-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
válasz
DeFranco #89636 üzenetére
Ez egy 7 éves cikk, jöhet egy új, ha már most így beszélünk róla
Szeretném tovább olvasni, hogy a kocsim nem tudja érzékelni a nagyobb oktánszámú benzint, közben pedig de...Akkor miért jár egyértelműen finomabban, és megy jobban? Valamit csak állít a kocsi, hogy hasznosítani tudja a nagyobb minőségű benzint... Vagy állítás nélkül nagyobb minőségű benzint kap, és annyi?
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz
DeFranco #89643 üzenetére
Mondjuk ha nem ismeri fel az autóm szerintetek, és nem az aktuális benzinhez állítja a keveréket, attól még szebben jár. És nem csak beképzelem, mert tényleg észreveszem mindig a különbséget, a múltkor pl. a sima Shell 95-tel szépen járt, aztán ugyanúgy a Shell 95-től gyengébb volt, igazi megváltás volt teleb@szni az EVO-val, azóta elhalkult, jobban húz...
Én biztos vagyok benne, hogy tudják az autók hasznosítani, és nem csak + pénz, hanem tényleg van fejlesztés mögötte, és jobb benzint kapunk. De mint írtam is, egy vadiúj autó valószínűleg ugyanúgy fog járni a sima 95-tel és a hiperszuper prémiummal is, viszont az enyém, amiben 16 éves vezérlés van (
), és 230k km, már megérzi a benzin minőségbeli különbségeit.
-
giigz
veterán
Nem sikerült értelmezni a mondandómat. Ha nekem bevált, és már sokszor tapasztaltam érdemi változást, írjam azt, hogy nem vagyok benne biztos, hogy tudják az autók hasznosítani? Ha én észreveszem a különbséget, akkor csak azt tudom írni, hogy biztos vagyok benne.
De ezzel nem vagyok egyedül. Te pl. a Focus-ba szoktál rakni EVO-t?
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz
Dany007 #89672 üzenetére
"De amúgy igazatok van, kornelka-nak is. Csutkára kéne tankolni és úgy menni 100km-t majd megint csutkára, mondjuk az első kattanásig és akkor világosan le lehetne olvasni egy digitális kijelzőről mindenféle számolás nélkül, hogy mennyit fogyaszt százon."
Majd mindjárt mesél neduddki a kattanásról, de annyit én is mondhatok neked, hogy 100 km után újratankolni kegyetlen pontatlan lehet, még ugyanannál a fejnél is...
"Megmondom őszintén elsőre az OMV-nél voltam hogy tankolok bele 98-ast. De olyat nem találtam, csak azt max motion akármit és fogalmam se volt hogy mi az...
"
Pedig jól jártál volna vele, a MaxxMotion 100 elvileg schwechat-i, tehát a híres osztrák nyál, ami mendemondák szerint jobb minőségű, és fél literrel kevesebbet fogyaszt tőle az autó. Én még nem próbáltam, de majd sort kerítek rá, biztos jó minőségű az is, úgy, mint az EVO, viszont az fogyi csökkenést nálam nem eredményezett (pontosan még nem is számoltam, de jelentős csökkenés nem látszik).
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz
kalmanchris #89676 üzenetére
Német/osztrák nyálra ezt szokták mondani, ezért írtam, hogy mendemondák szerint...
-
giigz
veterán
válasz
Dany007 #89678 üzenetére
Persze, pontos is lehet. De nem mindig az.
Az a legpontosabb, hogy teletankolod, jelez, megint teletankolod ugyanazzal (jelen esetben prémium nyál), és amikor jelez, most már ha különbséget akarsz nézni, akkor pl. simával televered. Na kb. így a két teletankolásból már ki tudsz mondani egy fogyasztást a hiperszuper benzinnel mérve, viszont az összehasonlításhoz az utána következő 95-tel is nagyon hasonló körülmények között kell menned. Ez nálad mint írtad nem nagyon megoldható, így pontosan nem nagyon tudod kideríteni, hogy melyikkel mennyit fogyaszt az autód, hibás mérésből meg kár következtetést levonni...
Ja azt csak halkan jegyzem meg, hogy ha elhisszük a prémium nyál nagyobb tisztító hatását, akkor pl. prémiumra simát tankolva még lehet, hogy a simára is kihatással lesz az előtte tankolt prémium.
Tehát ezt pontosan nehéz lemérni, csak annak könnyű az ilyen benzinek közötti fogyasztásbeli különbséget tesztelni, mint pl. én, aki minden nap ugyanazon az útvonalon megyek oda-vissza, és nincs különbség a felhasználásban.
-
giigz
veterán
2006.12. Ford Focus 4 ajtos 1.6 benzin, 151k km, makulatlan allapot, havas/saras ut utan lemostuk beallas elott, stb. Viszont mar nem nalunk van, uj autoba beszamittattuk. Ha gondolod adok linket, bar nem tudom megvan-e meg, par napja meg megvolt. 1,39 M-ert hirdetik, garantaltan 10/10-es vetel.
Egyebkent Focus 3-ra csereltuk, szinten 1.6 benzin.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
185/400 helyett kérj egy 165-170/350-360-at, az még talán belefér
Viszont igaz amit runner ír, az 1.9-től az a 150 paci is bőven jó, Munez-nek a 2.5 tud ennyit... Főleg hogy a tied már jópár éves, akkoriban az 1.9-hez nem nagyon raktak 150 lónál többet, kb. bőven elég. De ha ez minden vágyad, amit írtam 165-170/350-360, még beleférhet, kinek mennyi kockázatot ér meg a teljesítmény...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz
rbalint88 #89998 üzenetére
Nem tudom, én idáig csak egyszer tankoltam gázolajat az osztrákoknál, de semmi különbséget nem vettem észre a sima magyarhoz képest, se fogyasztásban, se semmiben. Szerintem az az autó, amivel te ilyen füstöléseket veszel észre, nagyon kopott lehet már a motorja, mert ha tudnád mennyien járnak a magyar gázolajjal mindenféle hiba nélkül...
Ha igaz, hogy a magyarral 750-et, osztrákkal 900-at mész, egyértelmű, hogy meg kellene próbálnod azért a +10-30 Ft-ért a prémiumot, fogyasztásban úgy is vissza fogja hozni, tehát nem vesztesz vele semmit.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz
rbalint88 #90038 üzenetére
Azt írtad 15%-kal kevesebbet fogyaszt az osztrák nyálból, de a magyar prémiumot nem próbáltad még. A prémium ha olyan minőségű, mint az osztrák sima, akkor az a +30 Ft, tehát +8%-ért lesz -15% fogyasztásod
Magyarul olcsóbban fogsz autózni a +30 Ft-os prémiummal is (ha működik persze, ehhez ki kell próbálnod az OMV, MOL, Shell prémium dízelt)
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Persze felejtős...
Nem kellene kétszer mondani... Ennek legalább van stílusa... Megveszel egy Civic-et, oké egyes városi legendák szerint nem romlik el, és mit csinálsz vele? Ránézni úgy sem akarsz, dög unalom... Most megmondom, hogy ilyen Peugeot vagy akármilyen francia, német, egyéb autó hosszútávú szervizelése nagyjából semmivel nem kerül többe egy japánnál...
-
giigz
veterán
Elképzelhetetlennek tartom, hogy 1400 kg-hoz kevés legyen a turbós 185 LE... Nem tudom mennyit mész vele és milyen körülmények között, gondolom városban és/vagy nyomva neki zabál, de az, hogy 1800-tól jön a nyomaték, szerintem kellemes autózást tesz lehetővé, persze azért még nem dízel, viszont a benzines jó tulajdonságai így legalább megvannak, majdnem dízeles dinamikával.
Ez szerintem kifejezetten egy olyan kérdés, amit csak te tudsz eldönteni, és csak úgy, hogy a döntés előtt kipróbálod élőben.
-
giigz
veterán
válasz
LógaGéza #90195 üzenetére
Ha 1.8-asból találsz jó állapotút, akkor azt érdemes venni, de az 1.6-tal is el lehet közlekedni. Nekünk pl. a családi autónk is 1.6-os, nekünk ez mindenre elég, amire mi használjuk, nekem pl. az 1.6-os A3 is elég lenne. Viszont lehet, hogy neked nem elég, és az 1.8 fogja megütni a szintet, ezt csak te tudhatod.
-
giigz
veterán
válasz
bitpork #90206 üzenetére
Ha most megcsináltatja, az többet nem fog elromlani
Elvégre koreai, és azt már megmondták itt a fórumon a megmondó emberek, hogy japán vagy koreai autó soha nem romlik el... Ez is biztos user error lesz, mert csak francia hagyhat az úton, koreai vagy japánnál ilyen nem létezik.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz
Melack #90208 üzenetére
Én csak arra akartam ezzel célozni, hogy minden autó ottmaradhat az úton, újtól kezdve a 20 évesig, franciától japánig... Vannak ezek a távolkeleti mániások, mint pl. neduddki, aki mindenkinek elvakultan koreai vagy japán autót ajánl, és sokan el is hiszik neki, hogy majd arra semmit nem kell költeni, a távolkeleti autó soha nem romlik el, stb. stb. Aztán a valóság az, hogy pont ugyanolyan eséllyel hagyhat ott az úton egy koreai is, mint egy japán vagy francia... Én az elmúlt 2 évben mióta saját autóm van és többet autózok, vagy csak jobban figyelek, mert régen buszból/vonatból nem annyira vettem észre, szóval idáig az út szélén 2 autót láttam, mind a kétszer Toyota Yaris volt. Az egyiket akkor rakták a trélerre, pár hónappal később egy másik Yaris motorterében meg matattak nagy értetlenséggel, na meg keresték a vonóhorgot, de nem találták...
-
giigz
veterán
válasz
!Overdose! #90211 üzenetére
+1
-
giigz
veterán
válasz
sasa134 #90215 üzenetére
Igen, úgy veszem észre, hogy "50-50%". Ugyanolyan eséllyel robban le egy francia vagy egy japán autó, nem látom okát, miért robbanna le kevesebb japán/koreai mint bármilyen más. Az csak egy példa, hogy én 2 Yaris-t is láttam, a lényeg azon van, hogy szerintem semmivel nem biztosabb egy távolkeleti autó, mint egy európai.
Azért mert neduddki azt mondja, lett 1-2 seggnyalója is, nem csak távolkeleti autó létezik, és lehet venni európait is. Manapság mindig ugyanazokat a Mazda, Toyota, Honda autókat ajánlják itt egyesek, mintha nem is lenne más, és csak azok a szent és sérthetetlen autók. Itt egy példa, hogy a koreai is le tud állni, sőt ezen a fórumon kívül ezzel tisztában is vannak.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz
sasa134 #90218 üzenetére
Látod, pont ezt mondtam. Nem lehet általánosítani. Lehet egy japán marad az úton, lehet egy francia, ezt nem lehet tudni, főleg nem több 100k km-t futott használtautóknál.
Nekem pusztán az nem tetszik, hogy úgy van beállítva a távolkeleti autó, mintha az nem tudna elromlani, a francia/német autó meg mintha egy másodrangú elfuserált szar lenne. Ez ennek a fórumnak a sajátossága.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz
Kornel #90220 üzenetére
Igazi japán? Mondj egy példát
Az "igazi francia" sem romlik el... Az enyémben pl. még francia alaktrész nem romlott el... Német, spanyol, olasz gyártmányú már igen, de még francia nem.
Ezt csak azért írom, mert ugye manapság a japán sem teljesen japán, de ugyanúgy a francia is nem francia alkatrészekből van összerakva...
Pl. nekem a kocsi legfőbb részei Bosch márkájúak, ECU, injektor, a különféle érzékelők meg GM, Bosch, ilyesmi... Elvétve látok Valeo francia alkatrészt, ami Valeo, az inkább a műanyag burkolatok, féktárcsa, ilyesmi...
Na mindegy, a lényeg annyi, hogy mindenki azt vesz és annak örül amit akar, mindenből ki lehet fogni jót is és rosszat is. Ha meg az ember szereti a kocsiját, akkor leszarja mennyit költ rá.
(#90226) [rvilike]: Már vártam ezt a stílusú hozzászólásod!
(#90243) Qru: Értem, ez egy példa. Az a lerobbant tréleres Yaris is egy példa amit a minap láttam. Mindenre van példa. Neked a Subaru vagy Honda az amiben megbízom, én meg a 16 éves Renault-omban bízom, és mernék is vele menni egész Európában, mert tudom, hogy nem hagy cserben. (Miután gyakorlatilag minden új benne
)
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz
kalmanchris #90246 üzenetére
"Ki is ment a jobb oldali tompítottam a vissza úton."
Pedig én már mondtam, egy japánban az izzó sem ég ki...
-
giigz
veterán
válasz
Nordik #90266 üzenetére
Ha azt mondta, hogy majd megnézi, az azt jelenti, hogy magasról leszarja.
Szerintem ezzel te se foglalkozz tovább, ha a tieden sem látszik meg, megúsztad, ennyi. Majd ha keres, akkor mond meg neki, hogy nem érsz most rá, visszahívod, aztán írj nekem pü-t, vagy ide a topicba, megmondom mit csinálj
Biztosítózni meg ilyen hülyeség miatt eszedbe ne jusson, nem kell ezzel foglalkozni, ha nem lett sérülés.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz
Nordik #90271 üzenetére
Emiatt nem kell paráznod, hidd el nekem, semmi rossz nem fog történni. Fizetned sem kell, és mint írtam, úgy gondolom keresni sem fog. Ott hirtelen nyilván zavarta őt is a dolog, de ez csak pillanatnyi állapot, abszolút nem fog vele foglalkozni utána.
Nekem is volt egy kisebb csattom pár hete, városban külső sávban mentem 55-60 körül, egy BMW a belsőből előzés közben simán rám húzta, nem tudtam hova menni, satuztam egyet, de nem volt elég ahhoz, hogy ne legyen kontakt... Szép kis csattanás, azt hittem az autó komplett eleje odalett... Aztán amikor kiszálltam, már láttam, hogy a BMW bánta jobban... Valahogy pont olyan szögben találkoztunk, hogy nekem az oldalsó indexem ért a legjobban az ő hátsó sárvédőjéhez, ami neki berepedt, lejött a festék, nekem pedig semmi nem lett, még az indexbúrám sem repedt meg, csak egy picit kék lett a másik autó festéke miatt, de egyébként semmi nem látszik meg... Azon meg lett egy nagy horpadás, újra kellett fényezni... De pl. én alapból siettem, megbeszéltük, adott egy telefonszámot, aztán csak azért hívtam másnap, h megmondjam neki, részemről le van zárva, nekem nem lett semmi károm... A te eseted is hasonló lehet, nem lett semmi kár, szerintem nem fog vele ő sem foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz
szőröscica #90325 üzenetére
Sedan-nak nem kell hátra ablaktörlő, a legnagyobb szakadó esőben, amikor elől már legnagyobb fokozaton megy a törlő, hátra simán látok...
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
válasz
runner 125 #90347 üzenetére
Egyszerűen nem tudom megérteni azt a tabletet...
Pedig maga az autó számomra 10/10-es, hátra amúgy sem ülnék ha veszek magamnak egy ilyet
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Eredeti Mazda alufelni-garnitúra
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő