-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
válasz Vismajor01 #206344 üzenetére
+1
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
A multiair tudomásom szerint problémás lehet, de ezt majd egy Fiat mogul megírja.
A K Astra egy űrhajó a Bravohoz képest, és a motor sem rossz a mai konstrukciókhoz viszonyítva.
A Pug-ban prince motor van, felejtős.Auris 1.6 és Civic 1.8 jöhet még szóba. Ezek a legmegbízhatóbbak ebben a kategóriában. Csak a Toyota hybridek (Auris 1.8, Lexus CT200h) jobbak ebben, de ugye azok csak CVT váltóval léteznek.
Én tuti, hogy a Lexus-t venném. Majdnem vettem is, de kiderült, hogy ikreink lesznek (2020 ősze), és muszáj volt ikerbabakocsihoz csomagtartót választani.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Minden téren. Egy J Astra is sokkal csendesebb és kulturáltabb, pedig csak 2 évvel később jött ki. A K pedig elég nagy fejlődés volt a J-hez képest, csak ez külsőre nem nagyon látszik. Nem véletlenül kerül 2-3x annyiba egy K Astra, mint egy Bravo.
Futóműben a németek kicsit keményebbek szoktak lenni, főleg a VW-k, de ebben a kategóriában szinte mindegyik elől McPherson, hátul csatolt lengőkaros, kivéve pl. a Golf. Az Auris-nak utána kell nézni, mert az eggyel újabb Corolla már Multilink.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Palesztin994 #206406 üzenetére
Kodiaq?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Palesztin994 #206408 üzenetére
Az új Octavia-n már 1-2 helyen felfedezhető a spórolás, és lejjebb pozícionálás, de ettől még egy nagyon jó autó. A Kodiaq-on még nem érezni ezt.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Paxker315 #206432 üzenetére
Az 1.6 sem sokkal takarékosabb, viszont alsó tartományban sokkal nyomatékszegényebb. 2.0 vagy 2.2 HDI-vel vennék C5/508-at. A beltér miatt viszont nálam csak az 508 jöhet szóba. A C5 műszerfalával egyszerűen nem tudok megbarátkozni, kb. mint a C Vectra.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz pinnacle #206465 üzenetére
Igen, jobban jársz.
Apósom a C5-ös Audiját kb 7-8 éve vette 700k-ért, aztán rá pár évre pirosnál állt, és belerongyolt egy Passat CC, ami így nekitolta egy X6-osnak. A biztosító GTK-t adott rá, amit 600k-val jutalmazott. Apósom egy esztergomi Audi bontóstól bevásárolt, és 150k-ból megcsinálta a kocsit. Pár hete eladta 900k-ért. Nagyon nem éri meg most autót venni…megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Tothgera30 #206471 üzenetére
Enyémre se, és szeptemberben vettem 370k-ért, első tulajdonos bácsitól tőlünk 100 méterre, 165k km-rel.
Na jó, a tiédnek szebb a fényezése.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz szabonagyur #206480 üzenetére
Széria eleje nincs galvanizálva, de a motorok általában tartósabbak voltak. A lengyel gyártmányok már nem rohadnak, de több műszaki hiba ütheti fel a fejét. Persze az autó kora is hozza magával a nyűgöket.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz hobizoli #206540 üzenetére
A német autók szerintem nem azért jók, mert megbízhatóak, hanem azért, mert minden magától értetődően kezelhető, és ergonomikus. De ez is inkább a VAG-ra jellemző.
Nekem az eddigi autóim közül egyértelműen a Skoda működik a legkézenfekvőbben. Mondjuk eddig baja sem volt, csak kopó cserék, de ez lutri kb. minden kocsinál.
Az viszont egyértelmű, hogy a francia és olasz kocsik általában jól felszereltek és kényelmesek. Emiatt is fordulhat elő, hogy nagyobb a meghibásodás kockázata.
A japán meg azért olyan, amilyen, mert sokszor fapadosak. Kivéve a Lexus. Az tényleg nehezen pusztítható, és még prémium is. Kár a pár éves infotainment hülyeségükért.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Citroware #206555 üzenetére
Lexus:
-csak a kötelezők miatt kell szervizbe menni, így több időm van minden másra (olcsóbb is)
-nekem sokkal jobban tetszik, de ugye ez ízlés kérdéseAudi:
-minden kézre áll, korrekt infotainment rendszer
-nagyobbNálam a Lexus a nyerő.
Amúgy a kettő közül az új NX-t venném. Az kb a tökéletes autó lenne, ha megnyújtanák, mert akkor végre kapna az emberiség egy hybrid Lexus kombit, ráadásul az infotainment rendszere is jól használható lett.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
-
vzsryl
nagyúr
Most a Ssangyong-ról jut eszembe. Mi van a csőddel? Érdeklődés hiányában elmaradt? Kb. 2 éve temetik a márkát, de köszönik szépen, jól megvannak.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
-
vzsryl
nagyúr
válasz tboy93 #206819 üzenetére
2011-től lett csak kötelező, de én személy szerint a 90-es megjelenése óta minden autóban, minden üléshez kötelezővé tettem volna a vezető ülésén kívül.
Amikor egy egyterűben is csak két ülésen van, az már mindennek az alja...
Pl. a G Astra-t is valószínűleg lecserélem emiatt, pedig nagyon szeretem.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz -secret- #206848 üzenetére
Ennél jobb állapotút vett sógorom tavaly nyáron 1.7-ért. Ugyanígy E91 320D, automata, teljes bőr belső stb... Pár ezret kellett rákölteni eddig a kötelezőkön kívül.
Tudom, hogy azóta tovább emelkedtek az árak, de a ~duplázás “enyhe” túlzás.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Zotyipotyi #206884 üzenetére
“Egyetlen hibája, hogy tucatautó.”
Pedig ez pénzügyileg hatalmas előny. Sokkal több és olcsóbb alkatrészek vannak hozzá, mint egy ritka autóhoz.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz Zotyipotyi #206895 üzenetére
Igen, Paxker315 fórumtársnak egy RR Phantom se biztos, hogy megütné a szintet ebből a szempontból.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz fabri07 #207012 üzenetére
Annak nézz utána, hogy mennyire törött az eleje. Az fixen látszik, hogy a lökhárítót cserélték, és a rendszámtábla is középen be van hajolva. Lehetett ez egy koccanás is, de ha tudsz, akkor nézz kártörténetet. Mivel magyar autó, így a totalcar lekérdezőjét javaslom.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz icemad #207047 üzenetére
Ez nem kombi. TS vagy Touring Sport néven keresd, de ott felétek szerintem drágább, mint itt Magyarországon. Itt a büdzsédbe beleférne néhány magasabb futásteljesítményű példány, de a tulipánföldek mellett 15k € alatt nem nagyon látok.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz poolbig #207146 üzenetére
1.6-ossal. Az 1.8 nem halad sokkal jobban, de érezhetően többet zabál.
Nincs belőle kombi.Richard!: Az ezelőtt két évvel is drágább volt, most meg főleg nem fér be 3M alá. Btw. az 1.6 GDI-vel borzasztóan vérszegény, és pályán nagyon forog, hiába a 6. sebesség.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz dong86 #207171 üzenetére
Rohadt nagy hely van az i40-ben hátul, a Superb után szorosan ott van a 2. helyen (Mondeo is érezhetően rövidebb lábteres). Az 1.6GDI becsapós, mert nem megy borzasztóan rosszul, de extrém rövid a váltó áttételezése, tehát úgy forog pályán, mint egy öreg, kicsi, szívó japán verda.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Dare2Live #207216 üzenetére
“10éves kor felett brutál kockázatos és drága”
Annyival olcsóbban meg lehet venni a sima szívóhoz képest, cserébe kevesebbet eszik. Ha ésszel vásárol az ember, akkor elvileg túl nagy meglepetés nem történhet. Pl. 1M-val olcsóbban megveszi, a pénzt félreteszi, és ha kell, akkor hozzányúl. Tudom-tudom, ez csak emberek 0.00001%-át érinti.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Paxker315 #207284 üzenetére
Tapasztalataim szerint 4.5 méterig ugyanolyan minden autó, felette már figyelni kell, de ott is inkább a szélesség a probléma pl. parkolásnál. Emiatt is nehézkes a SUV=városi élet, mivel azok mind szélesek. De muszáj azok legyenek, hogy ne boruljanak bele az első árokba.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Vismajor01 #207316 üzenetére
ix35 egész pofás, meg a Captiva se fest borzasztóan elavultnak. Még ugye az X5 E70 is idetartozik, de azt húzós fenntartani.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz mikloss #207342 üzenetére
Jó autók/motorok ezek. Fogyasztásnak nézz utána spritmonitoron, de gyanítom, hogy a sedan (i40) és a kisebb kombi (308) kb. fél literrel kevesebbet eszik, mint a nagy kombi (i40).
A két kombinál valószínűleg hamarosan időszerű lesz a drágább kopóalkatrészeket cserélni, és ezért is adják el őket. De ha ezeket lecseréled, akkor neked már többször nem kell, mert valószínűleg előbb eladod a verdát.
Arra figyelj oda, ha főleg pályázol, akkor 15k km-enként dobd le az olajat. Ha esetleg több város is becsúszik, akkor inkább 10k km-enként. Véletlenül se hagyd 1 évig benne az olajat.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz mikloss #207344 üzenetére
Ilyen értékű autókat mindenképp vizsgáltass át. Teljesen jó a kiszálló autóvizsgáló szaki is, aki pl. egy diaggal meg tudja nézni, hogy áll a részecskeszűrő stb...
Kettőstömegű, részecskeszűrő, turbó, EGR stb... Ezek a drága kopóalkatrészek, de ha nincs semmi bajuk, akkor nehogy lecseréld őket. Legyen mindig a kocsira 500k félrerakva, és akkor nem lesznek meglepetések. Mivel a dízelek jól fogyasztanak, és a használt áruk jóval kedvezőbb benzines társuknál, ezért elvileg nem kéne gondot okozzon a fenntartásuk sem.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Vismajor01 #207348 üzenetére
És van benne egy automata váltó, ami ha megkotlik, akkor akár 7 számjegyű javítással is szembenézhet az ember.
Költséghatékonyságban 308/Focus 1.6/1.5 HDI/TDCI a nyerő.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Vismajor01 #207351 üzenetére
"felsoroltakban is sok minden van ha megkotlik akkor 7 számjegyű"
Konkrétan nincs bennük ilyen alkatrész. HDI/TDCI-hez egy részecskeszűrő csere is megáll fél millió körül. Éves 30k km ingázáshoz teljesen korrekt 308/Focus, és semmi szükség nincs automata váltóra. Értem én, hogy tetszik a Volvo meg minden, de ebben az esetben nem az a költséghatékony megoldás. Én sem írtam a Superbet, mert feleslegesen nagy, és 30k km alatt már jelentősen nagyobb fogyasztással kell számolni.
#207347 molnarpeter : Valóban, az AdBlue is egy plusz költség, szóval ilyen szempontból lehet azt is elkerülném.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz molnarpeter #207353 üzenetére
Az csak egy drága alkatrész példa volt. 300k km-t általában gond nélkül kibírnak. Persze ez felhasználás függő is.
Annak idején én is azért néztem meg több Mondeo-t is, mert azokban nem volt AdBlue, de "sajnos" az ~1M-val drágább Superb eltekerte a nyakam (ebben sincs). Ettől függetlenül a Mondeo-k mocsok jó ár/érték arányú autók, legalábbis a használt piacon. Ez igaz a fókára is, csak ugye nekem nagyobb méretű kellett, ezért azokat annyira nem néztem.#207356 Vismajor01 : Értem, nekem mindegy. A lényeg, hogy én erre ajánlottam autót:
"melyik lenne a legjobb vétel 4 millió Ft-ig.
Évi 30.000km ingázás főleg autópályán, legyen minél megbízhatóbb és kisebb fogyasztású."Az 1.6t+-os automata, 2.4L-es, automata Volvo nem teljesen ez a kategória.
#207357 batai15 : Ezért sem ajánlanék automatát akkor, amikor a költséghatékonyság a cél.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz molnarpeter #207441 üzenetére
"Mint a 2.0 TDI lényegében"
Csak egy pár százzal (6-700) magasabb fordulatszám és nagyobb (~1-2L) fogyasztás.
A dinamika oké (amúgy érzésre szerintem az sem egyforma), de a másik két dolog már jobban érzékelhető.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Tothgera30 #207443 üzenetére
Ez így rendben van, de kicsit gondolj ebbe bele mélyebben.
Ha 10 évig nem használ semmilyen autót, és annak a fenntartására feláldozható pénzt félrerakja, akkor marad a gyalogszer, hisz ha másra költ, akkor nincs meg az autós megtakarítás. Tehát 10 évig gyalogoljon az ember azért, hogy majd akkor legyen egy elektromos virágosládája? Necces...megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Tothgera30 #207446 üzenetére
Nehéz kérdés.
Felénk kocsival a legnagyobb dugóban is eljutsz bárhova 15 perc alatt, tehát értelemszerűen minden szempontból kényelmesebb bármi másnál. Pesten már el tudom képzelni, hogy a bringa vagy akár a lábbusz is kényelmesebb, mert nem kell ülni órákat a dugóban. A tömegközlekedést sajnos nem tudom elfogadni. Én az iskolákba 100%-ban csak busszal jártam annak idején, aztán még két évet munkába is. Borzasztó volt, irtózom tőle, de olyan szinten, hogy néha rémálmaim vannak. És nem az emberekkel van a bajom, hanem a kötöttségekkel. Tehát azzal, hogy csak meghatározott időpontban és útvonalon tud haladni. Számomra egyenértékű egy mindennapokban használható, X ideig tartó börtönnel. De ha valakinek ez bejön, akkor hajrá.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Tothgera30 #207449 üzenetére
Én inkább 5 percet utazok naponta kocsival, és nem gyalogolok 40-50 percet. Azt inkább babakocsi tologatás mellett teszem meg. Ennyivel is több időt tudok a lurkókra szánni. Egyébként is nagyobb az éves lépésátlagom így, mint előtte, amikor még eljártam futni meló után.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Új hozzászólás Aktív témák
- 24 Hours of Le Mans
- Samsung Galaxy S23 FE - nincsen sárkány
- Motoros topic
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Béta iOS-t használók topikja
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Építő/felújító topik
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Milyen monitort vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!