-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
válasz didros #49771 üzenetére
Térfogatilag nem sokkal több, de pakolhatóságra ég és föld. Nekem sedan van, az enyémmel nem nagyon szoktunk utazni menni, de amivel megyünk, az is sedan, és semmi olyat nem viszünk, ami ne férne el a csomagtartóban. Nagyon jó a kombi, de el kell tudni dönteni, hogy van-e rá szükség, vagy nincs.
-
giigz
veterán
válasz !Overdose! #49812 üzenetére
Én a kérdést is félreértelmeztem
-
giigz
veterán
válasz Integra #49821 üzenetére
5-6 év alatt még nem öregszik el egy gumi. Ha rendesen karban van tartva, lemosva, lekezelve, megfelelő helyen van tárolva, akkor 8-10 évig még gumi marad, és biztonsággal lehet vele járni. 10 év után én is azt mondom, hogy mindegy milyen, mennyire jól volt tárolva, akkor már inkább újat kell venni, de 8-10 évig még lehet használni, adott feltételek mellett.
-
giigz
veterán
Írtam is, adott körülmények között.
Mi a Focus-t Bridgestone gumikkal kaptuk, a télin pedig Michelin van. Minden cserekor le van mosva, és le van kezelve, majd a pincében várja a következő szezont. Most pl. a 7 éves téligumival mentünk síelni, abszolút nem repedezett, minden körülmény között jól tapadt, pedig volt havazás, és még a Mo.-i szakaszon eső, sőt jeges út is. Semmi bajunk nincs a 7 éves gumival, 4 mm körül van a profilja, kezelve van a gumi, és talán jövőre lesz lecserélve a kocsi, akkor meg majd azt csinál a 8 éves gumikkal a következő tulaj, amit akar.
Lehet, hogy nektek csikorog az 5 éves gumi, de mi hangtalanul járunk a 7 évessel is, és volt sofőr vezeti az autót, azt hiszem fel tudja mérni, mikor biztonságos egy gumi, és már mikor nem.
-
giigz
veterán
válasz zoo8800 #49837 üzenetére
A 7-8 még simán belefér, 8 után már tényleg necces lehet, nekem most 7 évesek azok a gumik, amiket tegnap vettem, majd kiderül 1-2 év múlva, hogy mennyire romlik az idők alatt, nyáron nem megyek vele sokat, azért sem vettem újat, ezekben a gumikban meg még kevés km van, szerintem ha jól tárolom, meg lekezelem, akkor még 10-12 éves koráig is el tudok vele járni
A téliből viszont újat veszek, az 12 éves gumi, és már repedezett is, nem volt kezelve sosem. Érződött is rajta, hogy esőben egy nagyobb fékezés, és már csúszott azonnal.
-
giigz
veterán
válasz ReSeTer #49842 üzenetére
Néztünk fékutat, egy 2 éves nem tudom milyen márkájú gumival kb. azonos méter alatt állt meg a 7 éves gumival szerelt Focus. A 2 éves gumis kocsi egy Astra volt, max. 1-2 méter különbséggel a Focus javára. Nem hinném, hogy bármi gond is lehetne egy 7 éves gumival még, de ugye ki miben hisz.
-
giigz
veterán
Így igaz, minden cm számít, és jobb lecserélni max. 8 évesen a gumit, én csak annyit mondok, nem lesz egy gumi használhatatlan szar 4-5 éves kora után, mint az fentebb le lett írva, és ha rendesen van tárolva, kezelve, akkor nem elképzelhetetlen a 10 éves élettartam normális körülmények között, biztonságosan közlekedve.
Még tavaly novemberben, amikor a szerelőmnél voltam, mondtam neki, hogy 12 éves a téli gumim, és repedezett is, mit csináljak vele? Azt mondta, hogy a szélén vannak a repedezések, a futófelületén semmi ilyen nincs, a profil is még bőven megvolt, szerinte még eljárhatok vele. Ott volt egy VW Passat, azon 8 éves télivel, csináltunk egy fékpróbát, és én ABS nélkül hamarabb álltam meg a 12 éves gumikkal, mint ő ABS-szel a 8 éves gumikon, picit nedves úton. Amikor már nagyon nedves volt, akkor viszont már éreztem, hogy az én gumijaim nem sokat érnek...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz batai15 #49870 üzenetére
Különösebben nem drága, árban van.
Arra nagyon figyelj, hogy mivel ez a kínálat alja, ezért csak sok keresgélés után tudsz olyat találni, ami jó is lesz, de a feladat nem lehetetlen. Nagyon jó autók, én is ilyet akartam annak idején, azóta is sokszor gondolok rá, hogy milyen jó lenne, ha most olyanom lenne. Persze nem panaszkodok, a Megane-t is szeretem
Szóval a vételár + 100k (átírás, biztosítás), + 50-100 az azonnali cserés dolgokra, + 50-100k tartalékba, mert ugye az ördög nem alszik, és ilyen 10+ éves autóknál bármikor elkophat bármi.
Ha ezt a pénzt rá tudod áldozni, akkor a Focus egy iszonyatosan király autó.
-
giigz
veterán
válasz Kornel #49902 üzenetére
Én senki életével nem játszok, remélem ez mindenki számára egyértelmű, hogy ami itt a fórumon elhangzik, bárki szájából, az nem szentírás.
Az én véleményem ez, a sofőr, akiről beszéltem, 40 éve vezet, soha még koccanása sem volt, idáig mindig mindenben segített nekem, és ezen a téren is, ha ő azt mondja nekem, hogy egy jól kezelt gumival 8 évig el lehet járni biztonságosan, akkor én azt elhiszem neki.
-
giigz
veterán
Egyébként autópályán kötelező 130-cal menni? Mert még az én 1.4-es 75 LE-s autóm is 100 körüli tempónál elmegy 6 literrel. (12 éves gumin )
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Kornel #49962 üzenetére
Adj nekik tippet nyugodtan, elég sokan járnak 5 évnél idősebb gumin, biztos vagyok benne, hogy nem lesz ilyen jogszabály a következő jó sok évben. Országúton 90 a legnagyobb megengedett sebesség, akinek meg az autópálya esik útba, vagy az autóút, akkor ott nyugodtan mehet 90-100-as tempóval.
-
giigz
veterán
válasz Kornel #49971 üzenetére
Én is a biztonság híve vagyok, csak most ez a 12 éves gumi így jött ki, ki gondolta volna, hogy az előző tulaj ilyennel járkált...
Amikor megvettük, megnéztem a profilt, 5 mm volt, mondom jól van... Aztán később néztem meg a DOT számot, és láss csodát, 2001-es De ez még mindig jobb, mint a nyári, amit adott (azóta az már a kukában van, és helyette lett a két tegnapi szerzemény), az 1997-es volt (öregebb, mint maga az autó)
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz EQMontoya #49984 üzenetére
Ha az ismerösöd nem tud vele 8 ala menni, az vagy azert van, mert nem tud vezetni, vagy az autoval nincs rendben valami. Mivel a Toyota jol fogyaszt, ezert a 2. lesz a jo megoldas.
Mi a foka 2-nk 130k km alatt az atlag 7,6 liter lett, a rövid valto es sok varos miatt. A foka 1 7 körüli atlaggal kijön. 8 litert vagy tiszta varosban eszik
-
giigz
veterán
Én nem értem, hogy jött ide az indokolatlan lassú haladás, szó nem volt róla. Én annyit kérdeztem, hogy muszáj-e mindig 130-cal menni a pályán, és nem lehet-e esetleg 100 körül?
Én is úgy gondolom, hogy 90 alatt ne menjen senki a pályán, de 90 vagy afölött aki tud közlekedni, azzal már semmi baj nincs. Aki nem hosszútávra megy, és nem számít neki 3 perc, de a fogyasztás igen, akkor 130 helyett 110-nél már lehet 1 literrel kevesebbre jön ki. És 110-nél egy kisautó sem eszik 6 liternél sokkal többet.
Tehát továbbra is az a véleményem, hogy 90 fölött nem "ciki", de szerintem ezzel egyet is ért mindenki.
-
giigz
veterán
Nincs gond a tartósságával, és ha nem cseszi szét a turbót, akkor azzal sem lesz baj, meg a motorral sem, mehet vele annyit, amennyit akar.
Az 1.2 TSI nagyon jó motor, és jól fogyaszt. Nem tudom hány évre, és évi hány km-re tervezi, de ha csak 1 literrel fogyaszt kevesebbet, mint a szívó társai, az 150k km alatt már 600k haszon, abból bőven kijön egy turbó, sőt több is, cserébe pedig van nyomaték is, és 130-nál forog ~ 3200-at.
Én ha most vennék ilyen típusú autót, biztos az 1.2 TSI-t választanám.
-
giigz
veterán
Szerintem nem kell félni attól, hogy bedöglik 100-150k km után. Sokan azt mondják, hogy nem jó a kicsi motor, mert majd nem fogja bírni... Egy 1.2-es motor simán bír 105 LE-t meg 175 Nm-t... Szerintem 300k-t is simán el fog ketyegni egy olyan motor, anélkül, hogy már legyengülne... Rendszeres olajcsere, szűrőcsere, és nem lesz vele semmi gond, jól megy, jól fogyaszt.
Ugye most a 0.9 meg 1.0 literes motorból is kihoznak ennyit, és még azok is mennek 200k-t simán.
-
giigz
veterán
Ez alapján viszont inkább szívót vennék
Ha nem fog autópályázni sokat (csak évente 1-2x), akkor a szívóval is el lehet lenni. Nehéz döntés így már, azt hittem, hogy sokat jár hosszútávra, és oda már inkább a turbós kellene, mert gyerekjáték neki 6 literrel elmenni a pályán, míg egy szívó azért 7 litert biztos bekér... Országúton egyébként simán elvan a szívóval, 90 körül 5 literrel. Ha meg nyaralni megy, akkor 100-110 és 6 liter
Szóval neki kell eldönteni, egyikkel sem jár rosszul, de a szívó is jó lehet.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz máyköl #50066 üzenetére
A Mitsu motorja jóval erősebb Az a lényeg, hogy a lehető legjobb állapotút vedd meg. Ha pályára is felmész vele, akkor egyértelműen a Mitsu, tehát ha hosszútávra mész, ha meg csak város és néha egy kis országút, akkor a Punto is tökéletes.
Coltra ~75k, Puntora ~45k az átírás.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Nekem ma megvolt az olajcsere, szűrőcsere, és a fagyállót is lecseréltettem. Viszont a koncentrátumot sima csapvízzel hígította fel... Megmondom őszintén, jobban örültem volna, ha a 200 Ft-os ioncserélt vizet használta volna helyette... Vagy nem lesz semmi gond miatta?
-
giigz
veterán
Állítása szerint ezeket a koncentrátumokat lehet csapvízzel hígítani, mert úgy van megcsinálva, hogy csapvízzel is jó legyen...
Akkor sem hagy nyugodni
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
Egy fontos kérdés:
Ti a szőnyeget mivel rögzítitek? Mert nekem minden ki-be szálláskor elmozdul a helyéről, és már unom igazítani mindig...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen