-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Teasüti #209889 üzenetére
Közben jutott eszembe, lehet egy fűtőszálas szélvédő lenne a legjobb? Fordnál abszolút gyakori, gondolok itt a Fiestára (abból is van Active emelt változat). Gyakori, kevésbé különleges verziók esetleges karosszéria javítás szempontjából jók lennének. MHEV - finomabban indít, mint a start-stop, minimálisat belekapcsolódik a hajtásba.
Akartam Suzukit mondani, de lehet fapad… Ignis alapból jó összeállítás, esetleg Vitara nagyobb.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Teasüti #209945 üzenetére
Korai Euro 6 előfordult nélküle, aztán dízel botrány után jött szigor, talán 2020 (végleges euro 6D) amikor már nem lehetett már megúszni gyakorlatilag.
amúgy gyártó, típus, és kivitel függvénye is lehet, szóval utána kéne nézni, de szerintem a PSA régóta mindenbe tesz.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Teasüti #209948 üzenetére
Volt para régebben, érdekes módon mindenkinek jutott, és helyre is állt a rend azóta
PSA-nál FAP fluid is kellhet, esetenként AB mellett is.
Ha már ezek a dízelek szóba kerültek, Fiesta mk7 facelift 1.5 TDCI jól sikerült darab szerintem, valamelyest rokon blokkok. Nade nincs adalék, csak 8 szelep (vs 16), vezérlés kb 180 ezer km-t szokott bírni - nem tudom mennyi nálatok a csere pénzben, és hányszor kell erre számítani az autó nálad töltött ideje során (Fiat 1.2-nek házilag egy szíj szettet felrakni van vagy egy óra ha még nem csináltad, ez és a megbízhatóság miatt írtam adott típus van a többi ellenében, de fele élettartam, 90e km/4 év).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Max_218 #209968 üzenetére
Ha van megbízható szerelőd, kérdezd meg milyen dízeleket ismer jobban, elég számottevő spórolás lenne. Octavia 2 facelift 2010-ig volt részecskeszűrő nélküli 1.9 PD TDI, kalkulálj rá egy preventív csapágysor cserét, és van egy viszonylag egyszerű dízeled aránylag friss bódéban. Esetleg Mondeo mk4 2.0 TDCI, ott valamelyest több a hibalehetőség, de olcsó hozzá az alkatrész, fogyasztásban valószínű magasabb. Focus mk3 1.6 TDCI is elég lehet méretben (Octaviák csomagtartója rendre nagyobb, de alapvetően annak a megfelelője), ezeknek a futóműve hátul bonyolultabb a Skodához képest ami lassan költséget jelenthet majd, és a porlasztók érzékenyebbek talán, nem mind ér el olyan magas futást javítás nélkül - 1.5 TDCI jobb lenne, ha volna ennyiért, vagy mk2 és 90 lovas 1.6 dízel, ami DPF nélküli.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
hramon94 #210062 üzenetére
Részemről ez pozitív hír, venném
volt egy vezérmű kerék törés dolog, érdemes rákérdezni márkakerben, van-e bármi visszahívás érvényben, érintette-e ez a dolog és meg volt-e csinálva, vagy már alapból jó alkatrésszel készült. Amúgy a vízpumpa szivárgása és hasonlók miatt szokott lenni előrehozva a vezérlés szett csere, gyárilag 10 év vagy 200k km rémlik, de nem baj ez, legalább következő évekre le van tudva és arra sem kell költened. Ami drágább és érdemes áldozni rá, az egy magasnyomású pumpa felújítás, megelőző jelleggel, bár ebben is voltak fejlesztések az évek során, 200-250 ezer km körül lesz aktuális a tapasztalatok alapján, addig is a gazolaj szűrő cseréjekor érdemes figyelgetni, ne legyen sok fém darabka a házban. Az első lökhárító lóg mindegyiken, nem feltétlenül sérülés, meg a LED rendszám világítás cseréje nem olyan filléres mert gombbal egy alkatrész, hátsó lökhárító pereme ahol a lemezzel találkozók kicsit mocoroghat és ettől indulhat rozsdásodás, hirtelen ezek ugranak be. Lépj be Fb-n az mk3 csoportba, lesz sok infó
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
jozefgucci1 #210135 üzenetére
Superb is van 16” kerékkel szerintem.
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
dellfanboy #210296 üzenetére
Mennyiért? Fusion pl szerintem kiváló kompromisszum - magasan ül, de nem egy hodály.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
diegho #210422 üzenetére
Ismerősék is többen járnak együtt munkába, több autóval váltakozva - Astra, Avensis, néha Scenic, illetve egy Megane volt a Toyota előtt még. Azt akarom kihozni belőle, hogy nem biztos, hogy lecserélném, biztosan nem elég?
Drágáért már PHEV-re utaznék, netán melóhelyen töltve. Okos -> két B5 Passat, egyik donorként, otthon szerelni amit lehet, és maradék pénzből garázs amit kiadsz bérbe
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Ha tetszik az Auris, szerintem maradj annál, hibriddel keveset eszik, jó az értéktartása, stb. Fórumtársak is ismerik páran a típust, hátha akadna egy jó vétel a hálóba...
Biztonság kedvéért neked is bedobom az Amperát, ha tudsz tölteni - rövidke távokra az lenne a legjobb alapvetően, ha csupa villannyal tudnál közlekedni, de azért a sima hibrid is kibírja. Majd kb ezután jönne egy szívócső befecskendezős és turbó nélküli motor - pl Ford Focus 1.5 PFi/1.6Ti-VCT, Kia/Hyundai MPI motorok, VW konszern 1.6 102LE, Renault Megane 1.6 -, aztán jön a futottak még kategória, mert se a közvetlen befecskendezős szívó, se a feltöltött motorok általánosságban nem kedvelik a városi üzemet, hát még egy dízel részecskeszűrővel.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
zonaldino #210388 üzenetére
Hajtómű csapágy hiba ami számottevőbb tétel, érdemes megelőző jelleggel valamit kezdeni a kormányzárral, aztán vannak az apróságok, mint pl kilincs mikrokapcsolók. Alkatrész nincs hozzá minden bokorban, néhány városban fogyó dolog (mint pl tükör) aránylag drága egy népautóhoz képest. Értékvesztése utóbbi években negatív (reálértéken még kicsit növekedett is az ára talán), az alap autó ár növekedésen felüli szinten. Ha olcsó árammal tudod tölteni, akkor a km költsége elég alacsony tud lenni. Szervizelés Solymáron, e-service-nél, várólista nem 1-2 nap. Ajánlom egyébként a típus facebook csoportját, vannak magas futású példányok bőven
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
JackFeryll #210463 üzenetére
Fiesta vagy Clio 1.5 dízelt mondanék amúgy, ha euro 6 kell. Mondjuk Fiat 1.3/1.6 Mjet alapvetően lehet jobb eggyel, tartós magasnyomású van rajta, másik kettőnek meg egy idő után felújítós(/különben ledarálódós).
[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
2.7-3.0 V6 HDI ugyanaz a DT20/Lion V6, mint Land Roverekben is volt. Vezérlés csere költségéről meg ne is beszéljünk
2.2 egy szuper motor bele.
Volvo 5 hengeres dízelek szerintem is ajánlhatók, kraft is van, hangja sem olyan snassz, érdemes azt a vonalat jobban körbejárni szerintem. Ford összebútorozás miatt gyakorlatilag alul egy Mondeo, szóval nem egy ház ára ha pl futóművet kell javítani.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
szcsabaa #210557 üzenetére
15 év abból a szempontból mondjuk változtathat a képleten, hogy DPF nélküli (valamennyi városozást-rövid távot) elviselő dízelek is szóba jöhetnek, kb 2010-től már jött az euro 5 mindenhol. Ha néha belefér egy-egy drágább javítás, nem muszáj kizárni őket, de jobban illene hozzá a napi 2x15 km mondjuk. (Jellemzően kevesebbe kerül a szerviz, mint amennyivel többet fogyaszt egy benzines, de kevés km-nél könnyen átfordulhat az arány.) Kibír minden egyébként városozással tarkított használatot, csak az a kérdés, mennyi mellette a hosszú út. Plusz ezek az évek még korai turbó benzinesek közvetlen befecskendezéssel, városi használatot azok sem szeretik igazából, szívó oldali koksz lerakódások pedig nem érintik a hagyományos szívócső befecskendezős motorokat.
Ha megfelel a beltér helykínálatát tekintve, Octavia mk2(és faceliftje) egyrészt a 102 lóerős 1.6 szívóval, másrészt a 2.0 PD TDI BKD motorkódú (többit motorkód inkább ne, ezeknél pedig a hengerfej cikkszám "C" betűre végződjön és akkor nincs nagy dráma), vagy az 1.9 PD TDI BXE (itt meg a hajtókarcsapágyak megelőző cseréje gyakorlatilag kötelező, de ez a motorkód DPF nélküli) dízelekkel egy elfogadható opció lehetne még.
Vectra 1.9 dízel jó lenne, de ha jól tudom a kombiknál mind részecskeszűrős, ha mégsem, akkor még a váltóra kell figyelni (M32-ből felújítottal rendelkezőt érdemes keresni, vagy marad a kevésbé nyűgös F40).
Focus mk3 vagy Megane III szintén ajánlható 1.6 szívóval, ha hely elég bennük. A Fordnak a villany szervó szokott bajos lenni (értsd ezalatt, az autó élettartama alatt egyszer biztosan igényel törődést, és nem 2000 Ft). Renault fronton nem vagyok annyira jártas, de pl. a hátsó futóműve egyszerűbb a Focus-hoz képest (Octavia szintén), az is költség előbb-utóbb, csak a Skodának VW csoportos ára van, a Megane meg egy jól sikerült széria, de akkor is franciának árazza a piac, szóval a Forddal és Opellel karöltve jobb ár/érték arányt szoktak jelenteni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Továbbra is roppant népszerű a Resident Evil 2 Remake
- Tőzsde és gazdaság
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- iPhone topik
- Politika
- Autóhifi
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Futás, futópályák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...