikerülni, elrántani a kormányt, vagy legalább többet fékezni, és kisebb sebességgel ütötte volna el. Ez viszont számít.

    mod: Arról a paradoxonról pedig talán épp itt írtam korábban, hogy kerékpáron nem kötelező jelenleg a sisak viselése, és azon túl, hogy aki nem hordja, a saját életét kockáztatja, még az őt neadjisten elcsapó autós számára sem mindegy, van-e rajta. Ha van rajta sisak és úgy történik baleset az autós hibájából, akkor minden valószínűség szerint jóval kisebb sérülést szenved, és így az autós sem kap annyit, mint sisak nélkül, mert úgy igen könnyű meghalni sajnos...

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz fekeandras #20151 üzenetére

    Azért ez az akkori hírekből is elég egyértelmű volt, most hirtelen csak egy cikket találtam, meg még egyet, de volt erről szó akkor sokat. Tipikusan az az eset, ahol jó ügyvéddel nem volt elég a bizonyíték arra, hogy minimum füvezett, de ettől még elég egyértelmű a dolog. :U És persze füvezni önmagában nem tilos, csak nem kellene autóba ülni utána és 50 helyett 100-zal tépni a városban...

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    Uhh... És ezután apukának, mihelyst felgyógyult, és kijött a börtönből, azzal a tudattal kell tovább élnie, hogy megölte két gyerekét. Legalább kettőt... :W Plusz valszeg az Audi szerencsétlen sofőrjének sem lehet egyszerű megbirkózni ezzel...

    A képeket nem mertem megnézni, hogy legalább be voltak-e kötve a gyerekek, bár gyanítom itt szinte mindegy volt. Hú de felhúzom magam mindig, ha gyereknek esik baja, pláne ha a hülye szülője okozza. Nem lehetne a gyerekvállalást is valamilyen pszichológiai alkalmassághoz kötni? :U

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz jerry311 #20189 üzenetére

    Nekem már a szöveg is elég - elsőbbségadás nélkül hajtott be egy kereszteződésbe, a három gyerekével a hátsó ülésen. :W

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz zsid #20313 üzenetére

    Egy ismerősöm mutatott egy mobillal általa készített videót, megdöbbentő volt. Talán M0-n mentek autóval, és látták, ahogy egy román rendszámú kamion minden ok nélkül egyszerűen elkezd leszorítani egy magyar rendszámút. Anyósülésen ülő ismerősnek épp kezében volt a mobil, felvették az egészet, rendszámok inkluzíve. A magyar kamionosnak ki kellett mennie egészen a leállósávra, úgy úszta meg... Rendőrségre azonnal szóltak, és amikor hazaértek, felhívták a magyar kamionoscéget is, hogy van felvételük, tanúskodnak, ha kell. :U És még szerencséjük volt, hogy nekik nem esett bajuk... :(((

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Khelben #20319 üzenetére

    Akkor viszont nem M0 volt, rosszul emlékeztem... :B

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz jerry311 #20489 üzenetére

    Ha jól tudom, tudományos elemzések alapján a bűnelkövetéstől a legnagyobb visszatartó ereje annak van, ha minél gyorsabban elkapják az elkövetőt és persze minél biztosabb, hogy elkapják. A halálbüntetésnek pl. állítólag nem volt igazán nagy visszatartó ereje, persze most nem közlekedési bűncselekményekre gondolok, azokra régen sem járt.

    Nem mindegy, hogy mit hall a hírekben az anyagilag megszorult polgár, azt, hogy a peches bankrablót a következő sarkon lekapta az utána futó biztonsági őr, vagy azt, hogy már megint sikeresen elvittek ötvenmilliót...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz dabadab #20491 üzenetére

    Most van egyébként tényleges életfogyt, ami szintén benne lehet a pakliban, ha mondjuk valaki részegen belehajt egy buszmegállóba, vagy szándékosan gázt ad, amikor anyós a zebrán sétál át, de nem hiszem, hogy ennek lenne értelme. Egyetlen "jó" benne, hogy tényleg mocskosul nagy szenvedés lehet annak, akit már elítéltek így és tudja, hogy csak lábbal előre jöhet ki a rácsok mögül. De az ész nélkül gyorshajtó, jogsi nélkül ittasan vezető közveszélyes őrültek ebbe is ritkán gondolnak bele. :(

    Na ettől függetlenül én halálbüntetés párti vagyok (olcsó és hatékony, és a tényleges életfogytnál emberségesebb a bűnelkövetővel szemben...), és üdvözlöm a magányosan fára felcsavarodó boyracerek esetében bekövetkező természetes szelekciót is. ;]

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz jerry311 #20493 üzenetére

    Egyetértek alapvetően, annyi különbséggel amit dabadab is írt: a börtön _nagyon_ gáz dolog itthon is. Jártam egyszer a szegedi fegyházban, annak is a teljesen újonnan épült részében (nem a Csillag), és még így is meglehetősen borzalmas körülmények között vannak ott az emberek. Ténylegesen lakott cellába is benéztünk, volt vagy 6-8 ágy, ablakokon plexi, amitől nem lehet kilátni, szűk helyek, heti 1 fürdés. :( A magánzárka se volt sokkal jobb, hátborzongató volt belegondolni, hogy ott ülsz egyedül évekig, az elején esetleg a cellaajtón belüli rács túloldalán egy fegyőr is ül és néz a nap 24 órájában, sőt akár a vécén is... A puhafalú dühöngő szobáról meg azt mondták, hogy még viccből se kérje senki, hogy kipróbálhassa, mert egyetlen egyszer megtették, és bár csak egy-két percig csukták rá az ajtót a látogatóra, de falfehéren és remegve jött ki, szóval az sem játék (hivatalos esetben teljesen meztelenül teszik be az emberkét, egy ablaktalan kipárnázott helységről van szó).

    Persze biztos más, ha valakit a haverok várnak már bent, de semmiképp sem majális, szóval a színes tévét meg egyéb "luxust" pl. nem sajnálom tőlük.

    mod: Ja nem úgy jártam a fegyházban, szabad akaratomból mentem be és hálistennek ki is engedtek (egyetem által szervezett börtönlátogatás volt). :D Hasonló akció keretében rendőrségen is voltam, így most van otthon egy teljes "ujjnyomatlapom", jól jön, ha véletlenül eltűnnék valamikor. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz philoxenia #20496 üzenetére

    Sőt közlekedési bűnöknél simán lehetne teljesen testhezálló, preventív munkát is találni. Mentőssegéd felügyelet mellett, baleseti helyszín takarítása közúton, stb... :U Na jó tudom, ezeknek nincs realitása, meg drágább lenne felügyelni őket, mint utcaseprésnél, pedig haszna lehet lenne. Mondjuk az utcaseprésnek, kukaürítésnek is, némelyik nagy terepjárós aranyláncos kopasz csókát vagy milliomos papa elkényeztetett kicsi fiát elképzelve munka közben, hát a további hasonló bűnelkövetéstől visszatartó ereje biztos lenne. :D

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz lajafix #20498 üzenetére

    Én sem, épp annak illusztrálására írtam, hogy a "bemegyek kicsit üdülni, ingyen kaja meg fűtés" azért nem egészen így van.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz dízelracer #20582 üzenetére

    Azért arra kíváncsi lennék, hogy be voltak-e kötve, és hogy ez számít-e ilyen esetben. Azért _annyira_ nem látszik összenyomódottnak az utastér, viszont az is igaz, hogy légzsákot sem látok, úgy pedig tkp mindegy is lehet...
    Mondjuk épp ez az, amiért ha csak ilyen ramaty konzervdobozra lenne pénzem, inkább nem vennék autót. A közhiedelemmel ellentétben ugyanis van élet autó nélkül is, nagyon kevés kivételtől eltekintve. Pályakezdő ismerősök épp most vettek valami 200.000-ért egy bontószökevényt, hát inkább nem mondtam rá semmit... Ehhez képest mi 4-5 év munka (és BKV-MÁV használat, ami igen, valóban piszkos és drága) után is most inkább várunk még egy évet, de minimum egy full biztonsági felszereltségű Mondeo lesz belőle, mert akkor egy ilyen esetnél a más hülyesége miatti balesetnél (is) talán jobb eséllyel szállunk ki élve a kocsiból. De tudom, meglehetősen egyedül vagyok ezzel a nézettel... :U

    mod: Egy elvileg egyszerű kereszteződésnél lakom, ahol egy magasabbrendű és egy alsóbbrendú út keresztezi egymást, a magasabbrendűn jóval nagyobb forgalommal, lámpa nélkül. Átlag kéthetente hallom a csattot, meg az anyázást utána, mert valamelyiknek már megint nem sikerült körülnézni. Indexelés persze egy bizonyos kategória felett más luxus, majd kitalálják a többiek, merre is menne az isten barma... :U Bevezetnék az x évente újra leteendő KRESZ vizsgát, azt hiszem lenne bukta ezerrel. :D

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Calogero #20634 üzenetére

    No igen, az ittas/drogos/hülye vezetéshez nem jogsi kell, csak autó...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Lauda #21322 üzenetére

    Érdekes, hogy hozhatta össze... :U

    Ettől a képtől külön megborzongtam, ugyanis valamivel lejjebb a Budakeszin értem is jött a mentő nénóval pár hónapja... Bringával sokan járnak arra lefelé, mivel terepen a Szépjuhásznétól (János-hegy, Hárs-hegy) ez az út vezet le a városba a Szilágyi Erzsébet fasori keróúthoz. Általában mi a Budakeszi mellett húzódó földúton szoktunk menni fel és le is, mert kényelmesebb és élvezetesebb is, plusz ott autók sincsenek, az alsó felén pedig mindig a szinte forgalommentes kis Árnyas úton és a Zugligetin szoktam menni, magyarán elkerülöm a Budakeszit.

    December legvégén egy túra után viszont úgy döntöttünk a földút végénél, hogy nincs nagy forgalom, legurulunk szépen pár száz métert toronyiránt. Jól sikerült a túra és elbíztam magam, ezért csináltam egy hülyeséget, melynek következtében hatalmas előreszaltót mutattam be bringástul, arcra érkezve. Alap, hogy volt rajtam sisak, plusz neonszínű bringáskabátban voltam szintén neonszínű övtáskával, és bár még világos volt, de a villogóm is fent volt. Az autóval mögöttem jövő család látta az egészet, azonnal meg is álltak, segítettek összekanalazni magam a vértócsámból, megakadályozták, hogy törött orral visszaszálljak lemenni a kórházhoz, mentőt hívtak, zsepit adtak, és egyáltalán, _segítettek_. Beszélgettünk, amíg vagy negyedóra alatt megérkezett a mentő, közben több autós is megállt megkérdezni, hogy minden rendben van-e. Azt a veszélyt csak utólag fogtam fel, hogy végig a belső útpadkán ültem (lefelé menet a jobb szélén), és ők is ott álltak bent a sávban ez idő alatt, a kocsijuk meg pár méterrel előrébb szintén a sávban legalább két nagyobb gyerekkel, közben az autók meg mentek el mellettünk ezerrel... Ha egy ilyen őrült jár akkor arra, lehet egyikőnk sem marad meg... (Azon a részen nincs járda az út mellett, csak egy árok.)

    Mivel én mentővel távoztam a helyszínről, a bringámat meg a velem túrázó barátaim vitték el, ezért azóta sem tudtam megköszönni nekik. :( Nem gondoltam volna, hogy vannak ilyen segítőkész emberek, de hihetetlenül sokat jelentett ez akkor. Azt hiszem, nálam már a kérdés sem merülhet fel ezután, hogy megálljak vagy sem, ha balesetet történik előttem...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    Gondolkodom, milyen büntetés lenne jogos az ilyeneknek klikk, és azt hiszem, kizárólag valami igen hosszan tartó, pokolian fájdalmas és a hasonszőrű bunkókat nyilvánosan elrettentőt tartanék megfelelőnek, a sima börtönbüntetést nem. Mégis hova a rákba lehet annyira sietni szombaton, hogy ahhoz záróvonalon át kelljen előzni a 90-nel haladó többi autóst (már ha annyival mentek, kevesebbel biztosan azok sem)? :(((

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Lauda #22434 üzenetére

    Most miért sértene személyiségi jogokat? Mindegy, ki ül benne, elég egy jogszabály, amely szerint a tulaj felel azért, hogy a kocsival szabályosan közlekednek, innentől fogva egyszerű: ha túl gyors, mehet a bünti papír.
    A modernebb trafipaxok így működnek tudtommal, szinte emberi közreműködés nélkül, automatikusan megy a folyamat, a gép azonosítja a rendszámot, kikeresi a tulajt az adatbázisból, kiszámolja, mennyit kell fizetni és küldi a felszólítást.

    mod.: Mármint az automatikus bezárás meg ilyenek az persze sértene mindenféle jogokat, de a gyorshajtást azért elég gyorsan lehetne kezelni így. 130 felett ugyebár eleve bukta, a sebességkorlátozó táblákba pedig kötelező lenne valami azonosítót tenni, így kiszűrhető lenne mindenki, aki gyorsabb az adott szakaszon. Tuti drasztikusan csökkenne a közúti balesetek száma és súlyossága.
    Ezután már csak az embert kellene lecserélni, mert ha nem ismeri a kreszt, hülye, agresszív vagy csak egyszerűen fáradt, az még mindig nagy rizikót jelent.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz lujó55 #22443 üzenetére

    Lajosbá aki 17 éves kora óta vezet, bicajozik és gyalogol, ha pedig beba..ott akkor buszozik

    Ez tetszik, csak így tovább. :C

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Új hozzászólás Aktív témák