-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
aaaa... értem, köszi
az gondolom nem tűnt fel neki, hogy kicsit darabosan fékez, 'szitte a 15 éves kormoran már nem tapad úgy mint régen és dolgozik az ABS
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz szőröscica #89223 üzenetére
érzésből tudok nyilatkozni (meg abból a kevésből amit utánaolvastam) ezért írtam így, hogy "én így csinálnám"
én mondjuk évente cserélném, de jó szívvel 1,5 évet tudok mondani. mint magánvélemény
(és nem keverem össze a laikus magánvéleményemet az objektív tényekkel, mint egyesek itt)
-
DeFranco
nagyúr
válasz Kornel #89240 üzenetére
tudom, ismerős, Édesanyám corsáján is megpróbálták megemelni a gariidő alatt a 2 éves szervízperiódust 3-ra, mert hogy most már "szuperolajat" kezdtek el használni, persze ezt a tervet lelőttük hamar.
Éves szinten 4k-t fut az autó, de le van benne cserélve az olaj bő évente.
@Taat: az, hogy 200k-t keresel vagy 150-et havonta, az oszt-szoroz? Szerintem igen.
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
tejesen mindegy tényleg, arra akartam célozni, hogy jelentős a különbség (időben) a másfél meg a két év között (még ha egy év is lenne az ideális) mert hat hónap nem nagy idő úgy általában de a "másfél" meg a "kettő" között nagy a különbség rend szerint mindenben
azt, hogy ehhez hogy sikerült hozzákötni a 3-4k spórolást az olajcserén, azt értem de nem akarom érteni
mindegy, egy állásponton vagyunk szinte mindannyian kivéve a kocsmatribológust, szerintem túlbeszéltünk a kérdést
-
DeFranco
nagyúr
válasz Tomi0703 #89267 üzenetére
Márkás, bizonyított olajat tegyél bele, megfelelő viszkozitásút (minél vékonyabbat, amit még nem csipeget, 5W30-5W40-10W40) 'szt le van tudva. Ezen a szinten nem érdemes tovább fizikázni vele, ha csak nem tiltáson jársz vele kilinccsel előre.
@Dany007: tulajdonképpen igen, hét közben nem használom a kocsit.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
Én még nem láttam olyan nyílt autós közösséget, ami szakmailag mérvadónak tekinthető lett volna (igaz nem is nagyon kerestem).
Nyílt fórum, és mint ilyen jól modellezi az általános állapotokat, egy mértéktartóra három kibic jut, meg kettő, aki közül az egyik a fillérrel él nemi életet és letagadja a csillagos eget is, a másik meg aki széttapossa és letagadja a csillagos eget is.
Azt mondjuk el tudom képzelni, hogy egyes csörtéket innen napi vicces körlevélben linkelnek, hogy némá' hülyéket azt hiszik a bab is hús. Mondjuk ez olyanoktól vicces, akiknél 50%-os lerúgottsági állapotnál és lehetőleg 1000+ km-es távolságból beszerezve indul az autó, amit utána lehet otthon a garázsban basztatni, kasztnit cserélni és társai, mer' menni úgy is mindig lesz mivel, amíg ad a mazda meg a dacia tesztautót.
Összességében messze vannak már a valóságtól nagyon, még ha sokszor villan is némi értelem a cikkekben, de azok is szerintem inkább innen-onnan összeszedve, mint így, hogy valahol kipattan egy szíbóturvó vita, és akkor nédahülyéket, írjunk egy tényfeltárót, addig is lesz mivel autózni a saját úgy is félig lebontva áll a garázsban.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Eladja a magyar kútjait a lukoil.
Auchan kút honnan veszi a benzint?
-
DeFranco
nagyúr
Ó, hogyne Persze...
@kornelka: tudja és kész. nincs ezen mit vitázni, ott van, le van írva, megtáltosodott. igaz, hogy két nap nincs az az autó egyforma műszaki állapotban, de még a kozmikus sugárzásra is reagál. mióta ki lett akasztva az álomcsapda a visszapillantóra, már vízzé alakítja a szénmonoxidot is. nincs itt semmi hiba.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz bitpork #89648 üzenetére
Lefelé állít, felfelé nem. Ha 95-höz állították be a gyárban, akkor 95-ről le tud lépni 91-re, felfelé 98-ra nem.
Azt nem tudom, hogy melyik motort milyen oktánszámhoz állítanak, ezt majd egy okos megmondja, én csak az értő olvasást gyakorlom. Feltételezem 95-höz vannak belőve ezek a 7-15 éves motorok amikkel mi járunk, kivéve a megánt, annak még hondaféltengelyt is beletömhetsz a tankjába, azzal is elmegy.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Damage401 #89668 üzenetére
neten fent van gondolom. milyen autóról beszélünk amúgy?
@Laraxior: nekem benne van a kezelésiben, minimum és maximum 95-ös kell, nincs varia. tanken, gemütlich fahren, autobahn genießen, wiedersehen
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
itt a fórumon is volt egy srác, hiteles autóval, pár évesen balesetet szenvedett, kocsi ropimorzsalék, a vétkes fél továbbhajtott, soha nem lett meg, csaó fizetett valami maradványértéket, ő meg bőven millió feletti bukóval szállt ki.
jó a csaó, nekem is van, de max. arra, hogy ne letolt gatyával állj, ha van valami. de az sem csodaszer. 3 éves autóra, szerintem a hátralevő törlesztők jó részét nem fedezi az eurotax minusz önerő, akkor sem ha nullás a hitel amúgy.
mondjuk csak véleményem van, szakismeretem nincs.
@Typhoon47: 42k körül van a csaóm 50k/10% önrésszel. teljes körű. pesten.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
cserébe kap egy ~10 éves öregecskedő MILF-et, aminél azért minden alkalommal kicsit benn tartja a levegőt egy pillanatra, amikor ráadja a gyújtást.
egyébként igazad van, ez egy jó szabály, és ez a realitás itt és most, de azért jó lenne abba a helyzetbe kerülni, ahol 5-8 évente kihozok egy kocsit a szalonból vállalható, tervezhető finanszírozással.
-
DeFranco
nagyúr
10 évesen ezek az autók is úgy indulnak ahogy leírtam, meg azért random el tud csesződni mindig valami. El lehet vele járni (10 éves fókám van , kitűnő műszaki állapotban). Persze, hogyne, de amikor már nem arról szól a történet, hogy kocsikáznák (sic!) aztán ha nem megy max. felülök a buszra, hanem családod van, meg menni kell, a gyerek üvölt, a kocsi meg nem indul, életed párja meg kérdőn néz rád, hogy akkor ezen a hétvégén sincs nagyi, meg akkor ebben a hónapban is a szerelőnél hagyjuk a fogorvosra szánt pénzt, akkor ez már annyira nem vicces. Meg amikor egy fél életet már ledolgoztál és még mindig csak imával hajtott autó jut az sem vicces.
Tudom honda tudom jól meg kell nézni, tudom giigzék csodafókusza, mindent tudok ezeket a vicceket nem kell most ellőni, meg még egyszer mondom, legalább is tudomásom szerint szalon állapotú autóval járok műszaki szempontból, szeretem is nagyon.
A "nekemezjárt" nem kell idekeverni, a túlvállaós hiteles móka egy másik történet, tudom hogy mindenkinek az ugrik be, de ezt most ne keverjük ide, nem erről beszélek, hanem arról, ami nyugaton menni tud, hogy 5 évente cserélsz, és piszok jó feltételeket kapsz hozzá. És nincs annyival többe ám az a móka sem, ott, nekik, mint amit gondolsz. Ott sem teszik össze a 20-30k EUR-t, peterketT leírta, elhozza, nullás hitel, használja, beszámíttatja, megy tovább. Gyak. mintha lízingelne. És nincs sokkal többe, mint ötévente venni 'millióért valamit, meg foltozgatni.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dany007 #89871 üzenetére
Picit túloztam, de az esély az erre mindig benne van, 10 éves autónál már meg tud makkanni bárhol mármikor bármi. Itt is van ilyenekre példa nem egy nem kettő. A te hozzáállásod is más a dolgokhoz mint az átlag.
@bitpork: ehhez azért tegyük hozzá, hogy amikor meg beül mellém valaki, akkor néz rám mint a hülye hogy miről beszélek, meg amikor én ülök át egy másik autóba, akkor már a második sarkon ki akarnak rakni, mert sorolom, hogy kuplung kutyacsont motortartó bak meg a gumit is cserélni kellene már így a 7. évben és a motorháztetőn a kőfelverődésekkel még idén kezd-e valamit. szóval nekem ehhez tehetségem van, 50-ből 49 ember ezeket a dolgokat egyáltalán nem veszi észre.
-
DeFranco
nagyúr
mit hallottál? a kutyacsontot. ennyi. azt meg köztudott, hogy eszi a fóka, ij kártya.
most amúgy megmaradt az a klang-klang hang, amikor megyek át fekvőrendőrön, hülyék ezek hogy nem hallották, jobb kutyacsont megint kopog, de ennyi, más nincs. előbbit meg majd megnézetem, lehet hogy a lengéscsilapító gumiágya, én arra tippelek. érdekes módon hidegen hangosabb.
-
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz Melack #90233 üzenetére
Ne foglalkozz semmivel, a lehető legjobban kezelted a helyzetet, család legrövidebb úton haza, kocsi legkisebb kárral elszállít. Ezt úgy kellett megoldani ahogy tetted. Tiszta sor, én is így csináltam volna.
De adódhat úgy, hogy erre így nincs lehetőség akármi miatt is, jó ha van az embernél néhány alapvető cucc összefércelni a technikát legalább 20-30 kilométerre menetképesre. Esélyt ad.
(#90234) kalmanchris: van elég sok minden, de kb. semmi nem felesleges, igyekszem minimalizálni a szettet
(#90240) Typhoon47: pótkeréküregben simán elfér egy tekercs duct tape meg pár szál gyorskötöző, három alap szerszám meg egy zseblámpa. ha valakinek ez ciki, engem nem érdekel, jól jön, ha ezen múlik, hogy beérek-e a következő faluba vagy sem.
-
DeFranco
nagyúr
válasz 5150head #90485 üzenetére
Az nem probléma, én is így voltam vele tavaly márciusban, meg előtte (akkor vettem az autót, szintén úgy, hogy vezetni tudtam, de az autók terén a tudásom a nullával volt egyenlő, és azóta csak hülyültem), csak itt a topicban szokás 2 fő + 1 sporttáska fölött csak és kizárólag kisbuszban illetve platós barkaszban gondolkodni, átmenet nincs. kibicnek semmi sem drága.
Azt gondold végig, hogy kb. az esetek milyen hányadában fog 1-2 fő utazni, milyen hányadban 3 vagy több, a több az mennyivel több, mennyi csomag lesz etc.
Milyen távolságokat kell megtenni, mennyire finnyás az utazóközönség, etc.
Fontos a csomagok száma, mérete, tulajdonságai (liszteszsák vagy babakocsi), ezeket mind végig kell gondolni.
A generálszósz az a kombi octavia, de ha 90%-ban két ember meg két szatyor utazik, és évente négyszer (karácsony, húsvét, keresztelő, névnap) kell anyósékat elszállítani ceglédbercelről kiskuncsigásra két láda almával, akkor arra jó egy 206-os is.
(az igényeket egyelőre nem olvastam vissza, először döntsd el jó részletesen hogy neked mi kell)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz 5150head #90488 üzenetére
én egy viszonylag fiatal c kategóriás kombit/egyterűt vennék
a rendszeres hosszú utak mit jelentenek? heti rendszerességgel ingáznál tanulás/munka miatt, és szállítasz másokat is cserébe beszállnak a benzinbe (sok csomag), vagy családot utaztatsz hétvégén ómamához (nem sok csomag)?
astra, focus, octavia, avensis, c-max, corolla verso jutnak így először eszembe, de a többiek majd kiegészítik.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dany007 #90550 üzenetére
józan paraszti eszedre kellene hallgatni
amit csinálsz, az semmiképpen sem pontos mérés, de még közelítőleg sem használható. simán benne van plusz-mínusz 10-15% tévedés.
csinálhatod akármeddig ezek teljesen használhatatlan eredmények.
abba a motorba meg akár sebbenzint is tölthetnél azzal is elmenne, teljesen mindegy neki. nem egy turbós háromhengeres hártyavékonyra reszelt ecoboost.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen