-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
válasz bisziboszi #9292 üzenetére
milyen obik ezek?
-
rumos14
nagyúr
válasz bisziboszi #9298 üzenetére
ezek miatt tényleg nincs értelme márkahűnek lenni. hangsúlyozom, ezek miatt, amúgy nem akarok állást foglalni C/N kérdésben.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz osztraksajt #33254 üzenetére
bár az első bekezdésben nem volt kérdés, de válaszolok
a Sony-ban valóban nagyobb az érzékelő, de ceteris paribus (u.olyan fényerejű objektív és u.olyan fényű környezet) nem lesz látható különbség zajosságra a két gép közt.
tehát más paraméter alapján kell döntened
ha a színhűség, vagy inkább: a szép színek jpeg-ben nagyon fontosak, akkor az Olympus háza táján is érdemes körülnézni. -
rumos14
nagyúr
a [link] mostanában tesztelte az Olyt és a Fujit és mindkettőt az A6000-rel is összehasonlították.
a Sony legnagyobb előnye a gyors AF, sorozat és a videó. a Canon objektívekkel való kompatibilitás (pl. használható AF) csak bizonyos obikra, és legfőképp, az A7R II-re vonatkozik, az A6000-re nem.
még egy jó tanács, hosszú távra: fontold meg a DSLR teljes leváltását, két rendszert párhuzamosan futtatni felesleges és drága.
a döntő szempont az legyen, hogy milyen objektíveket akarsz használni, ezek melyik rendszerben vannak meg.a PZ obit le tudod cserélni egy 18-55-re, ami a régebbi kitobi. nagyobb, de jobb képet ad.
további lehetőségek
- 16-70/4: közepes képminőség az árához képest, merthogy drága
- 18-105/4: közepes képminőség, nagyjából megfizethető, videózásra ideális - ja, az nem érdekel téged
- 18-200: ebből van több fajta, az átfogáshoz képest jó képminőség, de elég drágák[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
Pana 35-100/2.8 lehet még egy jó választás: fényerős is és tele is. meglehetősen kicsi és könnyű. az árát majd megnézed te... mondjuk egy G7-tel alatta, az sztem mindenben hozza amit a 70D és sok mindenben felül is múlja. persze nem lesz akkora teléd meg olyan vékony DOF-od... ha pedig még telébbet akarsz, akkor a 45-200 egy viszonylag olcsó megoldás.
ha használható AF-et akarsz akkor a Sony-ra adapterezett Canon obi nem alternatíva. -
rumos14
nagyúr
válasz konyi79 #33671 üzenetére
minek a feléért? 65 feléért? aligha. 3N 55-60 körül szokott lenni használtan kitben.
az A5000 valóban egy ráncfelvarrás, a kezelőfelülete azért sokkal barátságosabb, már nem a régi NEX stílusú. ill. sok apróságot tud még, 1/3 lépésenként állítható iso, auto iso M módban is.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz Nippon #33989 üzenetére
az is tegnapig volt annyi, ma 280, de 5 év garival még mindig jó ajánlat. tényleg elgondolkodom a NEX rendszerem lecserélésén, de vszleg mégsem. ezek zavarnak
- 4:3 képarány. tudom, 3:2-t is tud, de látószöget és felbontást vesztek.
- oldalra kihajtós kijelző: én a sima döntős megoldást szeretem.
- shutter shock: van? nincs?
- nincs stabilizált ekv. 50mm obi
- kicsit nagy nekem a váz.így vszleg megvárom a Sony A6000 utódját, ami drága lesz, meg vmi idegesítő hülyeséget is biztos beleraknak
-
rumos14
nagyúr
válasz jjeahh #33994 üzenetére
a kihajtóssal az a bajom, hogy sokszor oldalt már nincs hely, illetve nekem fura, hogy más síkban van a kijelző és az objektív.
az elektromos zárnak megcsináltak vannak hátrányai, tehát ez a sz@r és a pofon esete. sajnos pont a 14-140 obira panaszkodnak, és elég széles, a gyakorlatban is használt záridő tartományt érint. legalább ennyire zavar, hogy nincs stabis 25/1.akármi obi, a SEL35-öt rengeteget használom videóra. (NEX-en). -
rumos14
nagyúr
ha már Pana, akkor a GF6 duplakitben 124k-ért 5 év garival nem lenne jobb vétel? de.
sztem semmi érdemi különbség nincs a GF6-7 között (bár szubjektíve nem tudom eldönteni, melyik a csúnyább ). ok, az újabbhoz a kisebb 12-32 obit adják, de sztem a tele megléte többet nyom a latba.
ha pedig az érzékelő mérete fontos, akkor ott vannak az aps-c vázak, Samsung NX-ek, Sony A5000. -
rumos14
nagyúr
válasz MrChris #34590 üzenetére
nem biztos, hogy mindenre tételesen reagálni fogok, mert.... hagyjuk.
ha az előbbi linkemben az A6000-et kicseréled egy NEX6-ra, én ott is látok előnyt a GX7-tel szemben, de valóban nem 2/3 FÉ-nyit, amennyit a nagyobb szenzor indokolna. és az tényleg szomorú, hogy a Sony kevesebbet hoz ki sok esetben ugyanazon (alapokra építkező) szenzorból mint a Nikon.
a Sony aps-c E mount objektív kínálat nem rossz, nekem pl. a stabis ekv. 50 (35/1.8) nagyon kell, és ezt m4/3 frontos csak stabis Oly vázzal kapom meg, ami viszont videóban k@k@. a 25/1.7 obit a Sigma 30/2.8-cal összevetni totál értelmetlen, főleg amikor ptt van az említett SEL 35/1.8.
én szmeély szerint nem nagyon látok lyukat az objektív kínálatban, persze vannak jobb Fuji meg ,4/3 üvegek, azoknak az kell, az a legfontosabb, hát vegyenek más rendszert. a SEL 16-50 minősége sztem elfogadható, nem csúcs, de 30k-ért jár-kel használtan és ekv. 24mm-ről indul. -
rumos14
nagyúr
válasz #31733248 #34600 üzenetére
inkább neked reagálok, nem a másik félnek ;-)
én sokadszor azt tapasztalom, olvasom ki itteni hsz-ekből, hogy "a Sony váz jó, a szenzor jó, de nincsenek obik", és ezt mantrázzák, mint abszolút igazság sok-sok éve. szerintem meg a vázak sem tökéletesek
de vhogy azt senki sem látja át, hogy egy rendszer melletti választást sok tényező alapján tesszük le, nekem mind a vázak, mind az obik alapján a megboldogult NEX volt az én választásom, de totál megértem azt, ha vki leszarja a videót, imádja a retro dolgokat meg a részletekre való odafigyelést és Fuji-t választ. nekem nem kéne, meg pénzem sincs azokra az amúgy nagyon finom fixekre. illetve komolyan megfontoltam a Pana G7-et, de pár szubjektív váz hátrány és az említett stabis ~50-es hiánya miatt elvetettem.
aps-c-n azért használnak sokan 50-es obikat, DSLR fronton, mert hagyományosan azok a legolcsóbb fényerős fixek, sztem ez ilyen kicsit kényszer szülte dolog. én is így voltam, de meg is szoktam és szerettem az ekv. 75mm-t, pont nem érdekel, hogy nem egy klasszik gyútáv.
NEX-en próbáltam manuál Nikkor 50/1.4-et, de az én habitusomhoz nem passzol a manuál fókusz és kell a stabi. nem mellesleg a SEL50 magában nézve is egy baromi jó üveg, én iszonyat meglepődtem rajta, mert sztem még a SEL35-nél is élesebb, pedig a tesztekben fordítva szokták kihozni. -
rumos14
nagyúr
válasz Sefter #34795 üzenetére
300 felett expontneciálisan drágábbak lesznek az obik., ami 300/5.6-nál fényerősebb, az meg főleg.
talán egy D7000 és az új 70-300-as Tamron segítene (USD jelzésű asszem), és akkor nem kellene rendszert váltanod. ha hosszabb obi kell, arra egy költséghatékony megoldás a kroppolás
követő AF-ben, ami a sporthoz elég jól jön, a tükör nélküli rendszerek még elmaradnak a tükrösöktől. -
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
válasz albgab #34832 üzenetére
Az a fontos neki, hogy nem csak kézzel lehessen fókuszálni hanem egy gomb (tekerő) is elég legyen hozzá.
nem a zoomolásra gondoltok egész véletlenül? ha igen, akkor azt egyik géppel sem lehet, ellenben lehet bizonyos Sony-kon, pl. NEX-3N, A5000, A5100. ezeken a kompaktokhoz hasonlóan kis pöcök karral lehet zoomolni, az objektívhez hozzá sem kell nyúlnod.
-
rumos14
nagyúr
válasz runner 125 #35132 üzenetére
az A7-el az a baj, hogy az obik meglehetősen drágák - mint minden full frame objektív.
továbbá, szerintem az a FF érzékelő már azért kezd kicsit öregedni, érdekes lesz majd összevetni a remélhetőleg csúcs A6300-zal.
persze a FF által kínált mélységélességet semmilyen modern szenzor nem helyettesíti.
az A7 videója, ha a kép minőségét nézzük, nem túl acélos, az A6000 mondjuk iso3200ig bezárólag nem gyengébb nála, hanem inkább jobb.
az A6300 pedig 400k-n nyit, váz only.szvsz az A7-nek akkor van leginkáb értelme, ha manuális obikat akarsz rátenni és örülsz neki, hogy az 50mm-es obid tényleg 50mm lesz. minden másra, a te költségkeretedből kiindulva, ott az aps-c...
-
rumos14
nagyúr
válasz muranyig #35180 üzenetére
ezen én is elgondolkodtam.a Pana G7 a 14-140-nel egy nagyon jó szett, jó áron.
ami miatt nem váltok (most):
- kisebb szenzor, gyengébb dinamika, gyengébb magas iso. én gyakran lövök 1600 körüli iso-val, raw-ban, és még mókolom is a képeket, itt gyengébb lesz a G7.
- gyengébb AF videóban (érdemes a cameralabs.com tesztvideóit megnézni)
- shutter shock veszélye állóképeknél
- kevés stabilizált fix van
- személy szerint nem tetszik a nagyobb méret, az oldalra hajló kijelző és a 4:3 képarány.ugyanakkor tudja a 4k-t, szabvány mikrofon bemenete van és érintőképernyős.
a posztfókusznak én gyakorlati értelmét nem látom, de ha leírsz egy szituációt,ahol szted jól jön, talán én is ráérzek.
-
rumos14
nagyúr
válasz runner 125 #35192 üzenetére
azt várom, hogy csökkenjen az ára
-
rumos14
nagyúr
válasz runner 125 #35276 üzenetére
a GX8 sztem enyhén túl van árazva, ha a jó fogás fontos, találsz azért olcsóbban is tükör nélküli vázat. a Pana G7 a 14-140-nel kitben sztem nagyon jó áron van és sztem nem lehet rosszabb a fogása: [link]
-
rumos14
nagyúr
válasz runner 125 #35309 üzenetére
ez a 250-es ár igazából qrvajó, és én is meginogtam
kapsz egy egész jó szenzort, 4k videót, sok kezelőszervet, sok okos fícsört, és mellé egy nagyon jó obit.
hátrány a GX8-hoz képest az egyel régebbi szenzor (a D80-t röhögve lenyomja ez is) és a váz stabilizátor hiánya. ennek sztem kb. 0 jelentősége van a stabilizátorral rendelkező obiknál, a stabi nélkülieknél persze hiányozni fog. ugyanakkor mennyi is a GX8 a 14-140-nel? közel 200k-val több.
a szenzor bár több mpixel, de összességében egy kicsit jobb a G7-nél, magas iso-n is.
a cameralabs.com nagyon jó tesztet írt mindkét gépről, azt ajánlom. -
rumos14
nagyúr
válasz runner 125 #35343 üzenetére
ne érts félre, nem pikkelek a GX8-ra, de gondold végig: rendszert váltasz, tök más lesz sokminden. nem biztos, hogy egy csúcs géppel érdemes kezdeni. a GX8 nyilván jobb, masszívabb váz, valahol csak jelentkezik az a sok extra forint, de pl. a GX7 sem éppen rossz. vagy egy GH3, az kb. mint egy tank. tehát arra akarok kilyukadni, hogy lehet h olcsóbb géppel érdemes kezdeni a váltást, ill. obikba fektetni a pénzmagot.
-
rumos14
nagyúr
válasz muranyig #35510 üzenetére
valamit nyersz, valamit vesztesz. a videó felbontása, részletessége jobb lesz, az AF már nem biztos. az A6000-ben lévő PDAF nagyon sokat segít amikor csak ilyen kisebb mozgások vannak, precízen és gyorsan beáll, míg a Pana vadászik ellőre-hátra. nem vészes, de látható. de ha mondjuk tájat, várost, statikus témát videózol, ott a részletesség lemossa a Sony-t. persze ha van min megjelenítened ezt a sok képpontot.
még azt is gondold végig, hogy melyik rendszeren milyen obik vannak. a Panán pl. nem lesz stabilizált megfizethető fixed (kézben tartott videóhoz nagyon jól jön) a 42/1.7-et leszámítva.
állóképekben pedig dinamika, magas iso, felbontás tekintetében a Sony A6000 lényegsen job. a G7 is jó, "elég jó", de az A6000 jobb. -
rumos14
nagyúr
Próbálok a sorok közt olvasni:
1. Érdemi előrelépést akarsz dinamikában, magas iso-ban.
2. Sokat manuálozol.
Ember, neked Sony A7 kell Ezt a rendszert kb. a manuál obikra találták ki, csak még ők sem tudják
Alap zoomnak a 28-70 kitobi is megteszi, használtan előfordul, csak válogatni kell egy jobb darabot, mert van szórás. Manuálokat olcsón vehetsz minden gyútávra, az extrém nagylátószöget leszámítva. Nem a többi rendszer ellen beszélek, de így lesz _érdemi_ a változás a mostani Canon-oddal szemben. Itt van a valódi nyers erő.Az A6300 most jött ki, baromira túl van árazva Ft-ban. Ha ez a vonal szimpi, akkor ár-érték arányban az A6000 sztem a legjobb választás. a 18-105 egy nagyon kellemes alapzoom, csak próbáld ki, hogy a motoros zoom neked bejön-e. Amúgy ez egy meglehetősen kis méretű váz. Érdemes a camerasize.com oldalon összevetni a méreteket.
Ha optikai tökéletességet, 100%-on pixel szintű élességet keresel, akkor az Oly 12-40 az egyik létező legjobb zoom obi. Dinamikában, kevés fényben viszont a m43 vonal nem lesz előrelépés. A 2x-es szorzó miatt manuál cuccokhoz sem optimális.
A Fuji szerintem olyan, hogy ránézel, és azonnal tudod, hogy kell-e vagy nem
-
rumos14
nagyúr
Mivel hűtöttek le a fórumtársak?
Az biztos, hogy egy FF rendszer alapvetően drágább mint egy kisebb érzékelős rendszer. (kivéve ha a manuál cuccokat is figyelembe vesszük persze...) De a Sony 28/2 és az 50/1.8 megfizethető objektívek, ilyesmi objektív máshol sem igazán olcsóbb. Az előbbire rárakhatsz egy nagylátó adaptert és máris megvan a 21-28-50mm-es szetted
még egy ötletem van: Canon fullframe rendszer, pl. 5DM2, 6D.Ha azt mondod, hogy nem FE obiparkra vagy kalibrálva, akkor a Fuji-val sem leszel beljebb. Sőt a m43-dal sem.
-
rumos14
nagyúr
Sony 28/2 használtan 100 alatt elő szokott fordulni, és kb. 2 havonta van 15-20-25%-os Sony obi akció, akkor újonnan sem sokkal több.
ennek az ekvivalense Fuji-n a 18/2, optikailag nagyjából ugyanazt a szintet képviselik, a Fuji drágább és mégis csak gyengébb a szenzormérethez viszonyított fényereje.
m43-on pedig a 14/2.5 adja az ekv. 28mm-t, de ennek a fényereje azért (nagy) lépésekkel gyengébb lehetőséget ad a kezedbe mint egy A7+Sony 28/2 páros. Egy 12/2 vagy 17/1.8 már közelebb van.a "nagyon kompromisszumos" véleményre: neked kell eldöntened, hogy mit akarsz, ami másnak kompromisszumos, lehet, hogy neked tökéletes, csak mert mások a prioritásaid (pl. nagyon jó szenzor, manuál obikkal való használhatóság).
-
rumos14
nagyúr
ezzel az a baj, hogy ilyenkor egy magasabb árból adnak kedvezményt.
itt van pl. ez a gép: [link] a 15%-ot nem a 436,9k-ból fogják adni, hanem a 460-ból. így a végén már inkább 10% lesz a valós kedvezmény. ami persze még mindig 10%...
15% kedvezmény az A7 gépekre volt már, lesz is, joy napoktól függetlenül. -
rumos14
nagyúr
nocsak egy újabb márkavita, jujj,nehogy kimaradjak
ha ennyire életlen képet nem is, de csináltam már félrefókuszált képet Sony-val, és még fogok is csinálni itt vszleg a világosabb háttér zavarhatott be, nyilván ilyenkor az expo gombot sem érdemes már lenyomni.
ezt leszámítva Econ kollégának alapvetően igaza van, és sztem ha a GX7 jobban beválik, simán rendszert váltott volna.
szvsz a GX80 sem püföli el az A6000-et, képminőségben pl. biztosan nem, de amúgy egy tetszetős váz, és ha lenne rajta miki bemenet, pár év múlva (fillérekért) videós váznak lehet h meg is venném. -
rumos14
nagyúr
ez a fényerő-DOF ekvivalencia vita az egyik leginkább unalmas téma, evör.
de van még lejjebb is: szerintetek melyik Star Wars epizód a legjobb? -
rumos14
nagyúr
válasz germinator66 #36648 üzenetére
ha Nikon objektívjeid vannak, akkor kézenfekvő azon a vonalon maradni.
a D5500 képminősége sokkal-sokkal jobb, abban van talán a legjobb aps-c szenzor ami jelenleg létezik.konkrétan miben érzed kevésnek a mostani gépet (videóban nyilván ), és milyen objektíveket szeretnél használni?
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen