-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz MunezXBK #67937 üzenetére
Francokat... ha "biztosítanák" a rávalót, hamarabb lenne belőle háromdéledcédédévédétévé meg majorka meg minibár, mint téligumi.
Ez a legutolsó hely, ahová pakolná az átlagpógár a pénzt.
szerk: megvette fizethető hitelre és közben megvadult a törlesztője...
ja, megvadult. fogta magát és megvadult... hagyjuk már, nagyot akart fingani és becsinált a nadrágba... megvadult. ki kötelezte rá, hogy hitelre vegye az autót?
ne haragudj, bátyám vagy meg minden, de ez nettó demagógia. autót fenntartani pénzbe kerül, ezt el kell fogadni, vagy nem beleülni. engem senki ne veszélyeztessen, mert a törlesztője megvadult...
hazafelé csak egyszer néztem balra, egyből ott volt egy káskáj, malomkerék felnivel, meg jelölésig kopott télivel. szezon elején. a jobb hátsójában meg akkora göb volt, hogy két autóval arrébbról kiszúrtam. jóleszaz. anyád.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
megvetted a gumit, nincs pénz benzinre... tiszta sor
más: most van cikk a TC-n a párátlanításról, érdekes, pont tegnap gondolkodtam rajta én is, magamtól. Az tiszta sor, hogy jobb, ha a meleg levegőt nem nyomatom be az utastérbe egyből, hanem hagyom, hogy a motor melegedését segítse, aztán juthat a beltérbe is.
De mi a helyzet a légkondival. Focusban is van erre direkt egy mód, full-szélvédő állásban automatikusan kapcsol a klíma, nyomja be a meleget az üvegre. Ez is a motortól veszi el a meleg levegőt, vagy ez más kör, és így megmarad a motornál is a "meleg"?
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz neduddki #68078 üzenetére
Az OK, de magam is azt gondoltam, és utólag a TC cikke is megerősített, hogy ha benyomatom a meleg levegőt, akkor az a motortól "veszi el" a melegedést, tehát lassabban melegszik be annak minden hátrányával, mint ha ott hagynám nála az általa felmelegített levegőt, és tudna szépen főni üzemire.
Igen ám, de mi van akkor, ha én klímát kapcsolok? Az is a motortól veszi el a levegőt, csak rásegít a kompresszor, vagy ebben az esetben a motor hője által felmelegített levegő a motornál maradhat, segítve az üzemi hőmérséklet minél hamarabbi elérését, és a klíma külön magának melegít az utastérbe...
-
DeFranco
nagyúr
válasz neduddki #68082 üzenetére
Akkor miért kapcsol a klíma automatikusan "szélvédő"-re állítva?
Nem tudom, hogy tud-e fűteni a klímám, de valószínűsítem, hogy igen... kérdés, hogy hogyan tudom ezt kideríteni... bár ha az egressy-hungária kereszteződésig, ami tőlünk egy kilométer, lekapta a klíma a párát, akkor szerintem fűt, mert a motor annyi idő alatt azért nem melegszik be
-
DeFranco
nagyúr
válasz neduddki #68084 üzenetére
száraz, de hideg?
@MunezXBK: na, és honnan? motorkától vagy nem motorkától? marad-e a motorkánál a meleg szufla, amit belehelt magának? és milyen állásba kell kapcsolnom a klímás száraz levegőt, hogy mindenki jól járjon? maxihideg közép maximeleg vagy valahol máshol jó?
-
DeFranco
nagyúr
válasz Revolit #68089 üzenetére
Ha belső keringetésre kapcsolod, akkor folyamatosan nő benne a páratartalom minden körön annyival, amennyit te belelehelsz, addig amíg a végén a plafonról is csöpög a víz.
Ha külső keringetésre kapcsolod, akkor folyamatosan friss, fix páratartalmú levegőt kapsz.
Ha klímázol, akkor ebből a szempontból tök mindegy, mert a pára kicsapódik a hőcserélőn így is úgy is, de belső keringetésen fogy az oxigén a levegőből és szépen elálmosodsz...
infócikk: [link]
Nálam csak annyit kapcsol szélvédő módon, hogy "klíma ON" de erről nem is jelez vissza a kis lámpával, vagy tudod vagy halj meg hülyén. A befúvást én szabályozom, de jelzi hogy 3/4 fokozaton az optimális. Belső keringetést meg azt hiszem nem enged ilyenkor kapcsolni, de ebben nem vagyok biztos.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Nem, én ilyen kíváncsi természet vagyok.
Te tudod, hogy ha klíma mellett meleget kapcsolsz, akkor az a motortól veszi-e el a meleg levegőt? Én nem tudom. És mivel nem tudom, ezért kíváncsi vagyok rá, mert érdekel.
Így vagyok még nagyon sok mindennel egészen attól kezdve hogy mi az a nótafa egészen odáig, hogy miért kopasz a majom feneke. Szeretek új dolgokat megismerni.
Ennek meg konkrétan gyakorlati haszna is van, mert tudok úgy működni, hogy az üveg is párátlan meg a motor is meleg legyen. Szerintem indokolt, hogy rákérdezek.
Van még amúgy más kérdésem is...
-
DeFranco
nagyúr
válasz vendingo #68102 üzenetére
Ha az üvegre nem tud kiülni a pára, attól még valahova ki fog, ami a következő leghidegebb pont.
Vagy az üléskárpit, vagy az ajtó belseje.
Mivel sem penészt nem akarok a sejhajom alá, sem nem akarom elpatkányosítani a kocsit némi ajtókon átütő rozsdával, maradjon csak az üvegen majd leszárítom onnan igényesen...
-
DeFranco
nagyúr
Leírta a cikkben, hogy nem volt légkondi és nem kapcsolta rá a fűtést amíg nem melegedett be a motor rendesen.
Így történhetett, hogy párás maradt az üveg. Légkondinál és/vagy meleg motornál bukik az elmélet, de itt egyik sem volt.
Mivel itt a klímakérdést nem is magyarázta el, ezért kérdeztem rá itt a topicban külön erre is, mi szerint ott is érvényes-e hogy nem kapcsolunk melegre, amíg nem meleg a motor, mert lassabban melegszik be így a motor (vagy nem, mert külön szívja-melegíti a levegőt a klíma)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Kornel #68120 üzenetére
Es amugy elhiszed a muszert, vagy raszamolsz azert? Ugy emlekszem azt olvastam, hogy amikor a mutato meleg vizet mutat, akkor a motor meg boven nem meleg, es ebbol hosszu tavon kellemetlen meglepetes lehet...
Vagy hulyeseget irtak?
@Munez: mi van mi tortent?
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Más: hazamegyek, rakom le a nyári gumikat rokonhoz. Soha többet. Tiszta idegbaj.
1: hallgathattam meg, hogy a szomszéd taxis csinálja maximális hatékonysággal, nyáron is téli gumival jár, így nem kopik két szett, csak egy, pár év alatt így is úgy is kuka, és akkor nem nyolc gumit kell venni, csak négyet. Tiszta hülye vagyok a két szettemmel.
2: édesanyám 9 éves nyári gumijának semmi baja, én ne dumáljak, nézzem meg egy szál repedés nincs rajta, profilmélység még szinte új (naja, 9 év alatt belement összesen 37k, és ebből csak egy része a nyáriba, pirelli P3000, azzal adták el) lóf*szt kell lecserélni, hülye vagyok
3: a 8 éves téli gumi is k*vajó, semmi baja nem repedt, én ne dumáljak, az nem igaz, hogy fel van keményedve, nézzem meg, nyomot hagy az ujján (nem hagyott, amúgy meg keményebb volt kétszer, mint a nyárim...)
4: ja, amúgy azért is az én sejhajomba a lófzt, mert a gumi ugye 5 éve lett véve, csak most hogy elmagyaráztam a DOT szám csodáját, kiderült, hogy már akkor 3 éves volt.
5: az én gumimat (nincs felnin) is fektetve kell tárolni, ne dumáljak, úgy lesz jó, olyan nincs, hogy állítva. Ja, meg olyan is van, és az a legjobb, ha felfűzzük egy vasrúdra és fellógatjuk.
6: két hete lett letéve, azóta ott áll a pince négy sarkában a földön, benne a gumis nejlonban, hadd rohadjon be alá a pára meg a t.köm... jó az úgy, majd meg lesz csinálva a helye - tavaszra... amúgy már hegeszti neki a vaskosarat, ami talán jövő őszre kész lesz, de minek, senki sem kérte
7: nagy büszkén el lett mesélve, hogy kiváló ipari szilikonnal lekenték az utolsó beszélgetésünk óta a gumikat, mert az lesz a k.vajó, majd amikor elmeséltem, hogy ezt akkor megint iparilag b.ták el, akkor megint én menjek a f.ba, hülye vagyok, nem értek hozzá, megmondta a gumis meg a boltos, hogy arra szilikon kell (ipari b+) merazjó, én hülye vagyok több ezer ember csinálja így, ne mondjam hogy az nem jó. A gumis is megmondta.
Azóta csak pépeset eszem és kerülöm a kemény tárgyak közelségét...
szerk: amúgy ez volt az első és utolsó alkalom, hogy oda vittem a gumit, kifizetek szezononként 4k-t inkább és megkímélem magam ettől a f.ságtól. Megér ennyit.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz zolikaDB #68271 üzenetére
Nem, sajnos ez egy tipikus 60+-os ezermester pincéje, örülsz, ha valahogy kérdőjel alakba formálódva el tudsz közlekedni, annyi kacat van bent, esély nincs, hogy én ott bármit bárhova pakoljak. Rá vagyok utalva (kvázi- persze, el is vihetném gumihotelbe, ezt is fogom tenni, nem éri meg az ideg).
Te mivel kezeled le a gumit?
@V.Stryker: nem, apóséknál meg sem próbálom (volna hely bőven, csak mind fagyveszélyes) ez keresztapám/nagybátyám. Amúgy egy nagyon okos értelmes ember, csak nyugdíj után 70 felé azért sajnos mindenki beszűkül, ha kéthetente egyszer jön ki a kerítés mögül.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Ádám16 #68445 üzenetére
Nem írtam neked lekezelően, és nem mondtam, hogy dobjál rá egy millát, vagy hogy hagyd ott az egyetemet vagy hogy egy stift vagy felicsitá nem lehet értelmes.
Azt mondtam, hogy ennyi pénzből a tetszik, megy, megbízható hármasból egyet választhatsz reálisan, és érdemesebb a megbízhatóságra hajtanod, mint arra, hogy mi tetszik.
Bele szoktam kötni, hogy ki mire mennyit szán és mennyire reális az összeg, de itt direkt nem tettem ilyet, lévén ez egy végtelenül extrém egyszerű helyzet, egy megoldással, hanem tanácsot adtam a prioritások megválasztásában.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Tankblock #68460 üzenetére
Pedig nagyon jó ülni bennük És gondolj bele, egy éves BKV bérlet árából automata váltós bőrüléses autóban ülhetsz.
No, menni azt nem, mert valószínűleg egy tank benzint nem mennek el saját lábon, de ülni azt remekül lehet bennük
Meg a slusszkulccsal csajozni. Esetleg.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz szőröscica #68467 üzenetére
Meggyőzőek az érveid, szinte már rajongó lettem
-
DeFranco
nagyúr
válasz szőröscica #68469 üzenetére
Nekem nincs a fókában sem ülésfűtés, sem könyöklő... cserélnem kéne úgy gondolod? Elbizonytalanodtam. Ezek mégis csak presztizsautók...
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz szőröscica #68472 üzenetére
Jogos. Meg hát ezekben még volt anyag... azért ha annak a 3000-es V6-nak odalépsz, akkor az tiszteletet parancsol azért. Meg lehet vele jelenni.
Beszélek a haverommal, ha megígéri öriharibecsszóra hogy fél év múlva megveszi tőlem, ha el akarnám adni, akkor lehet lecsapok rá.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Figyeld meg mekkorát villan a szemedbe, ha egy amúgy rendesen beállított xenon (vagy bármi más) bukkan kicsit, de már épp szemmel láthatót valami úthibán... sokat számít hidd el.
Winkler anno lenyilatkozta még a TC indulásáról (jóval később, a mostani időponthoz képest félidőben) hogy ő bevallottan nem autoszexuális, nem is érdekli meg mergál a farmra, ő benne akar lenni a TV-ben, az, hogy autós a műsor, a gép dobta, Karotta alszik forgalmival kettőjük közül.
Hogy azóta ez mennyit változott, és mennyire fertőződött át, nem tudom, de pár éve ez volt a helyzet az ő bevallása szerint. Nyilván aki ennyi ideje benne van, csak akkor tudja csinálni, ha őt is bevonzza, meg nyilván ezt felkészületlenül nem lehet csinálni, de... érted, na...
más: orczykútról tud nekem mondani valaki egy árat? mogyoródi lukoilnál 397,9-ért adták ma a nyálat.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Na még egyszer: nem azt mondtam, hogy szabályozza le az úthibán, természetesen ez nem lehet reális igény (sajnos)...
...hanem arra hoztam egy könnyen megérthető példát, amikor látszik a helyesen beállított és egy kicsit megemelt pászma közötti különbség. Ha szarul van beállítva a fényszóró, akkor vakít(hat) (méghozzá folyamatosan) akkor is, ha csak kicsit is emelt az optimálishoz képest. Főleg ha nem traktoron ülsz, hanem normális személyautóban.
Vonatkoztass el a bukkanótól.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Amúgy 1,3-ért ha tényleg jó állapotban van, gondos gazdának ismered a tulajt, és az állapotfelmérés sem tár fel hibát, akkor szerintem ajándék. Fiatal, jól felszerelt, ismert előélettel. Ha műszakilag rendben van, akkor csapj le rá gyorsan.
(ja, és nem a ford szar, hanem a dízel szar, a turbó szar, a francia szar, a japán drága és szar, a dacia szar meg a koreai szar. a német nem szar, de csak azért mert letagadják, hogy szar, az opel persze amúgy is szar, a merci egyre szarabb, a seatosok meg mind köcsögök. a mazda nem szar, de az ismerősöm mazdája szar, úgy hogy a mazda is szar )
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Melack #68551 üzenetére
Fogadjunk Octaviás volt... az is szar.
Amúgy szerintem ez nem ennyire egyértelmű, van jó meg rossz autó, sőt, vannak márkajellegzetességek is (amiket azért időben és modellszinten is erősen feltételesen kell kezelni), de az ilyen 3F szabály meg társai így is úgy is blődségek.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Tankblock #68557 üzenetére
nálunk az opelben így túrósodott be az ablakmosó folyadék, hogy nyárira télit öntöttünk...
az volt a marha nagy mák, hogy észrevettem, meg hogy belátható a tartály a corsában, és így egy dróttal ki tudtam szedni a szmötyit... olyan volt, mint a tej föle, amikor jó vastag, ha az belekerül a csövekbe azt élő ember onnan ki nem szedi
-
DeFranco
nagyúr
Nem jó, fekete...
Mi 1-es Fókát vettünk, 2004-eset 1 millióért, nem fullos, hanem közepes (fresh) felszereltségű. Ugyanennyi (108k) kilométerrel, patent állapotban (eddig).
A nagyszervízt nálunk nem hazudták be, azt azért nagyon óvatosan hidd csak el, illik ilyenkor már csinálni egy vezérléscserét, meg ugye milyen olajat és mikor cseréltek benne, meg szűrők és társai. Ha tényleg megcsináltak ezek közül mindent, az bő egy 100-ast dob az árán (nekem 130k volt a nagyszervíz hagyma-csípős-mindennel).
Én azt mondom hogy reális, bár öregebb az autó mint először mondtad, de ez még nem téma, nézesd át nagyon alaposan, és utána szerintem nem kell szarozni vele, ha jó, akkor rá kell csapni.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Viccvó't Ott a slájmi mögötte...
Írtam még hozzá, olvasd...
ja, és bemondásra nem hiszünk el semmit, sem a gyári állapotot (az egy dolog, hogy a beltér szép, mi van a futóművel? mi van az akkuval? mi van a fékekkel? mi van a kuplunggal? kartergáz, hengerfej? kasztni kényes pontjai?) sem a nagyszervízt...
felszereltség? extralista? kereskedőnél van? (tudom hogy szomszéd, csak a hátteret néztem)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen