-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz t.imi #204296 üzenetére
Ford Fusion 1.4 TDCI - megbízható és takarékos motor, de magasan van az ülés, ára is baráti.
Euro 6 - Clio 1.5 dci? Plusz egy szett emelő pogácsa, és helyben is vagyunk bar összeségében ha még néhány évig ki tudod húzni egyszerűbb technikával, akkor lehet érdemes volna még kerülni a bonyolultabb, drágább szerkezeteket, aztán majd ha jobban elterjednek a hibalehetőségek és olcsóbb a fenntartás, majd akkor belevágni
Dacia Logan (/MCV) kicsit nagyobb, de hasonló technika, és annak is jó kis hasmagassága van, hátha[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz álmodom? #204295 üzenetére
30-rá tökéletes egy Ampera, az ideális körülmények közt dupláját is tudhatja. Holland kínálatot nézve érdemes importban gondolkodni, több százezerrel olcsóbbak kint, regadó 0, egy kérdést megérhet egy bejáratott kereskedőnél (pl Auto van Beuwenn).
Kettő közül inkább a Mazda felé mennék, szükségtelen az emeletes Juke plusz költsége, 1.5-nek Mx5 alapján jó híre van, bár nem ismerem részletekbe menően. -
molnarpeter
nagyúr
válasz t.imi #204316 üzenetére
Pedig euro 6 dízelben egyik legjobb kis motor szerintem az 1.5 75/90, Bosch rendszer, kiforrott blokk, nincs adblue, minden van hozza olcsón.
Hol közlekedsz egyébként, külföld? Ha Bp, a levegő munkacsoportos javaslat szerint 2023 végéig mehetne az euro 4, utána 2025 végéig az Euro 5, érvényes lenne mindez körúton belüli belső kerületekre. Nincs semmi konkrét hivatalos információ, csak egy ötlet csomag. Szmogriadó meg szökőévente van 2 nap, addig taxi is olcsóbb, mint autót cserélni. -
molnarpeter
nagyúr
válasz CragON #204318 üzenetére
Nézd meg az újkori eladási számokat, amit vett a nép, abból arányosan lesz eladó használt szerintem nincs itt semmi látnivaló, kategóriájában igen népszerű. Ha fiatalabb példányok, akkor játszik még a tartós bérletre vásárolt flottás autók tömege, ahol x év után fixen eladják a kocsikat, mert akkor jár le a szerződés.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz t.imi #204324 üzenetére
Igen-igen, a gyengébbik euro 6 1.5 dci lett Bosch-sal szerelve (90 LE a határ, az még talán Bosch ezekben), erősek Conti/VDO, utóbbi kicsit drágább/érzékenyebb Delphi már kifutott. Clio adott esetben akar kombiként szerintem korrekt takarékos autónak, használható csomagtérrel - persze ha nem tetszik vagy kényelmetlen személyes próba alapján, akkor nem szóltam, szubjektív dolgok könnyen felülírják a papírformát
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Stylewars_kp #204325 üzenetére
Neked kell egyedül a körúton kívülre tolnod kézzel büntiből
Belgiumban úgy működött a LEZ, hogy kint voltak a kamerák, és postán jött a büntetés. Bizonyos esetekben (euro 4 általánosságban, euro 3-4 használat célja függvényében) külön díjjal behajthatott. (Múlt idő - nem ott vagyok, lehet most is így van még).
Egyelőre csak javaslat, nem tudok semmi hivatalos információt. Innentől kezdve jelen formájában népet ijesztgetni alkalmas, de nem kezelném tényként Amúgy euro 2 Jumperrel jártam egy darabig én is, bar újkora óta papíron euro 1 volt, csak egyszer NKH vizsgán évjárat alapján módosítottak maguktól - még katalizátor nélkül tudta, mecha adagolós előkamrás, ahhoz képest a TDI űrtechnika
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Vismajor01 #204428 üzenetére
Amúgy nekem pont a terep kombi kategória jutott eszembe, ha már egyik crossover/SUV sem felel meg a kívánalmaknak Gyári állapotban Allroadok jók lennének pl. De igazából ott vagyunk, hogy kell egy Passat Variant GTE, meg az Alltrack futóművét alá csavarozni, és kész a tökéletes autó. Ugyanez fillérekból megoldható pár pogácsával, illetve tema4x4 ebayen készen árul lift kiteket különböző magasságban.
Mégegy agymenés - pickup/-alapú szekér (alul legyen hely), és utólag beépített villany. Van itthon pár műhely, aki simán megoldja. Adott esetben még olyan típusok is játszhatnának, amik alapból elöl hajtanak és volt feláras összkerekes, úgy gyári cuccokból kilegózható hátra egy elektromos rész. Na abbahagyom, mindenki máshogy ütötte be a fejét, én így...[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Haramia11 #204438 üzenetére
Kettő közül első körben az 1.1-re voksolnék, kevesebb hibalehetőség, és várhatóan könnyebben/jobb áron lesz eladható későbbiek során. Használat jellege milyen, autópályán járna-e az autó, várhatóan hány km-es utakra kellene?
Technikailag rokon a két motor, szóval óriási eltérésre nem kell számítani, de hűtéssel voltak gondok a legelső 1.0 ecoboostoknál, és nem lett jó híre. Ebben már áttervezett változat lesz, csak addig sokan nem jutnak el, inkább keresik a nem turbós kivitelt, ami itt az 1.1 lenne. Összességében a lényeg, hogy ez tetszik, garancia azért védi az embert, ilyen fiatal autónál nem várható dráma. -
molnarpeter
nagyúr
Egyik szerkezet itthon egy nap híján 2 éve covid műszakival megy, de ez a jéghegy csúcsa - ha mezőgazdaságban látnád, milyen megoldások vannak, és érvényes a vizsga... Na most egy gyári VW típusazonos alkatrészről kevesen mondják meg, hogy épp ebben a kombinációban nem volt elérhető, szóval ez csak kezdő szürke zónás kategória... Múltkor amúgy hátsó rugó cserénél vettem észre, hogy hiányzik egy alátét jellegű cucc alóla, nyilván emelő pogácsát akarok oda esztergáltatni, nehogy elrohadjon véletlenül, mint a gyári vékony lemezke tette, biztonság kedvéért kell oda jó vastagon anyag! Meg amúgy is néha leér a vonóhorog, szóval érted
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Saskakas18 #204806 üzenetére
Octavia mk1 Tour (nem kombira vonatkozik, hanem ugyanolyan párhuzamosan készült régi széria, mint az Astra Classic) 1.9 PD TDI volt kb 2009-2010-ig, ugyanazt a fillérekért fenntartható technikát kapod, csak fiatalabb -> kevesebb rozsda, kevesebb elöregedett gumi alkatrész, stb stb Golf 4 padlólemez az is.
Illusztráció[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Saskakas18 #204909 üzenetére
Kéne egy olajnyomást mérni, vezérműtengely ház kopás miatt le szokott csökkenni, és nem két fillér a javítás Ha piacról kéne válogatni, én SDI motorral nézném.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #205102 üzenetére
Kézi váltóra csere költségét számoltátok már? Csak eszembe jutott, környéken is ez lett a vége egy CVT-s Focus-nak, mármint hogy át lett alakítva, ezáltal nem lett vége
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tboy93 #205121 üzenetére
Eredeti dolgokkal lego-zva még nem vészes 5->7 ülés, motorcsere, stb relatív nem bonyolult, szvsz az aftermarket dolgokkal van a legtöbb baj, mert ugye engedélyeztetés az kb nincs/nagyon sokba kerül. Mondjuk volt youtube-on egy ember aki A8-ba rakott kézit, na az pl pont nem létezett Ingolstadtban, jszp szerint maradt is automata papíron.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Vismajor01 #205125 üzenetére
Dupla kerék lehet nem kell, de megteszi tartaléknak. Összességében elég biztonságos, Mercedes motor fenntartása sem vész, zöld M rendszámmal vizsgára sem kell hordani. [link]
Inkább platform kérdése szerintem, régi fejlesztés Punto is 5 csillagos volt anno, aztán kivezették x év gyártás után, mert közben változott a törésteszt tehát minél frissebb fejlesztés, annál jobb, nem mindig arányos az évjárattal, nem mindig egyértelmű. XC90 V8?[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Gergő170 #205173 üzenetére
Szerintem sem éri meg cserélni, max mostanira chiptuning lehetne ha nagyon piszkálja a fantáziádat, de inkább még azt sem, mert alig hoz lóerőt, lelkileg többet számít Jobban sikerült turbós mondjuk a Bravo 1.4 T-Jet, de ott váltó nyűgök lehetnek és persze nem germán.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz user12 #205208 üzenetére
1.4-et jól tetted, hogy kiejtetted. Többi benzinest annyira nem ismerem, de Z14XEP-ből pont van többre rálátásom, köztük egy félmilliót futott taxi 1.6 meg olajat szokott enni... talán 1.8-at választanék, de nem fél liter lesz a különbség, nézz körül spritmonitoron.
Dízel fronton nem ideális az évjárat keret. Két fő probléma: 6-os váltó és DPF. 1.7 CDTI amúgy 5 fokozatú váltóval nem vállalhatatlan, de alapvetően az 1.7 DTI még egyszerűbb (adagolós) szerkezet, egyszeri elektronika javítással kis költségből fenntartható, azt is hamar megspórolja. Részecskeszűrő nélkül az 1.3 dízelt is be merném vállalni - mondjuk pont az van - , lánc cseréje jelentősebb tétel, viszont egész sokat kihúz vele és nem kell x év után cserélni (nekem pl 184k/14 év és még gyári), plusz az EGR szokott eltömődni, de tisztítás elegendő jellemzően, esetleg ingadozó alapjáratra kellhet egy rail nyomás szabályzó, viszont Bosch rendszer van rajta, tartós és common rail viszonylatban olcsóbban felújítható, de azért adagolóshoz képest így is más kávéház (1.3 létezett gyárilag 90 lovas, szóval adott estben lehet bővíteni a ménest, 1.7 DTI is írható 90 ló környékére). Csak ugye az a fránya évjárat, a jobb dízelek kb 2005-ig voltak, utána jött az 1.3, de nem tudom, létezett-e belőle pl hazai piacra DPF nélküli, nem néztem utána...
Bölcső jelentősen tud rohadni, már kezdenek az utángyártott újak is begyűrűzni, van rá vásárló. Rozsdát mindenképp meg kell nézni alaposan, megéri prevencióra is áldozni. A szervó elektromos, lehet bontottal zsákbamacskát játszani, vagy van pár műhely rendes javításra. Ajtó határoló rögzítését kell megerősíteni plusz lemezzel. Összes nyílászáró kábelkötege kérni fogja a javítást előbb-utóbb. Hirtelen ezek ugrottak be, de van facebookon két népes csoportja a típusnak, lépj be, nézz körül -
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #205242 üzenetére
Szíjas 1.4 TSI-ből apró módosításokkal finomított verzió a 125/150 LE, de nem feltétlenül szűkítenék rájuk a keresésben
D4 és társaihoz egy gyors lista: 1969 ccm új 4 hengeres motor, hengerfej tömítés átégést hallottam, olajzabálást láttam, de ha euro 6 kell, nincs más opció (kivéve D6). Inkább az 5 hengereseket keresném, 1984 és 2400/2401 köbcentisek a saját régebbi motorok az említett típusban, illetve előfordult némelyik modellben a PSA DW10 (1997 ccm - az ehhez járó powershiftet kerülném automata fronton, a többihez párosított 6-os Geartronic jó cucc, de átmosásos olajcsere megéri kezdésnek (pl Vszerviz csinálja).
EF-nél van most 1.6 szívó+kézi Corolla és felkerült több Auris nemrég, esetleg látok 2.0 CR Octavia-t is, csak a manuál TSI miatt említettem. Focus mk3.5 1.5 TDCI-je is elég jól sikerült amúgy, csak ha autojmata kell, ott a fránya powershift.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz cappa72 #205383 üzenetére
Punto kicsi? (1.4 T-Jet miatt kérdezem, ha a turbó tetszik - motor jó, csak kell hozzá tetszetős bódét keresni). Esetleg VAG 1.8T?
Összességében szerintem kéne prioritásokat nézni. Szép új külső, motor erő, jobb felszereltség, ezek közül egyet választani vagy legalább sorrendet állítani. F mint fapad után az 1.4 szívó+kurbli is térugrás, óvodáig az is elgurul, stb stb.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #205433 üzenetére
*jól javítható akart lenni
-
molnarpeter
nagyúr
válasz geckowize #205473 üzenetére
Ha nem belváros (ez euro 4), akkor Octavia 2 facelift 1.9 PD TDI, 2010-ig volt gyakorlatilag, DPF nélküli változatban ajánlott (BXE), hajtókar csapágy szett csere egyszer vásárlás után kell, amúgy tartós szerkezet.
DPF-es euro 5 vonalon Mondeo mk4 ennyiért kiváló állapotú van, 2.0-2.2 dízelek mind jók, alkatrész van hegyekben fillérekért. -
molnarpeter
nagyúr
válasz johnny82 #205578 üzenetére
Pálya miatt PHEV lenne ideális szerintem. Használtra tudsz Mapfre és társai garancia biztosítást kötni - tippjeim ennek fényében nézd Szóval Passat GTE talán ami legjobban megfelel az igényeknek ahogy van, esetleg Volvo V60 D6/D5TE (nyűgösebb és kisebb, de dízel), vagy ha spórolsz még, akkor Mercedes C Klasse 300de hajtással (szintén dízel, pályára szvsz az való, bár a TSI is elég jól tud fogyasztani).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz johnny82 #205587 üzenetére
Ajánlom a hazai és nemzetközi GTE csoportokat, fórumon Doki16-nak volt-van (Golf, Passat). A videóról annyi a véleményem, hogy minden adatot amerikai forrásból vettek, ehhez képest GTE nem is létezett azon a piacon Motor nem nyűgös, már szíjas, és a DSG is a jobbik olajos kuplungos, tartósabb fajta, 60 ezrenként gyárilag előírt olajcserével, best of VAG válogatás. Drága hiba lényegében a mechatronika szokott lenni, magas futás és elhanyagolt (+szűrő nélküli) váltóolaj cserék mellett érthető szerintem. Akku beázás történhet hűtőfolyadékkal, erre volt konkrétan visszahívás, szerencsés esetben kaphatsz akár újat is helyette. Adaptív LED engem megvett kilóra, nagyon jól működik. Távvezérlő alkalmazás (WeConnect) nyűgös, bár néha reinstall is elég. Összességében ha nem ez, akkor valami egyszerű-gyakori és persze keveset fogyasztó dízelt keresnék, excel segít
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Vismajor01 #205591 üzenetére
Amit a GTE-re akkor kell költeni, ha esetleg elromlik, hasonló összeget a V60 egyszer bekéri fixen, hogy megbízható legyen, ha előző tulaj már megcsinálta, akkor nem fáj. Mondom ezt úgy, hogy D6 kéne inkább
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #205701 üzenetére
Fordból volt TDDI
-
molnarpeter
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autós topik
- Az olcsóbb szegmens felé fordul az Apple virtuális szemüvegével
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- Továbbra is roppant népszerű a Resident Evil 2 Remake
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Politika
- További aktív témák...
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- CHAMP DM7305 professzionális IP dóm kamera 5MP, vandálbiztos, motorzoom, új állapotban
- Normcore puckscreen 58,5mm/1,7mm