-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
c4
őstag
válasz Morph76 #45266 üzenetére
NEm igazán vitatindítónak szánom, de...
A DC4 csak prémiumkategóriában elérhető. Annak már valóban jobb a feketéje is.
A kezdő projektorosok azt sem tudhák általában, mit kell beállítaniuk a vetítőn.
Állítgatják a fényerőt, kontrasztot, mint a tévén. Na, erre kell a végpontozás. Nem mindenki vetít denevérbarlangban 40 ezer eurós vetítővel sterwart vászonra, aztán mégis nézhető, értékelhető képet nézhet, akár DC3-as chippel. A tök fekete meg felejthető. Arra ott az OLED Tv. -
c4
őstag
A 16:9 képformátum a leginkább ajánlott.
A 21:9-es állandó magasságú vetítéshez többet kell jóval áldozni.
Mivel a sorozatok, Tv műsorok, vígjátékok, gyerekfilmek 99%-a 16:9%-ban készül.
A nagyjátékfilmek készülnek 21:9 képformátummal
a belépő vetítők nem nagyon támogatják ezt a formát. Kizoomolni lehet, de bazi nagy szürke keretet fog vetíteni a készülék a kép köré. Na meg nehezen elérhető helyre telepített vetítő esetén még macerás is - létra elő, film után eltesz. -
c4
őstag
Ha nem zárja le a vetítő a fény útját fekete csíkoknál a panelen, akkor bizony lesz szürke keret kizoomolásnál. A drága vetítők jobb feketéjénél persze kevésbé szürke, de szürke. A Pana csinált ilyen vetítőt, ami 2 lemezt tolt a fény útjába, ha szélesvásznú képet akart valaki vetíteni.
Ebben a topikban többnyire a belépő kategóriákkal kapcsolatos kérdések szoktak felmerülni, így maradok az eredeti ajánlásomnál. többnyire 16:9-es vászon ajánlott házi-mozizáshoz.
Attól függetlenül, hogy személy szerint anamorf prizmával vetítek 21:9-et.
Van egy másik vetítős topik, ott talán már mindenki 21:9-es formátumban vetít prémiumkategóriás vetítőkkel min. Stewart vászonra.
-
c4
őstag
Pár LED-es gépet láttam már, de nagyrészt szivárványoztak azok is.
A fényforrás élettartama is egy dolog, a LED izzók esetén is az elektronika hal be sokszor. Szóval hiába nem ég ki az izzó, ha tápot kell javíttatni benne 3x annyiért mondjuk.
LED-lézeres gépnél is láttam a szivárványt, jobban, mint a mostani kis Barcomon... -
-
c4
őstag
válasz Pro Koryak #45760 üzenetére
"A hájend hangfalak 99,9%-ban nincs ilyen állítási lehetőség, vajon miért?"
Mert a mai kor hájendjei. A teremakusztikát pedig korrigáld valami drága kiegészítővel.
Komoly gyártó a mai napig beépíti.[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz #99499520 #45769 üzenetére
De mit is szeretnél bebizonyítani? Ez már kiderült?
Vagy miről győznéd meg eme széles publikumot?
Az már számomra kiderült - a fórumot fél szemmel figyelve -, hogy egy lelkes amatőr vagy, aki valójában nem ért a projektorokhoz.. de már több idegennyelvű tesztet is megnézett, és egy ismerősének kipucolta a gépét, így sommás véleménye van a prémiumkategóriáról, netán a professzionális gépekről is.
Végül is a Lada is 95-ös benyával megy, mint a Jaguár alapon... nem lehet az sokkal jobb, csak felülárazták a sznoboknak.Az 1 milla nagyjából belépő kategória felett van egy picivel, a mai euróárfolyam mellett.
A 20000-40000 eurós gépektől fényévekre van...[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz #99499520 #45773 üzenetére
Szerintem ezt gyorsan hagyd abba, pláne a stílust. Többen itt akkor vetítettünk, amikor te még a piros lábast húztad magad után, és azt mondtad neki: "Tütű!"
Többeknek a szakmáját is érinti ez a hobbi.
Arról sem vagyok meggyőződve, hogy több gépet láttál már szétszedve, mint itt bárki. De mitől is értenél még hozzá, ha szétszeded? Egyet bizonyít: tudod használni a csavarhúzót.Senkit nem érdekel a szemed. Mint láthatod a fórumon, több évvel ezelőtt is le volt írva: a DLP szivárványozik (típustól függő mértékkel), az LCD nem.
Mindkét technológia hordoz előnyöket és hátrányokat. Mindenki kiválasztja neki tetszőt és kész, nézi. Örülj neki.
Nézz D.-ILA vetítőt, az még jobb lesz. Fekete szintje és a kitöltési tényezője is..Te okoskodsz, a többiek szakmai alapon próbálnak rávezetni az igazságra, de hiába.
Te nem nézel utána semminek. Szerinted nem tokozott a DLP chip, lövésed nincs, mi a deep black, a dinamikus írisz, stb...
Görcsölsz azon, hogy higgyük már el, neked ez a legjobb választás. Akár Darbee-val. A te szemed, a te pénzed.
Elhisszük. És? Ettől mi még nézhetünk mást, ugye? Nem szeretném, ha meggyőznél, hogy én mit látok.
Az már nem ehhez a fórumhoz tartozik.
Szóval: faxa vetítőd van. Mi meg nézzük a mi xarjainkat és kész.Vágod miket írogatsz te is?
Vágom. 25 éve vetítek.
[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
mert úgy tűnt, hogy nem kell feltétlenül százezreket költeni rá, hogy legyen
Sosem volt olcsó a vetítés. És csak az egyik macera vele, a sötétítés, az ideális vetítési környezet megteremtése is sokszor ugyanannyit vagy többet visz el...
A Tv elé meg csak elül az ember és nézi.Az évek folyamán annyit léptünk előre, hogy már klassz fényerőt érhetünk el, és nézhető fekete szintet belépőkategóriában.
Ez nagyjából 250-300 forint (csak a vetítő).
[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz taki1111 #46521 üzenetére
A filmkiadók igyekeznek ezt a hitet kelteni, mivel elég kevés natív 4K DI anyag van, így gyárilag 2K-ról konvertálnak 4K felbontásra az UHD kiadványok többségén. Az igazsághoz tartozik, hogy ha veszteségmentes anyagból dolgoznak, rengeteg részlet kerülhet még így is a képre a FHD kiadványokhoz képest.
De nem minden a képpontszám.De mint az tanult kollégánk - cinemazealot - is írta, rengeteg dologból adódik össze a látott képminőség. 1080 esetén például a HDR-SDR konverzió is jelentős részletkérdés.
[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
"Netflix előfizetéssel a 4K-s tartalomfogyasztás"
Mielőtt veszel, azért nem ártana alaposan tájékozódnod, hogy a kiválasztott eszközön valóban eléred-e a 4K-s streemelési lehetőséget. Androidos kütyükön nem fog igazán menni a dolog például.
Csak a kisebb felbontás. A Youtube szintén ilyen. A Dolby Vision is. -
c4
őstag
válasz szepi0808 #46811 üzenetére
Nem újkeletű találmányok, a maguk kisebb nagyobb kompromisszumait elfogadva és ismerve használja mindenki ezeket a speciális vásznakat. Régebben is a borsos áruk miatt nem használták itthon házi-mozikban. A fotók is csalnak, hisz a linkelt képen épp kiégtek a fehér részletek az erősített vásznon... Gondolom, élőben azért a részletek láthatók maradnak a vetített képen a végpontozás után...
[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz Pro Koryak #46838 üzenetére
"ráadásul elég nagy a konvergencia hiba is"
Az újabb Sonykban (Sony VPL-HW55) már elektronikusan korrigálható ez a hiba...
Aki érzékeny erre és a DLP szivárványozására, akkor ilyen modelleket keressen.[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz #99499520 #46845 üzenetére
"5500 is tuti minőségi üveg optikás!"
Ezt mindig írják a termékismertetőben , hisz minőségi ugrást
jelent. "xxx tagú üvegoptika..."Emlékeim szerint még a 4K-s Sonyknál is csak a csúcskészülékbe került üvegoptika Nem ritka, hogy milliós értékű csak az optika.
Talán az AVFórumon találsz infót erről.
-
c4
őstag
Senkit nem érdeklő véleményem szerint a HDR legalább akkora lufi vetítőn, mint a bt2020.
Egy tévével nem tud lépést tartani a jelenlegi technológia.Marketing. Mézesmadzag,
Hívjuk, aminek akarjuk.
A belépő-, középkategória még a DCI P3 színteret sem tudja lefedni. A rec 709 elérése is sokszor kínlódás a belépő gépekkel.
véleményem szerint ez pont olyan "számháború", mint az ANSI lumenek, natív kontrasztok adatai.
És a környezetről, forrásról, bejátszóról szót sem ejtettünk. -
c4
őstag
válasz #99499520 #47305 üzenetére
Kimagaslóan jónak számít az itt előforduló készülékek közt. Az optikája drágább, mint egy UHZ-65... (És nem mellesleg élesebb képet is vetít FHD létére) 7x-es a színkerék, így már szivárványozás is alig. Kevésbé szivárványozik, mint az F30, 35 széria...
Tv-szerű képe van.[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz Morph76 #47326 üzenetére
Nagyjából tisztában vagyok ezekkel, mindet láttam üzemelni is...
Amit én láttam f30-35-öst, az jobban szivárványozott. Akkor így írom.
A konvergenciahiba nem a 3 chip miatti élességvesztés - bár nem akkora, mint LCD, D-ILA esetén -, hanem az, ha a panelek nem fedik egymást és például a feliratok szélén látod a zöld, kék, piros kilógást... De azt még a gyengébb optikájú gépeknél a lencse kromatikus aberrációja is számottevően növeli. -
c4
őstag
"4K ide vagy oda csalodas lenne a Sim2 utan?"
Á, dehogy, ocón átveszem a gagyi Sim2-det...
Ég és föld a két készülék-.. Úgy 122. oldalon van az UST, míg az elsőn a Sim2.
Tévézni lehet vennék egy ilyen UST-t, hogyha nézném mondjuk a Jóbban-Rosszban, Szomszédok... sorikat. De nem nézem.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen