-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
AVhelper
senior tag
válasz LanyUs #41502 üzenetére
Kb. 430 lumen fényárama van az LG PF1000U-nak Cinema képmódban teljes LED teljesítménnyel, ami egy 100"-es gain 1-es vásznon 14,5 fL (49,6 cd/m²) felületi csúcsfényességhez elég, ami "határeset" és csak teljesen besötétített vetítésre optimalizált helyiségben lehet elegendő. Egy 1,2 - 1,4 fénynyereségű vetítővászon esetén már elegendő ez a fényáram is. Az UST vetítőkhöz viszont tökéletesen sík vetítőfelületre van szükség.
-
AVhelper
senior tag
válasz tpeter77 #41552 üzenetére
Léteznek úgynevezett motoros vetítővásznak, amelyeket - értelemszerűen - nem kézzel kell lehúzni, így kevéssé hajlamosak a hullámosodásra.
Ha csak alkalmanként használják a projektort - ahogy korábban írtad -, akkor nem elvetendő ötlet az ablak elé felakasztható fix keretes vászon, amit persze használaton kívül tárolni kell valahol és legalább két jó fizikumú ember kell egy 2,5 x 1,5 méteres keretes vászon megemeléséhez.
-
AVhelper
senior tag
Szia!
Konkrét megvalósítások vannak erre.
Ha a vetítendő kép 8 x 2 méteres, akkor valóban több - egész pontosan három 16:10 képarányú - projektorral állítható elő a kép, melyek átlapoltan vetítik azt a felületre. Az átlapolásoknál van szükség a homogén fényesség eléréséhez az angol elnevezéssel "Edge blending" funkcióra, a felületre illesztéshez pedig az "Image warping" funkcióra. Ezeket meg lehet valósítani szoftveresen, de vannak installációs célra szolgáló projektorok, melyekbe beépíti ezeket a funkciókat.
-
AVhelper
senior tag
Az adatlapon pedig ez olvasható:
"Egyszerű telepítés
A kompakt és könnyű kialakításnak köszönhetően az EH-TW5650 projektor könnyen mozgatható, továbbá a függőleges objektíveltolás, az 1,6x zoom és a trapéztorzítás korrekció problémamentes képbeállítást tesz lehetővé. "Amúgy abban igazad van, hogy a weboldalon megtalálható műszaki adatokban nem szerepel az "objektíveltolás", csak az, hogy az "Offset 10 : 1", ami a csuda tudja mit akar jelenteni.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Egy 4 m képátlójú motoros vetítővászon nem olcsó mulatság, nem is sokan gyártanak ilyet (egy Projecta Elpro Concept 196x340 cm ára 800.000 Ft felett van), és a THX (36°) ajánlása szerint kb. 5,4 m nézési távolsághoz van szükség ekkora vetítőfelületre. Tényleg ilyen távolról néznéd a képet?
-
AVhelper
senior tag
3,5 - 4 m nézési távolsághoz 230 - 260 cm széles vetített kép ajánlott 1080p (Full HD) felbontáshoz.
Ha van ott egy fal, akkor arra fix keretes vásznat is fel lehet tenni, ami akár függönnyel takarható, ha használaton kívül nem akarod látni. Az ilyen méretű kézzel mozgatható vásznak előbb-utóbb hullámossá válnak.
Az Epson EH-TW5650 és EH-TW6700 is kb. 5,2 m távolságból tud megvetíteni egy 240 cm széles képet, ráadásul kb. 2 m magasságban helyezhető el, így elég távol (kb. 1,5 -2 m) lehet a nézési pozíciótól, hogy ne zavarjon a zaja.
-
AVhelper
senior tag
Mit értesz "jobbfajta mozin"? Egy Dolby Cinema 4K felbontású - mondjuk úgy - javított dinamikatartományú képét nyilván kicsit nehezebb odahaza előállítani, mint egy ma már mindenhol működő digitális moziban látott képet.
Sokszor írtuk már le, hogy a vetített kép minőségét alapvetően határozzák meg a vetítési körülmények, de most tekintsük úgy, hogy ez optimális (nincs vagy minimális a zavaró fényszennyezés, mert fény csak a vetítőből jut a vetítőfelületre).
Képfényesség:
A mozivetítőknek jóval nagyobb vetítőfelületet kell megvilágítaniuk, ezért nyilván nagyobb fényáramot kell előállítaniuk. Napjaink digitális mozijaiban a vetített kép előírt csúcsfényessége (fénysűrűsége) 48cd/m² (14 fL) az SMPTE vonatkozó szabványa szerint a DCI fehér tesztképével mérve. A projektor fehér tesztképével ez inkább 54,9 cd/m² (16 fL) A házimozi vetítők is tudnak annyi fényáramot vagy még többet is, hogy ezt a csúcsfényesség előállíthassuk.Színtartomány:
A DCI által előírt színtartományt (színteret) a mozivetítők Xenon lámpákkal, újabban lézer (tipikusan RGB lézer) fényforrásokkal állítják elő. Na ezt a színteret egyelőre nem minden házimozi vetítő képes reprodukálni, de azért vannak már ilyenek.Kontrasztarány:
A digitális mozik szabványát rögzítő Digital Cinema Initiatives (DCI) specifikációja a fehér és fekete képkockák fényességének arányára, az úgynevezett „szekvenciális kontrasztra” (ez felel meg az un. "natív" vagy full on/off kontrasztaránynak) névlegesen minimum 2.000:1 (mozikban tolerált mértékére minimum 1.200:1) értéket ír elő, az elvárt úgynevezett „képen belüli (ANSI kockás tábla) kontrasztra” pedig névlegesen minimum 150:1 (mozikban minimum 100:1) arányt. Ezt optimális vetítési körülmények között sok házimozi vetítővel elő lehet állítani.Ha már szóba került. Optimális vetítési körülmények között kalibrált színmódban az Epson EH-TW9300 natív kontrasztaránya kb. 4500:1, ANSI kontrasztaránya pedig 330:1, de még a magasabb fekete-szintet produkáló EH-TW7300 natív kontrasztaránya is 1300:1, az ANSI kontrasztaránya pedig 290:1.
-
AVhelper
senior tag
válasz hjtz4t3wrseg #41758 üzenetére
EPSON EH TW 6000 W -ről mi a tapasztalat ?
Viszonylag csöndes, átlagos teljesítményű és tudású 3LCD házimozi vetítő, de eljárt már felette az idő.jobban járnék ha bekalibrálnám ?
A kalibrálás nem árt, de költséges.én ezt itthon hogyan tudnám elvégezni,vagy hol találok olyan szakembert,aki keni -vágja a témát ?
Szakértelem és megfelelő eszközök (spektrofotométer és kalibrálószoftver) nélkül nem lehet kalibrálni. Az alapbeállításokat, mint a fényerő, a kontraszt (a fórumon ezt előszeretettel a kifejező "végpontozásnak" nevezik) és a színtelítettség azonban magad is elvégezheted megfelelő tesztábrákkal és szemmel. -
AVhelper
senior tag
Az Acer V9800-nak nyomában sincs és az Optoma UHD51, már csak azért sem, mert az előbbiben a TI nagyobbik 17 mm-es DLP660TE, az utóbbiban pedig a kisebbik 12 mm-es DLP470TE DMD működik, így az utóbbinak eleve kisebb a fekete-szintje, kontrasztaránya. Fényáramban nincs közöttük nagy különbség és semmi nem igazolja, hogy az UHD51 nagyobb színteret tudna reprodukálni, mint a V9800.
A V9800 optikája sokkal komolyabb (1,5x-es nagyításátfogás, 1,36 – 2,03:1 vetítési aránnyal; Lencseeltolás: +/-65% függőleges, +/-27% vízszintes), és nagy háza miatt csendesebb is, mint az UHD51.
Az UHD51 tud sztereoszkóp (3D) képet vetíteni, és ha valakinek az kell van képkocka-interpolációja, a V9800 csak ezeket nem tudja.
Úgyhogy, ha valaki jó áron tud hozzájutni egy Acer V9800-hoz (márpedig gyanítom, hogy ez a helyzet), akkor sokkal jobban jár vele, mint az Optoma UHD51-el.
[ Szerkesztve ]
-
-
AVhelper
senior tag
A BenQ W11000H (és nem X11000) már HDR támogatású.
-
AVhelper
senior tag
válasz nyuszi123456 #41899 üzenetére
Szia!
Azt a 10-15 nézőt csak úgy lehetne elhelyezni, hogy a legtávolabbiak kb. 4 méterre lennének a vetített képtől. Ahhoz, hogy ez utóbbiak számára is valóban látható legyen a kép és olvashatóak a táblázatok kb. 180 cm széles (kb. 82 hüvelyk átlójú) képet kell vetíteni. Ez a képméret persze még nem túl nagy, de a festett falról nem verődik vissza rendesen a fény, és nem árt, ha a környezeti megvilágítás szintje nem több mint 120 lux, azaz a helyiség nappal árnyékolható.
Mindezeket figyelembe véve egy 1.300 lumen tényeleges fényáramot mindenképpen produkáló projektorra lenne szükséged, amilyen például az LG PW1500G. Epson EB-W05 De ezek, mind 2,5 kg-os gépek.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz Dorian #42009 üzenetére
Szia!
Én a kimaradó ablak helyére a két ablak közé egy kb. 220 cm széles fix keretes vetítővásznat tennék fel a falra, amit egy motoros függönnyel takarnék használaton kívül. Ugyanez a függöny széthúzva proszcéniumként némileg árnyékolná is a vásznat a szoba falairól visszaverődő fénytől.
A front bal és jobb hangsugárzókat távolabb helyezném a hát- és oldalfalaktól (kb. 1,2 m-re), és a 3 méteres belmagasság lehetővé teszi egy basszuscsapdaként is funkcionáló hangelnyelő álmennyezet kialakítását.
Ebben az említett álmennyezetben vezetném a tápellátást és a jelkábelt a vetítőhöz, amit csak akkor választanék ki, amikor a projekt már a megvalósítás küszöbén áll. Most ugyanis felesleges dönteni a projektorról.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz stevewonder #42112 üzenetére
Szia!
Egyelőre az Optoma európai kínálatában sem szerepel a HD27HDR.
-
AVhelper
senior tag
válasz Márton #42116 üzenetére
Az XGIMI H2 vagy elődje a H1 Full HD felbontásúak és nagyobb fényáramot tudnak.
Most a CES 2019-en pedig bemutatták az XGIMI Aurora RS Pro-t, ami 4K UHD felbontású és RGBB LED-ekkel max. 1.500 lumen fényáramot ígér, de még szó nincs a Kínán kívüli forgalmazásáról.
Egyébként is baj, hogy ezek az amúgy ügyes kis kínai projektorok csak webáruházakban kaphatóak, de nincs hivatalos hazai képviseletük, így a jótállással és szervizeléssel kapcsolatos ügyintézés nem egyszerű.
-
AVhelper
senior tag
válasz stevewonder #42112 üzenetére
Szia!
Az Optoma HD29H típusszámmal kínálja Európában. Idehaza még nincs a kínálatban.
-
AVhelper
senior tag
-
AVhelper
senior tag
válasz sixpak #42370 üzenetére
Én pedig számos embernek mutattam már be egychipes DLP projektorokat (is), és miután elmondtam, hogy bizonyos filmrészleteken mire figyeljen, kivétel nélkül mindenki látta a szivárványt. Csak abban van különbség, hogy bizonyos nézőket ez kifejezetten zavar, másokat nem.
-
AVhelper
senior tag
válasz Gaborka30 #42366 üzenetére
Mivel a 3LCD vetítőknek a DLP-knél jobb a fényhatásfoka, ezért adott teljesítmény betáplálásával több fényáramot produkálnak, és ez a színes fénykibocsátásukra különösen igaz. Mivel már egy jó ideje a projektorokban használatos HTPS LCD panelek nem tartalmaznak szerves anyagokat (szervetlen az LCD rendezőrétegük), ezért a már élettartamukkal sincsen semmi gond (aki ennek ellenkezőjét állítja, az tájékozatlan).
Az is egy legenda, hogy a DLP vetítők nem igénylenek karbantartást, Az viszont igaz, hogy a 3LCD projektorok levegőszűrőjét kb. 500 óránként illik kitisztítani és a lámpával együtt cserélni. Ezek bármiféle szakértelem nélkül mind házilag elvégezhetőek.
A DLP chipek meghibásodási rátája sokkal nagyobb, mint az HTPS LCD paneleké. Nem véletlen, hogy a Texas Instruments a DLP DMD-kre 5 év garanciát ad.
Folyadékkristályokon alapulnak a LCoS (Sony SXRD, JVC DILA) képmodulátoros vetítők is. Sony SXRD vetítőket pedig mozikban is használnak.
Az egychipes DLP vetítők képén a színösszetevők tökéletes fedésben úgymond „konvergensen” jelennek meg, mivel csak egy képmodulátor állítja elő ezeket időben egymás után (szekvenciálisan). A 3LCD, LCoS és 3-chipes DLP projektorok a vörös, zöld és kék színkomponenseket egyszerre vetítik, de a legpontosabb konvergenciabeállítás ellenére is lehet tökéletlen fedésben,
Az egychipes DLP vetítők képén – különösen a sötét jelenetekben mozgó fehér képrészleteken, mint egy az éjszakában száguldó autó fényszórója – észlelhető a szekvenciális színmegjelenítés következtében jelentkező színfelbomlás, az úgynevezett „szivárványozás”. Vannak, akik számára ez kevésbé mások számára sokkal jobban látható, ezért érdemes ezt az egyéni érzékenységet kipróbálni. A 3LCD, LCoS és 3-chipes DLP projektorok képén ilyen jelenség nem tapasztalható.
A 3LCD projektorokhoz képest a DLP és LCoS vetítők által előállított képpontok között kisebb a rés (nagyobb a „kitöltési tényező”), így az utóbbiak képe homogénebb.A DLP vetítők képe kisebb mozgáselmosódást mutat, mint a 3LCD vagy LCoS projektoroké.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Ez egy elég felületes következtetés.
Bár nem tudom, hogy Te hol húzod meg a határt, amitől kezdve valami "high end gép", de mondjuk legyenek a 10.000 € felettiek. Ezek között nem DLP technológiát alkalmazó vetítő csak a Sony VPL-VW760ES, VPL-VW870ES és a JVC DLA-NX9/DLA-RS3000 (vagy annak átdobozolt változata a Wolf Cinema TXF-3500),
Ezek nem gyengébbek, mint a hasonló árú DLP projektorok.
Ott sántít az érvelésed, hogy nem veszed figyelembe, DLP chipet bárki vehet és olyan vetítőt gyárt belőle, amilyet csak tud, a Sony és a JVC viszont nem adja oda másoknak a képmodulátorát, hanem maga épít belőle gépet, ezért nincs belőlük több.
-
AVhelper
senior tag
A DreamVision vetítők is JVC klónok és még külsőre se nagyon különböznek az eredetiktől. A jövő heti ISE-n mutatják be az "Eos Signature" modellt, ami azonos a JVC DLA-NX9/DLA-RS3000 modellel.
-
AVhelper
senior tag
válasz motoroskanál #42386 üzenetére
Úgy van, VOLT 7-8 éve HC9000D, de ma már Mitsubishi vetítők sincsenek!
-
AVhelper
senior tag
válasz alphamooncam #42647 üzenetére
A Blu-ray és Ultra HD Blu-ray műsoros lemezformátumokon csak 4:2:0 a Color Sub Sampling.
-
AVhelper
senior tag
válasz #48613632 #42707 üzenetére
"frame interpolation. ebből ez az egy, ami valódi képjavító algoritmus, de itt sem történik a képen változtatás, csupán bizonyos esetben kiszámol egy köztes képkockát, illetve annak bizonyos részeit, a simább megjelenítés érdekében."
Hollywood egész kampányt indított a "mozgáskisimító" és képkocka interpoláló eljárások ellen. Ebben a videóban Tom Cruise és Christopher McQuarrie próbálják a laikusoknak elmagyarázni, hogy ezeket ki kell kapcsolni a TV-n, és azért ördögtől valók, mert bekapcsolva nem olyan lesz a mozi, ahogy a filmkészítők megalkották - vagyis szerintük igenis ezek az eljárások megváltoztatják a képet, és ez igaz is.
A Netflix is azt ajánlja, hogyha úgy akarod látni a filmeket (például a ROMA-t), ahogy azt megalkották, akkor első lépésként "Turn off Motion Smoothing or Interpolation"
Mindehhez persze tudni kell, hogy a tradicionális másodpercemként 24 képkockás mozifilm eleve magában hordozza a hibás mozgásmegjelenítést.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz #48613632 #42784 üzenetére
Az Epson szerint így kell takarítani a légszűrőt.
Nagyon poros környezetben a lámpával együtt célszerű a légszűrőt is cserélni, ha az már nagyon elszennyeződne.
A fentiek elvégzése esetén semmi szükség a 3LCD projektor belső takarítására. Ha a vetített képen bármilyen a vetítőbe bejutott szennyeződés okozta képhiba lép fel, akkor lehet szükség szervizben elvégzendő tisztításra.
-
AVhelper
senior tag
-
AVhelper
senior tag
válasz SkyLaci #42827 üzenetére
Használd az Epson hivatalos kalkulátorait, ezt vagy ezt (az utóbbiban a PowerLite 5530U-t válaszd)
A 400 x 250 cm-es (16:10-es képarányú WUXGA) képet az EB-5530U 515 - 928 cm közötti távolságból vetíti meg, és a függőleges lencseeltolást teljesen kihasználva a vetítőt úgy kell a mennyezetre felszerelni, hogy annak lencséje pont azonos magasságban legyen a vetített kép tetejével.
-
AVhelper
senior tag
válasz SkyLaci #42831 üzenetére
Ez így nem fog működni, mert a rajz alapján nem kell ugyan a teljes 125 cm-es függőleges lencseeltolást kihasználni (ekkor nincs mód vízszintes eltolásra). A teljes max 40 cm-es vízszintes lencseeltolásra csak akkor van lehetőség, ha egyáltalán nincs függőleges lencseeltolás. Remélem ez érthető volt.
504 cm távolságból az EB-5530 csak maximum 391 x 245 cm-es képméretet tud vetíteni.
Vagy meg kell elégedni kisebb képmérettel, vagy másik, kisebb vetítési aránnyal rendelkező projektort kell választani.
Néhány centi plusz vetítési távolságot lehetne nyerni, ha a projektort a gerenda alá, de még a mobilfal elé lehetne felszerelni.
-
AVhelper
senior tag
válasz SkyLaci #42838 üzenetére
Igen, ismerni kell a mobilfal mozgatásának hatását és számolni kell vele, de ...
Ha az AV rendszertervezőnek volt egy kis esze, akkor csak a HDBaseT-n keresztül csatlakoztat forrásjelet ehhez a projektorhoz, ami egy közönséges és nem túl merev CAT 5/6 kábel, és persze kell egy hálózati (230V) tápkábel, 'azt annyi'.
Az alábbi képen látható, hogy a vetítő jelcsatlakozói süllyesztve vannak a hátfala síkjában, és a jelkábel elvezethető egy kivágáson át projektor alja felé (ez van a képen, de plafonra szerelve ez megfordul a plafon felé). A hálózati tápkábel végére is lehet un. pipa csatlakozót szerelni és akkor hátra felé nem jön ki semmilyen kábel a projektorból, amit a mobilfal lekaszálhatna.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen