-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
batai15
félisten
válasz dong86 #207634 üzenetére
“amit vissza fizetsz ugyan annyi lesz “ Továbbra sem értem ezt.
multkor voltam a bankba 5 millióra 8 millió a kamat 20 évre.
(havi 53k törlesztő mellett ) lehetne rövidebb idő is , de speciel havi 100k + szerintem havi szinten a jelenlegi kereset mellett azért nem kevés. 10 évre meg durván 3 millió a kamat.
szerintem két három éve 5-6% volt a kamat ugyan ez az összeg kb 2 millióval lenne kevesebb ugyan azon feltételek mellett.
Szóval jelenleg úgy látom hogy nem igazán éri meg a hitel.
inkább pár évig meg húzom a szijjat mintsem 8 milliót fizessek ki pluszba.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
+1 az 1.4hdire ,viszont oda kell figyelni hogy Bosch legyen
-
batai15
félisten
Dízel vs benzin motorok margójára : nekem javarészt inkább dízel volt abból is hdi.
két benzines autóm volt ,egy 1.3 Suzuki meg 1.8 Audi a4 20 szelepes szivó lpg-vel.
hdi : 1.4hdi , 2.0 hdi /90le ill 407ben levő rhr 136 Lovas.
A kis Suzuki tavaly előtt még ment , ott igazából tényleg olaj csere volt meg gyújtás elosztó tömítés csere.
a retek Audi 360 ezer km-nél motort kellett cserélni. Nem ment de legalább evett.(9-11 liter )
A kis hdi mai napig megy 340 ezer km körül kert egy bevizsgált porlasztot meg kuplungot most van benne vagy 420.
nevetseges fogyasztás tudtam vele egyszer egy 4.1 literes átlagot is. Nem sok a 68 le de a Suzuki 63ja után és a teli 7 literes átlag után ég és föld volt a különbség.
A 90lovas hdiben 300+ körül van jelenleg még nem voltak vele nagyobb gondok. (Remap után 5 liter lazán ) A 407 meg nálam van még két es félév alatt 70 ezer ment bele.
7 körül meg áll rövid távon (automata )(hosszúba 5.4)
szoval nálam a futás teljesítmény plusz fogyasztás tekintetben magasan a dízel a probléma mentesebb, és gazdaságosabb, ilyen fogyasztást a kis Suzuki tudott nyáron papa módba kb 800kg súllyal.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
Civicbe van dízel ? Én eddig egyet láttam hahun egy pirosat 1.6d.
-
batai15
félisten
válasz TrollBalint #208362 üzenetére
Ezzel nem vagytok egyedül. Én kb három éve el engedtem hogy ithol bármikor is meg tudok venni egy új autót.
-
batai15
félisten
válasz tboy93 #208366 üzenetére
Nekem meg érné. Én döntöm el milyen legyen , milyen motor váltó felszereltség stb. Plusz én nem 5 évre venném.
Btw ez az 5x annyi vagyonom lenne akkor vennék meg nettó hülyeség. Ahhoz hogy egy 10 milliós corollát tudjak venni lennie kellene legalább 50nek. Azért bele kell érjen bilibe a kéz szerintem.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz tboy93 #208372 üzenetére
Én tudok várni senki nem tart pisztolyt a fejemhez hogy holnap új autóba tudjak ülni. Persze rossz várni de nálam nem ezen múlna főleg hogy én kb 10 évre terveznék vele. Majd ha esetleg lesz annyi a keresetem hogy par événte tudjak váltani akkor tudom ezt elképzelni.
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz szabonagyur #208380 üzenetére
“Azért egy megfelelő képzettséggel itthon sem elérhetetlen egy új autó.” És ez itt a gond. Megfelelő végzettség ami jellemzően saját vállalkozás , esetleg nyugati cégnél történő munkavégzés vagy egyszerűbb helyen felsőbb vezetési bér.
Én most is azt mondom hogy ez ne csak ezeknek az embereknek adhasson meg nem lehet mindenki egyemet végzett jó poziba lévő személy. Én egykori tűzoltóként szerintem tettem kellően eleget a társadalomért ráadásul maga a szakma sem egyszerű. Mégsem lennék sosem a közelébe annak hogy ebből a bérből bármit is vegyek. De ugyan igy mindenki munkája hasznos bármennyire is le nézett mondjuk egy kukás autón levő ember.Ezzel szemben a rokonom buszsofőr kint osztrákba jó pár új autója volt de mondhatnék sok sok kinti ismerőst akinek nem kell különösebben erőlködni persze ha normális és nem egy ingyen elő lecsúszott valaki , meg tudja venni ezeket sokkal hamarabb. Persze van aki házra gyűjt és emiatt nem teszi vagy simán nincs rá igénye.
ezzel csak azt akarom mondani hogy nem az emberekkel van baj amiért sokan nem tudjak meg engedni hanem a hellyel. -
batai15
félisten
válasz szabonagyur #208386 üzenetére
Én sem ezt mondom csak azt hogy egy normális országban ez átlag fizetéssel sokkal egyszerűbb ezzel szemben nálunk sokkal sokkal nehezebb.
-
batai15
félisten
válasz szabonagyur #208392 üzenetére
Nem ezt írtam.
-
batai15
félisten
Sziasztok. Jelenleg egy Peugeot 407 2.0 hdim van 2008as automata. Szóba jött hogy lehet le cserélném az autót. Az 1.6 idtec civic tourer mennyire megbízható a peugeothoz képest ? Mert a Peugeotnál ami típus hiba az már mind előjött idén ilyen 600at vitt el a futómű klíma és terelő lapát javítás. Egy ilyen civic fenntartásban lényegesen több vagy kevesebb ? Illetve benzines kombi 3m körül mi jöhet szóba ? (Benzines is szóba jött ) újabb Peugeot dízelt nem szeretnék toyota és Honda ami ha a megbízhatóságot nézzük van elől. Előre is köszi.
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
Erősen gondolkodom hogy a jelenlegi Peugeot 407em (2.0hdi automata ) egy manuális benzinesre le váltsam. Egyrészt keveset megyek, napi 2x10km így a fogyasztás sem a legjobb (7+ liter ) plusz már harmadik éve van meg és a vétel árát lassan rá költöttem ,és még a motorhoz váltóhoz nem kellett nyúlni. 16. Éves lassan nem szeretném hogy milliós váltó felújításba fussak bele.
Nagyon hülyeség a jelenlegi gazdasági helyzet és üzemanyag árak mellett havi átlag 500km esetén suzuki kizashiba (manuális ) gondolkodni ? Szeretném ha néha azért tudnám élvezni az autót , és legyen egy kis megjelenés is,viszont turbós motort nem szeretnék (jó pár benzines turbót javítottunk már ) inkább bele tankolnám mintsem hogy szívjak a kocsival. Egyedül a napfény tető ami jó lenne mindig is szerettem volna ilyen autót. Vagy engedjen el és nézzek valami 1.6os fiatalabb autót törődjek bele hogy ez van mint opció? Hibridet szeretnék de azok annyira elszálltak hogy nem opció.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz grizlisandor #211869 üzenetére
Olajos aisin váltó van benne(állítólag a vezérlő tömb 3-400k) attól nagyobb baja nem lehet.(állítólag ) bár mióta elszálltak az árak lehetek jóval több. Meg ha már javítják akkor azt mondanám hogy mégiscsak ami kopott cseréljék ,de az autó nem fog többet érni tőle. . Kapott olaj cserét természetesen de ettől függetlenül azért elromolhat. Szedán autót szeretnék 3/4 millióig. Természetesen minden autót kell karbantartani de lehetőleg kevesebb nyűgöt szeretnék mint a 407.
Kizashi tetszik külsőre is , nem is igazán vannak bele gondok ráadásul 2014es évjáratok is vannak belőle.
Honda civic gen 9 1.8 néztem még.
5-6 évre tervezek az autóval legalább és a kizashi mivel ismeretlen nincs durván elszállva. Accord benzines(2.0) le beszéltek.
Mindenképpen valamennyi élményt adó autó legyen illetve azért jó legyen rá is nézni.
Corolla 1.6 ami még racionális lehetne de azok jelenleg azért túl vannak értékelve.
Peugeot német vonal ki lôve (tsi v THP )[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz hobizoli #211882 üzenetére
Ezt az enyém is tudja úgy hogy automata. Ettől függetlenül sajnálom is hogy nem igazán ideális körülmények között használom , illetve inkább azt a pénzt amit valószínűleg rá kellesz ismét költeni előbb utóbb fiatalításra számom.
Viszont mivel hasonló fogyasztással egy benzines is elvan jóval kevesebb várható hiba lehetőséggel inkább a felé hajlok.
-
batai15
félisten
Ezért is szemezek a kizashival. Formailag teljesítményileg is nagyon tetszik. Sprit monitor szerijt hosszúba 7 alatt is elvan rövidbe viszont 10. Viszont mivel általában keveset megyek talán nem fog sokkal fájdalmasabb lenni mint jelenleg.
Gondolkodtam hogy veszek egy kis dizelt pl 1.4 HDI amivel már lehet spórolni de akkor meg ugyan az lesz a vége hogy a 407 napokig csak áll majd a garázsba.
Szinte bármelyik benzines be fogja kapni azt a mennyiséget amit jelenleg a HDI ( 8.3ra jött ki most )
Anno a kis 1.3 szuzukim 7+ evett télen. 800kg 63le.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
Igen de mint írtam két autót nem akarok tartani , főleg mert keveset megyek. Amúgy is férfi vagyok nem női autót akarok.
A jazz sem fog jól fogyasztani. Cserébe ronda , gyenge.
A kizashi ellen szól hogy bizonyos alkatrész árak még a peugeottol is drágábbak , de még nem néztem pontosan utánuk.
Köszönöm mindenkinek a segítséget nézelődöm személyesen aztán meg látom.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
Voltam megnézni egy ismerős által vásárolt kizashit. Nagyon tetszik kívül belül. De motorilag a 2.4 a 2.0 hdim után nem igazán áll jobban arrébb sőt azért érzésre még annyira se. Illetve a manuális példány beszerzés nehezebb lesz mint gondoltam.
Így valóban egy kisebb benzin sem lenne jobb.
Ha elengedem hogy kizárólag benzin hanem inkább dízel is jöhet mi jöhetne szóba?
Ezekből viszont nem engedek. Továbbra is kívánatos megjelenés , szedan v kombi. Napfénytető v panomara. Megbízható kiforrott konstrukció. Bőr belső , manuális váltó főleg bár állapot függvényében lehet automata is. Carplay támogatás normális megoldásokkal ( pl vannak mondulok carplay képes fejegységek stb ) kompromisszum nélkül (minden működjön és pl multi kormány támogatás is )
Keret 4m max.
Jó lenne ha dízel legalább 150le körül.
Peugeot 308 néztem de az adblue szívás elriaszt.
Kizashi továbbra is benn van csak ha találok.Honda accord kilőve kora miatt.
-
batai15
félisten
válasz grizlisandor #212276 üzenetére
Nem nem változott ugyankkor a kiszemelt motor kicsit csalódás fogyasztás /dinamika mentén. Továbbá akár alternatívát kértem nem feltétlenül dizelt. Autót mindenképp szeretnék váltani.
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz Gombinyó #212280 üzenetére
Igen pont most néztem egy szép 508at. HDI meg automat panoráma fb úgy látszik volt normális gazdája. A pugokkal az a bajom hogy azért szériák hibák jöttek elő a407 Ben is nekem. Terelő lapát bsm modul stb stb. Itt úgy látom nincsenek akkora gondok kivéve az adblue az combos árban van.
A kizashi lenne a legjobb de nagyon nehéz lesz szép manuális váltósat külföldről is már szerezni.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
-
batai15
félisten
válasz molnarpeter #212290 üzenetére
Elég lenne de ennyi erővel maradjon a jelenlegi autó. Aztán majd toljam a bontóba 20 évesen meg addig locsoljam rá a pénzt is az egyéb öregedő dolgokra.
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz 426os #215120 üzenetére
Turboba nem tud meg állni az olaj. Három okból.
Forog a tengelye mivel ugyan úgy van kipufogó gáz,ergo van ami hajtsa. Ebből az következik hogy a turbó tengelye továbbra is centrifugális erőt gyakorol az olajra amin "úszik" így az kering. Eleve jár a motor és az olaj szivattyú tehát érzik folyamatosan az olaj után pótlás. Illetve maga a turbó olaj kilépő ága mindig alul van hogy ki follyon egyébként is a gravitáció által.
Az nem kizárt hogy a turbó nem 100as már és be tud kerülni a kompresszor oldalról némi olaj az égés térbe,illetve hegy menetben nagyobb terhelést kap a motor és valamennyi olaj valóban el ég. (Nagyobb hőmérséklet , nagyobb igénybevétel,esetleg nem tökéletesek már a gyűrűk.) -
batai15
félisten
válasz molnarpeter #215130 üzenetére
Izé alapjárat van továbbra is , ahhoz meg kell tüzelő anyag , tehát van égestermék is. (Vagyis ott biztosan van üzemanyag befecskendezés is )
Nem úgy kell a motor fék üzemet elképzelni mintha az leállítaná az ember az autót.
Azt nem tudom hogy a nagyon modern motorok vagy hibridek is így működnek e , de szerintem igen.
Az én automatam is tud például vitorlázni, olyankor leesik alapjáratra a motor fordulat.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz WasabiTrsr #215135 üzenetére
Igazából nem vitatkozom veled mivel láthatóan nem sok fogalmad van ezekről a dolgokról. Különösen a vitorlázás az az mikor ki rakod uresbe ( automata esetén főleg ) nekem mindegy mitől döglik meg a turbó,csak legyünk tisztában némi gép technikailag dologgal. Végülis javítottam turbokat is , biztos kopterek.
Qru: igen igazad van (vagy nem ) nincs alapjarat sem , nyilván a az ecu sem figyeli ezt ,és még véletlenül sem adja vissza az üzemanyag befecskendezést hanem fullra leáll a motor és újra kell indítani.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
-
batai15
félisten
válasz kisza25 #215146 üzenetére
Üresben van az alapjárat. Szerintem azért gondod át. Btw én nem azt írtam ( legalábbis vissza olvasva ,hogy befecskendezés lenne e,hanem azt hogy alapjárat az van ,az alá a motor fordulat nem süllyed , azért ezt vegyük figyelembe ) ,olajnyomas jó hogy van hisz forog a fő tengely.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen