-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dany007 #90553 üzenetére
Ha visszaolvasol lathatod hogy nincs pontos meres
Ha visszaolvasok, láthatom, hogy mindenki azt ír amit akar. Attól még hogy nyomtatott betűvel van írva nem biztos hogy igaz.
Odamegyek ugyanahhoz a kúthoz legalább 300-400 km-nyi megtett út után, telicsűröm első kattanásig, a litert elosztom a megtett kilométer század részével, majd ezt a folyamatot megismétlem négyszer.
És akkor van egy arra az évszakra érvényes nagyjából átlagfogyim egy fajta benzinre.
Nem ilyen tankolok egy huszasért aztán meg egy tizesért, elosztom 1,2-vel mert hegynek mentem, meg majd vigyázok hogy ne menjen egyszerre a lámpa meg a klíma hogy hasonló legyen a fogyasztás.
szerk:
csak eddig itt mindenki odavolteg vissza a premium uzemanyagokert...
pontosabban megetted giigz agymenését
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz bitpork #90595 üzenetére
túl vagyok rajta, márciusban nekem is túltöltötték az olajat
mára is találtam valamit viszont az normális, hogy ma este hidegre állítva a szellőzést (nem klímázva, csak légbefújva) egész meleg levegőt fújt be a ventillátor? este 8 (!) körül mentem vele haza, nem volt forró, de frankón melegebbnek tűnt mint az utastér levegője még 2-3 kilométerrel indulás után is. OK, meleg van, de ennyire?
hűtővíz van, leálláskor megnéztem, motor üzemmeleg, nem vészes, a víz a tartályban forróbb volt. hőfokmérő középállásban.
nyilván semmi gond, de ilyet még nem tapasztaltam, hogy meleget lök be.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz raczger #90636 üzenetére
Az egy dolog, hogy csipegeti, hordasz magaddal és tankolásonként ellenőrzöd az olajszintet, 1-2 liternél úgy tudom nem eszik többet két olajcsere között. Más autó meg megeszik egy év alatt ugyanennyi értékű kutyacsontot, a harmadik meg izzót. Ismert és kezelhető jelenség, nem vészes.
Viszont szerintem gasztrából nagyjából gondozásmentes nem lesz 400-500 körül, valamivel magasabb áron mennek a megkímélt példányok, cserébe természetesen rengeteg belőle a céges.
Futás meg... hát tudod, annyi kilométert írnak bele amennyit akarnak, a motor nem fog belefáradni a 300-400-ba sem, a több meg vagy meghótt már vagy meg fog. (kompjuta, hűtőventi, kuplung, váltó, vízpumpa) Egy 400-500-asnál inkább meg fog.
Nem értek nagyon a típushoz, csak véleményem van, de szeretem a gasztrát, szoktam azért figyelni, hogy mi van vele, én is azt akartam venni.
[ Szerkesztve ]
-
-
DeFranco
nagyúr
azért nézd meg azt a gumit, lehet szálszakadásos, azt bármikor összeszedhetted. ha elfordításra nem ráz, akkor szerintem nem valószínű, hogy az, de elég triviál megnézni, veszíteni nem veszítesz vele. belső oldalt is nézd meg.
@peterkeT: "Nem mellesleg annak ellenére, hogy nyaralós hét, meg hét közepi ünnep, egész kellemesen csalódtam a magyar autópályában, meglehetősen kulturáltan lehetett közlekedni - igaz, nem is volt igazán nagy forgalom, meg renegeteg volt a külföldi rendszámos autó."
Valamit fejlődik a közlekedési kultúra, előzékenyebbek a gyalogosokkal (na ugyan miért? szörprájz szörprájz, mert belengették, hogy nagyon büntetik... ennyit a trafis nemzethalált vízionálókról), indexre gyakrabban engednek kanyarodni, besorolni, pályán meg némileg lassul a tempó (ez mondjuk szvsz. a takarékoskodás miatt van) és ezzel kevesebb a belemenés, tolás, kacsázás is.
A külföldi rendszámokkal viszont ellentétes a tapasztalatom, 10-ből 8 paraszt külföldi rendszámos, német, osztrák, román, szlovák esetleg orosz rendszámmal.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz #42667776 #91121 üzenetére
igen, valóban, havi 2x700 kilométerekre egy 15 éves exprémium kell, mert az aztán annyira megbízható én is csak ilyennel indulnék el, valóban
(csak azért, hogy 1-2 literrel (se) kevesebbet egyen városban, de cserébe szinte folyamatos hidegüzemben menjen)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz muratomi1 #91181 üzenetére
Én meg tudom érteni, aki új autót vesz, teljesen jogos igény, de arra ne számolj, hogy olcsóbb lesz. Max. nyugodtabb leszel, hogy garanciás, de jobban nem jársz anyagilag, az tuti. Ha ez belefér, akkor hajrá
"Elvben nincs keretem rá" - tehát behitelezed? Az sem lesz olcsó. Kamat, költségek, csaó. Számoltál remélem.
-
DeFranco
nagyúr
válasz muratomi1 #91186 üzenetére
A fogyasztást ne hidd el és klímásat vegyél. Nem fogod gyakran használni szerintem, mert ezt a motort úgy megfogja mint a sicc, de ha épp másfél órát kell lenyomnod a vasládában, akkor nem fog érdekelni, hogy nem megy, csak valami levegő legyen legalább.
Azért veszel új autót, mert nem akarsz gondot. Ha nincs klíma benne, azért jövő nyáron szívni fogod a fogad. Logikus a végeredmény szerintem.
szerk: most megnéztem, az alapfelszereltséghez (full fapad 2,8 milla) 250k a klíma. Hogy lesz ebből 500?
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz muratomi1 #91193 üzenetére
Tehát magyarul active felszereltséget veszel. Világos. Ebből az árból még bőven lehet alkudni (majd aki tapasztalt újautóvásárló megmondja mennyit) szóval nem lesz az szerintem 3.2.
Országúton, fix 90-nel el is hiszem az 5.5-öt, még talán pályán is 110 körül. Városban (Pesten) forgalomban viszont szerintem közelebb lesz a 10-hez mint a 6 hoz.
@Qru: a focust is megfogja a klíma, 4 fővel agárd felé már volt hogy 90-nél 3-ba kellett visszatolnom, hogy értékelhető előzést tudjak bemutatni... de pályán is 110-nél vissza kell tenni egyet ha előzni akarok. Ez van, valahogy túlélem. Sógornőm pasija meg néz rám bambán, hogy baszki mi az, hogy visszaváltani? 10 éves 1.4 szívóval kamiont is ötösben előz telepakolva... hádehádeháde fogyaszt!
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz muratomi1 #91199 üzenetére
Nem tudom, még nem vettem autót szalonból, a sztorik kb. úgy néznek ki, hogy 10% körüli összeget alkudtak, vagy annyi értékű extrát belerakattak. Nyilván bírni kell a pofán bőrrel, meg nem beszarni, ha a kereskedő nemet mond, de tudni kell, hogy ez bele van náluk is kalkulálva, csak nem szeretik megadni.
A 10% csak kb. érzés-tipp, nem tudom mennyit lehet lealkudni vagy belealkudni.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz parandroid #91210 üzenetére
Az olajakhoz, ilyesmikhez nem értek, de hajlamos vagyok jobban megbízni a márkaszervizben...
Ez viszont legalább is itthon elég erős hiba, rengeteg a panasz a márkaszervizekre. Felszámolt de ki nem cserélt (!!!) olajak, rossz hibafeltárás miatt többszörösen feleslegesen cserélt alkatrészek, pingvinezés, trehány munka... több márka márkaszervizére panaszkodtak már nekem, elég durva és véletlennek csak nagyon bajosan nevezhető hibákról eléggé tényszerű jelleggel, a saját tapasztalatom is ez volt amikor a céges autót én hordtam a kijelölt márkaszervízbe (opel molnár). Nyugodtabb vagyok, hogy nem márkaszervizbe hordom a kocsit, azonos áron sem oda vinném.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz atos19881101 #91216 üzenetére
elárulok egy titkot: a bérezés nem áll arányban a munka minőségével
sok mindennel el lehet érni, hogy egy adott munka rendesen el legyen végezve, az iparági bérezés nem tartozik ezek közé.
reszerk: megfizetheted te akárhogy, ha nincs szabályzás, nem megfelelő az irányítás, nem ellenőrzik a munkáját, és a hibának nincs következménye, akkor miniszteri fizetésért sem fogja rendesen megcsinálni. ha viszont ezek megvannak, akkor vagy rendesen dolgozik, vagy mehet a balettba ugrálni. igaz, hogy ezzel szelektálod a jelentkezőket, és aki alkalmas, azt valamivel jobban meg kell fizetned, de ez a szakma átlaga +10% kb. nem nyugat-európai szolgáltatói szektori bér.
nem támogatom, hogy bárki rosszul keressen, csak tudjuk miről beszélünk... itthon a minőségirányítással meg az ellenőrzéssel van gond elsősorban.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Kornel #91218 üzenetére
olvasd el a szerket.
amúgy meg lehet hogy az életéért harcol, de ha rajtakapják, hogy lopja az olajat, vagy harmadszorra hozzák vissza az autót amit szerelt, és repül, akkor mehet a híd alá... hidd el összekapja magát.
és ezt nem az egyemen tanultam meg, hanem a kecskeméti hanwha food tésztagyár csomagoló gyártósorán
szerk: az egy másik kérdés, hogy a szervizek tulajdonosai is szarnak a farmra, és pontosan tudják, hogy mi megy, és nem is akarnak tenni ellene, mert minden minőségre elköltött forint kb. úgy adódik ki itthon, mintha a tulaj fogát húznák. ez a legnagyobb szívás ebben az országban, de ennek nem sok köze van ahhoz, hogy mennyit kap a dolgozó. az állítás az, hogy ha többet kapna sem dolgozna jobban, amíg nem kérik számon és a számonkérésnek nincs következménye.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz atos19881101 #91221 üzenetére
Te pl minimálbérért minden egyes idegen autón átnéznél és leszervizelnél mindent?
Az attól függ, hogy ellenőrzik-e. Ha nem ellenőrzik, akkor úgy megy ki ahogy bejött, és kedvesuramezfeszes, ha meg ellenőrzik, akkor a) megcsinálom rendesen b) felállok és elmegyek olyan helyre ahol nem ellenőrzik, vagy szakmát váltok.
@kornelka: "csak amíg valaki kis túlzással az életben maradásért küzd" - ok ez már demagóg duma. Valahogy nem azt látom, hogy bármelyik márkaszervizes is csontsoványan szakadt rongyokban járna be dolgozni. Maradjunk abban, hogy jobban élnek mint én.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Kornel #91224 üzenetére
#91217 harmadik bekezdés utolsó mondat.
reszerk: ha kifelé ellenőrzi a bisztossági szolgálat, akkor nem fogja lopni. értem, hogy mire gondolsz, megértem, hogy így gondolod, és szívem szerint, elszakadva a realitástól egyet is értek, de a gyakorlatban ez nem így működik, ahogy elképzeled. és ez nem sajnossági kérdés, ez van.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz atos19881101 #91227 üzenetére
A legközelebbi márkaszervizes ismerősöm szakmája asztalos.
-
DeFranco
nagyúr
válasz runner 125 #91233 üzenetére
Klasszikus alaptétel, hogy a pénzzel (és itt most a havi fizetésre gondolok) nem lehet motiválni. Amíg hajtasz érte addig hajtasz, amikor megkapod örülsz, de 3 nap múlva pontosan úgy dolgozol mint ha nem is kaptál volna. Ez alap. Van értelme és haszna az anyagi teljesítményösztönzésnek, de magasabb bér nem fog magasabb minőségű munkát maga után húzni. Ez minden munkavállalónak vágya és igénye, (nekem is, én is havi fixből élek és legalsó csinovnyik alkalmazott vagyok, nem vállalkozóként vagy munkáltatóként osztom a észt) de kb. annyira valós, mint amikor Ferike megígéri a boltban, hogy mostantól jó lesz mindigörökké ha megkapja az akkumulátoros igazibólmenős rendőrmotort.
Ez nekem többé-kevésbé gyakorolt szakmám, tudom, hogy mit beszélek, karosszérialakatolásról, halászatról, rendszeradminisztrációról nem érvelek ilyen határozottsággal, mert nem értek hozzá.
-
DeFranco
nagyúr
válasz runner 125 #91240 üzenetére
"a jól elvégzett munkáért nem csak többletbérezés, jutalék járhat, hanem a silányért levonás"
csakhogy ez teljesen más tészta, mint amikor havi bérről beszélünk alma-körte
a lekönyvbenleírvázás meg sértő és derogáló, nem szeretnék erre a szintre lemenni. én sem kezdek el villogni vele, hogy miért és hogyan tettem szert releváns tapasztalatra a témában, cserébe nem elegáns az orrom alá dörgölni hogy "biztos könyvben olvastam". nem, nem ott olvastam.
hagyjuk, parttalan ez a vita, és lassan hajlamos leszek az ilyen kiszólásokra idegből reagálni, úgy hogy leteszem, ez az utolsó hszem a témában, amit hozzá tudtam tenni hozzátettem, nincs értelme tovább feszegetni.
@bitpork: köszönöm a megszólítást, de szeretem ha rangomnál egyel lentebb szólítanak más a vállalkozói lét, meg más a munkavállalói, ne keverjük (ahogy a teljesítménybérezést* sem a havi fixszel... de tudtommal a márkaszervizes szerelők nem jutalékos rendszerben dolgoznak )
*amivel gyakorlatilag megtaláltál egy olyan helyzetben amikor nem engedhetek meg magamnak egy bizonyos szint alatti havi fix bevételt akármilyen csillagos ég kilátás ellenére sem, és ahogy azóta alakultak a dolgok feléd nem döntöttem rosszul, ha már itt tartunk
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz atos19881101 #91259 üzenetére
Má' én is elengedtem mielőtt baj lesz
-
DeFranco
nagyúr
válasz raczger #91281 üzenetére
néztem már ezt az oldalt, számomra nem tűnik túl legitnek...
elég sokáig kerestem, hogy pontosan milyen forrásból dolgozik, és az mennyire megbízható meg teljes körű, de azon kívül, hogy "a piaci szereplők adatbázisai" nem találtam sok mindent.
nekem ez inkább valami félkamu projektnek tűnik, három nagy biztosítótól elcsábítottak egy-egy olyan arcot, akinek volt hozzáférése az adatbázishoz és azt khm... kihozta nekik, és van nekik egy valamilyen időpontra vonatkozó snapshotuk.
persze lehet, hogy kapcsolatban vannak a biztosítókkal és azok átalánydíjban adnak nekik kurrens és megbízható adatokat, amivel ők kereskednek, de akkor ezt írnák ki a honlapra. ez a "meg nem nevezettek meg nem nevezett adatai meg nem nevezett forrásból" nekem érzésre ilnyen plázaparkolós árány pecsítgyűrű szint.
-
DeFranco
nagyúr
válasz raczger #91285 üzenetére
ok, csak akkor ne vezessünk félre senkit, hogy ez az infó hozzáférhető
nekem is biztosítós ismerős segítségével sikerült elkerülni egy gtk-s focust, igaz kártörténetet nem kaptam, csak egy nevet-címet a tulajhoz aki felköhögte a múltat, de töredéknek van ilyen forrása, vagy szerencséje, hogy meg is kapja az adott infót.
-
DeFranco
nagyúr
Azt meg tudja valaki mondani, hogy F astrában van-e OBD2 csati, és ha igen hol található?
Fordulatszámot szeretnénk kinyerni belőle egy BT-s ODB2 olvasóval, mert nincs a kocsiban fordulatszámmérő.
-
DeFranco
nagyúr
hátsó futómű jól áll-e (be szokott rohadni az állító csavar, nagyon ciki ha cserélni kell, de egyébként soha nem kell állítani, ha nem sittet szállítottak benne... arra azért figyelj, hogy kombinál több futóműalkatrész is x2-es szorzós)
gyújtótrafó tud elmenni, központi zár tud meghülyülni (kérdés nélkül zár), nálam egyik sem jött elő, nem típushiba, csak nem váratlan ha megtörténik. vízpumpa 120k-nál gyakran elszáll, nálam 122-nél szállt el, 160k-nál vagy 8 évnél vezérléscsere, de inkább előbb, vásárlás után ezzel számolj, hogy cserélni kell akármit is mondtak az előéletéről (én 109-cel vettem, egyből ment cserére). vezérléscserével a görgőket is cserélik jobb helyeken, mert a gyári bakelit, és azt visszarakva elrepedhet a szorítástól, acélra cserélik, nem egy ökör ára de tétel.
futómű nem kényes, kutyacsontot eszi elöl, azt hallod, hogy kopog, nem drága, útminőségtől függően kb. kétévente csere, váltó nem kényes, cserébe jó, pontos, motor kimegy a világból (az 1.6 benzin legalább is biztosan), kuplung nem kényes, kinyomócsapágy tud elszállni ha belemegy a por de ez sem kifejezetten típushiba, fék is tartós.
kasztni elöl sárvédőnél rohad a sarokban, ezt rendszeresen belülről takarítani kell, mert megáll a gané, kívülről meg a kőfelverődés veri le a lakkot, ajtók alja rohad, típushiba, halasztani lehet megszüntetni nem, kormány rendben van, tartós, úttartás, kezelhetőség kiváló, az 1.6 motor kispolgári vezetéshez elég erős, hely szerintem van a sedanban is elég, szép nagy a csomagtartója, kombi nyilván nagyobb.
alapjárati szabályozó szelep el tud koszolódni, takarítással javítható, tünete az ingadozó alapjárat, vagy hogy araszoláskor, kanyarodáskor beesik a fordulat 700 alá.
ha megkapja a rendszeres olaj- és szűrőcseréket, és nem futsz rá valami egzotikumra, akkor más nincs, megbízható, tartós autó, nagyon beletettek mindent amikor tervezték, látszik is rajta.
pici kopogás kutyacsontok miatt normális, ha rángat akkor gyanús a trafó, olajfolyás ne legyen a motortérben (nekem volt, de csak egy tömítés eresztett a szervóolajnál) hosszbordás szíj környékén nézz víznyomokat, ajtók alját nézd meg, pótkeréküreget is. 120-140-nél a beltérnek szinte újszerűnek kell lennie ha vigyáztak rá, kormány sem kopós fajta, ha nem bőrözött (a bőrözöttet nem tudom), kuplungot nézd meg, hol fog, meg nem csúszik-e.
-
DeFranco
nagyúr
(kommentárt inkább nem fűzök hozzá, nehezen tudnám olyan fokba tenni a jelzőket, amit ez érdemelne)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
aki balról bekúszik előzve
miatta váltott irányt - menekült - a szembe jövő, hogy elkerülje a frontális karambolt, számolva azzal, hogy a mögötte jövő húsztonnás tütü valószínűleg májkrémet csinálna belőle meg az utastársaiból.
és mivel az előző fél késztette hirtelen irányváltásra a szabályosan közlekedőt, ő a hibás.
(és rajta kívül mindenki a sztoriban, mert mindenki relatív gyorshajtott és nem tudott megállni a kellő időn és távolságon belül )
@runner 125: ránézésre ez tükörjég. nem értek a fizikához és az extrém körülmények közötti vezetéshez, de a tök fejemmel el tudok képzelni olyat, hogy abs nélkül kis-közepes fékezésre is beblokkol a kerék és keresztbe fordul a kasztni. persze akkor nem kellett volna ennyivel menni, világos, de mögötte meg a kamion gondolom tolta erősen, letérni meg nem volt mód. mögötted is ment már gondolom ukrán-orosz kamionos, tudod milyenek.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz EQMontoya #91504 üzenetére
ööö... szerintem tök reális, hogy megijed ha mögötte kamion szembe meg repeszt egy barom a tükörjégen. senki sem terminátor, hogy koppra bemérje, hogy épp még befér vagy nem fér, esetleg be van drogozva a szembe jövő és felnyársaltatja a húsztonnással.
neki inkább joga van beijedni egy ilyen helyzetben és elrántani a kormányt, mint az előzőnek ezt a helyzetet előidézni. a tegnapi audisnak is majdnem kiadta... mentsük fel akkor azt is.
-
DeFranco
nagyúr
válasz runner 125 #91508 üzenetére
hibás döntést hozott, ez ok (bár szerintem ebben a helyzetben védhető) a kérdés viszont az volt, hogy ki volt a hibás, ki miatt alakult ki a baleset. és ez szerintem az volt, aki előzött. hibázni kb. mindenki hibázott.
a kamiont csak sejted, nem látod, és azt sem látni, hogy mi miatt sodródott így ki, lehet pont azért mert fékezni akart, vagy jobbra rántotta a kormányt, csak megcsúszott, és túlkorrigált balra, ettől sodródott át. sok tényező van, amit nem látunk, csak sejtünk, viszont az biztos, hogy nem alakult volna ki a szituáció, ha nem ment volna bele a necces előzésbe a szembe jövő.
@Typhoon47: lásd ez a hsz. (amúgy meggyőződésem, hogy 10-ből 9 ember innen a fórumról is elcseszte volna ezt a szitut, így vagy máshogy. nagyon necc egy ilyenbe belekerülni, a gurulós forgószékből háromszor megnézve triviál, de ott a többség blokkolna keményen.)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Édes pofák vagytok ezzel az elölhátulgumival, közben meg az autók többségén superslick és/vagy ellentétes évszakos és/vagy 7+ éves gumi van, jellemzően a fentiekből kettő egyszerre, jójaz jelleggel. (ne legyünk naivak, itt a topicban is sokkal gyakoribb, mint elsőre gondolnánk)
Mellesleg számomra még mindig nem derült ki, miért lenne jobb hátra.
Nekem egyszer csúszott meg picit a segge, valami különösen nyálkás úton, előzés befejezésekor. Valami úthiba megdobta a fenekét, nem tört ki, csak éreztem hogy nem egészen arra menne, mint az eleje. Kb. én soroltam volna vissza, az meg ment volna egyenesen. Nem tudom mit kellett volna csinálni, én reflexből némileg nagyobb gázt adtam amellett, hogy tartottam a kormányt, így az elöl húzó kerekek összeszedték a seggét és mentünk tovább.
Azt nem tudom, hogy mit kellett volna csinálnom, ez sajnos hiányosság, olvasnék róla szívesen, ha valakinek van linkje ne tartsa magában, de a fenti eset nekem érzésre azt támasztja alá, hogy ha elöl van a hajtás, akkor jobban járok az elöl jobb gumival, mert az eleje össze tudja szedni a seggét, de ha az eleje elmegy az nagyobb gáz (már csak azért is, mert azt kormányzod)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Bestbuy játékok
- Telekom mobilszolgáltatások
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Autós kamerák
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- További aktív témák...
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Eredeti Mazda alufelni-garnitúra
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!